Atsisiųsti pateiktį
Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti
1
Mokyklos veiklos įsivertinimas 2016-2017 m.m.
Vilniaus Užupio gimnazija
2
Mokyklos veiklos įsivertinimas
Įsivertinimas organizuotas remiantis mokyklos, įgyvendinančios bendrojo ugdymo programas, veiklos kokybės įsivertinimo metodika. PATVIRTINTA Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. kovo 29 d. d. įsakymu Nr. V-267 Vertinimui pasirinkta 2016 metų mokyklos pažangos anketos rezultatai ir mokytojų tarybos sprendimu aptarti rodikliai Įsivertinimui parengtas „probleminių” rodiklių krepšelis
3
Naudoti metodai Kiekybinis tyrimo metodas (tyrimo instrumentas – anketa) Siekiant užtikrinti įvertinimo objektyvumą, numatyta apklausti trijų grupių respondentus: mokinius, mokytojus, tėvus. Užtikrinant apklausos reprezentatyvumą, buvo derinami kokybinis ir kiekybinis apklausos metodai Dokumentų analizė (saviugdos knygelės, pažangos stebėjimo lentelės, mokytojų tarybos posėdžio protokolo medžiaga, metodinių grupių protokolai, diagnostinių testų ataskaita) Interviu su administracija, mokytojais, mokiniais
4
Respondentai Mokiniai Mokytojai Tėvai
5
Sritys Rezultatai 2. Ugdymas(is) ir mokinių patirtys
4. Lyderystė ir vadyba
6
Rodikliai Mokinio pasiekimai ir pažanga Ugdymas mokyklos gyvenimu Bendradarbiavimas su tėvais
7
Sritis 4. Lyderystė ir vadyba
Rodiklis Bendradarbiavimas su tėvais
8
Iliustracija Pažinimas ir sąveika. 1. Tėvai yra nuolat informuojami apie mokinių ugdymosi pasiekimus, ugdymosi problemas, fizinę, psichinę, dvasinę pažangą pačiais įvairiausiais būdais: elektroniniu paštu, žodžiu (bendrų ir individualių susirinkimų metu, telefonu), elektroniniame dienyne, mokyklos internetinėje svetainėje. 2. Tėvai bent kartą per mėnesį informuojami apie mokinių pažangą, ir kiekvieną dieną – apie mokinių lankomumą. 3. Visi mokytojai pagal poreikį siūlo tėvams įvairius pagalbos mokiniui būdus: individualius pokalbius su dalyko mokytojais, socialine pedagoge, mokyklos psichologe, vaiko gerovės komisija, administracijos atstovais, organizuoja psichologines paskaitas. 4. Visi mokytojai kuria neformalią bendradarbiavimo aplinką su tėvais: kviečia į ekskursija, turistinius žygius, daro teminius tėvų-mokinių-auklėtojų susitikimus. 5. Mokytojai siūlo tėvams tinkamus formalius pagalbos ir bedradarbiavimo būdus ir formas: tėvų dienos, trišaliai tėvų susitikimai, individualūs pokalbiai.
9
Iliustracija Į(si)traukimas.
1. Visi tėvai dalyvauja bendruose ir individualiuose susitikimuose su mokytojais. 2. Inicijuoja prasmingus renginius, projektus, veda sėkmės ir dalykines pamokas. 3. Visi tėvai per metus yra pasiūlę bent vieną mokyklos tobulinimo būdą bet kokioje jos veiklos srityje. 4. Dauguma (ne mažiau 90 proc.) tėvų įsitraukia į vaikų ugdymą(si) įvairiomis formomis: savarankiškai plėsdami jų kultūrinį akiratį, skatindami pažintinį aktyvumą, padėdami išsikelti ambicingus ugdymosi tikslus ir jų siekti. 5. Visi tėvai dalyvauja mokykloje įvairiuose organizuojamuose susirinkimuose.
10
Rezultatai (bendravimas su tėvais:mokytojai,tėvai)
Grįžti
11
Rezultatai (bendravimas su tėvais: mokytojai,tėvai)
12
Rezultatai (bendravimas su tėvais: mokytojai,tėvai, mokiniai)
Grįžti
13
Rezultatai (bendravimas su tėvais: mokytojai, tėvai, mokiniai)
14
Rezultatai (bendravimas su tėvais:mokytojai,tėvai)
Grįžti
15
Rezultatai (bendravimas su tėvais:mokytojai,tėvai)
Grįžti
16
Rezultatai (bendravimas su tėvais:mokiniai)
Kokiais būdais tavo tėvai prisideda prie tavo asmenybės augimo? Į šį klausimą atsakė 126 iš 178 respondentų Įdomiausi atsakymai: „Jie mane motyvuoja siekti savo užsibrėžtų tikslų, leidžia laisvai tobulėti, padeda, kai susiduriu su sunkumais.” „Jie nesirūpina manimi taip suteikdami man atsakingumo už save.”
17
„Kuomet leidžia man pačiam priimti sprendimus, pasitiki, nors šiek tiek ir prižiuri .”
„ Auklėja mane, apmoka būrelius ir kursus, motyvuoja mane, skatina tobulėti.” „ Leidžia į užklasines veiklas, muzikos mokyklą, pas korepetitorius veda jei reikia.” „ Nevaržo mano popamokinės veiklos, leidžia vaikščioti į būrelius kurie man patinka, jiems svarbi mano nuomonė. “ „ Skatina mane mokytis ir užsiimti popamokine veikla. “
18
Rezultatai (bendravimas su tėvais:tėvai)
Kokiais būdais jūs prisidedate prie savo vaiko ugdymo(si) proceso? Į šį klausimą atsakė 84 iš 99 respondentų. Dažniausiai pasitaikantis atsakymas: „Bendravimu...” „Domiuosi pasiekimais...”
19
Įdomiausi atsakymai: „Daug bendraujame su vaiku apie etinius, dvasinius ir pan. dalykus, diskutuojame įvairiomis temomis, kartu šeimoje leidžiame laisvalaikį, lankome kultūrinius ir kitus renginius, keliaujame, einame į svečius visi kartu. Apie viską kalbame labai atvirai ir nieko nuo vaikų neslepiame ir nebandome vaikams parodyti ar įrodyti, kad esame protingesni ar geresni už juos. Sudarome vaikams sąlygas patiems prisiimti atsakomybę už savo pasirinkimus.”
20
„Domėdamiesi vaiko pasiekimais, pagirdami už pastangas, gerus rezultatus; pagal galimybes padėdami mokytis, kai vaikui iškyla sunkumų; dalyvaudami tėvų susirinkimuose; savo elgesiu, pokalbiuose su vaiku ir kitais išreikšdami pagarbą mokyklai ir mokytojams. “
21
„Kartais padedu ruošti pamokas (lietuvių, rusų kalb
„Kartais padedu ruošti pamokas (lietuvių, rusų kalb.), o kitais metais privalėsiu samdyti korepetitorius: matematikos, anglų ir lietuvių k. Gerai būtų ir fizikos bei chemijos, bet nepajėgsiu... “ „Keistas klausimas” „mokau matematikos o jinai nenori. “ „Padedame ruošti pamokas; siūlome klausytis lavinimosi paskaitų internete; siekiame išmokyti vaiką mokytis, suprasti dalyko esmę, skatiname užduoti klausimus (net jei jie skamba kvailai) “
22
“Ypatingą dėmesį skiriu, kad vaikas atrastų savo kryptį, kalbamės, kad už mokymosi rezultatus yra atsakingas pats vaikas, nepaisant to, kad nepatinka mokytojas ar dėstymas. Kalbamės, kam vis dėlto yra "nereikalingi dalykai" reikalingi ir kaip tai susieti su savo pasirinktomis kryptimis. dėl mokymosi rezultatų, esant reikalui kreipiamės į korepetitorius. “
23
Rezultatai (bendravimas su tėvais:tėvai)
Kokiais būdais esate prisidėję prie mokyklos tobulinimo tam tikrose srityse? Į šį klausimą atsakė 71 iš 99 respondentų. Dažniausiai pasitaikantis atsakymas: „Finansiškai “ (20) „Neprisidėjau “ (18)
24
Įdomiausi atsakymai: „Dalyvaujant apklausose apie mokyklos veiklą; išsakant pastebėjimus pedagogams dėl tobulintinų dalykų; finansiškai - prie fizinės mokymosi aplinkos gerinimo. “ „Dar nesu, bet turiu idėjų, kuriomis jau pasidalinau su administracija ir ketiname įgyvendinti.” „Į Jūsų mokyklą išleidau mokytis sūnų, gerą mokinį. “
25
„Mokymo įstaigos vadovaujasi Švietimo Ministerijos nustatytais mokymo procesais - vargu ar mes, kaip tėvai, mokykloje galime įtakoti šiuos procesus.” „ Nemanau, kad tėvai turėtų kištis į ugdymo procesą ir prisidėti prie mokyklos tobulinimo. Nebent retkarčiais kyla poreikis kaip nors pagerinti vaikų mokymosi sąlygas.”
26
Rezultatai (bendravimas su tėvais:mokiniai)
Kaip manai, ar reikėtų gimnazijoje daugiau tėvų iniciatyvos tobulinant mokyklos tam tikras sritis? Jei taip, pasiūlyk būdų, kaip jie galėtų prie to prisidėti. Į šį klausimą atsakė 109 iš 178 respondentų Dažniausiai pasitaikantis atsakymas: „Manau, kad ne.” (68)
27
Įdomiausi atsakymai: „ Beabejo, tėvai galėtų prisidėt prie mokyklos tobulinimo, pvz: remiant mokyklą, organizuojant edukacines išvykas, ateinant į mokyklą pravest paskaitos iš savo srities.” „ Gal, bet mokykla turi būti išlaikoma ne tėvų, o valstybės.” „ Iniciatyvos turi imtis ne tėvai investuodami į mokyklą, o švietimo ministerija keisdama sistemą, vyraujančią dabar. “ „ Manau kad reikėtų tik šiuolaikiškų tėvų iniciatyvos.”
28
„ Tėvai galėtų siūlyti mokytojams patarimų bei pagalbos.”
„ Taip, yra daugybė tėvų dirbančių skirtingus ir įdomius darbus, būtų įdomu jei supažindintų mokinius su tam tikromis veiklomis, pakviestų į ekskursijas ir t.t.” „ Taip, jie turėtų aktyviai aiškinti mokytojams ir klasės auklėtojui kokius sunkumus patiria jų vaikas mokykloje, apie kuriuos jis galbūt nedrįsta pasakoti mokytojams.”
29
„Priklauso nuo to kaip nuoširdžiai mokiniai bendrauja su tėvais ir ar iš vis turiningas pokalbis apie mokyklos gyvenimą vyksta. Tik suprasdami realią situaciją mokykloje tėvai galėtų prisidėti prie plėtros. “ „Nereikia. vaikai patys turi mokytis spręsti problemas ir imtis iniciatyvos.” „ Nemanau, tegu žmonės dirba savo darbus.”
30
Rezultatai (bendravimas su tėvais:mokytojai)
Kokios iniciatyvos pasigendate iš gimnazistų tėvų? Į šį klausimą atsakė 31 iš 38 respondentų Įdomiausi atsakymai: „Daugiau domėtis savo vaiko ne tik pasiekimais, bet ir dvasine būsena. Tėvai galėtų dalyvauti ekskurijose, išvykose, kelionėse, kad kartu praleistų laiką su savo vaiku. “ „Pačių tėvų noro ir siekio bendrauti, bendradarbiauti. iniciatyvą visuomet turi rodyti auklėtojas “
31
„Daugiau kreiptų dėmesį į ugdymosi, lankomumo problemas, patys imtųsi iniciatyvos organizuoti paskaitas su specialistais(pvz.psichologu ir t.t.). “ „Pasigendu to, kas tėvams priklauso, - absoliuti dauguma tėvų, kurių vaikai mokosi prastai (kalbu apie klases), nerodo jokios iniciatyvos spręsti problemą. Jie nereaguoja į blogus pažymius, neateina į susirinkimus, nesiekia kontaktuoti individualiai ir aiškintis padėtį, atrodo, kad vyrauja nuomonė - mokytojas turi būti pirmas. “ „Savarankiško domėjimosi savo vaiku ( be atskiro mokytojo ar auklėtojos skambučio), iniciatyvų siūlymo, pagalbos teikimo net kreipusis su konkrečiu kl. auklėtojos prašymu. “
32
Stipriausi veiklos aspektai
Rodiklis: Bendravimas su tėvais vertinamas gerai. Stipriąsias puses išskirtume: Mokytojai visada informuoja tėvus apie gimnazisto ugdymo pasiekimus, bei ugdymosi problemas (79%), o tėvai domisi vaiko pasiekimais (74%) Iškilus mokymosi ar asmeninėms problemoms mokiniai gauna pagalbą ( tevai: 77%, mokiniai: 72%)
33
Tobulintini aspektai Tėvų komunikavimas ir įsitraukimas į mokyklos gyvenimą į vaiko ugdymą ir kt. Auklėtojai kuria neformalią aplinką, bando įtraukti tėvus į renginius (mokiniai 57%), tik pasyviau į tai reaguoja tėvai (tėvai 44%) Visų mokinių ,turinčių ugdymosi problemų , tėvai šiais mokslo metais susisiekė ir aptarė su mokytojais situaciją (mokytojai 39%). Tėvai apie vaiko pažangą su klasės auklėtoju arba mokytoju kalbasi (kartą per mėn.:6%, po pusmečio: 89%, po kiekvieo atsiskaitymo 5%)
34
Tobulintini aspektai Visi tėvai ateina į susirinkimus (mokytojai: 13%)
Tėvų nuomonė kitokia jie teigia, kad net 71% jų ateina į susirinkimus
35
Pasiūlymai veiklos tobulinimui
Tėvų įtraukimas į mokyklos gyvenimą Apgalvoti ir sukurti tėvų, kurių vaikai turi ugdymosi problemų, informavimo ir įtraukimo į problemos sprendimą modelį
36
Sritis 2. Ugdymas(is) ir mokinių patirtys
2.3.2 Ugdymas mokyklos gyvenimu Iliustracija
37
Iliustracija Mokinių tarpusavio, mokinių ir mokytojų, mokytojų tarpusavio santykiai grindžiami pagarba, pasitikėjimu, pastangomis suprasti kitą, geranoriškumu. Siekiama, kad kiekvienas jaustųsi vertingas, reikalingas ir saugus Gimnazijoje laikomasi sutartų mokymosi organizavimo taisyklių ir darbo ritmo, padedančio veiksmingai siekti ugdymosi tikslų. Mokiniai suvokia tvarkos ir susitarimų laikymosi svarbą
38
Mokykloje yra daug įvairių būrelių ir renginių- respublikinių ir tarptautinių projektų, akcijų, talkų, išvykų, varžybų, parodų, mainų programų kūrybinių dirbtuvių. Veikia iniciatyvių tėvų klubas, organizuojamos sėkmės pamokos, tėvai inicijuoja ir veda paskaitas ir pamokas įvairiomis aktualiomis temomis Gimnazijos savivalda grindžiama dialogo ir tarimosi kultūra, mokinių teise inicijuoti, priimti ir įgyvendinti sprendimus ir kurti mokyklos gyvenimą, tokiu būdu skatinama ir mokinių lyderystė
39
Rezultatai (Ugdymas(sis) mokyklos gyvenimu: mokiniai, mokytojai, tėvai)
Iliustracija
40
Rezultatai (Ugdymas(sis) mokyklos gyvenimu: mokiniai, mokytojai, tėvai)
41
Rezultatai (Ugdymas(sis) mokyklos gyvenimu: mokiniai, mokytojai, tėvai)
42
Rezultatai (Ugdymas(sis) mokyklos gyvenimu: mokiniai, mokytojai, tėvai)
43
Mokiniai Tėveliai
44
Rezultatai Dalis tėvų antrų klasių mokiniams vedė profesinio veiklinimo pamokas Kasmet organizuojamos sėkmės pamokos Iš pokalbių su mokiniais, mokytojais paaiškėjo, kad gimnazija sudaro sąlygas ir mokiniai aktyviai dalyvauja projektuose, konkursuose, olimpiadose
45
Mokinių atvirų klausimų atsakymai
Kokių būrelių norėtumėte mokykloje? ,,Daugiau su mokinių lyderyste susijusių” ,,Krepšinio, kuomet treneris moko kaip žaisti, o ne tada, kai visi susirenka ir tiesiog žaidžia” ,,Užsiemimų, kurie padėtų spręsti į ką orientuotis vėliau gyvenime” ,, Jokių ,nes esu labai užimtas, užimtas po pamokų”
46
Stipriosios pusės 83 proc. mokinių, 69 proc. mokytojų ir 92 proc. tėvelių teigia, kad gimnazijoje jaučiasi vertingas, gerbiamas ir saugus 80 proc. mokinių 95 proc. tėvelių ir 98 proc. mokytojų sutinka, kad gimnazijoje priimtos vidaus tvarkos taisyklės palaiko tvarką, su jomis yra susipažinę ir laikosi šių taisyklių 79 proc. mokinių, 71 proc.mokytojų ir 72 proc. tėvelių teigia, kad mokykloje organizuojamų būrelių veikla prasminga, veiksmingai padeda siekti mokinių ugdymosi tikslų
47
Silpnosios pusės Darbinga aplinka pamokų metu
Tėvelių informavimas apie jų vaikų elgesį ir motyvaciją mokytis pamokų metu
48
Siūlymai Ieškoti neformalaus ugdymos(si) formų mokinių lyderystei mokyti(si) Plėsti neformalaus ugdymo būrelių pasiūlą, atsižvelgiant į mokinių poreikius. Stiprinti būrelių veiksmingumą siekiant mokinių ugdymosi tikslų Siekti, kad kiekvienas mokinys pamokų metu gautų užduotis atitinkančias jo gebėjimus ir skatintų jo pažangą Išanalizuoti nedarbingos aplinkos pamokose priežastingumą
49
Rodiklis 1.2.1. Mokinio pasiekimai ir pažanga
Sritis 1. Rezultatai Rodiklis Mokinio pasiekimai ir pažanga
50
Iliustracija Mokinio gebėjimų lygis, jo pasiekimai nustatomi diagnostiniais, standartizuotais testais, PUPP ir VBE. Mokinio pažanga sistemingai fiksuojama bei planuojama. Remdamasis šia informacija mokinys planuoja ir fiksuoja tolesnius ugdymosi uždavinius Visi mokiniai po kiekvieno pusmečio pildo saviugdos knygeles, suvokia savianalizės svarbą. Beveik visi sugeba tikslingai taikyti savianalizės rezultatus planuodami savo karjerą, socialinę bei pilietinę veiklą Mokinio pažanga ir keliami tikslai aptariami su tėvais, klasės auklėtoju, mokytojais, esant reikalui, su administracija. Kartą per mėnesį pažanga aptariama su klasės auklėtoju ir kuruojančiu pavaduotoju Gimnazijos ugdytiniams sudaromos tinkamos sąlygos siekti gerų rezultatų per pamokas, atskleisti kūrybiškumą vykdant projektus, dalyvaujant konkursuose ir kitoje popamokinėje veikloje. Už prizines vietas mokiniai skatinami padėkos raštais, prizais, viešu pagerbimu
51
Mokiniai
53
Mokymosi pažangą su mokytojais aptariu
54
Savo daromą pažangą, akademinius rezultatus aptariu su
55
Pažangos analizė, fiksavimas man padeda planuoti tolimesnius ugdymosi uždavinius
56
Kokie pažangos fiksavimo būdai Tau naudingiausi, priimtiniausi
57
Kaip stebi, fiksuoji savo pažangą
Tamo dienyne lygindamas praeitų semestrų rezultatus saviugdos knygelėje galvoje, mintyse niekur
58
Mokytojai
59
Mokslo metų pradžioje ir pabaigoje rengiu diagnostinį testą
60
Diagnostinio testo rezultatus aptariu su
61
Kokie mokinio pažangos matavimo būdai labiausiai pasiteisino?
diagnostiniai testai mokslo metų pradžioje ir pabaigoje, paties mokinio padaryta analizė ir individualus pokalbis su mokiniu pusmečių įvertinimų palyginimas individualus įsivertinimas, kontrolinių darbų aptarimas/analizė individualūs pokalbiai, pokalbiai Vaiko gerovės komisijoje ir darbo planavimas su specialistais
62
įsivertinimas, pažangos lentelių pildymas, rezultatų, baigus temą , pusmetį, lyginimas
pažangos matavimo lentelė su diagramomis saviugdos knygelių pildymas individualus pokalbis su mokiniu bei tėvais
63
Visi mokiniai noriai pildo saviugdos knygeles
64
Tėvai
65
Esu susipažinęs su mokslo metų pradžioje ir pabaigoje rengiamų diagnostinių testų rezultatais
66
Akademinius pasiekimus, daromą pažangą su vaiku aptariu
67
Apie vaiko pasiekimus ir pažangą su klasės auklėtoja ir mokytojais kalbuosi
68
Pažangos analizė, fiksavimas saviugdos knygelėse Jūsų vaikui padeda planuoti tolimesnius ugdymosi uždavinius
69
Kokie pažangos fiksavimo būdai, Jūsų manymu, naudingiausi, priimtiniausi vaikui
70
Stipriausi aspektai Gimnazijoje veikia pažangos stebėjimo ir fiksavimo sistema Pirmose klasėse mokslo metų pradžioje ir pabaigoje rengiami diagnostiniai testai, rezultatai aptariami ir informuojami tėvai Tėvai žino apie vaiko pažangos stebėjimą gimnazijoje ir pritaria, kad pažangos stebėjimas ir fiksavimas padeda planuoti tolimesnius ugdymosi uždavinius Iš pokalbių su auklėtojais paaiškėjo, kad mokinio ir tėvų pažangos aptarimas su auklėtoju ir administracija yra naudingas vaiko ūgčiai ir pažangai
71
Tobulinti aspektai Pažangos aptarimo su tėvais ir mokiniais dažnumas
Saviugdos knygelių svarbos akcentavimas mokiniams ir tėvams Nesukurtas pažangos stebėjimo ir fiksavimo sistemos aprašas
72
Pasiūlymai Sukurti pažangos stebėjimo ir fiksavimo aprašą, su kuriuo būtų supažindinami mokiniai ir tėvai Metodinėje taryboje susitarti ir patvirtinti mokinio pažangos stebėjimo kiekvienoje pamokoje tvarką ir diagnostinio testo struktūrą pagal pasiekimų lygmenis Tamo dienyno pagalba informuoti tėvus apie vaiko diagnostinio testo rezultatus: stipriuosius ir tobulintinus aspektus. Per pirmą pirmokų tėvų susirinkimą kiekvieną tėvą supažindinti su dalyko diagnostinio testo darbu.
Panašios pateiktys
© 2025 SlidePlayer.lt Inc.
All rights reserved.