Atsisiųsti pateiktį
Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti
1
VILNIAUS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ FORUMAS
2
Vilniaus nevyriausybinių organizacijų forumo programa
12.30 val. Dalyvių registracija val. Vilniaus miesto mero Remigijaus Šimašiaus sveikinimo kalba val. Vilniaus miesto nevyriausybinių organizacijų tarybos veiklos apžvalga. Vilniaus NVO tarybos pirmininkas Vaidotas Ilgius val. Vilniaus miesto savivaldybės parama ir pagalba nevyriausybinėms organizacijoms. Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Nekilnojamo turto skyriaus vedėja Vilma Lajauskaitė ir Vaidotas Ilgius val. Ką naujausių tyrimų duomenys skelbia apie Vilniaus nevyriausybines organizacijas? Ar realu, kad jos perimtų dalį sostinės viešųjų paslaugų? Nevyriausybinių organizacijų informacijos ir paramos centro direktorius Martinas Žaltauskas val. Kavos pertrauka.
3
Vilniaus nevyriausybinių organizacijų forumo programa
15.00 val. Nevyriausybinės organizacijos švietimo, kultūros, sporto ir jaunimo baruose – quo vadis? Vilniaus miesto savivaldybės tarybos Švietimo, kultūros ir sporto komiteto pirmininkas Vytautas Mitalas val. Nevyriausybinių ir bendruomeninių organizacijų vaidmuo savivaldoje: patirtis ir pokyčiai. Vilniaus miesto savivaldybės tarybos Savivaldos plėtojimo komiteto pirmininkė Rita Balčiūnienė val. JT neįgaliųjų teisių konvencijos įgyvendinimo efektyvumas – visuomenės nuomonės apklausos rezultatai. Vilniaus miesto NVO tarybos pirmininko pavaduotoja, Lietuvos neįgaliųjų draugijos pirmininkė Jelena Ivančenko val. Socialinės inovacijos ir NVO: ką galime padaryti? Nacionalinio socialinės integracijos instituto vadovas Arūnas Survila val. Diskusijos ir rezoliucijos. 16:30 val. Baigiamosios pastabos. Vilniaus miesto mero pavaduotoja Edita Tamošiūnaitė.
4
Vilniaus m. NVO taryba 15.00 val. Nevyriausybinės organizacijos švietimo, kultūros, sporto ir jaunimo baruose – quo vadis? Vilniaus miesto savivaldybės tarybos Švietimo, kultūros ir sporto komiteto pirmininkas Vytautas Mitalas val. Nevyriausybinių ir bendruomeninių organizacijų vaidmuo savivaldoje: patirtis ir pokyčiai. Vilniaus miesto savivaldybės tarybos Savivaldos komiteto pirmininkė Rita Balčiūnienė val. JT neįgaliųjų teisių konvencijos įgyvendinimo efektyvumas – visuomenės nuomonės apklausos rezultatai. Vilniaus miesto nevyriausybinių organizacijų tarybos pirmininko pavaduotoja, Lietuvos neįgaliųjų draugijos pirmininkė Jelena Ivančenko val. Socialinės inovacijos ir NVO: ką galime padaryti? Nacionalinio socialinės integracijos instituto vadovas Arūnas Survila val. Diskusijos ir rezoliucijos. 16:30 val. Neformalus bendravimas.
5
VILNIAUS M. NVO TARYBOS VEIKLOS APŽVALGA
6
Apie NVO tarybą NVO taryba – visuomeniniais pagrindais veikianti kolegiali patariamoji institucija, kuri sudaroma lygiateisės partnerystės pagrindu iš Vilniaus miesto savivaldybės institucijų ir įstaigų atstovų bei nevyriausybinių organizacijų, veikiančių Savivaldybės teritorijoje, deleguotų atstovų. 3. NVO tarybos sudėtį ir nuostatus tvirtina, keičia ir pildo Savivaldybės taryba.
7
NVO taryba – stiprybės ir silpnybės
Sudarymo būdas tinka jaunimo organizacijoms, tačiau margam ir dideliam NVO pasauliui sunkiai pritaikomas Didelė konkurencija, netolygus „atstovavimas“ Patenka atsitiktiniai, „nereprezentatyvūs“ kandidatai Trūksta realaus atstovavimo Kvorumo bėdos Trumpa kadencija
8
NVO taryba – veiklos barai
Bandymas inventorizuotis Anketa apie NVO situaciją mieste Anketa apie NVO ekspertinius gebėjimus NVO patalpų „žemėlapis“ Remiamų NVO sąrašas
9
NVO taryba – veiklos barai
Bandymai koordinuoti Vilniaus Šiaurinės ir Pietinės vietos veiklos grupės Vilniaus VVG
12
NVO taryba – veiklos barai
Bandymai gerinti ir keisti Bandymas suvienodinti NVO finansavimo tvarkas Prašymas derinti biudžetą ir NVO liečiančius finansavimo klausimus Prašymas derinti viešųjų įstaigų vertinimo metodiką Prašymas derinti patalpų NVO skyrimą
14
Tačiau kelias atsiranda beeinant
Tęskime, ką pradėję!
15
VILNIAUS M. NVO TARYBOS VEIKLOS APŽVALGA
16
Nusivylimas Reikia konstatuoti, kad susistemintų duomenų, kad būtų galima palyginti paramos dinamiką nevyriausybinėms organizacijoms pagal skirtingas programas ir skirtingas finansavimo formas – neturime
17
Ką galime sužinoti iš tokios informacijos?
Kad BĮ ir VšĮ finansavimo apimtys skiriasi kartais, dešimtim kartų?
18
Ką galime sužinoti iš tokios informacijos?
19
Ką galime sužinoti iš tokios informacijos?
Kad VšĮ finansavimas pamečiui nedidėja?
21
Pasiklydę vertime Valdžios ir NVO sektoriai kalba „skirtingomis kalbomis“ - matuojant poveikį, veiklos rezultatus, KPI (key performance indicators) Pirmiausia, nėra aiškus „nevyriausybinės organizacijos“ matavimo vienetas; viešųjų įstaigų atveju kone individualiai reikia vertinti dalininkų kilmę ir jų dalių santykį „ne nevyriausybinės organizacijos“ ant tos pačios svarstyklių lėkštės – tūkstančiais ar net šimtais remiami NVO projektėliai ir milijonais dotuojami sporto klubai (VšĮ)
22
Taip atrodo miesto biudžetas su KPI
23
Taip atrodo miesto biudžetas su KPI
25
Nėra aiškus „nevyriausybinės organizacijos“ matavimo vienetas;
Pasiklydę vertime Nėra aiškus „nevyriausybinės organizacijos“ matavimo vienetas; viešųjų įstaigų atveju kone individualiai reikia vertinti dalininkų kilmę ir jų dalių santykį „ne nevyriausybinės organizacijos“ lyginame obuolius, apelsinus ir morkas ant tos pačios svarstyklių lėkštės – tūkstančiais ar net šimtais remiami NVO projektėliai ir milijonais dotuojami sporto klubai (VšĮ)
26
Pasiklydę vertime Neturime išskirta, kokiomis formomis kiek (ir svarbiausia kodėl?) NVO finansuojamos kalbant apie paramos konkursus, programinį finansavimą, ES ir kitų finansinių instrumentų remiami projektai (pvz. VVG) subsidijavimą ir paslaugų pirkimą viešųjų pirkimų būdu
28
Dominuojantis požiūris į NVO finansavimą yra rėmimas
Pasiklydę vertime Dominuojantis požiūris į NVO finansavimą yra rėmimas Vilniuje nėra taip prastai, kaip Panevėžyje ar Tauragėje Tarybos narių „biudžetukai“
29
Skiriasi supratimas, kas yra viešosios paslaugos
Pasiklydę vertime Skiriasi supratimas, kas yra viešosios paslaugos paslaugų pirkimą nevyriausybinės organizacijos supranta plačiąja prasme, dažnai kaip sinonimą savo teikiamų paslaugų finansavimui Viešosios paslaugos visai kitaip – specifiškai – apibrėžiamos teisės aktuose
30
Konkrečių viešųjų paslaugų pavyzdys
31
Visgi nemažai duomenų prieinama
32
Visgi nemažai duomenų jau prieinama
Paieškojus, galima rasti, ko reikia
33
Visgi nemažai duomenų prieinama
34
Visgi nemažai duomenų prieinama
35
Visgi nemažai duomenų prieinama
36
Visgi nemažai duomenų jau prieinama
37
Visgi nemažai duomenų jau prieinama
38
Išvados Poreikis susisteminti ir išanalizuoti duomenis apie nevyriausybinių organizacijų finansavimo praktiką ir pokyčius išlieka Jei savivaldybės administracijai trūksta gebėjimų ar motyvacijos, tokią paslaugą galima būtų nupirkti Lengvai surandamų ir palyginamų duomenų prieinamumas ne tik įneštų aiškumo apie realią savivaldybės politiką NVO plėtros ir įtraukimo atžvilgiu, leistų savivaldybei efektyviau naudoti turimus išteklius, nevyriausybinėms organizacijoms padėtų suformuoti realius lūkesčius Dirbsime toliau!
Panašios pateiktys
© 2024 SlidePlayer.lt Inc.
All rights reserved.