Atsisiųsti pateiktį
Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti
1
Programų sistemų testavimas
Aistė Stikliūtė VU MIF Programų sistemų katedra
2
Peržiūros Kas yra peržiūros? Kodėl reikalingos peržiūros?
Peržiūrų procesas Peržiūrų dalyvių rolės Peržiūrų tipai Efektyvių peržiūrų principai
3
Kas yra peržiūra? Darbo produkto ar projekto būsenos nagrinėjimas/įvertinimas, siekiant rasti neatitikimus ir pateikti rekomendacijas Paprasčiausia forma – duoti dokumentą paskaityti kolegai
4
Peržiūra – testavimo veikla
Statinis testavimas – programos (specifikacijos arba kodo) testavimas nevykdant programos Peržiūros Statinė kodo analizė
5
Ką galima peržiūrėti Bet ką, kas turi rašytinę formą:
Reikalavimų specifikacijas Technines specifikacijas (design) Programinį kodą Testavimo planus Testavimo atvejus ...
6
Kada atliekamos peržiūros?
Testavimo metodas, kurį galima panaudoti anksčiausiai projekto eigoje: Dokumentacijos – prieš kodo rašymą Kodo – prieš dinaminį testavimą (?) Gali būti atliekamos viso projekto metu tiems patiems arba kitiems darbo produktams
7
Peržiūrų privalumai Anksčiau randami defektai sutaupoma laiko ir pinigų Randami defektai, kurių kitais būdais galbūt nebūtų rasta geresnė PĮ kokybė Atliekant peržiūras komunikuojama tarpusavyje įgyjamas bendras požiūris į kuriamą produktą iškeliami aktualūs klausimai
8
Peržiūrų trūkumai Reikalauja laiko ir pinigų
9
Defektai, randami peržiūrų metu
Standartų (lokalių ir “iš viršaus”) neatitikimai Reikalavimų defektai Projektavimo defektai Palaikomumo (maintainability) problemos Interfeisų problemos
10
Pasikartojam Kas yra peržiūros? Privalumai, trūkumai
Randamų defektų tipai
11
Peržiūrų procesas Nuo visiškai neformalaus iki labai formalaus
Priklauso nuo: PĮ kūrimo proceso brandos Reikalavimų “iš viršaus” (teisiniai ir pan.) Istorijos saugojimo poreikio Peržiūros tikslo
12
Peržiūrų procesas Galimi skirtingi peržiūrų tikslai: Rasti defektus
Susipažinti, geriau suprasti Sukelti diskusiją Priimti sprendimą
13
Peržiūrų procesas Peržiūrų dalyvių rolės: Vadovas (manager)
Moderatorius Autorius Recenzentai (reviewers) Protokoluotojas
14
Peržiūrų procesas Bazinis peržiūros procesas:
Recenzentai peržiūri darbo produktą Recenzentai informuoja darbo produkto autorių apie rastus defektus Autorius atsižvelgdamas į pastabas pakoreguoja (arba ne) darbo produktą
15
Peržiūrų procesas Formalus peržiūros procesas: Planavimas
Pradžia (kick-off) Individualus pasiruošimas Peržiūros susitikimas Darbo produkto koregavimas Patvirtinamieji veiksmai (follow-up)
16
Planavimas Dalyvių atrinkimas (žmonės su skirtingais požiūriais)
Rolių, atsakingo asmens priskyrimas Įėjimo ir išėjimo kriterijų apibrėžimas Apibrėžimas, kokias darbo produkto dalis reikia peržiūrėti (jei ne visą)
17
Pradžia (kick-off) Dokumentacijos išdalijimas
Tikslų ir proceso išaiškinimas Įėjimo kriterijų patikrinimas Gali būti organizuojama kaip susitikimas arba tiesiog išsiunčiama informacija dalyviams
18
Individualus pasiruošimas
Kiekvienas dalyvis atskirai: peržiūri darbo produktą pasižymi rastus defektus pasižymi kilusius klausimus Esminis peržiūros proceso žingsnis Gali būti fiksuojamas pasiruošimui skirtas laikas, pvz., 2 val. peržiūrėti konkretų dokumentą
19
Peržiūros susitikimas
Diskusija arba tik užregistruojami rasti defektai Formalios peržiūros atveju susitikimas protokoluojamas Ar reikalinga diskusija, priklauso nuo: Turimo laiko Ar autoriui reikalinga pagalba taisant defektus Peržiūros tipo
20
Darbo produkto koregavimas
Darbo produkto autorius taiso defektus, kuriuos peržiūros susitikimo metu buvo nuspręsta taisyti
21
Patvirtinamieji veiksmai (follow-up)
Patikrinama, ar ištaisyti defektai Surenkamos metrikos: Kiek laiko sugaišta Kiek rasta defektų Patikrinami išėjimo kriterijai
22
Pasikartojam Bazinis peržiūrų procesas: Formalus peržiūrų procesas
Peržiūrim, informuojam, pataisom Formalus peržiūrų procesas Planavimas ... Patvirtinimas Peržiūrų dalyvių rolės
23
Praėjimas (walkthrough)
Peržiūrų tipai Neformali Formalumo lygis Praėjimas (walkthrough) Techninė peržiūra Inspektavimas
24
Neformali peržiūra Nėra jokio formalaus proceso
Gali būti dokumentuojama, bet neprivalomai Nauda priklauso nuo recenzento – kartais imamas tas, kas yra “po ranka” Pagrindinis tikslas – kuo pigiau rasti defektus Galimi realizacijos variantai: Darbas poromis (ypač programuojant) Atsakingas asmuo peržiūri dokumentaciją/kodą
25
Praėjimas (walkthrough)
Vedėjas – darbo produkto autorius Gali būti formalus ir neformalus Pasiruošimas, raštininko dalyvavimas, ataskaita – gali būti, gali nebūti Pagrindinis tikslas – supažindinti su darbo produktu, taip pat rasti defektus Dažnai analizuojami pavyzdiniai scenarijai
26
Techninė peržiūra Dokumentuojama Gerai apibrėžtas procesas
Dalyviai – techniniai ekspertai, ne vadovai Reikalingas recenzentų pasiruošimas Formalumo lygis gali skirtis Tikslai: sprendimų priėmimas, alternatyvų įvertinimas, defektų radimas, techninių problemų sprendimas, atitikimas standartams
27
Inspektavimas Vedėjas – profesionalus moderatorius
Formalus procesas su taisyklėmis, tikrinimo sąrašais (checklist), įėjimo ir išėjimo kriterijais Svarbus pasiruošimas (dokumentų skaitymas) Rengiama ataskaita Atliekami patvirtinamieji veiksmai Pagrindinis tikslas – defektų radimas, antrinis – proceso pagerinimas
28
Pasikartojam Peržiūrų tipai: Neformali peržiūra Praėjimas
Techninė peržiūra Inspektavimas
29
Ko reikia efektyviai peržiūrai?
Aiškiai apibrėžtų tikslų Tinkamų dalyvių Tinkamos psichologinės aplinkos Tinkamo peržiūros tipo konkrečiam projektui/produktui ir konkretiems žmonėms Tikrinimo sąrašų / rolių pasiskirstymo Valdžios palaikymo Dėmesio mokymuisi ir proceso gerinimui
30
Peržiūrų efektyvumo matavimas
Geriausias rodiklis – peržiūros rezultatai Taip pat svarbu, kaip atliekama peržiūra Vertinama įrašant susirinkimą ir tikrinant: Dalyvių kultūrą Dalyvių įsitraukimą Įtampos taškus Defektų radimą Bendradarbiavimą su autoriumi
31
Klausimai ir idėjos
Panašios pateiktys
© 2024 SlidePlayer.lt Inc.
All rights reserved.