Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Besimokančių mokyklų tinklai švietimo strategijos įgyvendinimo kontekste Dr. Loreta Žadeikaitė, Švietimo ir mokslo ministerijos Pagrindinio ir vidurinio.

Panašios pateiktys


Pateikčių temos: "Besimokančių mokyklų tinklai švietimo strategijos įgyvendinimo kontekste Dr. Loreta Žadeikaitė, Švietimo ir mokslo ministerijos Pagrindinio ir vidurinio."— Pateikties kopija:

1 Besimokančių mokyklų tinklai švietimo strategijos įgyvendinimo kontekste
Dr. Loreta Žadeikaitė, Švietimo ir mokslo ministerijos Pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus vedėja dr. Loreta Žadeikaitė

2 Besimokančių mokyklų tinklai: politinis kontekstas
Pagal Valstybinės švietimo strategijos m. nuostatų įgyvendinimo programą ir priemonių planą rengiama “Ugdymo turinio formavimo, įgyvendinimo, vertinimo ir atnaujinimo strategija ir veiksmų planas (pritarta kolegijoje lapkričio 23 d., veiksmų plano parengimas iki ) LRV metų programos įgyvendinimo priemonės, patvirtintos LRV nutarimu Nr.1020 (Ilgalaikės pilietinio ir tautinio ugdymo programos įgyvendinimas; Mokymosi krypčių pasirinkimo galimybių didinimo metų mokiniams modelio patvirtinimas 2007 IV ketv.,) Nacionalinės Lisabonos strategijos įgyvendinimo programa ( Rengiamos naujos BPD gairės metams (ES struktūrinės paramos panaudojimo strategijos projektas parama) dr. Loreta Žadeikaitė

3 Besimokančių mokyklų tinklai: įgyvendinamos atskirų sričių strategijos
IKT diegimo į Lietuvos švietimą metų strategija ir programa (2004) 2007 m. bus peržiūrima Mokyklų aprūpinimo mokomosiomis kompiuterinėmis priemonėmis strategija (2002) Ekonominio raštingumo ir verslumo ugdymo strategija (2004) Profesinio informavimo, konsultavimo ir orientavimo strategija (2005) LRS, LRV patvirtintos programos (Vartotojų švietimo, antikorupcinė, žiniasklaidos ir visuomenės informavimo, narkotikų prevencijos ir kt., (iš viso apie 20) dr. Loreta Žadeikaitė

4 Valstybinės švietimo strategijos 2003-2012 m. įgyvendinimo kryptys
Valdymo tobulinimas Kuriamas naujas kokybės valdymo modelis, subsidiarumo principai Infrastruktūros tobulinimas Naujos švietimo sistemos jungtys, įvairios paslaugos Paramos tobulinimas Mokymosi prieinamumas, socialinis teisingumas Turinio tobulinimas Kompetencijų ugdymas, turinio individualizavimas, kontekstualumas Personalo tobulinimas Naujos kvalifikacijos tobulinimo formos, naujos mokytojų kompetencijos, dalinimasis gerąja patirtimi dr. Loreta Žadeikaitė

5 Mokyklos kaip besimokančios organizacijos vystymo projekcijos
Lyderystės plėtojimas ir jos santykis su organizacijos tobulinimu Lyderystė padeda užtikrinti tikslų ir įsitikinimų bendrumą bei sutelkia mokyklos bendruomenę siekti savo pačios išsikeltus tikslus Ugdymo programos tobulinimas Oficialiosios valstybės programos pritaikymą vykdyti konkrečioje mokykloje ir klasėje, ugdymo programos tobulinimą grindžiamą naująja mokymosi paradigma Pedagogo kompetencijų profesinis tobulinimas Profesinės kompetencijos tobulinimas turėtų būti tikslingas, nenutrūkstamas ir sistemingas procesas, grupinės mokymosi veiklos ir priemonės (mokymosi partnerystėje tinklai), moksliniai mokymo/mokymosi problemų spendimai (veiklos tobulinimo tyrimas) (Berita Simonaitienė. Mokyklos – besimokančios organizacijos vystymas.Mokslo studija, 2006) dr. Loreta Žadeikaitė

6 Lyderystės reikšmė Lyderystė svarbi, sklindanti ir ilgalaikė
Tai bendra atsakomybė, kuria pernelyg neeikvojami žmogiškieji ir finansiniai ištekliai, kuria rūpinamasi švietimo ir bendruomenės aplinka bei vengiama jai pakenkti Hargreaves & Fink 2003 pagal Diną Finką, “Lyderystė- 4” seminaras Lyderystė – tai pokyčių valdymas (Brendan Murden, Mančesterio universiteto Švietimo lyderių ugdymo centras) dr. Loreta Žadeikaitė

7 (Dinas Finkas, „Lyderystė-4“ seminaras 2006)
Mums reikia Kūrybiškumo, vaizduotės, įvairumo, novatoriškumo, užsidegimo, klausimų kėlimo, verslumo, nepasisekimų, nesitaikstymo, pasitikėjimo (Dinas Finkas, „Lyderystė-4“ seminaras 2006) Nuolatinio mokymosi, jungiant formalųjį, neformalųjį ir savaiminį mokymąsi ir tobulinimąsi, atliepiantį asmens ir visuomenės interesus, taip pat darbo rinkos poreikius („suteikti kiekvienam piliečiui galimybę būti reikalingu visuomenėje“) Mokytojų rengimas turi būti nukreiptas lyderystės ugdymui (gebėjimas perduoti žinias ne tik formaliuoju būdu, bet matant realų gyvenimą ir ko reikia mokiniams, gebėjimas dirbti komandoje, problemų sprendimas, gebėjimas įtraukti kiekvieną mokinį ir tikėti jo galimybėmis) (Andy Hargreaves, III Tarptautinė Europos ir centrinės Azijos šalių konferencija “Švietimo kokybė ir kontekstualumas”, 2006) dr. Loreta Žadeikaitė

8 Penki mokymosi ramsčiai
Mokymasis žinoti Mokymasis daryti Mokymasis būti Mokymasis gyventi kartu UNESCO 1996 Mokymasis gyventi darniai Hargreaves & Fink, 2006 (Dinas Finkas, seminarai MTP konsultantams, 2005 “Lyderystė-4”, 2006) dr. Loreta Žadeikaitė 1. Gilumas

9 Nepertraukiamo mokymosi lyderiai
Mokymuisi teikite didžiausią pirmenybę Karštai propaguokite ir ginkite visų besimokančiųjų giluminį mokymąsi Derinkite ir perduokite senuosius ir naujuosius pagrindus Mokymąsi vertinkite labiau už pasiekimą, labiau už testavimą Geriau išmanykite mokymąsi Mokymąsi paverskite skaidriu Hargreaves & Fink, 2006 (Dinas Finkas, “Lyderystė-4” seminaras 2006) dr. Loreta Žadeikaitė

10 Nepertraukiamo mokymosi lyderiai
Visur būkite mokymosi liudininkais Praktikuokite įrodymais paremtą lyderystę Skatinkite įvertinimą už mokymąsi Įtraukite besimokančiuosius į mokymąsi Įtraukite tėvus į jų vaikų mokymąsi Modeliuokite veiksmingą suaugusiųjų mokymąsi Sukurkite emocines sąlygas mokymuisi Hargreaves & Fink, 2006 (Dinas Finkas, “Lyderystė-4” seminaras 2006) dr. Loreta Žadeikaitė

11 Efektyvioms organizacijoms būdinga:
bendros ir ilgalaikės vertybės, tikslai ir paskirtys įgūdžių, talentų ir tapatybių skirtingumas skvarbumas išorės įtakoms naujų idėjų, struktūrų ir procesų atsiradimas prisitaikymas reaguojant į aplinkos kaitą sugebėjimas greitai atsigauti susidūrus su grėsmėmis ir bėdomis ir į jas reaguojant (Dinas Finkas, “Lyderystė-4” seminaras 2006) dr. Loreta Žadeikaitė

12 Tinkluose veikiančios besimokančios bendruomenės
dalijasi žiniomis ir jas perduoda stimuliuoja profesinį pasitenkinimą ir motyvaciją naudojasi pozityviu skirtingumu sudaro galimybes lyderystei remiasi įrodymais ir moksliniais tyrimais pagrįsta praktika ir ją plėtoja skatina novatoriškumą išreiškia mokytojų nuomonę priimant profesinius ir mokyklos sprendimus kiekvieną mokyklą traktuoja, kaip besimokančią bendruomenę yra lanksčios ir atsikuriančios (Dinas Finkas, “Lyderystė-4” seminaras 2006) dr. Loreta Žadeikaitė

13 Tinklo rizikos ir pavojai
Apsiribojama entuziastais Bendri paklydimai Nuolaidžiavimas savoms silpnybėms/norams Ribotas mastas Neatskaitingumas Pernelyg didelis reguliavimas Perdėtas dalyvavimas (Dinas Finkas, “Lyderystė-4” seminaras 2006) dr. Loreta Žadeikaitė

14 Kaitos praeitis, dabartis ir ateitis Stabdyk, pradėk, tęsk...
Kas mažiau vertinga PRADĖK Kas labiau vertinga TĘSK Kas išlieka ypač vertinga ĮVEIK Kas formaliai reikalaujama, tačiau kelia grėsmės tam, kas vertinga dr. Loreta Žadeikaitė

15 Mokykla - nuolatinės kaitos bei naujovių iniciatorius ir diegėjas
Sistema keisis norima linkme, jei pati mokykla, kiekviena individualiai, o ne tik įsakoma iš viršaus, įsitikinus pritars vykstančiai kaitai ir įsijungs į ją kūrybiškai, t.y. laisvai, įvairiapusiškai ir atsakingai Dr. Meilė Lukšienė. Jungtys, 2000 dr. Loreta Žadeikaitė

16 Būk mūsų tarpe! Ačiū dr. Loreta Žadeikaitė


Atsisiųsti ppt "Besimokančių mokyklų tinklai švietimo strategijos įgyvendinimo kontekste Dr. Loreta Žadeikaitė, Švietimo ir mokslo ministerijos Pagrindinio ir vidurinio."

Panašios pateiktys


Google reklama