Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PROBLEMATIKA, PRAKTINIAI ASPEKTAI

Panašios pateiktys


Pateikčių temos: "VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PROBLEMATIKA, PRAKTINIAI ASPEKTAI"— Pateikties kopija:

1 VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PROBLEMATIKA, PRAKTINIAI ASPEKTAI
Lektorė Kristina Ramonienė

2 KAS MES? PERSON PREMIER - nuo 2001 metų sėkmingai savo veiklą vykdanti mokymų kompanija, kurianti ir taikanti veiksmingus vadybos ir psichologijos sprendimus. MŪSŲ TIKSLAS - pažinti ir suprasti KLIENTĄ, kartu su juo rasti JO poreikius tenkinantį, naudingiausią verslo valdymo sprendimą bei suteikti profesionalius, praktinius jo įgyvendinimo įrankius. TEIKIAMOS PASLAUGOS – strateginiai organizacijų valdymo sprendimai, mokymai ir konsultacijos.

3 Viešųjų pirkimų problematika, praktiniai aspektai
1. Viešųjų pirkimų procedūrų taikymas (pirkimo sąlygų parengimo ypatumai, pretenzijų nagrinėjimas, dažniausios apskundimo priežastys ir kaip to išvengti. 2. Kas būtina numatyti sudarant sutartis su tiekėjais.

4 Pirkimus reglamentuojantys privalomi teisės aktai
Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodika Supaprastintų skelbimų formos ir aprašas Kainodaros taisyklių nustatymo metodika Numatomos viešojo pirkimo ir pirkimo vertės skaičiavimo taisyklės Mažos vertės pirkimų taisyklės Informacijos viešinimo CVP IS tvarkos aprašas Ataskaitų formos ir tvarkos aprašas Lietuvos Respublikos įmonių ir institucijų, kompetentingų išduoti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 33 straipsnio 3 dalyje nurodytus dokumentus, sąrašas Viešojo pirkimo komisijos vokų atplėšimo procedūros protokolų privalomųjų rekvizitų aprašas Nešališkumo deklaracija VPĮ reikalavimų neatitinkančių skelbimų grąžinimo perkančiajai organizacijai tvarka Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka Perkančiųjų organizacijų registravimosi CVPIS tvarka

5 Minkštosios metodinės priemonės
Tiekėjų kvalifikacijos vertinimo rekomendacijos Ekonominio naudingumo vertinimo gairės Pirkimo sutarčių sąlygų keitimo rekomendacijos IT paslaugų pirkimo rekomendacijos (įskaitant kvalifikacijos dalį) Statybos darbų pirkimo rekomendacijos Projektavimo paslaugų pirkimo pavyzdinės sąlygos Viešinimo paslaugų pirkimo pavyzdinės sąlygos Maisto produktų pirkimo rekomendacijos

6 Ar yra privalomos viešųjų pirkimų organizavimo taisyklės organizacijoje, jei įstaiga ir taip vadovaujasi Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) mažos vertės pirkimų organizavimo tvarka? Privaloma, kadangi VPT patvirtintos mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo 15 punkte nurodyta, kad "15. Pirkimų organizavimo tvarką perkančioji organizacija nustato vidaus dokumentuose." Tai du skirtingi dokumentai, kurių turinys neturi dubliuoti vienas kito. Perkančioji organizacija pasitvirtina vidinę organizavimo tvarką: kas vizuoja, pildo ir pasirašo paraiškas, su kuo jas derina, kokie darbuotojai kokius pirkimus atlieka, ir t.t. – tai yra, šioje tvarkoje nurodoma visa organizacinė tvarka, o VPT patvirtintas mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas reglamentuoja pirkimų vykdymo (o ne jų vykdymo organizavimo) tvarką.

7 Kada pirkimas yra mažos vertės?
Perkamų prekių ir paslaugų vertė – iki Eur be PVM + iki 20 proc. Tarptautinio pirkimo vertės, bet ne daugiau kaip Eur be PVM Perkamų darbų vertė - iki Eur be PVM + iki 20 proc. Tarptautinio pirkimo vertės, bet ne daugiau kaip Eur be PVM

8 Kada mažos vertės pirkimą perkančioji organizacija gali atlikti neskelbiamos apklausos būdu? Kai numatoma pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip Eur (be PVM) ir kitais Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo 21.2 p. nurodytais atvejais.

9 Kokia tvarka vykdomi mažos vertės pirkimai nuo 2017-07-01
Kokia tvarka vykdomi mažos vertės pirkimai nuo ? Klasikinio sektoriaus perkančiosios organizacijos vadovaujasi Viešųjų pirkimų tarnybos parengtomis ir patvirtintomis Mažos vertės pirkimų taisyklėmis (2017 m. Birželio 28 d. Nr. 1s-97 „Dėl mažos vertės pirkimo tvarkos aprašo patvirtinimo“) tar.lt/portal/lt/legalAct/a0f25f005ca411e79198ffdb1 08a3753

10 Pirkimų planavimas, sekimas (1-1)
Ar pirkimo vykdytojas gali patikslinti planą ir suvestinę ir išbraukti/ pašalinti nebereikalingą pirkimą ? Suvestinėje informacija apie konkretų pirkimą ar vidaus sandorį tikslinama iki šio pirkimo ar vidaus sandorio pradžios. Prasidėjus pirkimui, suvestinėje esanti informacija negali būti koreguojama. Tačiau pirkimų planas koreguojamas (tikslinamas) pagal perkančiosios organizacijos vidiniuose dokumentuose nustatytus reikalavimus. Todėl jei tai leidžia perkančiosios organizacijos vidinė tvarka, ji gali atlikti pirkimų plano korekcijas. Atkreipiame dėmesį, kad tam tikrais atvejais, numatyto pirkimo nevykdymas gali daryti įtaką kitų to paties tipo pirkimų būdams – todėl bet kuriuo atveju būtina įvertinti šiuos pasikeitimus.

11 Pirkimų planavimas, sekimas (1-2)
Perkančioji organizacija pradėjusi pirkimą pastebėjo, kad pirkimų plane ji nurodė neteisingą pirkimui skiriamų lėšų sumą. Ar ji gali šią sumą tikslinti? Atsiradus poreikiui patikslinti einamaisiais biudžetiniais metais planuojamų atlikti pirkimų planus, reikia patikslinti ir paskelbtą Suvestinę, kurios pakeitimus pirkimo vykdytojas skelbia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pakeitimų patvirtinimo. Informacija apie konkretų pirkimą ar vidaus sandorį Suvestinėje tikslinama iki šio pirkimo ar vidaus sandorio pradžios. Tai reiškia, kad pradėjus pirkimą, Suvestinėje esanti informacija negali būti koreguojama.

12 Pirkimų planavimas, sekimas (2)
Kuo pasikeitė pirkimo vertės apskaičiavimas nuo ? 1) Perkančiosios organizacijos / perkančiojo subjekto padaliniai, kurie turi jiems suteiktus įgaliojimus savarankiškai vykdyti pirkimus ir atitinka kitas sąlygas (kaip nustatyta Viešųjų pirkimų įstatyme / Pirkimų įstatyme), gali vertes skaičiuoti atskirai; 2) keičiasi VPT nustatyti apskaičiavimo būdai: - paslaugoms pirkimo vertė skaičiuojama ne pagal paslaugų kategorijas, o pagal tiekėjų suinteresuotumą, nustatomą pagal BVPŽ; - darbams pirkimo vertė skaičiuojama pagal statinio projektą, parengtą techninę specifikaciją tam statiniui arba panašius ar identiškus darbus tam pačiam statiniui.

13 Pirkimų planavimas, sekimas (3)
Ar pirkimo vykdytojas turi sumuoti prekių pirkimų vertes, jei dalis jų perkama per Centrinę perkančiąją organizaciją (CPO), o kita dalis pirkimo procedūras atliekant patiems? Vertės turi būti sumuojamos jei tai yra to paties tipo prekės, nepriklausomai nuo to, kad dalis jų buvo pirkta per CPO.

14 Pirkimų planavimas, sekimas (4)
Ar perkančioji organizacija, apie tai informuodama tiekėjus, privalo jiems nurodyti perkančiosios organizacijos šiam pirkimui suplanuotas lėšas, kai tiekėjas to prašo? VPĮ neįpareigoja PO tiekėjams atskleisti pirkimui skirtos lėšų sumos. Kiekvienu atveju PO pati sprendžia, ar atskleisti pirkimui skirtų lėšų suma, ar ne. Jeigu tokia informacija atskleidžiama, ji turi būti atskleidžiama visiems tiekėjams. PO neturi tiekėjams įrodinėti bei dokumentais grįsti, kaip ji pasiskaičiavo perkančiajai organizacijai priimtiną pirkimo objekto kainą. Svarbu, kad PO pati sau būtų pasigrindusi pirkimo objektui skiriamų lėšų sumą bei turėtų tai pagrindžiančius dokumentus. PO gali neatskleisti pirkimui skirtų lėšų dydžio net ir tiekėjui paklausus, todėl PO neprivalo pateikti jokių protokolų, kur užfiksuota pirkimui skirtina lėšų suma, susipažinti.

15 Pirkimų planavimas, sekimas (5)
Jeigu sutarties vertė didesnė nei Eur be PVM, ar privaloma neskelbiamą apklausą atlikti raštu? Neprivaloma. Neskelbiama apklausa gali būti vykdoma žodžiu ir tiekėjo pasiūlymas gali būti pateiktas žodžiu (išskyrus, kai neskelbiama apklausa vykdoma Aprašo , ir punktuose nurodytais atvejais), tačiau sutartis galės būti sudaryta žodžiu tik tuo atveju, kai pirkimo sutarties vertė mažesnė kaip Eur be PVM.

16 Pirkimų planavimas, sekimas (6)
Pirkimo dokumentų patikslinimų teikimas - skelbimas Situacija: PO, vykdydama supaprastintą pirkimą, gavo daug suinteresuotų dalyvių klausimų dėl tiekėjų kvalifikacijos reikalavimų, techninių specifikacijų ir kitų pirkimo dokumentų tikslinimo, tačiau, atsakinėdama tiekėjams, šios korespondencijos bei patikslintų dokumentų neįkėlė prie visų pirkimo dokumentų (paliko tik susirašinėjimo dalyje). Tokiu būdu paskelbus informaciją, ją gali matyti tik prie pirkimo prisijungę dalyviai. Ar Perkančioji organizacija privalo susirašinėjimo medžiagą ir patikslintus dokumentus įkelti į pirkimo dokumentų skiltį („Peržiūrėti pirkimo dokumentus)?  Vadovaujantis VPĮ 36 str. 2 d., CVP IS turi būti užtikrinta neribota, visapusė, tiesioginė ir neatlygintina prieiga prie paskelbtų pirkimo dokumentų, todėl perkančiajai organizacijai patikslinus pirkimo dokumentus jie turi būti paskelbti viešai, o ne tik išsiųsti susirašinėjimo priemonėmis. Dokumentai įkeliami pirkimo darbų sąrašo skiltyje „Pirkimo dokumentai“. Įkelti dokumentai turi būti pažymėti „Rodyti viešai“.

17 Pirkimų planavimas, sekimas (7)
Ar galima vykdyti neskelbiamą apklausą, jei negauta pasiūlymų vykdant pirkimą per CPO ? Mažos tvarkos apraše nurodyta, kada neskelbiamos apklausos būdu pirkimą galima atlikti jei „ jei pirkime, apie kurį buvo skelbta, nebuvo gauta paraiškų ar pasiūlymų arba visos pateiktos paraiškos ar pasiūlymai yra netinkami, o pirminės pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos“ Klausimas: ar „skelbta“ skaitosi ir pirkimai vykdyti per CPO katalogą, ar tik CVP IS ? Atsakymas: Skelbta turi būti per CVP IS, t.y. vykdytas skelbiamas pirkimas. Jei pirkimas buvo vykdomas per CPO katalogą ir nebuvo gauta pasiūlymų, tai nesuteikia pagrindo vykdyti pirkimo apie jį neskelbiant.

18 Pirkimų planavimas, sekimas (8)
Ar privaloma pildyti skelbimą dėl pakeitimų, jei vykdant mažos vertės pirkimą, keičiamas pasiūlymų pateikimo terminas? Kadangi vykdomas mažos vertės pirkimas, pildyti skelbimo dėl pakeitimų neprivaloma, tačiau perkančioji organizacija apie pasikeitimus papildomai informuoja tiekėjus bei patikslina paskelbtus pirkimo dokumentus CVP IS.

19 Kaip nurodyti pirkimo vertes: su PVM ar be PVM?
planuojamų pirkimų suvestinėje numatoma pirkimo vertė nurodoma be PVM; skelbimuose apie pirkimą (jei juose nurodoma vertė) - be PVM; skelbimuose apie sutarties sudarymą – be PVM; ataskaitose – su PVM; viešinant sutartis – su PVM.

20 Vykstančio pirkimo suskaidymas į papildomas dalis
Vyksta supaprastintas, ne mažos vertės pirkimas, kuris suskaidytas į 4 pirkimo dalis. Gaunama tiekėjo pretenzija, reikalaujanti suskaidyti vieną pirkimo dalį dar smulkiau. Perkančioji organizacija pripažįsta, kad pretenzija pagrįsta bei sutinka tokį prašymą patenkinti. Kaip būtų teisingiau pasielgti? Tokiu atveju, perkančioji organizacija turėtų nutraukti pirkimą minėtoje pirkimo dalyje ir suskaidžius atitinkamą dalį į dar kelias pirkimo dalis, pradėti naują pirkimą (žr. VPT informacinį pranešimą Pirkimo dokumentų keitimas po jų paskelbimo).  Pažymėtina, kad bet kuriuo metu iki pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties) sudarymo ar projekto konkurso laimėtojo nustatymo perkančioji organizacija turi teisę savo iniciatyva nutraukti pradėtas pirkimo ar projekto konkurso procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, ir privalo tai padaryti, jeigu buvo pažeisti VPĮ 17 str. 1 d. nustatyti principai ir atitinkamos padėties negalima ištaisyti (VPĮ 29 str. 3 d.).

21 Kaip rasti EBVPD formą internete. Nuo 2019 m. balandžio 18 d
Kaip rasti EBVPD formą internete? Nuo 2019 m. balandžio 18 d. EBVPD forma bus prieinama nauju adresu: web/ Europos bendrasis viešųjų pirkimų dokumentas (EBVPD) yra tiekėjų deklaracija, kurioje pateikiami viešųjų institucijų ar trečiųjų šalių išduotus sertifikatus pakeičiantys pirminiai įrodymai. EBVPD (atitinkamas jo dalis) subrangovai turi užpildyti, jei dalyvaujantis tiekėjas remiasi jų pajėgumais. Kiti subrangovai EBVPD pildyti neprivalo, nebent pirkimo dokumentuose nurodyta, kad informaciją turi pateikti ir subrangovai, kurių pajėgumais nesiremiama.

22 Ar privaloma pirkimo dokumentuose kelti reikalavimą dėl pasiūlymo pasirašymo kvalifikuotu elektroniniu parašu? Ne (VPĮ 22 str. 11 d. 2 p. / PĮ 34 str. 11 d. 2 p.).

23 Subteikėjai, subtiekėjai, subrangovai ir jų statusas, veiksmai
Ką reiškia sąvoka rėmimasis kitų ūkio subjektų pajėgumais? Rėmimasis kitų ūkio subjektų pajėgumais reiškia rėmimąsi kitų ūkio subjekto kvalifikacija (VPĮ 49 str. / PĮ 62 str.). Pavyzdžiui, tiekėjas pats neturi atestato elektros darbams (teisės verstis veikla) ir dėl to tiekėjas remiasi subteikėjo pajėgumais (t.y. kvalifikacija - teisė verstis veikla) ir tuo pačiu subteikėjas darys elektros darbus. Jei tiekėjas pasitelks kitą subjektą iškasti 100 griovių, toks subjektas bus subteikėjas tačiau, jei tiekėjas nesirems jo kvalifikacija (nes tiekėjas savarankiškai atitinka kvalifikacinius reikalavimus arba tokie kvalifikacijos reikalavimai iš viso nekeliami), tokiu atveju jis bus tiesiog paprastas subteikėjas, bet nebus toks subteikėjas, kurio pajėgumais remiasi.

24 Ar visais atvejais sudarant prekių / paslaugų pirkimo- pardavimo sutartį raštu yra reikalingas sutarties įvykdymo užtikrinimas? Ar yra išimčių, kada sutarties įvykdymo užtikrinimo perkančioji organizacija gali ir nereikalauti? Kai vykdomas mažos vertės pirkimas, vadovaujantis Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo p., neprivaloma reikalauti sutarties įvykdymo užtikrinimo. Tačiau: perkančioji organizacija, atsižvelgdama į pirkimo objekto specifiką, gali reikalauti. vykdydama supaprastintą ar tarptautinės vertės pirkimą perkančioji organizacija privalo pareikalauti, kad pirkimo sutarties įvykdymas būtų užtikrinamas (Viešųjų pirkimų įstatymo 87 str. 1 d. 6 p.).

25 Ar pirkdama darbus, paslaugas arba kai perkamas prekes reikia montuoti, diegti, perkančioji organizacija visais atvejais pirkimo dokumentuose gali reikalauti, kad jos nurodytas esmines užduotis atliktų pats pasiūlymą pateikęs tiekėjas? Ne, ne visais. Sprendžiant ar galima nurodyti, kad esmines užduotis atliktų pats pasiūlymą pateikęs tiekėjas, turėtumėte vadovautis 2017 m. balandžio 6 d. Europos Sąjungos Teisingumo Teismo sprendimo byloje Borta, C-298/15 suformuotu principu: subrangos ribojimas gali būti pateisinamas, tik jeigu juo siekiama teisėto tikslo, jis atitinka proporcingumo principą ir jei jo taikymo būtinumą perkančioji organizacija gali pagrįsti.

26 TERMINAI (1) Per kiek laiko perkančioji organizacija turi atsakyti tiekėjams į klausimus dėl pirkimo dokumentų paaiškinimo / patikslinimo? Tarptautinės vertės pirkimų atveju ne vėliau kaip likus 6 kalendorinėms dienoms iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos Pagreitintų procedūrų atveju ne vėliau kaip likus 4 kalendorinėms dienoms iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Supaprastintų pirkimų atveju ne vėliau kaip likus 3 kalendorinėms dienoms iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. - Jeigu laiko pateikti atsakymui, laikantis aukščiau nurodytų terminų, neužtenka, perkančioji organizacija nukelia pasiūlymų pateikimo terminą.

27 TERMINAI (2) Ar galima pasirašyti pirkimo sutartį pasibaigus pasiūlymo užtikrinimo terminui? Kai pasiūlymo galiojimo terminas arba pasiūlymo galiojimo užtikrinimo terminas yra pasibaigęs, perkančioji organizacija vis tiek gali sudaryti sutartį (tiekėjui sutikus) ir tuo atveju, jei nebuvo paprašyta pratęsti pasiūlymų galiojimo / pasiūlymo galiojimo užtikrinimo.

28 TERMINAI (3) Kiek laiko likus iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos tiekėjai gali užduoti klausimus ar siūlymus dėl pirkimo dokumentų? Tarptautinės vertės atveju terminas turi būti nustatytas pirkimo dokumentuose. Supaprastintų pirkimų atveju Mažos vertės pirkimų atveju terminas yra 2 darbo dienos iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

29 TERMINAI (4) Per kiek laiko perkančioji organizacija turi išnagrinėti tiekėjo pateiktą pasiūlymą ir nustatyti laimėtoją? Nėra numatyta konkretaus termino per kurį perkančioji organizacija turi išnagrinėti tiekėjų pasiūlymus ir išrinkti laimėtoją. Tačiau Viešųjų pirkimų įstatymo 55 str. 8 d. numato, kad perkančioji organizacija, norėdama priimti sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo, turi nedelsdama įvertinti pateiktus dalyvių pasiūlymus ir nustatyti pasiūlymų eilę. Perkančioji organizacija neturėtų vilkinti pirkimo procedūrų, tačiau jos gali užtrukti dėl objektyvių priežasčių - tiekėjų pasiūlymų tikslinimų, pretenzijų ir pan.

30 Kas yra nepriimtinas pasiūlymas ir kuo jis skiriasi nuo netinkamo pasiūlymo?
Šių sąvokų reikšmę nustato Viešųjų pirkimų įstatymo 2 straipsnio 18 ir 21 dalys: 18. Nepriimtinas viešojo pirkimo pasiūlymas – pasiūlymas, atitinkantis vieną ar kelis šių požymių: 1) jis neatitinka perkančiosios organizacijos viešojo pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų, įskaitant reikalavimus dėl tiekėjo pašalinimo pagrindų, kvalifikacijos, kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartų; 2) jame pasiūlyta kaina viršija viešajam pirkimui skirtas lėšas, perkančiosios organizacijos nustatytas prieš pradedant pirkimo procedūrą; 3) jis gautas pavėluotai; 4) dėl jo perkančioji organizacija turi įrodymų apie neleistino susitarimo ar korupcijos atvejus; 5) jame pasiūlyta tiekėjo nepagrįsta ar netinkamai pagrįsta neįprastai maža kaina. 21. Netinkamas viešojo pirkimo pasiūlymas – viešojo pirkimo pasiūlymas, kuris neatitinka viešojo pirkimo objekto ir be esminių pakeitimų negalėtų patenkinti pirkimo dokumentuose nustatytų viešojo pirkimo objektui keliamų perkančiosios organizacijos poreikių ir reikalavimų. Pavyzdžiui, jeigu perkančioji organizacija vykdomame kompiuterių pirkime gavo pasiūlymą pirkti dviratį, toks pasiūlymas laikomas netinkamu, o ne nepriimtinu.

31 Pasiūlymų vertinimas (1)
Jeigu pirkimą sudaro kelios pirkimo dalys ir tik vienoje pirkimo dalyje tiekėjo pasiūlyta kaina viršija tai vienai daliai suplanuotą lėšų sumą (visose kitose pirkimo dalyse tiekėjų pasiūlymai neviršija suplanuotų lėšų sumų), ar tokiu atveju privalu nutraukti pirkimą toje dalyje? Perkančioji organizacija privalo pirkimo dokumentuose ar prieš pirkimo procedūrą rengiamuose dokumentuose nusimatyti kiekvienos pirkimo dalies vertę. Priešingu atveju, nebus aišku, kaip perkančioji organizacija įvertins ar tiekėjų siūlomos kainos nėra per didelės ir perkančiajai organizacijai priimtinos (VPĮ 45 str. 1 d. 5 p.). Jei vienoje dalyje pasiūlymą pateikusių tiekėjų kainos viršija perkančiosios organizacijos pirkimo dokumentuose tai pirkimo daliai skirtų lėšų sumą, ji negali didinti šiai daliai skiriamų lėšų kitų pirkimo dalių sąskaita. Tai reiškia, kad jei tiekėjai vienai pirkimo daliai pateikė pasiūlymus už didesnę nei perkančiosios organizacijos pirkimo dokumentuose tai daliai skirtų lėšų sumą, tai konkrečiai daliai ji turės vykdyti naują pirkimą.

32 Pasiūlymų vertinimas (2)
Ar galima neprašyti tiekėjo pagrįsti neįprastai mažą kainą, jei toks reikalavimas nustatytas įstaigos pirkimo dokumentuose ? Perkančioji organizacija negali nesivadovauti savo pačios pirkimo dokumentais. Jeigu pirkimo sąlygose nustatyta, kad bus reikalaujama pagrįsti neįprastai mažą kainą jei ji yra daugiau nei 30 proc. mažesnė nei pateiktų pasiūlymų aritmetinis vidurkis, tai tokiu atveju tokios sąlygos ir laikomasi. Jei tokio reikalavimo nėra nustatyta – galima nesivadovauti, kadangi Viešųjų pirkimų tarnybos skelbtose gairėse „Neįprastai mažos pasiūlytos kainos ar sąnaudų nustatymas ir pagrindimas“ rašoma, kad mažos vertės pirkimuose perkančioji organizacija gali nereikalauti pagrįsti neįprastai mažos kainos.

33 Pasiūlymų vertinimas (3)
Kokia kaina yra neįprastai maža? Kaip pagrįsti neįprastai mažą kainą? Privalomą neįprastai mažos kainos ar sąnaudų taisyklę, t. y. kas visais atvejais laikytina neįprastai maža kaina ar sąnaudomis, nustato VPĮ 57 str. 1 d.: Ši taisyklė neprivaloma vykdant mažos vertės pirkimus, tačiau pirkimo vykdytojas gali ja pasinaudoti savo nuožiūra. Neįprastai mažos pasiūlytos kainos ar sąnaudų nustatymo ir pagrindimo gairės: s_ar_sanaudu_pagrindimo_gaires.pdf Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų, darbų ar jų sudedamųjų dalių kaina arba sąnaudos visais atvejais turi būti laikomos neįprastai mažomis, jeigu jos yra 30 ir daugiau procentų mažesnės už visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių ir kurių pasiūlyta kaina neviršija pirkimui skirtų lėšų, nustatytų ir užfiksuotų pirkimo vykdytojo rengiamuose dokumentuose prieš pradedant pirkimo procedūrą, pasiūlytų kainų ar sąnaudų aritmetinį vidurkį.

34 Pasiūlymų vertinimas (4)
Ar galima leisti tiekėjui patikslinti pasiūlymą, jei pasiūlyme nenurodyta suma žodžiais? Manytina, kad kainos žodžiais nurodymas patikslinant pasiūlymą nekeistų pasiūlymo esmės, jeigu pasiūlyme buvo nurodyta kaina skaičiais.

35 Pasiūlymų vertinimas (5)
Kaip perkančioji organizacija turi vertinti tiekėjo pasiūlymą, kuris pateikė tik kvalifikacijos dokumentus, tačiau nepridėjo pasiūlymo formos. Ar ji turi kreiptis į tiekėją su prašymu patikslinti informaciją? Jei tiekėjas pateikė tik kvalifikacinius dokumentus, tačiau nepridėjo pasiūlymo iš kurio galima būtų nustatyti ką tiekėjas siūlo ir už kokią kainą, toks tiekėjo pasiūlymas turi būti atmetamas.

36 Pasiūlymų vertinimas (6)
Tiekėjas prie pasiūlymo nepridėjo pasiūlymo galiojimo užtikrinimo. Ar perkančiajai organizacijai paprašius jį pateikti, užtikrinimas gali būti išduotas po pasiūlymų pateikimo termino pabaigos? Taip, gali. Perkančioji organizacija pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantį dokumentą turėtų tikrinti iškart atplėšus vokus ir jeigu jis nepateiktas prašyti tiekėjo šį dokumentą pateikti.

37 Pasiūlymų vertinimas (7)
Kaip vertinti pasiūlymus, kai tiekėjų statusas pagal PVM mokėjimą yra nevienodas? Tais atvejais, kai tiekėjų statusas pagal mokesčių mokėjimą reglamentuojančius teisės aktus yra nevienodas, pirkimo vykdytojas turi atsižvelgti į tai, kokia bus galutinė lėšų suma išleista viešajam pirkimui, įskaitant ir dėl sutarties sudarymo su viešojo pirkimo laimėtoju jo paties įgyjamas mokestines prievoles (ar teises). situacija: pasiūlymus pateikė du tiekėjai, vienas yra PVM mokėtojas, kitas ne PVM mokėtojas:

38 Pasiūlymų vertinimas (8)
Ar galima iš karto po vokų su pasiūlymais atplėšimo pamačius, kad visi tiekėjai pasiūlė per dideles kainas, atmesti visus pasiūlymus netikrinus EBVPD? Galima, jeigu perkančioji organizacija neketina pasinaudoti galimybe vykdyti skelbiamas derybas be skelbimo (VPĮ 63 str. 1 d. 2 p.).

39 Pasiūlymų vertinimas (9)
Kaip kvalifikuoti situaciją, kai pats tiekėjas netenkina visų keliamų kvalifikacijos reikalavimų – ar gali jis pasiūlymą papildyti nauju subtiekėju (kurio nebuvo pradiniame pasiūlyme – nebuvo nurodytas EBVPD) – kad atitiktų kvalifikacijos reikalavimus? Vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 49 straipsnio 1 dalimi tiekėjas gali remtis kitų ūkio subjektų pajėgumais, kad įstatymo nustatytais atvejais atitiktų pirkimo dokumentuose keliamus kvalifikacijos reikalavimus, neatsižvelgiant į ryšio su tais ūkio subjektais teisinį pobūdį. Viešųjų pirkimų įstatymo 49 straipsnio 4 dalis nustato, kad jeigu pasitelkiamas ūkio subjektas netenkina jam keliamų kvalifikacijos reikalavimų arba jo padėtis atitinka bent vieną pašalinimo pagrindą, perkančioji organizacija turi pareikalauti per jos nustatytą terminą pakeisti jį reikalavimus atitinkančiu ūkio subjektu. Vis dėlto, subjektai, kurių pajėgumais (kvalifikacija) tiekėjas ketina remtis, turi būti išviešinti teikiant pasiūlymą, tiekėjui kartu su savo EBVPD pateikiant ir šių subjektų EBVPD. Jeigu paaiškėja, kad tiekėjas, nenurodęs jog remiasi kitų ūkio subjektų pajėgumais (kvalifikacija), pats neatitinka pirkimo dokumentuose aiškiai ir nedviprasmiškai suformuluotų kvalifikacijos reikalavimų, jis neįgyja teisės po pasiūlymų pateikimo termino pabaigos pasitelkti (nurodyti) naujų subjektų tam, kad atitiktų kvalifikacijos reikalavimus. Pažymėtina, kad su pasiūlymu teikdamas tik savo EBVPD tiekėjas deklaruoja, jog jis pats atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus, todėl paaiškėjus, jog tiekėjas neatitinka pirkimo dokumentuose aiškiai ir nedviprasmiškai suformuluotų reikalavimų, turėtų būti svarstoma ne apie galimybę tiekėjui pasitelkti kitus ūkio subjektus, bet apie tiekėjo pašalinimą iš pirkimo procedūros ir įvertinimą ar tiekėjas nepateikė  melagingos informacijos Viešųjų pirkimų įstatymo 52 straipsnio nustatyta tvarka.

40 Pasiūlymų vertinimas (10)
Ar būtina spausdinti dokumentus iš CVP IS? Perkančiosios organizacijos neprivalo atspausdinti dokumentų, kurie jau yra CVP IS. Pasibaigus pirkimui, informacija CVP IS saugoma dar 10 metų. Praktikoje yra patogu turėti spausdintus dokumentus vykdant pirkimą, sudarant atskirą pirkimui bylą. Tai padeda vykdyti pasiūlymų vertinimo procedūras, sekti susirašinėjimo su tiekėjais eigą dėl terminų laikymosi, trūkumų nustatymo, pranešimų pateikimo per CVP IS terminus/turinį ir pan. Pasiūlymų vertinimas (10)

41 Pasiūlymų vertinimas (11)
Ar pasiūlymų vertinimo metu, priėmus sprendimą atmesti tiekėjo pasiūlymą, tiekėją reikia informuoti iš karto, ar tik teikiant informaciją pagal VPĮ 58 str. 1 d. / PĮ 68 str. 1 d.? Rekomenduotume tiekėją, kurio pasiūlymas atmestas, informuoti iš karto priėmus sprendimą atmesti, nurodant ir atmetimo priežastis, kadangi nuo šio pranešimo skaičiuojamas sprendimo apskundimo terminas.

42 Pasiūlymų vertinimas (12-1)
Kokia informacija teikiama po vokų plėšimo CVP IS, kai pirkimas susideda iš dviejų dalių, t.y. kai pasiūlymai, pateikti elektroninėmis priemonėmis, vertinami pagal kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį? Atplėšus pirmąjį voką: pirkimo vykdytojų vykdomų supaprastintų ir tarptautinės vertės pirkimų atveju: pirkimo dalyviams siunčiama informacija ne tik apie jų, bet ir apie kitų pirkime dalyvaujančių tiekėjų pasiūlymų techninių duomenų įvertinimą (VPĮ 55 str. 7 d. / PĮ 64 str. 7 d.). Tačiau siųsdami informaciją pirkimo vykdytojai negali atskleisti tiekėjų tapatybių (ši informacija jiems siunčiama tik nustačius laimėjusį pasiūlymą ir pasiūlymų eilę). Pvz., siunčiant informaciją tiekėjus galima įvardinti A, B, C ir t.t., kiekvienam asmeniškai atskleidžiant, kaip jis pavadintas. Perkančioji organizacija, vykdanti mažos vertės pirkimą, laikosi tos pačios tvarkos. Perkantysis subjektas, vykdydamas mažos vertės pirkimą, tiekėjus apie pirmųjų vokų plėšimo rezultatus informuoja pagal savo pasitvirtintose Mažos vertės pirkimų taisyklėse nustatytą tvarką. Rekomenduotume, siekiant užtikrinti skaidrumo principą, informuoti tiekėjus. ​

43 Pasiūlymų vertinimas (12-2)
Kokia informacija teikiama po vokų plėšimo CVP IS, kai pirkimas susideda iš dviejų dalių, t.y. kai pasiūlymai, pateikti elektroninėmis priemonėmis, vertinami pagal kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį? Atplėšus pirmąjį voką: <...> Atplėšus antrąjį voką: pirkimo vykdytojai neteikia informacijos tiekėjams apie pasiūlymus pateikusius tiekėjus, pasiūlytas kainas iki kol bus įvertinti pasiūlymai ir nustatyta pasiūlymų eilė. Tiekėjai informaciją, kas dalyvavo pirkime, ir kokias kainas pateikė sužino tik tada, kai pirkimo vykdytojai juos informuoja apie pirkimo procedūros rezultatus pagal VPĮ 58 str. 1 d. / PĮ 68 str. 1 d. Perkančioji organizacija, vykdanti mažos vertės pirkimą, laikosi tos pačios tvarkos. Perkantysis subjektas, vykdydamas mažos vertės pirkimą, tiekėjus apie antrųjų vokų plėšimo rezultatus informuoja pagal savo pasitvirtintose Mažos vertės pirkimų taisyklėse nustatytą tvarką ir PĮ 68 str. 1 d. nuostatas.

44 Pasiūlymų vertinimas (13)
Ar, vadovaujantis VPĮ 58 straipsniu / PĮ 68 straipsniu, pirkimo vykdytojas, informuodamas tiekėjus apie sudarytą pasiūlymų eilę, privalo nurodyti ir pasiūlymų kainas? VPĮ 58 str. 1 d. / PĮ 68 str. 1 d. nenumato pareigos pirkimo vykdytojui, siunčiant pasiūlymų eilę nurodyti ir tiekėjų siūlomas kainas. Kadangi kaina nėra konfidenciali informacija, VPT nuomone, siekiant užtikrinti skaidrumo principą, ši informacija turėtų būti pateikta siunčiant pasiūlymų eilę.

45 Kokie yra pretenzijų pateikimo terminai?
Tiekėjas turi teisę pateikti pretenziją perkančiajai organizacijai, pateikti prašymą ar pareikšti ieškinį teismui (išskyrus ieškinį dėl pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties pripažinimo negaliojančia ar ieškinį dėl pirkimo sutarties nutraukimo pripažinimo nepagrįstu): per 10 dienų (supaprastintų pirkimų (taip pat ir mažos vertės pirkimų) atveju – per 5 darbo dienas) nuo perkančiosios organizacijos pranešimo raštu apie jos priimtą sprendimą išsiuntimo tiekėjams dienos, o jeigu šis pranešimas nebuvo siunčiamas elektroninėmis priemonėmis, – per 15 dienų nuo pranešimo išsiuntimo tiekėjams dienos; per 10 dienų (supaprastintų pirkimų (taip pat ir mažos vertės pirkimų) atveju – per 5 darbo dienas) nuo paskelbimo apie perkančiosios organizacijos priimtą sprendimą dienos, jeigu šiame įstatyme nėra reikalavimo raštu informuoti tiekėjus apie perkančiosios organizacijos priimtus sprendimus.

46 Pretenzijų klausimai (1) Pretenzija pateikta pavėluotai - ar taikoma VPĮ 103 straipsnio 2 dalis?
Perkančioji organizacija gavo tiekėjo pretenziją, pateiktą nesilaikant VPĮ 102 straipsnio 1 dalyje nustatytų terminų, t. y. praėjus kone mėnesiui nuo perkančiosios organizacijos pranešimo raštu apie jos priimtą sprendimą išsiuntimo tiekėjams dienos. Situacija: Perkančioji organizacija tokios pretenzijos neprivalo nagrinėti, apie tai ji praneša pretenziją pateikusiam tiekėjui. Sutartis dar nėra sudaryta. Ar šiuo atveju turi būti taikomas šis VPĮ 103 straipsnio 2 dalyje įtvirtintas reikalavimas – „Perkančioji organizacija negali sudaryti pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties anksčiau kaip po 10 dienų (supaprastintų pirkimų atveju – anksčiau negu po 5 darbo dienų) nuo rašytinio pranešimo apie jos priimtą sprendimą išsiuntimo pretenziją pateikusiam tiekėjui, suinteresuotiems kandidatams ir suinteresuotiems dalyviams dienos, o jeigu šis pranešimas nebuvo siunčiamas elektroninėmis priemonėmis, – ne anksčiau kaip po 15 dienų“ ? Komentaras: Jeigu pretenzija nenagrinėjama, tuomet netaikomas ir VPĮ 103 str. 2 d. numatytas terminas. Jeigu pretenzija buvo nagrinėta ir buvo tenkinta, tenkinta iš dalies arba atmesta – tuomet reikia taikyti VPĮ 103 str. 2 d. nurodytą terminą.

47 Pretenzijų klausimai (2)
Kaip gavus pretenziją sustabdyti pirkimo procedūras? CVP IS spausti nereikia. Pirkimo procedūrų sustabdymas reiškia, kad kol nagrinėjama pretenzija, dėl šio pirkimo jokie kiti sprendimai nepriimami (taip pat neatplėšiami (elektroniniai) vokai su pasiūlymais), kol pretenzija nebus išnagrinėta ir kol nebus pateiktas atsakymą į ją. Pirkimo vykdytojas neprivalo pirkimo dalyvių supažindinti su gauta iš kito tiekėjo pretenzija. Ar perkančioji organizacija / perkantysis subjektas privalo tiekėjus informuoti apie pirkimo procedūrų sustabdymą gavus pretenziją? Ne. VPĮ nenumato pareigos informuoti suinteresuotų pirkimo dalyvių apie pirkimo procedūros stabdymą, kai yra gauta pretenzija. Informuoti tiekėjus privaloma tik apie priimtą sprendimą dėl pretenzijos ir pasikeitusius pirkimo procedūrų terminus (VPĮ 103 straipsnio 3 dalis).

48 Pretenzijų klausimai (3)
Ar tiekėjas gali pareikšti pretenziją telefonu? Tiekėjas pretenziją turi pateikti raštu. (VPĮ 101 str. 3 d. / PĮ 107 str. 3 d.) Atkreipiame dėmesį, kad pretenzija raštu gali būti teikiama ne tik CVP IS priemonėmis. Ar privaloma nagrinėti tiekėjo pretenziją, kuris neteikė pasiūlymo pirkimui? Taip, privaloma. Jeigu pretenzija pateikta laikantis įstatyme nustatytų terminų, ji nagrinėjama neatsižvelgiant į tai, ar tiekėjas pateikė pasiūlymą, ar jo nepateikė. (Pretenzija turi būti pateikta raštu, kaip nustatyta VPĮ 101 straipsnio 3 dalyje)

49 Pretenzijų klausimai (4)
Jeigu iki pirkimo sutarties sudarymo perkančioji organizacija gauna pretenziją, ar ji turi išlaukti kokį nors terminą iki sutarties sudarymo? Taip, turi. Tokiu atveju perkančioji organizacija negali sudaryti sutarties 5 darbo dienas (tarptautinių pirkimų atveju šis terminas ilgesnis - 10 dienų) nuo atsakymo į pretenziją išsiuntimo, jeigu atsakymas siunčiamas elektroninėmis priemonėmis (Viešųjų pirkimų įstatymo 103 str. 2 d.).

50 Pretenzijų klausimai (5)
Perkančioji organizacija dėl viešojo pirkimo nutraukimo gavo pretenziją. Ar nagrinėti ją jei pirkimas pasibaigė jį nutraukus? Tiekėjas turi teisę skųsti perkančiosios organizacijos sprendimus, taigi – ir dėl pirkimo nutraukimo taip pat. Jei pretenzija gauta nepraleidus jos teikimo terminų – pretenziją privaloma nagrinėti. Pretenzijų pateikimo terminai nustatyti Viešųjų pirkimų įstatymo 102 straipsnyje.

51 Pretenzijų klausimai (6)
Ar išnagrinėjus pretenziją ir po pranešimo išsiuntimo Tiekėjui galima iš karto sudaryti sutartį mažos vertės pirkimo atveju? Mažos vertės pirkimų atveju taikomas 5 darbo dienų terminas po atsakymo į pretenziją pateikimo ir negalima sudaryti sutarties kol šis terminas nesibaigė. Perkančioji organizacija negali sudaryti pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties anksčiau kaip po 10 dienų (supaprastintų pirkimų atveju – anksčiau negu po 5 darbo dienų) nuo rašytinio pranešimo apie jos priimtą sprendimą išsiuntimo pretenziją pateikusiam tiekėjui, suinteresuotiems kandidatams ir suinteresuotiems dalyviams dienos, o jeigu šis pranešimas nebuvo siunčiamas elektroninėmis priemonėmis, – ne anksčiau kaip po 15 dienų. (VPĮ 103 str. 2 d.) Pažymėtina, kad šis 5 darbo dienų terminas (taikomas po atsakymo į pretenziją išsiuntimo) nėra tas pats kas atidėjimo terminas (kuris mažos vertės pirkimų atveju netaikomas, nebent pirkimo dokumentuose nustatyta kitaip).

52 Pretenzijų klausimai (7)
Po pasiūlymų pateikimo termino pabaigos perkančioji organizacija pirkimo sąlygų keisti negali. Jeigu išnagrinėjusi pretenziją dėl sąlygų perkančioji organizacija nusprendžia ją tenkinti, tokiu atveju pirkimo procedūra nutraukiama ir pirkimas vykdomas iš naujo.

53 Pirkimo nutraukimas (1)
Ar turi būti informuoti tiekėjai, kodėl nutraukiamas pirkimas? Taip, turi. Tai įtvirtinta Viešųjų pirkimų įstatymo 58 straipsnio 1 dalyje. Kada galima nutraukti pirkimą ir pradėti naują? Bet kuriuo metu iki pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties) sudarymo ar projekto konkurso laimėtojo nustatymo perkančioji organizacija turi teisę savo iniciatyva nutraukti pradėtas pirkimo ar projekto konkurso procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, ir privalo tai padaryti, jeigu buvo pažeisti VPĮ 29 st. 1 d. nustatyti principai ir atitinkamos padėties negalima ištaisyti. Atkreipkite dėmesį, kad kai kurias atvejais norint pakeisti pirkimo sąlygas, taip pat gali tekti nutraukti pirkimą ir kartoti jį iš naujo - žr. VPT pranešimą „Pirkimo dokumentų keitimas po jų paskelbimo“

54 Po pirkimo (1) Kas turi viešinti sudarytas viešųjų pirkimų sutartis, jeigu pirkimas buvo vykdytas per CPO? Perkančiosios organizacijos įvykdžiusios pirkimus per CPO turi viešinti pagrindines (savo sudarytas) sutartis CVP IS esančioje sutarčių posistemėje.

55 Po pirkimo (2) Ar reikia viešinti sutarties nutraukimą? Informacijos apie sutarties nutraukimą sutarčių viešinimo posistemėje skelbti neprivaloma, išskyrus jei sutartis yra nutraukiama dėl esminio sutarties pažeidimo, tokiu atveju CVP IS yra skelbiama apie pirkimo sutarties neįvykdžiusius ar ją netinkamai įvykdžiusius tiekėjus (VPĮ 91 str.).

56 Po pirkimo (3) Ar įvykdžius skelbiamą pirkimą (mažos vertės), su laimėjusio tiekėjo pasiūlymu reikia supažindinti dalyvį, kuris yra galutinai pašalintas iš viešojo pirkimo procedūros? Viešųjų pirkimų įstatymas įpareigoja su laimėjusio tiekėjo pasiūlymu supažindinti tik suinteresuotus dalyvius. Ar su laimėjusio tiekėjo pasiūlymu supažindinti kitus dalyvius (kurie nėra suinteresuoti dalyviai) sprendžia pati perkančioji organizacija. Tačiau, įvykdžius skelbiamą pirkimą, perkančioji organizacija turės paviešinti laimėjusio tiekėjo pasiūlymą ir sudarytą sutartį, jos pakeitimus, išskyrus konfidencialią informaciją. Todėl perkančioji organizacija galėtų pateikti pavyzdžiui: nuorodą į Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (CVP IS) paviešintą pasiūlymą ir sutartį.

57 Po pirkimo (4) Ar perkančiajai organizacijai vykdant mažos vertės pirkimą, tiekėjus reikia raštu informuoti apie pirkimo procedūros rezultatus? Vykdant mažos vertės pirkimą (skelbiamą ar neskelbiamą apklausą) suinteresuotieji dalyviai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo raštu informuojami apie pirkimo procedūros rezultatus, vadovaujantis VPĮ 58 str. 1 d. reikalavimais, išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu. Jei sutarties vertė yra, pvz., 500 Eur, tačiau ji sudaroma raštu, privaloma suinteresuotus dalyvius ir suinteresuotus kandidatus raštu informuoti apie pirkimo procedūros rezultatus.

58 Po pirkimo (5) 3 metus galiojanti sutartis ar 3 metus tiekiamos prekės ? Situacija: Remiantis VPĮ 86 str. 5 d., prekių tiekimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 3 metai. Ar į tą terminą turi būti įskaičiuotas ir apmokėjimas už prekes? Ar galima nurodyti sutartyje, kad sutarties terminas kartu su pratęsimais - 37 mėn ? Atsakymas: Į prekių tiekimo laikotarpį apmokėjimo terminas neįsiskaičiuoja. Tačiau įsiskaičiuoja į bendrą sutarties terminą. Taigi galima būtų nurodyti, kad sutarties terminas 37 mėnesiai (t.y. su apmokėjimu), tačiau prekės, paslaugos ar darbai pagal sutartį bus tiekiamos tik 36 mėnesius. Kitaip sakant, 36 mėnesius tiekiamos prekės, o paskutinis (37-as) mėnuo paliekamas atsiskaityti už prekes.

59 Po pirkimo (6) Kada galima sudaryti sutartį žodžiu? Kai supaprastinto pirkimo sutarties vertė mažesnė kaip Eur (be PVM) ir kitais Viešųjų pirkimų įstatymo 86 str. 7 d. nurodytais atvejais. Visais kitais atvejais – sutartis sudaroma raštu.

60 Kai yra bent viena iš šių sąlygų:
Po pirkimo (7) Kada nereikia CVP IS viešinti sudarytos sutarties, laimėjusio dalyvio pasiūlymo ir atliktų sutarties pakeitimų (jeigu jų yra)? Kai yra bent viena iš šių sąlygų: 1) kai pasiūlymas pateikiamas arba sutartis sudaroma žodžiu; 2) pirkimams, kurie atlikti neskelbiamų derybų būdu (mažos vertės pirkimų atveju – neskelbiant apie pirkimą) ir sutartis sudaryta su fiziniu asmeniu:                                                               i.      jeigu prekes patiekti, paslaugas teikti ar darbus atlikti gali tik konkretus tiekėjas – dėl išimtinių teisių apsaugos arba konkurencijos nėra dėl techninių priežasčių (VPĮ 71 str. 1 d. 2 p. b, c; PĮ 79 str. 1 d. 3 p. b, c; MVPTA p. b, c);                                                             ii.      kai perkamos mokymų paslaugos, ekspertų teikiamos intelektinės paslaugos, ekspertinio vertinimo paslaugos (VPĮ 71 str. 6 d. 6, 7, 9 p.; PĮ 79 str. 6 d. 5, 6, 7 p.; MVPTA p.). 3) perkant iš konkretaus tiekėjo unikalų meno kūrinį ar meninį atlikimą (VPĮ 71 str. 1 d. 2 p. a; PĮ 79 str. 1 d. 3 p. a; MVPTA p. a); 4) laimėjusio dalyvio pasiūlymo, pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties dalims, kai nėra techninių galimybių tokiu būdu paskelbti informacijos. Konfidenciali sutarties / pasiūlymo informacija taip pat neviešinama.

61 Po pirkimo (8) Ar reikia iš naujo taikyti atidėjimo terminą sutarčiai sudaryti, jei pirmas eilėje esantis tiekėjas atsisakė ją pasirašyti ir siūloma sudaryti sutartį antram eilėje esančiam tiekėjui? Tokiu atveju nauja pasiūlymų eilė nesudaroma, kviečiamas antras eilėje esantis tiekėjas (žinoma patikrinus dokumentus dėl kvalifikacijos reikalavimų atitikties ir pašalinimo pagrindų nebuvimo, kai taikoma), tačiau atidėjimo terminas turi būti taikomas iš naujo nustačius naują laimėjusį pasiūlymą. Mažos vertės pirkimuose atidėjimo terminas netaikomas.

62 Po pirkimo (9) Kaip užbaigti pirkimą, kai vienintelis tiekėjas atsisako pasirašyti sutartį? Kai vienintelis pasiūlymą pateikęs tiekėjas atsisako sudaryti pirkimo sutartį, pirkimas laikomas pasibaigusiu. Šis sprendimas įforminamas (jei pirkimą vykdė komisija, jos protokolu, jei pirkimų organizatorius - perkančiosios organizacijos vidaus tvarkoje nustatytu dokumentu ir tvarka). Pabaigus visas pirkimo procedūras, CVP IS reikėtų perkelti pirkimą prie užbaigtų. Jeigu vykdytas ne mažos vertės pirkimas, taip pat reikės pateikti Viešojo pirkimo procedūrų ataskaitą.

63 Po pirkimo (10) Kas turi būti pildoma pirkimų registracijos žurnale ? Pirkimų registracijos žurnalas yra įstaigos vidinis dokumentas. Pirkimų organizavimo tvarką (taip pat pildomus dokumentus bei jų turinį) kiekviena perkančioji organizacija nustato individualiai, savo vidaus dokumentuose. Pildymo tvarkos VPĮ nenustato.

64 Po pirkimo (11) Ar visais atvejais sudarant prekių / paslaugų pirkimo- pardavimo sutartį raštu yra reikalingas sutarties įvykdymo užtikrinimas? Ar yra išimčių, kada sutarties įvykdymo užtikrinimo perkančioji organizacija gali ir nereikalauti? Kai vykdomas mažos vertės pirkimas, vadovaujantis Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo p., neprivaloma reikalauti sutarties įvykdymo užtikrinimo. Tačiau perkančioji organizacija, atsižvelgdama į pirkimo objekto specifiką, gali reikalauti. Tačiau vykdydama supaprastintą ar tarptautinės vertės pirkimą perkančioji organizacija privalo pareikalauti, kad pirkimo sutarties įvykdymas būtų užtikrinamas (Viešųjų pirkimų įstatymo 87 str. 1 d. 6 p.).

65 Kas turi būti viešojo pirkimo sutartyje
1. Perkamos prekės, paslaugos ar darbai, preliminarus jų kiekis ar apimtys, kai tai įmanoma; 2. Kainodaros taisyklės; 3. Mokėjimo tvarka, kuri turi atitikti LR mokėjimų, atliekamų pagal komercines sutartis vėlavimo prevencijos įstatymo reikalavimus (5 str.); 4. Sutarties prievolių įvykdymo terminai; 5. Sutarties peržiūros sąlygos ar pasirinkimo galimybės, kai tai leidžia pirkimas; 6. Subtiekėjai, kai jie pasirenkami sutarčiai vykdyti (nurodomi pirkimo pasiūlyme) ir jų pakeitimo tvarka; 7. Informacija, kad jeigu tiekėjo kvalifikacija dėl atitikimo teisės aktams ir pirkimo reikalavimams nebuvo tikrinta, tiekėjas perkančiajai organizacijai įsipareigoja, kad pirkimo sutartį vykdys tik tokią teisę turintys asmenys; 8. Kita informacija pagal VPĮ 87 str. - pagal poreikį

66 Kokių pirkimų atvejais reikalingos procedūrų ataskaitos?
Supaprastintų ir tarptautinių pirkimų atvejais. Mažos vertės pirkimų atveju procedūrų ataskaitos neteikiamos. Dėl mažos vertės pirkimų teikiama viena (metinė) ataskaita (Atn-3 ataskaita). 

67 Ataskaitos (2) Ar reikia pildyti ataskaitą, kai sutartis yra nutraukiama? Ataskaitų dėl sutarties nutraukimo pildyti nereikia (nebent pirkimas pradėtas iki 2017 m. birželio 30 d., tuomet turėtumėte pildyti At-8 ataskaitos formą (jeigu vykdytas ne mažos vertės pirkimas)).

68 Viešieji pirkimai ir ES parama
Ar viešuosius pirkimus reikia atlikti iki paraiškos pateikimo? Aprašo 70 punkte nurodoma, jog patvirtinus ir paskelbus Projektų sąrašą, pareiškėjas turi pradėti vykdyti viešuosius pirkimus. Rekomenduojama, kad viešieji pirkimai būtų baigti vykdyti iki paraiškos pateikimo LVPA datos ir kad su atrinktu laimėtoju sutartis nebūtų sudaryta, kol nėra priimtas sprendimas dėl projekto finansavimo iš ES fondų lėšų, o jeigu ji pasirašoma, tai pareiškėjas projektą pradeda vykdyti savo rizika. Pareiškėjai kiek įmanoma labiau turi būti pasirengę projektui.

69 Specialios pirkimo taisyklės (1)
aktai/specialios-pirkimo-taisykles D Teisės aktų registras, , Nr Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymas „Dėl Projekto konkurso organizavimo taisyklių patvirtinimo" ( suvestinė redakcija) Projekto konkursas – procedūra, kai perkančiajai organizacijai ar perkančiajam subjektui suteikiama galimybė įsigyti pateiktą ir vertinimo komisijos išrinktą planą ar projektą (paprastai teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo, finansų inžinerijos). Projekto konkurso dalyviams gali būti skiriami prizai ar piniginės premijos.

70 Specialios pirkimo taisyklės (2)
Teisės aktų registras, , Nr Lietuvos Respublikos ūkio ministro įsakymas „Dėl Ypatingos svarbos tarptautinių renginių organizavimui reikalingų prekių, paslaugų ar darbų supaprastintų viešųjų pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo„ Ypatingos svarbos tarptautinių renginių organizavimui reikalingų prekių, paslaugų ar darbų supaprastintų viešųjų pirkimų tvarkos aprašas nustato Ypatingos svarbos tarptautinių renginių sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. rugpjūčio 16 d. nutarimu Nr. 676 „Dėl Ypatingos svarbos tarptautinių renginių sąrašo patvirtinimo“, nurodytų tarptautinių renginių organizavimui reikalingų prekių, paslaugų ar darbų supaprastintų viešųjų pirkimų tvarką.

71 Specialios pirkimo taisyklės (3)
YPATINGOS SVARBOS TARPTAUTINIŲ RENGINIŲ SĄRAŠAS 1. Vizitai ir kiti renginiai: 1.1. aukščiausio lygio užsienio delegacijų valstybiniai ir oficialūs vizitai Lietuvos Respublikoje bei aukščiausio lygio Lietuvos Respublikos delegacijų valstybiniai ir oficialūs vizitai užsienyje; 1.2. Lietuvos Respublikos pirmininkavimo tarptautinėse organizacijose renginiai Lietuvos Respublikoje ir užsienyje. 2. Parodos ir kultūros renginiai: 2.1. pasaulinės, tarptautinės ir augalininkystės „Expo“ parodos; 2.2. tarptautinė maisto pramonės, žemės ūkio ir sodininkystės paroda „Žalioji savaitė“; 2.3. Lietuvos kultūros pristatymas užsienyje vykstančiose parodose, knygų mugėse ir kituose renginiuose, kuriais didinamas Lietuvos kultūros matomumas.

72 Geroji viešųjų pirkimų praktika perkant viešinimo paslaugas
Ūkio ministerija, kaip viešųjų pirkimų politiką formuojanti institucija, perkančiosioms organizacijoms, viešųjų pirkimų būdu perkančioms viešinimo paslaugas, parengė leidinį su gerąja šių pirkimų praktika bei gaires vykdant pirkimus ir įgyvendinant jų pagrindu sudarytų sutarčių nuostatas.

73 Administracinė atsakomybė
vadovui - už perkančiosios organizacijos atliekamus viešuosius pirkimus kitiems asmenims - už savo veiką Baudų dydžiai nuo 250 Eur iki 3 000 Eur už pakartotinį nusižengimą – nuo 2 000 EUR iki 6 000 Eur

74 Naudingos nuorodos viesuju-pirkimu-politika Teismų praktika: teismo-praktika Apie VP paprastai: pirkimus-paprastai ES parama: nt/2018/guidance_public_procurement_2018_lt.pdf rekomendacijos-prane%C5%A1imai-ap%C5%BEvalgos

75 AČIŪ UŽ DĖMESĮ, IR SĖKMĖS! 
Lektorė / Ekspertė: Kristina Ramonienė Daugiau informacijos apie Person Premier


Atsisiųsti ppt "VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PROBLEMATIKA, PRAKTINIAI ASPEKTAI"

Panašios pateiktys


Google reklama