Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Išlaidų tinkamumas; Mokėjimo prašymų teikimo ir pildymo tvarka

Panašios pateiktys


Pateikčių temos: "Išlaidų tinkamumas; Mokėjimo prašymų teikimo ir pildymo tvarka"— Pateikties kopija:

1 Išlaidų tinkamumas; Mokėjimo prašymų teikimo ir pildymo tvarka
2013 m. sausio 29 d. Vaidas Prascienius, Barbora Juozėnienė ŠPS

2 Išlaidų tinkamumas finansuoti (I)
Tinkamos finansuoti paprojekčio išlaidos yra patvirtintos: Subsidijų schemos finansavimo ir įgyvendinimo taisyklėse. Gairių pareiškėjams III dalyje. Paprojekčio įgyvendinimo sutartyje. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

3 Išlaidų tinkamumas finansuoti (II)
Reikalavimai, numatyti įgyvendinimo taisyklėse: numatytos paprojekčio sutartyje; būtinos paprojekčiui įgyvendinti; atitinka skaidraus finansų valdymo ir sąnaudų efektyvumo principus; patirtos galutinio paramos gavėjo ar jo partnerio (dalyvio); įtrauktos į mokėjimo prašymus; realios ir pagrįstos dokumentais (išskyrus netiesiogines išlaidas); Netiesioginės – išlaidos, kurios priskiriamos paprojekčiui pagal paprojekčio įgyvendinimo sutartyje nurodytą vienodo dydžio normą. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

4 Išlaidų tinkamumas finansuoti (III)
patirtos nepažeidžiant teisės aktų reikalavimų; pirkimai atlikti vadovautis Viešųjų pirkimų įstatymu; užregistruotos galutinio paramos gavėjo (ar partnerio) apskaitoje; nustatomos, patikrinamos, patvirtintos dokumentais; išlaidos negali būti pakartotinai kompensuotos kitų programų lėšomis. avansai tiekėjams - tik su banko garantija avansinio mokėjimo sumai; PVM tinkamas, jei galutinis paramos gavėjas neturi galimybės jo įtraukti į PVM atskaitą. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

5 Išlaidų tinkamumas finansuoti (IV)
Reikalavimai, numatyti Paprojekčio įgyvendinimo sutartyje: patirtos išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpiu; Išlaidų patyrimo data įprastiniu atveju laikoma išlaidų objekto perdavimo - priėmimo data, numatyta išlaidų pagrindimo dokumentuose. Išlaidų apmokėjimo data nebūtinai turi sutapti su jų patyrimo data. išlaidos turi būti numatytos paprojekčio biudžete; administravimo išlaidos – ne daugiau 10 proc. bendros numatytos paprojekčio išlaidų sumos; netiesioginės vykdymo išlaidos - ne daugiau 5 proc. bendros numatytos paprojekčio išlaidų sumos. Paprojekčio dalyvio – tinkamos tik kelionių ir apgyvendinimo išlaidos. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

6 Išlaidų tinkamumas finansuoti (V)
Paprojekčio lėšomis netinkamos finansuoti išlaidos: Numatytos finansavimo taisyklėse: išlaidos banko garantijai ar draudimo bendrovės laidavimo raštui; su finansinėmis operacijomis susiję mokesčiai; valiutos keitimo mokesčiai ir nuostoliai dėl valiutos kurso pokyčių; baudos, finansinės sankcijos ir bylinėjimosi išlaidos; žemės/ nekilnojamojo turto įsigijimo išlaidos; palūkanos už įsiskolinimą, atidėjimai; su paprojekčio įgyvendinimu nesusijusios administracinės išlaidos; įnašas natūra. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

7 Išlaidų tinkamumas finansuoti (VI)
Numatytos paprojekčio įgyvendinimo sutartyje: įrangos remonto ir nusidėvėjimo sąnaudos; su darbo santykiais susijusios išmokos: išeitinės, kompensacijos (išskyrus kompensaciją už nepanaudotas kasmetines atostogas); įmokos į pensijų ir kitus fondus (išskyrus privalomąsias įmokas). išlaidos, skirtos naudotai įrangai įsigyti; paprojekčio dalyvių išlaidos, paprojekčio įgyvendinimo sutartyje neįvardintos kaip tinkamos. Išlaidos pripažįstamos tinkamomis finansuoti ir apmokamos paramos ir bendrojo finansavimo lėšomis vadovaujantis Įgyvendinimo taisyklėmis. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

8 Auditas Finansinis auditas -paprojekčio įgyvendinimo pabaigoje.
Ataskaita ir auditoriaus išvada teikiamos su galutiniu MP, per 15 d.d. nuo galutinio finansinio audito atlikimo. Audito išlaidų tinkamumo laikotarpis yra 30 d. ilgesnis, nei paprojekčio įgyvendinimo. CPVA parengs pavyzdinę techninę užduotį auditui. Audito pirkimo dokumentų sudėtinė dalis turės būti minėta techninė užduotis. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

9 Mokėjimo prašymai (I) Mokėjimo prašymų apmokėjimo būdai: Kompensavimo:
taikomas visais atvejais; kompensuojamos apmokėtos išlaidos. Sąskaitų apmokėjimo: mažiausia pagal kiekvieną sąskaitą mokėtina suma – 3 000 litų; pagrindus būtinumą galima ir mažesnė suma. Jei taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas: per 5 darbo dienas gautos lėšos pervedamos tiekėjui; per 5 darbo dienas nuo sąskaitų apmokėjimo informuojama CPVA ir pateikiamos apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintos kopijos. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

10 Mokėjimo prašymai (II)
Mokėjimo prašymų tipai: Avansinis: teikiamas iki pirmojo tarpinio MP pateikimo; didžiausias avansas - 80 proc. paramos ir BF lėšų sumos (su draudimo bendrovės laidavimo raštu ar banko garantija); Iki litų ir iki 40 proc. paramos ir BF lėšų sumos (be draudimo bendrovės laidavimo rašto ar banko garantijos). Tarpinis: teikiamas pagal MP teikimo grafiką; kartu su paprojekčio įgyvendinimo ataskaita. Galutinis: per 15 darbo dienų nuo galutinio finansinio audito atlikimo; kartu su finansinio audito ataskaita ir auditoriaus išvada. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

11 Mokėjimo prašymai (III)
MP teikimo tvarka nustatyta Finansavimo taisyklėse ir Paprojekčio įgyvendinimo sutartyje. Detalus MP pildymo ir teikimo aprašymas - mokėjimo prašymų teikimo ir pildymo tvarkoje. MP teikiami pagal su CPVA suderintą grafiką, bet: ne dažniau kaip kas mėnesį (to paties apmokėjimo būdo); ne rečiau kaip kas tris mėnesius. Jeigu MP teikimo grafike numatytu metu išlaidos nepatiriamos: raštu informuojama CPVA; el. paštu pateikiamas pakoreguotas MP teikimo grafiką. SVARBU! vadovaujantis MP teikimo grafiku bus: planuojamos biudžeto lėšos; teikiamos prognozės valstybės iždui. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

12 Avanso atskaitymas Avansas pradedamas atskaityti, kai išmokėta paramos ir bendrojo finansavimo suma pasiekia 90 proc. skirtos paramos ir bendrojo finansavimo (BF) lėšų sumos. Pavyzdžiui: paprojekčiui skirta paramos ir BF lėšų: ,00 Lt; avansinio MP suma: ,00 Lt; tarpinių MP paramos ir bendrojo finansavimo suma, nuo kurių avansas neatskaitomas: Lt; viso išmokėta paramos ir bendrojo finansavimo lėšų: ,00 Lt; pradedamas atskaityti avansas. Išskirtinais atvejais, esant objektyvioms priežastims, avansas gali būti pradėtas atskaityti vėliau. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

13 Biudžetas Išlaidų rūšimis. Biudžeto išlaidų eilutėmis.
Eilutės, pavyzdžiui: 1.1. Personalo išlaidos arba 1.2. Komandiruočių išlaidos vadinamos Išlaidų rūšimis. Konsultantai Lektorius Biudžeto išlaidų eilutėmis. Skyriaus arba programos pavadinimas

14 Biudžeto keitimai (I) Biudžeto keitimo tvarką nustato Finansavimo ir įgyvendinimo taisyklės. Paprojekčio biudžetas gali būti keičiamas bet kuriuo metu iki galutinio MP patvirtinimo. Biudžetas gali būti keičiamas: pasirašant susitarimą dėl sutarties pakeitimo; raštu pateikiant pakoreguotą paprojekčio biudžetą. Jei per 15 darbo dienų nuo pranešimo gavimo dienos CPVA nepateikia motyvuotų prieštaravimų. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

15 Biudžeto keitimai (II)
Paprojekčio biudžetas neturi būti keičiamas: jeigu faktinė išlaidų rūšies suma numatytą sumą viršija ne daugiau kaip 15 procentų arba mažiau kaip litų; jeigu biudžeto išlaidų eilutės suma viršija planuotą sumą; jeigu faktinės išlaidos neatitinka išlaidų pagrindime esančio aprašymo ar jame esančių sumų, tačiau pagal šių išlaidų esmę, tikslą ir pobūdį atitinka tam tikroje biudžeto eilutėje numatytas išlaidas (ši nuostata netaikoma personalo darbo užmokesčio įkainių viršijimo atveju). Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

16 Biudžeto keitimai (III)
Raštu pateikiant pakoreguotą biudžetą ir nepasirašant papildomo susitarimo, jeigu: didinamas paprojekčio biudžete numatytų vienetų skaičius; didinami personalo išlaidų darbo užmokesčio įkainiai (tik pateikus dokumentus, pagrindžiančius, kad padidintas įkainis neviršys faktinio vidutinio atitinkamos pareigybės darbuotojų darbo užmokesčio įkainio organizacijoje); į paprojekčio biudžetą įtraukiamos jame nenumatytos išlaidų eilutės; faktiškai gautos paprojekčio pajamos yra mažesnės nei numatytos paprojekčio biudžete (tokiu atveju pajamų sumažėjimo suma turi būti didinama galutinio paramos gavėjo ir (ar jo partnerio) nuosavo įnašo suma). Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

17 Biudžeto keitimai (IV)
Biudžetas keičiamas pasirašant susitarimą dėl sutarties pakeitimo jeigu: faktinė paprojekčio išlaidų rūšies suma paprojekčio biudžete numatytą išlaidų rūšies sumą  viršija daugiau kaip 15 procentų ir daugiau kaip litų; į paprojekčio biudžetą įtraukiamos jame nenumatytos išlaidų rūšys; perkeliamos išlaidos iš netiesioginių į tiesiogines; didinamas arba mažinamas paprojekčio biudžete numatytų vienetų skaičius; yra įtakojami paprojekčio rodikliai (netaikoma, jei didinamas mokymų dalyvių skaičiaus rodiklis). Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

18 Biudžeto keitimai (V) Keičiant biudžetą negali būti:
didinama bendra paprojekčio tinkamų finansuoti išlaidų suma; didinama netiesioginių administravimo ir (arba) netiesioginių vykdymo išlaidų suma; didinama paramos ir (arba) bendrojo finansavimo dalis ir (arba) suma. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

19 Mokėjimo prašymų teikimo tvarka (I)
MP teikiami vadovaujantis: Finansavimo ir įgyvendinimo Lietuvoje taisyklėmis; Paprojekčio įgyvendinimo sutartimi; Finansavimo ir įgyvendinimo Lietuvoje taisykles rasite: rijos- programa/dokumentai/nv o-fondui-taikomi-teises- aktai.html Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

20 Mokėjimo prašymų teikimo tvarka (II) Dokumentų pateikimas į CPVA
Užpildžius MP, spausdinamas ir pasirašomas titulinis lapas. Pasirašytas titulinis lapas CPVA teikiamas su lydraščiu ir išlaidas pagrindžiančiais dokumentais. MP el. versija teikiama be išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo dokumentų. Išlaidas pagrindžiantys dokumentai teikiami 1 egzemplioriumi. Pagrindžiančių dokumentų sąrašas pateiktas MP pildymo ir teikimo tvarkoje. Pildymo ir teikimo tvarką rasite: programa/dokumentai/nvo-fondui-taikomi-teises-aktai.html SVARBU: CPVA gali prašyti papildomų dokumentų. Jei dokumentai per CPVA nurodomą laikotarpį nepateikiami, išlaidos pripažįstamos nedeklaruotinomis. Nedeklaruotinas išlaidas galima bus deklaruoti su kitu MP pridedant tinkamus pagrindžiančius dokumentus. Skyriaus arba programos pavadinimas

21 Mokėjimo prašymo formos pildymo tvarka (I) Ką reiktų žinoti prieš pildant MP formą?
Naujausią MP formos versiją galite rasti CPVA interneto svetainėje, prie NVO fondui taikomų formų (MP_FORMA_1.xlsx). MP forma yra MS OFFICE EXCEL programos rinkmena (MS OFFICE 2007 – versija). Jei Jūsų turima MS OFFICE versija senesnė, reikės atsisiųsti ir įdiegti suderinamumo paketą; MP formoje yra MP pildymo ir teikimo tvarkos santrauka, kurioje aprašyti pagrindiniai MP formos pildymo principai; MP forma yra sukurta Jūsų patogumui – kursoriumi pažymėjus kiekvieną langelį, kurį reikia užpildyti, atsiranda instrukcija, ką tame langelyje reikia įrašyti; Nepilnai ar klaidingai užpildžius formą, kiekviename lape (ir visada tituliniame) raudonu šriftu geltoname fone rodomos pastabos. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

22 Mokėjimo prašymo formos pildymo tvarka (II) Užsienio partnerių išlaidų deklaracijos pildymas
Išlaidų deklaracijos forma patalpinta CPVA interneto svetainėje, prie NVO fondui taikomų formų. Išlaidų deklaracija pildoma pagal išlaidų rūšis (nereikia išlaidų skaidyti pagal PVM sąskaitas faktūras, darbuotoją ar pan.). Išlaidų deklaracija atstoja išlaidas pagrindžiančius dokumentus. Partneris persiunčia GPG užpildytą ir pasirašytą išlaidų deklaraciją. GPG įtraukia šias išlaidas į MP. Partnerio išlaidos deklaruojamos litais. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

23 Mokėjimo prašymo formos pildymo tvarka (III) Į ką reiktu atkreipti dėmesį pildant MP formą:
Pildant MP prašome pildyti tik mėlynus langelius iš kairės į dešinę. Baltų langelių pildyti nereikia (nereikia rašyti nulių ar pan.); Tituliniame lape II-oje lentelėje prašoma užpildyti tinkamą įgyvendinimo laikotarpį. Tinkamas įgyvendinimo laikotarpis yra ne sutarties pasirašymo diena, o kita diena po sutarties pasirašymo kaip tai numatyta paprojekčio sutarties punkte ir pasibaigia paprojekčio įgyvendinimo pabaigos dieną; Tinkamas atsiskaitymo (auditui) laikotarpis - 30 dienų ilgesnis; Teikiant avansinį MP tituliniame lape raudonuos faktinis įgyvendinimo ir atsiskaitymo laikotarpis. (tai nėra klaida). Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

24 Mokėjimo prašymo formos pildymo tvarka (IV)
Deklaruojant išlaidas negalima jų grupuoti, t. y. išlaidos pagal vieną pirminį išlaidas pagrindžiantį dokumentą turi būti suvedamos į vieną eilutę; Netiesioginės išlaidos deklaruojamos proporcijomis, numatytomis biudžete; Netiesioginės išlaidos suvedamos į MP formą tada, kai visos kitos išlaidos (įskaitant DU) jau yra suvestos; Deklaruojant DU išlaidas: vienoje eilutėje - tik vieno darbuotojo DU išlaidos; vienoje eilutėje – iki vieno mėn. DU išlaidos. Visos paprojekčio pajamos deklaruojamos su paskutiniu tarpiniu MP. Skyriaus arba programos pavadinimas

25 Mokėjimo prašymo formos pildymo tvarka (V) Tuščios MP formos pildymas
Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

26 Klausimai – atsakymai Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa

27 Ačiū už dėmesį! Kontaktinė informacija: Vaidas Prascienius Centrinės projektų valdymo agentūros Tarptautinės paramos finansų skyriaus Finansininkas Tel Barbora Juozėnienė Centrinės projektų valdymo agentūros Tarptautinės paramos finansų skyriaus Viršininkė Tel


Atsisiųsti ppt "Išlaidų tinkamumas; Mokėjimo prašymų teikimo ir pildymo tvarka"

Panašios pateiktys


Google reklama