Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Mokymo kultūros keitimas į mokymosi kultūrą

Panašios pateiktys


Pateikčių temos: "Mokymo kultūros keitimas į mokymosi kultūrą"— Pateikties kopija:

1 Mokymo kultūros keitimas į mokymosi kultūrą
Prof. dr. Vida Gudžinskienė

2 KOKS MOKYMASIS YRA GERAS ?
Mokymasis yra aktyvus konstravimo procesas Mokymasis yra sukauptų žinių susiejimas Mokymasis yra bendradarbiavimas Mokymasis yra savitvarka Mokymasis turi tikslą Mokymasis yra susijęs su kontekstu ir aplinkybėmis Kaip suprantamas mokymasis. Dr.Pasi Sahlberg,Helsinkio universitetas

3 Mokiniai atsakingi ir aktyvūs
Tradicinio mokymo ir į besimokantįjį orientuoto mokymosi skirtumai (pagal Cannon, Newble, 2000) Į MOKINĮ ORIENTUOTAS MOKYMASIS TRADICINIS (ĮPRASTAS) MOKYMAS Mokiniai atsakingi ir aktyvūs (planuoja savo mokymąsi, sąveikaudami su mokytoju ir tarpusavyje, tyrinėdami, vertindami) Mokinių vaidmuo dažnai pasyvus: neplanuoja mokymosi, tik lanko pamokas.

4 ką ir kaip mokytis Daugelį sprendimų priima mokytojas
Tradicinio mokymo ir į besimokantįjį orientuoto mokymosi skirtumai (pagal Cannon, Newble, 2000) Į MOKINĮ ORIENTUOTAS MOKYMASIS TRADICINIS (ĮPRASTAS) MOKYMAS Mokiniai pasirenka, ką ir kaip mokytis Daugelį sprendimų priima mokytojas

5 Mokymesi pabrėžiamas turinio (curriculum) integravimas
Tradicinio mokymo ir į besimokantįjį orientuoto mokymosi skirtumai (pagal Cannon, Newble, 2000) Į MOKINĮ ORIENTUOTAS MOKYMASIS TRADICINIS (ĮPRASTAS) MOKYMAS Mokymesi pabrėžiamas turinio (curriculum) integravimas Akcentuojamas tiriamasis mokymasis Pabrėžiamas tik vieno kurio dalyko mokymasis informacijos gavimas

6 kaip mokymosi gidas, mentorius, pagalbininkas (palengvintojas)
Tradicinio mokymo ir į besimokantįjį orientuoto mokymosi skirtumai (pagal Cannon, Newble, 2000) Į MOKINĮ ORIENTUOTAS MOKYMASIS TRADICINIS (ĮPRASTAS) MOKYMAS Mokytojas kaip mokymosi gidas, mentorius, pagalbininkas (palengvintojas) kaip žinių dalintojas ir aktyvumo kontrolierius (revizorius)

7 Išorinė motyvacija (pažymiai, diplomai, laipsniai, mokytojo pagyrimas)
Tradicinio mokymo ir į besimokantįjį orientuoto mokymosi skirtumai (pagal Cannon, Newble, 2000) Į MOKINĮ ORIENTUOTAS MOKYMASIS TRADICINIS (ĮPRASTAS) MOKYMAS Vidinė motyvacija (interesai, noras sužinoti, atsakomybė) tai motyvacija negaunant matomo, aiškaus atpildo, t.y. mokymasis dėl savęs paties. Daugelis edukologų laiko vidinę motyvaciją geriausia motyvacijos forma. Išorinė motyvacija (pažymiai, diplomai, laipsniai, mokytojo pagyrimas)

8 Išorinę motyvaciją skatinančios mokymo technikos
Žodinis pagyrimas  Testų rezultatai / pažymiai  Sužadinimas (sujaudinimas)  Netikėtumas  Naudokite moksleiviams pažįstamą medžiagą  Įprastas kontekstas  Žaidimai ir vaidinimai  Minimalizuojami priešiški (nepalankūs) efektai

9 Bendradarbiavimo dvasia paremtas mokymasis Individualus mokymasis
Tradicinio mokymo ir į besimokantįjį orientuoto mokymosi skirtumai (pagal Cannon, Newble, 2000) Į MOKINĮ ORIENTUOTAS MOKYMASIS TRADICINIS (ĮPRASTAS) MOKYMAS Bendradarbiavimo dvasia paremtas mokymasis Individualus mokymasis ir konkurencija tarp mokinių

10 Mokymasis apribotas fiksuotos mokymo aplinkos
Tradicinio mokymo ir į besimokantįjį orientuoto mokymosi skirtumai (pagal Cannon, Newble, 2000) Į MOKINĮ ORIENTUOTAS MOKYMASIS TRADICINIS (ĮPRASTAS) MOKYMAS Gali mokytis įvairiose vietose (mokytojas kūrybiškas, mokomasi, kur pasitaiko, plačiau apie mokymuisi palankią aplinką ...) Mokymasis apribotas fiksuotos mokymo aplinkos (klasė, biblioteka, laboratorija)

11 Didelis lankstumas mokyme ir mokymesi
Tradicinio mokymo ir į besimokantįjį orientuoto mokymosi skirtumai (pagal Cannon, Newble, 2000) Į MOKINĮ ORIENTUOTAS MOKYMASIS TRADICINIS (ĮPRASTAS) MOKYMAS Didelis lankstumas mokyme ir mokymesi Nelankstus mokymosi proceso sutvarkymas

12 Didelis lankstumas vertinime
Tradicinio mokymo ir į besimokantįjį orientuoto mokymosi skirtumai (pagal Cannon, Newble, 2000) Į MOKINĮ ORIENTUOTAS MOKYMASIS TRADICINIS (ĮPRASTAS) MOKYMAS Didelis lankstumas vertinime (daugiausia taikoma savianalizė ir grupinis vertinimas) Už vertinimą atsakingas mokytojas ir egzaminuotojas

13 Ilgalaikė perspektyva: akcentuojamas mokymasis visą gyvenimą
Tradicinio mokymo ir į besimokantįjį orientuoto mokymosi skirtumai (pagal Cannon, Newble, 2000) Į MOKINĮ ORIENTUOTAS MOKYMASIS TRADICINIS (ĮPRASTAS) MOKYMAS Ilgalaikė perspektyva: akcentuojamas mokymasis visą gyvenimą Trumpalaikė perspektyva: akcentuojamas darbų atlikimas ir mokymasis atsiskaitymui už skyrių, egzaminui... testo laikymas

14 Mokymo kultūros keitimas į mokymosi kultūrą

15 Mokymo ir mokymosi kultūros misija bei tikslai
Mokymo kultūra perteikti informaciją mokiniui mokytojas ieško naujausių žinių, kad perduotų jas mokiniams mokytojai rūpinasi, kokią mokomąją medžiagą pasiūlyti Mokymosi kultūra paskatinti savarankišką mokymąsi mokytojas ieško būdų, kurie paskatintų mokinius ieškoti informacijos ir konstruoti savo žinojimą mokytojai rūpinasi, kaip sukurti mokiniams efektyvią mokymosi aplinką rūpinamasi, kad kiekvienas mokinys patirtų sėkmę – teikiama parama, gerinama savarankiško mokymosi kokybė

16 Mokymo ir mokymosi struktūra
Mokymo kultūra pamokos ir dalykų mokymasis vyksta numatytu laiku vieta ta pati, mokymasis įvairus moko tik tos mokyklos mokytojai, dažniausiai – vienas vertina mokytojas, “išėjus” kursą Mokymosi kultūra sukurtos įvairios mokymosi aplinkos – kompiuterių klasės, virtualūs tinklai su ugdymo įstaigomis; bibliotekos; ugdymo įstaigų aplinka; vietos mokytojo-mokinio susitikimams; vietos komandiniam mokinių mokymuisi; socialinė-kultūrinė aplinka (muziejai, dalyvavimas konferencijose ir kt.) mokymasis nuolatinis, mokymosi vietos kinta moko tos ir kitų mokyklų ar net universitetų dėstytojai; keli mokytojai su mokiniais dirba kaip komanda vertinimas išorinis, viešas (darbų gynimai, pristatymai, mokslinės mokinių konferencijos)

17 Mokymo ir mokymosi struktūra
Mokymosi kultūra mokymasis orientuotas į mokinį ir jo paties kontroliuojamas (mokinys žino, kokius gebėjimus turi įgyti, ko išmokti ir pats tai seka bei įsivertina) mokantis bendradarbiaujama, teikiama parama, sukuriama “besimokanti grupė”  mokytojo-mokinio santykiai asmeniški, draugiški, kolegialūs, mokytojai ir mokiniai veikia kaip komanda  Mokymasis grindžiamas besimokančiojo logika, yra visuminis Mokymo kultūra mokinių mokymąsi kontroliuoja mokytojas mokantis skatinama konkurencija, mokymasis individualus mokytojo-mokinio santykiai formalūs mokymas grindžiamas dalyko logika

18 Keletas minčių, kaip kurti ir realizuoti į mokymosi kultūrą orientuotas programas:
Siekiama vertybėmis grindžiamo, prasmingo mokinio mokymosi Siekiama teorinio ir patirtinio mokinio mokymosi dermės (pasiūlomos praktinės užduotys; taikomas simuliacijos metodas; vedamos pratybos; kuriama ir kt.) Siekiama refleksyvaus mokymosi (apmąstant individualiai, grupėje; žodžiu, raštu ir kt.) Siekiama kūrybiško mokinio mokymosi Siekiama tyrimais grindžiamo, projektinio, probleminio mokymosi (mokinys skatinamas rasti atsakymus į praktines problemas ir taip mokytis) Siekiama virtualaus mokymosi Stengiamasi, kad mokymasis atitiktų mokinių poreikius, jų mokymosi stilių

19 Keletas minčių, kaip kurti ir realizuoti į mokymosi kultūrą orientuotas programas:
Simuliacijos metodų taikymo prasmingumas Negalima tikėti, kad klausydamiesi paskaitų apie aktyvinančius mokymosi metodus mokytojai išmoks mokyti mokinius aktyvinančiais mokymosi metodais.

20 Keletas minčių, kaip kurti ir realizuoti į mokymosi kultūrą orientuotas programas:
Efektyvų mokinių mokymąsi skatinančių būdų atranka: apklausti mokinius, ką, kokiais būdais jie norėtų mokytis, kokie atsiskaitymo būdai jiems būtų priimtini; po kiekvieno užsiėmimo prašyti mokinių užpildyti grįžtamojo ryšio anketą apie tai, kokie mokymo(si) būdai jiems buvo efektyvūs. Patartina aprašyti mokytojų naudojamas technologijas, kad mokiniai galėtų jas atpažinti ir įvertinti. Tuomet mokiniai geba pateikti efektyvų grįžtamąjį ryšį, kokios naudojamos studijų technologijos jiems buvo naudingiausios, skatino mokytis efektyviai, be to, išmoksta reflektuoti savo pačių mokykloje taikomas mokymo(si) technologijas – geba teoriškai įvardinti tai, ką daro praktiškai

21 Keletas minčių, kaip kurti ir realizuoti į mokymosi kultūrą orientuotas programas:
Rengiant projektus naudingas ir šiuolaikiškas būdas – mąstymas kartu su mokiniu. Praktikuojami individualūs mokytojo ir mokinio susitikimai. Diskutuojama mokinio surinktos medžiagos, jos tvarkymo, tolimesnės informacijos paieškos krypčių klausimais.


Atsisiųsti ppt "Mokymo kultūros keitimas į mokymosi kultūrą"

Panašios pateiktys


Google reklama