Atsisiųsti pateiktį
Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti
1
J. V. Gėtės „Faustas”. Kūrinio veikėjai
Dirbdami individualiai ir grupėmis moksleiviai raštu atliks 8 kūrybines užduotis, gebės apibūdinti pagrindinius J. V. Gėtės tragedijos „Faustas” veikėjus.
2
Individuali užduotis 1. Pirmiausia apibūdink kūrinio veikėją:
prisimink, kas pasakyta apie jo išorę (jei apie tai kūrinyje nekalbama, pabandyk įsivaizduoti) ____________________________________________________________________________________________________________________________________________ Prieš tai pasiskirstomi veikėjai: 3 grupės: Faustas, Mefistofelis, Margarita.
3
Individuali užduotis (galima pasitarti su draugu)
b) pagalvok ir parašyk, koks jo/jos charakteris, kokiomis būdo savybėmis pasižymi ____________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Paskaitome vieną kitą atsakymą.
4
Individuali užduotis 2. Sugalvok savo veikėjui du kreipinius:
________________________________________________________________________
5
Individuali užduotis 3. Parašyk veikėjui 3 sakinius apie tai, ką matai pažvelgęs pro klasės langą: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6
Darbas grupėje 4. Prisimink kūrinio vietą, kuri tau labiausiai patinka. Išsakyk veikėjui savo susižavėjimą. Paaiškink veikėjui, kodėl pasirinkai būtent šią vietą. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7
Individuali užduotis 5. Pagalvok, į ką panašus tavo veikėjas. Tai gali būti kino filmo herojus ar kitos knygos veikėjas, o gal koks nors augalas ar gyvūnas. Pratęsk mintį: Tu man be galo panašus į <...>, nes <...>. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8
Darbas grupėje 1. Kas___________________________________________
6. Pateik knygos veikėjui 5 klausimus: 1. Kas___________________________________________ 2. Kiek__________________________________________ 3. Kaip__________________________________________ 4. Kodėl_________________________________________ 5. Ar____________________________________________
9
Darbas grupėje 7. Kas tavo veikėjui patiktų mūsų krašte? Kodėl?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10
Apibendrinimas Aptarėme tris pagrindinius veikėjus.
Galime teigti, kad: Apibendriname drauge su mokiniais, vartojame sąvokas prieštaringas, antipodai ir pan. ...
11
Darbas grupėje 8. Jūs esate žurnalistas. Sugalvokite 10 klausimų, kuriuos norėtumėte pateikti tragedijos autoriui. Atminkite, kad geri klausimai skatina mąstyti, į juos nėra paprasto atsakymo. 1._________________________________________2._________________________________________3._________________________________________4._________________________________________5._________________________________________6._________________________________________7._________________________________________8._________________________________________9._________________________________________10.________________________________________ Susirenu šią užduotį (ji reikalinga kitos pamokos pradžiai). Įsivertname: pokalbis ,,Kas man buvo naudinga šioje pamokoje?”
12
J. V. Gėtės „Faustas”- filosofinis kūrinys apie žmogų ir jo gyvenimo prieštaringumą
II pamoka. Uždavinys: remdamiesi kūriniu „Faustas” ir įgyta per pamokas patirtimi, mokiniai gebės atlikti 2 kūrybines užduotis bei argumentuotai įrodyti teiginį.
13
Kiekvienas pabandėte užduoti kūrinio autoriui J. V
Kiekvienas pabandėte užduoti kūrinio autoriui J. V. Gėtei po 10 klausimų. Visi jie susiję su egzistencinėmis temomis ir problemomis bei vertybėmis. Yra tokia lietuvių rašytojo A. Vaičiulaičio novelė „Rogės”, kurioje pasakojama apie nepaprastos, anot autoriaus, „auksinės sielos”, vyskupą Kristupą, kuriam parapijiečiai, atsidėkodami už jo gerumą, planuoja padovanoti roges (kad jam senatvėje pailsėtų kojos). Deja, jubiliejaus išvakarėse vyskupas miršta, tą pačią naktį užsidega kalvė, kurioje buvo jau baigtos daryti rogės. Autorius, vengdamas moralizavimo, papasakoja tik situaciją, tačiau atidesnis skaitytojas supras- žemiškieji, materialūs, dalykai negali būti sureikšminami... Šioje novelėje aktuali ir kita mintis: „Žmogus planuoja, Dievas juokiasi”... Aptariau tuos 10 klausimų, kuriuos mokiniai- žurnalistai parašė. Po tų klausimų ... numaniau, kad tiks ,,Rogės” Na, čia jos tarp kitko, bet tiko
14
Užduotis (individualiai)
Skaitydami J. V. Gėtės tragediją „Faustas”, matėme, kad pirmąjį gyvenimą žmogui duoda Dievas, antrąjį gyvenimą Faustui davė … velnias; Dievas duoda žmogui tai, kas reikia, velnias duoda tiksliai tai, ko žmogus prašo (Faustas prašė išlaisvint kūniškumą, kuris bet kokiam geismui pasiduos – tą ir gavo). Faustas prašo – velnias pildo norus… Pasvarstykite: Fausto ir Margaritos istorija – meilė ar suvedžiojimas? Minčių lietus (rašo 3 minutes), netikriname, apie tai įspėju iš anksto.
15
Klausimai pasvarstymui (minčių sužadinimui):
Pagalvokite, kokią gyvenimo akimirką stabdytumėte ir kodėl? Paklauskite šito motinos, kurios vaikas mirtinai serga, ji jums pasakys, kurią akimirką verta stabdyti – DABAR!!! Pasvarstykite apie tai, ką mums gyvenimas duoda – kaip dovaną? (Ar matėte, koks fantastiškai gražus ruduo buvo šįmet?..) Įvardykite , kodėl jūs esate LABAI LAIMINGI. Taip pat pasirašo, nors iš pradžių bandėme kalbėti... Pajutau, kad lengviau reikšti mintis raštu...
16
Pagrįskite teiginį (parašydami pastraipą):
J. V. Gėtės „Faustas”- filosofinis kūrinys apie žmogaus gyvenimo prasmės paieškas. ( Pastraipos vertinimo kriterijai- žr. sąsiuviniuose) Išsiaiškinami raktiniai žodžiai, rašoma pastraipa (individualiai).
17
Įsivertinimas Užpildome lentelę (noriu sužinoti- atradau).
Susirenku, bet pasiteirauju, gal yra norinčių ir pasakyti garsiai (beje, aš tokių turiu... kartais...)
Panašios pateiktys
© 2025 SlidePlayer.lt Inc.
All rights reserved.