Atsisiųsti pateiktį
Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti
1
Sėkminga pamoka Parengė E. Margytė
2
Nuo ko priklauso pamokos sėkmė?
Lūkesčiai – ko tikiuosi (pamatuojami pamokos uždaviniai) Planavimas – kaip suplanuosiu (pamokos planas) Veikla – kaip organizuosiu (turinys, užduotys, metodai, priemonės) Motyvacija – kaip sužadinti norą mokytis (pasitikėjimas, sudominimas, konsultavimas, vertinimas, įsivertinimas) Nustatyti ir aptarti mokymosi uždaviniai, vertinimo kriterijai Tikslios, naujausios mokytojo techninės žinios Tinkamas ryšys tarp teorinių žinių ir praktinio taikymo Tinkami mokymo ir mokymosi būdai Diferencijuota mokymo ir mokymosi medžiaga Pakankamas temos išnagrinėjimas skatinantis savarankišką mokymąsi Tikslus, vertinantis ir konstruktyvus grįžtamasis ryšys Gabiam iššūkiai, silpnam parama Tinkami vertinimo būdai, įsivertinimas pagal vertinimo kriterijus, mokymosi proceso refleksija Nustatyti ir išsakyti uždaviniai Tikslios, naujausios mokytojo žinios Mokytojas - dalyko entuziastas Tikslus, vertinantis ir konstruktyvus grįžtamasis ryšys Gabiems mokiniams skiriama tinkama tolesnė veikla Silpnesni mokiniai remiami tinkamomis priemonėmis Tinkami vertinimo būdai Tikslus mokomosios medžiagos parinkimas ir išplanavimas
3
Pamokos komponenčių galimas išsidėstymas laike
Visas pamokos laikas Įvadinė dalis Medžiagos pateikimas Taikymas (mokinių praktikavimasis) Apžvalga ir vertinimas (baigiamoji dalis)
4
Vidurys Grįžtamasis ryšys
Intensyviausias mokymasis - pirmas 12 min. ir paskutines 8 pamokos minutes. Pradžia 12 min. Vidurys Grįžtamasis ryšys Pabaiga 8 min. Pagrindinė informacija Aktyvus mokymas/is, kai mokinys įtraukiamas į mokymosi procesą Informacijos įtvirtinimas
5
1. Gyvenimo klausimai tikėjimo požiūriu
Mokinių pasiekimai Nuostatos Gebėjimai Žinios ir supratimas 1. Gyvenimo klausimai tikėjimo požiūriu 1. Norėti mokytis tikybos. 1.1. Sieti tikėjimo klausimus su savo konkrečia patirtimi. 1.1.1. Nusakyti, kodėl man svarbus tikėjimas. 2. Priimti pasaulį kaip Dievo dovaną. 1.2. Grožėtis gamta ir saugoti Dievo kūrinius. Pastebėti tvarką ir grožį mūsų aplinkoje. Pasakoti pasaulio sukūrimo istoriją. 3. Suvokti, kad žmogus yra ypatingas Dievo kūrinys. 1.3. Aptarti kūną ir sielą. Suvokti, ką galiu protu, valia, siela, kūnu. 4. Tikėti, kad gyvenimas yra dovana. 1.4. Dėkoti Dievui už gyvybę ir gyvenimą. 1.4.1. Paaiškinti, kad gyvybę teikia Dievas. 5. Suvokti, kad kūno ir sielos sveikata turi rūpintis ne tik suaugusieji, bet ir pats mokinys. 1.5. Prašyti Dievo ir žmonių pagalbos sau ir kitiems. Numatyti būdus, kaip saugoti sveikatą, ir stebėti savijautą. Paaiškinti, kaip stiprinti kūno sveikatą ir kaip rūpintis siela. Nurodyti, kas kenkia kūnui ir sielai.
6
Pamokos plano schema
7
Pamokos uždavinių formulavimas
8
Pamokos mokymosi uždaviniai – pagrindinis mokytojo planavimo įrankis
Nurodo tai, ko norime mokinius išmokyti: įgūdžius, gebėjimus, žinias ir supratimą Remiantis mokymosi uždaviniais parenkamos aiškios, glaustos, su konkrečia veikla susijusios užduotys, sudarančios galimybes kiekvienam mokiniui (mokinių grupei) pasiekti kuo geresnių rezultatų Atlikta užduotis rodo, kaip mokinys pasiekė iškeltų uždavinių, kaip įsisavino medžiagą ir leidžia įvertinti pažangą.
9
Konkretūs mokymosi tikslai ar uždaviniai turėtų būti:
konkrečiai nusakantys, ką ir per kiek laiko mokiniai išmoks daryti; užrašyti taip, kad galima būtų patikrinti, ar tikslas jau pasiektas; geriausia – trumpalaikiai; suformuluoti mokytojo taip, kad atitiktų turimus šaltinius ir mokytojo bei mokinio poreikius.
10
Uždaviniuose numatoma, kaip mokiniai parodys rezultatą - žinias, supratimą, gebėjimą, nuostatas:
analizuoti šventraščių tekstus – įgūdis, gebėjimas pagal evangelijų pasakojimus apibūdinti Jėzaus bendravimo būdus – supratimas išvardyti Bažnyčios įsakymus – žinios
11
Mokymosi uždavinių komponentai:
atlikimas (ką mokiniai gebės padaryti, - svarbiausias ketinimas); kokiomis sąlygomis (tinkamas kontekstas); kokiais kriterijais bus remiamasi vertinant (su kokiu standartu lyginti sėkmę).
12
Pavyzdys Naudojantis nurodytomis knygomis ir dirbant individualiai,
be mokytojos pagalbos surasti ir trumpai užrašyti atsakymą bent į vieną iš penkių mokytojos pateiktų klausimų atlikimas sąlyga kriterijus
13
MOKYMOSI UŽDAVINYS Naudodami plakatų medžiagą, mokiniai rišliai papasakos apie Šventojo Rašto įvykį, atskleisdami būdingiausius 5 bruožus. Naudodami plakatų medžiagą, mokiniai rišliai papasakos apie Šventojo Rašto įvykį, atskleisdami būdingiausius 5 bruožus. Sąlyga Atlikimas Vertinimo kriterijus-
14
Pavyzdžiai Naudodamiesi vadovėlio pavyzdžiais, mokiniai bent trijuose iš penkių sakinių įrašys teisingą laiko formą (8b) Nesinaudodami vadovėlio pavyzdžiais, mokiniai 5 sakiniuose įrašys teisingą laiko formą, padarydami ne daugiau 2 klaidas (8c)
15
Mokymosi uždavinio komponentas:
Kriterijus, kuriuo bus remiamasi vertinant Taisyklin-gumas Ne daugiau kaip dvi klaidos teste. Pasakyti sakramentų pavadinimus be klaidų. Laikas Per penkias minutes paveiksliukus sudėti eilės tvarka. Per minutę surasti 10 sąvokų apie Mozę. Kiekis Aptarti 5 reikšmingus veikėjo bruožus. Atpažinti 7 Dievo įsakymus pagal paveiksliukus.
16
Kokybė Tvarkingai parašyti referatą apie šventąjį globėją. Teisingai pasakyti Bažnyčios įsakymus. Procentų atitikimas Išspręsti 85 procentus testo klausimų. Teisingai atrinkti 90 procentų žodžių iš pateikto žodžių sąrašo. Reikalau-jami žingsniai Paruošti pristatymą nurodytu būdu. Pagal pateiktą šabloną sukurti lankstinuką apie sakramentus.
17
MOKYMOSI UŽDAVINIŲ KLASIFIKACIJA
Pažinimo (kognityvinė) sritis Žinios. Gebėti: pasakyti; pakartoti; išvardinti; atpažinti; rūšiuoti; atkartoti; informuoti; aprašyti... Supratimas. Gebėti: paaiškinti; pateikti argumentus; nustatyti priežastis; iliustruoti... Taikymas. Gebėti: naudoti; taikyti; konstruoti; spręsti; rūšiuoti...
18
Mokymosi uždavinių klasifikacija
Analizė. Gebėti: suskaidyti į dalis; išvardinti komponentus; palyginti ir priešpriešinti; paskirstyti pagal skirtumus... Sintezė. Gebėti: susumuoti, apibendrinti, argumentuoti; organizuoti; projektuoti; sukurti; paaiškinti priežastis... Vertinimas. Gebėti: padaryti sprendimą; pateikti argumentus už ir prieš; kritikuoti...
19
Dievo šeima išlieka amžinai. Ką tai reiškia?
Pasakyti, kas sudaro Dievo šeimą bei ką reiškia Visų Šventųjų ir Vėlinių dienos Ko šiandien išmoksime Kaip tą padarysime Aiškinsimės, atliksime užduotis pratybų sąsiuviniuose, žiūrėsime pristatymą Kaip sužinosime ar išmokome Pažymėsite teisingus atsakymus atlikdami testą
20
Pasakyti, kas sudaro Dievo šeimą ir ką reiškia Visų Šventųjų ir Vėlinių dienos
Ko šiandien išmokome Kaip sužinojome ar išmokome Pažymėjote teisingus atsakymus atlikdami testą
21
Ko moko Dievo įsakymai? Paaiškinti, kaip skiriame Dievo įsakymus ir atpažinti pirmuosius tris įsakymus Ko šiandien išmoksime Kaip tą padarysime Aiškinsimės, dirbsime porose, Žiūrėsime pristatymą, atliksime užduotis pratybų sąsiuviniuose Kaip sužinosime ar išmokome Mokėsite pagal apibūdinimą atskirti įsakymą
22
Paaiškinti, kaip skiriame Dievo įsakymus ir atpažinti pirmuosius tris įsakymus
Ko šiandien išmokome Kaip sužinojome ar išmokome Pagal apibūdinimą atpažinote vieną iš trijų Dievo įsakymų
Panašios pateiktys
© 2024 SlidePlayer.lt Inc.
All rights reserved.