Atsisiųsti pateiktį
Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti
1
Šiaulių „Sandoros“ progimnazijos Vaiko gerovės komisija (VGK)
– mokykla, kurioje gera! Šiaulių „Sandoros“ progimnazijos Vaiko gerovės komisija (VGK) m. m.
2
Mokyklos VGK paskirtis, tikslas
Mokyklos VGK paskirtis – rūpintis vaikui saugia ir palankia mokymosi aplinka, orientuota į asmenybės sėkmę, gerą savijautą, brandą, individualias vaiko galimybes atitinkančius ugdymo(si) pasiekimus bei pažangą, atlikti kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas. Šių mokslo metų mokyklos VGK tikslas – organizuoti ir koordinuoti veiklą mokykloje, kuri skatintų nuolatinį mokyklos bendruomenės narių tobulėjimą, padėtų įvairių gebėjimų mokiniams ugdytis saugioje, sveikoje aplinkoje.
3
VGK sudėtis, narių funkcijos
Mindaugas Malcevičius – VGK pirmininkas, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, lietuvių kalbos mokytojas metodininkas Asta Kairienė – VGK pirmininko pavaduotoja, spec. pedagogė, logopedė Nariai: Jurgita Navickienė – pradinių klasių mokytoja Vaida Buitvidienė – anglų kalbos mokytoja Rima Lunskienė – lietuvių kalbos mokytoja Evelina Miškūnaitė – visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Daiva Karalienė – soc. pedagogė Jolita Štuikienė – pradinių klasių mokytoja Lina Jasienė – pradinių klasių mokytoja Vilma Pranskaitienė – matematikos, fizikos mokytoja Jolanta Banienė – rusų, lietuvių kalbos mokytoja
4
M. Malcevičius – koordinuoja VGK darbą, rūpinasi pozityvaus progimnazijos mikroklimato kūrimu ir pozityvių vertybių puoselėjimu, koordinuoja prevencijos ir intervencijos priemonių įgyvendinimą, teikia siūlymus progimnazijos vadovui dėl saugios ir mokymuisi palankios aplinkos užtikrinimo, vaikų socialinio ir emocinio ugdymo, prevencinių ir kitų programų įgyvendinimo, kitų su vaiko gerove susijusių aspektų, atstovauja VGK suinteresuotose institucijose svarstant vaiko gerovės klausimus arba paveda atstovauti kitam jos nariui. A. Kairienė – koordinuoja įtraukiojo ugdymo sferą specialiųjų ugdymo(si) poreikių turintiems mokiniams: organizuoja ir koordinuoja mokymo(si) / ugdymo(si), švietimo ar kitos pagalbos specialiųjų ugdymo(si) poreikių turintiems mokiniams teikimą, tariasi su tėvais (globėjais, rūpintojais), mokytojais dėl jos turinio, teikimo formos ir būdų, tvarko specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių apskaitą progimnazijoje, bendradarbiauja su Šiaulių miesto pedagogine psichologine tarnyba, kartu su profesinio orientavimo konsultantu pagal poreikį konsultuoja baigiamosios klasės mokinius, turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių, dėl jo tolesnio mokymosi ir pagal galimybes užtikrina sklandų palydėjimą / perėjimą į kitą mokymosi įstaigą.
5
V. Buitvidienė – koordinuoja progimnazijos krizių valdymo sferą: konsultuoja progimnazijos bendruomenės narius individualiai ar grupėmis, rengia pokalbius su vaikais, esant būtinybei – kreipiasi į sveikatos priežiūros įstaigą dėl būtinos pagalbos suteikimo, švietimo pagalbos ar pedagoginės psichologinės ar švietimo pagalbos tarnybos krizių valdymo komandą, kitas įstaigas, galinčias suteikti reikiamą pagalbą. L. Jasienė – koordinuoja socialinio ir emocinio ugdymo sferą: organizuoja psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevenciją, formuoja saugios psichologinės aplinkos progimnazijoje klimatą. J. Navickienė – kuruoja PUG, 1–4 kl. mokinių pagalbos planų rengimą ir įgyvendinimą, koordinuoja progimnazijos narių bendrystės puoselėjimo sferą: skatina bendrystę su mokinių tėvais, teikia jiems grįžtamąjį ryšį sprendžiant konfliktines situacijas, siūlo naujoves.
6
J. Štuikienė – koordinuoja įtraukiojo ugdymo sferą: kuruoja mokymo(si) / ugdymo(si) ar švietimo pagalbos teikimą gabiems mokiniams ir turintiems mokymosi sunkumų, analizuoja mokykloje taikomų pagalbos būdų efektyvumą. V. Pranskaitienė – koordinuoja įtraukiojo ugdymo sferą: kuruoja 5-8 kl. mokinių pagalbos planų rengimą ir įgyvendinimą; koordinuoja saugios mokymo(si) aplinkos kūrimo progimnazijoje sferą: analizuoja progimnazijos vidaus dokumentų turinį saugios ir ugdymui(si) palankios aplinkos ar kitais su vaiko gerove susijusiais aspektais, teikia siūlymus progimnazijos VGK dėl jų tobulinimo. R. Lunskienė, J. Banienė – komisijos sekretorė: rengia VGK posėdžių medžiagą, suderinusi su VGK pirmininku, organizuoja komisijos posėdžius, renka ir apibendrina gautą informaciją, kurios reikia komisijos veiklai vykdyti; tvarko kitus dokumentus, susijusius su Komisijos posėdžių organizavimu.
7
D. Karalienė, koordinuoja smurto ir patyčių sferą: domisi inovacijomis prevencijos srityje, analizuoja jų taikymo galimybes progimnazijoje, inicijuoja prevencijos ir intervencijos priemonių įgyvendinimą ar kitas veiklas, atitinkančias besikeičiančios visuomenės, vaikų, jų tėvų (globėjų, rūpintojų) poreikius, skatinančias vaikų saviraiškų, aktyvų dalyvavimą progimnazijos gyvenime; koordinuoja socialinio ir emocinio ugdymo sferą: remdamasi progimnazijos turimais įsivertinimo ir kitais duomenimis, reguliariai atlieka progimnazijos mokymosi aplinkos, jos saugumo, progimnazijos bendruomenės narių tarpusavio santykių ir kitų su vaiko gerove susijusių aspektų analizę, analizuoja ir vertina smurto ir patyčių, psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencijos, kitų socialines ir emocines kompetencijas ugdančių prevencinių programų, prevencijos ir intervencijos priemonių įgyvendinimo veiksmingumą progimnazijoje. E. Miškūnaitė – koordinuoja sveikatos priežiūros paslaugų teikimo progimnazijoje sferą: analizuoja, ar sveikatos priežiūros paslaugos vaikui, jo tėvams (globėjams, rūpintojams) teikiamos laiku, bendradarbiauja su Šiaulių miesto sveikatos priežiūros įstaigomis, kreipiasi į sveikatos priežiūros įstaigą dėl būtinos pagalbos suteikimo.
8
Esame susitarę, kad: visi VGK nariai ne rečiau kaip 2 kartus per metus (gruodžio mėn. ir gegužės mėn.) komisijai pristato savo koordinuojamos srities situaciją, supažindina su atliktų tyrimų rezultatais, teikia siūlymus; komisijos posėdžiai ir kitos veiklos formos organizuojamos vadovaujantis veiklos planu arba pagal poreikį; Visi komisijos nariai pagal išgales ir turimas kompetencijas prisideda rengiant pagalbos planą mokiniui, kuriam, komisijos sprendimu, reikalinga mokymo(si)/ugdymo(si) ir (ar) švietimo pagalba; informaciją, gautą vykdant komisijos veiklą, saugome ir neviešiname, išskyrus tą informaciją, kuri yra vieša.
9
VGK veikia vadovaudamasi:
Mokyklos vaiko gerovės komisijos sudarymo ir jos darbo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. V-579, nauja redakcija – 2017 m. gegužės 2 d. įsakymo Nr. V-319; Šiaulių „Sandoros“ progimnazijos Vaiko gerovės komisijos sudarymo ir jos darbo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu progimnazijos direktoriaus 2017 m.; Šiaulių „Sandoros“ progimnazijos Vaiko gerovės komisijos veiklos planu m. m., patvirtintu progimnazijos direktoriaus įsakymu Nr. V-81; Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais Vyriausybės, Seimo ir Švietimo ir mokslo ministerijos priimtais įstatymais, nutarimais; Progimnazijos lokaliniais dokumentais: komisijos narių pareigybės aprašais, mokyklose priimtais susitarimais, įteisintais aprašuose, nuostatuose, posėdžių protokoluose.
10
Kaip mes padedame vaikams?
Dar 2015 m. mokykloje buvo patvirtintas „Greitosios pagalbos mokiniui modelis“. 2017 m. jį papildėme (atsižvelgdami į pasikeitusį laikmetį, įstatymus) ir pasitvirtinome „5 žingsnių modelį mokiniams, turintiems mokymo(si) sunkumų“. 2017 m. pasirengėme ir pasitvirtinome Šiaulių „Sandoros“ gabių ir talentingų vaikų ugdymo rekomendacijas; Rengdami m. m. mokyklos ugdymo planą, numatėme pagalbą specialiųjų ugdymo(si) poreikių turintiems (tiek gabiems, tiek turintiems mokymosi sunkumų) mokiniams tikslinę mokytojų pagalbą; Visi mokyklos mokytojai organizuoja mokinimas savo dėstomo dalyko konsultacijas.
11
Kaip mes padedame vaikams?
Mokymo(si), ugdymo(si) ir/ar švietimo pagalbos planas konkrečiam vaikui sudaromas jei mokinys: turi specialiųjų ugdymo(si) poreikių (kai ugdymo(si) poreikiai dideli arba labai dideli); nepatenkinami tarpiniai ir/ar pusmečio mokymosi rezultatai (lapkričio ir balandžio mėn.); Priklauso rizikos grupei.
12
Jūsų vaikai […] sūnūs ir dukros Gyvenimo, paties savęs besiilginčio
Jūsų vaikai […] sūnūs ir dukros Gyvenimo, paties savęs besiilginčio. Jie ateina per jus, bet ne iš jūsų, Ir nors jie su jumis, bet jie jums nepriklauso. Jūs galit duoti jiems savo meilę, bet ne savo mintis, Nes jie turi savąsias. Jūs galit priglausti jų kūnus, bet ne jų sielas, Nes jų sielos gyvena rytdienos rūme, kuriame jūs negalit apsilankyti netgi savo svajonėse. Jūs galit stengtis būti tokie kaip jie, bet nesistenkit jų padaryti panašių į save. Nes gyvenimas negrįžta atgalios ir negaišta su vakarykščia diena. K. Gibran …ir būtent dėl to mes esame atsakingi už savo vaikus!
Panašios pateiktys
© 2025 SlidePlayer.lt Inc.
All rights reserved.