Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Seminaras - diskusija “Nenustatytų autorių teisių kūrinių (kūrinių našlaičių) duomenų bazės sudarymo ir naudojimo sąlygos Europos Sąjungoje” Lietuvos Respublikos.

Panašios pateiktys


Pateikčių temos: "Seminaras - diskusija “Nenustatytų autorių teisių kūrinių (kūrinių našlaičių) duomenų bazės sudarymo ir naudojimo sąlygos Europos Sąjungoje” Lietuvos Respublikos."— Pateikties kopija:

1 Seminaras - diskusija “Nenustatytų autorių teisių kūrinių (kūrinių našlaičių) duomenų bazės sudarymo ir naudojimo sąlygos Europos Sąjungoje” Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, bendradarbiaudama su Vidaus rinkos derinimo tarnybos Europos intelektinės nuosavybės teisių pažeidimo observatorija 2013 m. gruodžio 10 d., Vilnius Direktyvos dėl tam tikro leistino nenustatytų autorių teisių kūrinių naudojimo (2012/28/ES) įgyvendinimas Lietuvos nacionalinėje teisėje Nijolė Janina Matulevičienė Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos Autorių teisių skyrius

2 2012 m. spalio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (2012/28/ES) dėl tam tikro leistino nenustatytų autorių teisių kūrinių naudojimo Valstybės narės užtikrina, kad nuo 2014 m. spalio 29 d. įsigaliotų įstatymai ir kiti teisės aktai, būtini direktyvos įgyvendinimui; Komisija ne vėliau kaip 2015 m. spalio 29 d. pateikia Europos Parlamentui, Tarybai ir Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui direktyvos taikymo ataskaitą; Komisija ne vėliau kaip iki 2015 m. spalio 29 d., o vėliau kasmet, pateikia ataskaitą dėl direktyvos taikymo srities galimo išplėtimo.

3 Direktyvos priėmimo tikslas
Sukurti ir plėtoti priemones, kuriomis siekiama palengvinti visuotinio kūrinių skaitmenimo darbą, paskatinti skaitmeninių ES bibliotekų plėtrą ir sudaryti geriausias sąlygas visuomenei naudotis kultūros paveldu Kitos priemonės: 2011 m. rugsėjo 20 d. pasirašytas susitarimo memorandumas dėl kūrinių, kuriais nebeprekiaujama, skaitmeninimo ir prieigos prie jų užtikrinimo pagrindinių principų. Memorandumą pasirašė autorių, leidėjų, bibliotekų organizacijos ir kolektyvinio autorių teisių administravimo organizacijos.

4 Nenustatytų autorių teisių kūriniai (vadinamieji kūriniai našlaičiai)
Kūrinys ar fonograma laikomi nenustatytu autorių teisių kūriniu, jei nenustatytas nė vienas iš kūrinio ar fonogramos teisių turėtoju arba, jei vienas ar daugiau jų nustatyti, nė vienas nebuvo rastas nepaisant kruopščios teisių turėtojų paieškos atliktos ir užregistruotos nustatyta tvarka. Jei yra daugiau nei vienas kūrinio ar fonogramos teisių turėtojas. kūrinys ar fonograma gali būti naudojama pagal direktyvą, jei nustatyti ir surasti teisių turėtojai pagal turimas savo teises suteikė leidimą atgaminti ir padaryti kūrinį ar fonogramą viešai prieinamą.

5 Subjektai, kuriems taikoma direktyva
Viešosios bibliotekos; Švietimo įstaigos; Muziejai ir archyvai; Kino ir garso paveldo institucijos; Viešosios transliuojiančiosios organizacijos. Svarbus aspektas: nenustatytų autorių teisių kūrinių (kūrinių našlaičių) naudojimas šiose įstaigose turi būti susijęs su jų viešojo intereso misijos vykdymu.

6 Kūriniai, kuriems taikoma direktyva
Knygos, dienoraščiai, laikraščiai, žurnalai ir kita rašytine forma paskelbti kūriniai, laikomi minėtų įstaigų kolekcijose; Kinematografiniai arba audiovizualiniai kūriniai ir fonogramos, laikomi minėtų įstaigų kolekcijose; Kinematografiniai arba audiovizualiniai kūriniai ir fonogramos, sukurti viešosiose transliuojančiose organizacijose ir laikomi jų archyvuose; Nepaskelbtiems ir netransliuotiems kūriniams ir fonogramoms, prie kurių minėtose įstaigose suteikta vieša prieiga (svarbi sąlyga – jei pagrįstai galima manyti, kad teisių turėtojai nepareikš prieštaravimo dėl naudojimo būdų); Kūriniams ir kitiems saugomiems objektams, kurie yra nurodytų kūrinių ar fonogramų sudėtinė dalis, yra į juos įtraukti arba jų neatskiriama dalis.

7 Kruopšti paieška-sąlyga kūrinio našlaičio statusui nustatyti
Sąžiningai atliekama kiekvieno kūrinio ar kito saugomo objekto kruopšti paieška (svarbu- nustatyti tinkamus paieškos šaltinius); Kruopšti paieška atliekama valstybėje narėje, kurioje kūrinys buvo pirmą kartą paskelbtas (jeigu nebuvo paskelbtas- pirmą kartą transliuotas); Kinematografinių arba audiovizualinių kūrinių kruopšti paieška valstybėje narėje, kurioje yra kūrėjų (prodiuseriu, gamintojų) buveinė; Nepaskelbtų ir netransliuotų kūrinių atveju kruopšti paieška atliekama valstybėje narėje, kurioje yra įstaiga, suteikusi viešą prieigą.

8 Kompetentinga nacionalinė institucija ir viena bendroji viešai prieinama duomenų bazė
Valstybės narės užtikrina, kad nurodytos įstaigos registruotų kruopščios paieškos atvejus ir kompetentingai nacionalinei institucijai pateiktų informaciją, susijusią atliktos kruopščios paieškos rezultatais (Išvada apie kūrinio našlaičio statusą, kūrinio naudojimo būdai, kūrinių našlaičių statuso pokyčiai, reikiama kontaktinė informacija). Valstybės narės užtikrina, kad informacija būtų registruojama vienoje bendroje viešai prieinamoje duomenų bazėje, sukurtoje ir valdomoje Vidaus rinkos derinimo tarnybos.

9 Kūrinių našlaičių statuso tarpusavio pripažinimas, statuso panaikinimas
Numatytas statuso tarpusavio pripažinimo principas (kūrinys ar fonograma, pripažinti kūriniu našlaičiu vienoje valstybėje ES narėje, įgyja tokį statusą visose ES šalyse); Teisių turėtojas bet kuriuo metu gali panaikinti su jo teisėmis susijusi kūrinio našlaičio statusą

10 Leistini kūrinių našlaičių naudojimo būdai
Valstybės narės, užtikrindamos direktyvoje numatytoms įstaigoms, teisę naudoti kūrinius ir fonogramas, numato nacionaliniuose įstatymuose išimtis ir apribojimus šioms, direktyvos 2001/29/EB 2 ir 3 str. numatytoms išimtinėms teisėms: teisei atgaminti; teisei padaryti kūrinius viešai prieinamus. Svarbu: - kūriniai našlaičiai naudojami tik direktyvoje numatytų įstaigų viešojo intereso misijai (kūrinių išsaugojimui, jų prieigai kultūros ir švietimo tikslais); - naudojami įstaigų kolekcijose esantys kūriniai; - nekomercinis naudojimo tikslas (pajamos- tik išlaidoms, susijusioms su skaitmeninimu ir padarymu viešai prieinamais, padengti); - teisių turėtojų vardų nurodymas; - galimi nurodytų įstaigų ir privataus sektoriaus partnerystės susitarimai.

11 Teisių turėtojų teisė į teisingą kompensaciją
Valstybės narės nustato, kad teisių turėtojams , panaikinusiems jų kūrinių našlaičių statusą būtų sumokėta teisinga kompensacija; Kompensacijos dydis, neviršijant ES teisėje nustatytų ribų, nustatomas valstybės narės, kurioje įsteigta kūrinį naudojanti įstaiga, teisės aktais.

12 Galimi nacionalinio reglamentavimo variantai
1-asis variantas: nenustatytų autorių teisių kūrinių arba kūrinių našlaičių naudojimo atvejus įstatyme reglamentuoti kaip autorių teisių apribojimus taikant “trijų pakopų testo“ reikalavimus. Lietuvos Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatyme padaryti šiuos pakeitimus ir papildymus: : apibrėžti kūrinio našlaičio sąvoką; papildyti Ketvirtąjį skirsnį Turtinių teisių apribojimai” nauju 34 straipsniu “Nenustatytų autorių teisių kūrinių naudojimas” arba “Kūrinių našlaičių naudojimas”, kuris nustatytų kūrinių naudotojus ir kūrinių naudojimo būdus; Parengti ir Vyriausybės nutarimu patvirtinti “Nenustatytų autorių teisių kūrinių arba kūrinių našlaičių naudojimo tvarkos aprašą” Tvarkos apraše numatyti teisių turėtojų paieškos sąlygas ir šaltinius, numatyti kūrinio našlaičio statuso suteikimo ir pasibaigimo sąlygas, taip pat atlyginimo mokėjimo sąlygas atsiradus teisių turėtojams.

13 Galimi nacionalinio reglamentavimo variantai
2-asis variantas: nenustatytų autorių teisių kūrinių arba kūrinių našlaičių naudojimo atvejus įstatyme reglamentuoti kaip autorių teisių apribojimus taikant “trijų pakopų testo“ reikalavimus. Tuo tikslu: Papildyti Lietuvos Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymą nauju Penktuoju skirsniu “Nenustatytų autorių teisių kūrinių naudojimas” arba “Kūrinių našlaičių naudojimas”. Šiame Įstatymo skirsnyje apibrėžti kūrinio našlaičio sąvoką, numatyti statuso suteikimo ir pasibaigimo sąlygas, kūrinių naudojus ir naudojimo būdus, taip pat atlyginimo mokėjimo sąlygas atsiradus teisių turėtojams. Kultūros ministro įsakymu: paskirti instituciją, atsakingą už Nacionalinės kūrinių našlaičių duomenų bazės sudarymą ir pateikimą; patvirtinti kompensacinio atlyginimo tarifus ir atlyginimo mokėjimo sąlygas.

14 Galimi nacionalinio reglamentavimo variantai
3-asis variantas: Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatyme numatyti išplėstinį kolektyvinį teisių administravimą šioje srityje. Kultūros ministro įsakymu paskirti kolektyvinio teisių administravimo asociaciją, kuri turėtų teisę išduoti išplėstinę kolektyvinę licenciją, suteikiančią teisę bibliotekoms, muziejams, archyvams, nacionaliniam transliuotojui ir kitoms įstaigoms skaitmeninti kūrinius. Toks reglamentavimo būdas leistų šioms įstaigoms išvengti brangiai kainuojančios autorių ir gretutinių teisių turėtojų kruopščios paieškos ir duomenų bazių sudarymo, tačiau pareikalautų valstybės biudžeto lėšų licencijoms įsigyti. Lietuvoje veikiančios kolektyvinio teisių administravimo asociacijos neturi teisių administravimo patirties šioje srityje. Administravimo procesas būtų sudėtingas ir pareikalautų didelių administravimo sąnaudų.

15 Dėkoju už dėmesį Nijolė Janina Matulevičienė


Atsisiųsti ppt "Seminaras - diskusija “Nenustatytų autorių teisių kūrinių (kūrinių našlaičių) duomenų bazės sudarymo ir naudojimo sąlygos Europos Sąjungoje” Lietuvos Respublikos."

Panašios pateiktys


Google reklama