Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Visuomenės nuomonės tyrimas dėl pramoninės nuosavybės apsaugos galimybių žinomumo Užsakovas: Vykdytojas: vasaris, 2008.

Panašios pateiktys


Pateikčių temos: "Visuomenės nuomonės tyrimas dėl pramoninės nuosavybės apsaugos galimybių žinomumo Užsakovas: Vykdytojas: vasaris, 2008."— Pateikties kopija:

1 Visuomenės nuomonės tyrimas dėl pramoninės nuosavybės apsaugos galimybių žinomumo
Užsakovas: Vykdytojas: vasaris, 2008

2 metodologija

3 Tyrimo metodologija Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė “Spinter tyrimai” 2008 metų vasario mėn. atliko Lietuvos gyventojų tyrimą Omnibus metodu. Tyrimo tikslas Nustatyti gyventojų informuotumą apie pramoninės nuosavybės apsaugos galimybes. Tyrimo rezultatus palyginti su 2007m. balandžio mėnesį atlikto tyrimo rezultatais. Tyrimo metodas Apklausa – standartizuotas betarpiškas interviu, naudojant standartizuotą su Užsakovu suderintą klausimyną. Standartizuotą interviu atlieka profesionalus apklausėjas. Jis veda pokalbį su respondentu pagal parengtus klausimus, atsakymus fiksuodamas klausimyne. Tyrimo lokacija Visa šalies teritorija. Iš viso 95 atrankiniai taškai, išdėstyti taip, kad reprezentuotų visus šalies regionus. Tikslinė grupė Šalies gyventojai nuo 18 iki 75 metų amžiaus. Tyrimo imtis Tyrimo metu buvo apklausti 1004 respondentai. Atranka Tyrime naudotas daugiapakopės stratifikuotos tikimybinės atrankos metodas. Šis atrankos metodas užtikrina duomenų reprezentatyvumą, t. y. kiekvienas šalies namų ūkis turi vienodas galimybes būti apklaustu ir atrankinė visuma pagal tikslinius kriterijus atitinka generalinę visumą. Tyrimo rezultatai reprezentuoja šalies gyventojų nuo 18 iki 75 metų nuomones ir vertinimus. Duomenų analizė Duomenų analizė buvo atliekama, naudojant SPSS/PC programinę įranga. Ataskaitoje pateikiami bendrieji atsakymų pasiskirstymai (procentai), ir pasiskirstymai pagal socialines-demografines charakteristikas (Žr. Priedus).

4 Statistinė paklaida Atrankiniuose kiekybiniuose tyrimuose visada išlieka statistinės paklaidos tikimybė, į kurią būtina atsižvelgti interpretuojant duomenis. Pvz.: Jeigu apklausus 1004 respondentų gavome, kad 48% apklaustųjų nurodė, kad yra girdėję apie išradimų, prekinių ženklų ir pramoninio dizaino apsaugos galimybes, tai yra 95 proc. tikimybė, kad tikroji reikšmė yra tarp 44,9 ir 51,1 proc.  Įverčio tikslumas mažėja, mažėjant analizuojamų atsakymų skaičiui. Toliau pateikiama lentelė padedanti įvertinti statistinę paklaidą. % % % % % % % % % N

5 Respondentų socialinės-demografinės charakteristikos
Lytis Užsiėmimas Amžius Šeimyninė padėtis Išsimokslinimas Gyvenamoji vieta Pajamos, tenkančios vienam namų ūkio nariui per mėnesį 5

6 tyrimo rezultatai

7 Ar žinote/ esate girdėję apie išradimų, prekių ženklų ir pramoninio dizaino apsaugos galimybes? (%)
2008 vasaris 2007 balandis N=1004 N=1002 Aukštąjį/ neb. aukštąjį išsimokslinimą turintys respondentai, didžiausių pajamų grupės atstovai, didžiųjų miestų gyventojai bei aukščiausio, vidutinio lygio vadovai dažniau nurodė, jog žino išradimų, prekių ženklų ir dizaino apsaugos galimybes.

8 Ar registruotumėte išradimus, prekių ženklus ir pramoninį dizainą norėdami juos apsaugoti? (%)
2008 vasaris 2007 balandis N=1004 N=1002 Teigiamą nuostatą dėl išradimų, prekių ženklų ir pramoninio dizaino registravimo dažniau išreiškė vyrai.

9 Jei tektų registruoti savo išradimus, prekių ženklus ir pramoninį dizainą siekiant įgyti jų apsaugą, į kur kreiptumėtės? (%) 2008 vasaris 2007 balandis N=1004 N=1002 Valstybinį patentų biurą dažniau paminėjo didžiųjų miestų bei rajono centrų/ rajoninių miestų gyventojai.

10 Ar pageidautumėte, jog švietimo įstaigose Lietuvoje būtų nustatytos mokymo apie išradimų, prekių ženklų ar dizainų apsaugą programos? (%) 2008 vasaris 2007 balandis N=1004 N=1002 Teigiamą nuostatą dėl mokymo programų apie išradimų, prekių ženklų ar dizainų apsaugą nustatymo švietimo įstaigose dažniau išsakė aukštesnio išsimokslinimo bei didesnes pajamas turintys tyrimo dalyviai.

11 Ar žinote/ esate girdėję, jog išradimų, prekių ženklų ar pramoninių dizainų teisinę apsaugą galima įgyti ir visoje Europoje? (%) 2008 vasaris 2007 balandis N=1004 N=1002 Aukštesnio išsimokslinimo bei didžiausių pajamų atstovai dažniau teigė žinantys apie šią galimybę. Vyrai, didžiųjų miestų bei rajono centrų/ rajoninių miestų gyventojai kiek dažniau nurodė, jog yra girdėję apie tokią galimybę, tačiau konkrečiai negalėtų įvardinti tokią paslaugą kuruojančių institucijų.

12 apibendrinimas

13 Apibendrinimas Lyginant su 2007m. balandžio mėnesį atlikto tyrimo rezultatais, išaugo dalis žinančiųjų (nuo 8% iki 11%) išradimų, prekių ženklų ir pramoninio dizaino galimybes. Dar 48% respondentų nurodė, jog yra girdėję apie tai, tačiau konkrečių galimybių nežino. 76% tyrimo dalyvių teigė, jog norėdami apsaugoti išradimus, prekių ženklus ar pramoninį dizainą, juos registruotų/ greičiau registruotų. 2007m. balandį tokią nuostatą išreiškusiųjų buvo 61%. Jei tektų registruoti savo išradimus, prekių ženklus ar pramoninį dizainą, dažniausiai būtų kreipiamasi į Valstybinį patentų biurą (46%; 2007m. balandį buvo 37%). Taip pat išaugo dalis respondentų, nurodžiusių, jog tokiu atveju kreiptųsi į Lietuvos autorių teisių ir gretutinių teisių tarybą (nuo 27% 2007m. balandį iki 31% 2008m. vasarį). Trečiuoju pasirinkimu būtų VĮ “Registrų centras” (7%). Tyrimo rezultatai rodo, jog respondentai išreiškė aiškesnes nuostatas dėl mokymo programų apie išradimų, prekių ženklų ar dizainų apsaugą nustatymą Lietuvos švietimo įstaigose: išaugo tiek dalis pritariančiųjų šiam pasiūlymui (nuo 48% 2007m. iki 53% 2008m.), tiek nesutinkančių su juo (nuo 23% 2007m. iki 30% 2008m.). 8% apklaustųjų teigė, jog žino apie galimybę išradimų, prekių ženklų bei dizainų teisinę apsaugą įsigyti ir visoje Europoje. Dar 41% pripažino, jog yra girdėję apie tokią galimybę, tačiau negalėtų įvardinti tokią paslaugą kuruojančių institucijų.

14 ačiū


Atsisiųsti ppt "Visuomenės nuomonės tyrimas dėl pramoninės nuosavybės apsaugos galimybių žinomumo Užsakovas: Vykdytojas: vasaris, 2008."

Panašios pateiktys


Google reklama