Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

LIETUVOS KURČIŲJŲ IR NEPRIGIRDINČIŲJŲ UGDYMO CENTRAS

Panašios pateiktys


Pateikčių temos: "LIETUVOS KURČIŲJŲ IR NEPRIGIRDINČIŲJŲ UGDYMO CENTRAS"— Pateikties kopija:

1 LIETUVOS KURČIŲJŲ IR NEPRIGIRDINČIŲJŲ UGDYMO CENTRAS
Rasa Rusovičiūtė LKNUC socialinė pedagogė

2 Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras – valstybinė mokymo įstaiga, teikianti vidurinį išsilavinimą vaikams, turintiems klausos sutrikimų. ISTORIJA Kurtieji pradėti mokyti 1833 m. Gegužės 2 d. įsteigta mokykla, kuri veikė iki 1843 m. kaip Kurčių-nebylių mokykla. 1925–1942 m. – kurčiųjų mokykla. Nuo 1945 m. – Vilniaus kurčių-nebylių mokykla, vėliau, 1960 m. – Vilniaus kurčiųjų mokykla-internatas. Nuo 1995 m. – Vilniaus kurčiųjų internatinė mokykla. Nuo 2005 m. – Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras, sutrumpintas pavadinimas – LKNUC. Nuo 2012 m. Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centrui suteiktas Gimnazijos vardas.

3

4 STRUKTŪRA Ikimokyklinio ugdymo skyrius Gimnazijos skyrius
Neformaliojo mokinių švietimo ir socializacijos skyrius Švietimo pagalbos, vertinimo ir konsultavimo skyrius Metodinių priemonių rengimo ir gestotyros skyrius Ugdymo aprūpinimo skyrius

5 Ikimokyklinio ugdymo skyrius
Organizuoja ir vykdo ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų, turinčių klausos sutrikimų ar kochlearinius implantus, ugdymą. Ugdymas vykdomas remiantis bendrosiomis ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programomis, atsižvelgiant į klausos sutrikimo laipsnį bei specifiką, vaikų amžių ir jų individualius gebėjimus. Kiekvieną dieną surdopedagogai veda individualias (tarties, kalbos mokymo ir klausos lavinimo) pratybas bei grupinius užsiėmimus.

6 Gimnazijos skyrius Gimnazijos skyrius organizuoja ir vykdo ugdymą parengiamojoje-IV gimnazijos klasėse. Gimnazijos skyriaus tikslas – ugdyti ir puoselėti mokinių dvasines ir fizines galias, atsižvelgiant į kiekvieno mokinio individualumą bei užtikrinti kokybišką kurčių ir neprigirdinčių mokinių (taip pat ir kochlearinių implantų naudotojų) ugdymą, sudarant sąlygas jų sėkmingai socialinei integracijai. Gimnazijos skyrius: progimnazija – parengiamoji-8 klasės gimnazija – gimnazijos I (9)-IV (12) klasės Gimnazijos skyriuje vykdomos šios ugdymo programos: pradinio ugdymo; pagrindinio ugdymo; akredituota vidurinio ugdymo. Mokiniui išduodamas pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, pagrindinio ugdymo išsilavinimo pažymėjimas, vidurinio ugdymo brandos atestatas ir brandos atestato priedas.

7 Neformaliojo mokinių švietimo ir socializacijos skyrius
Neformaliojo švietimo ir socializacijos skyrius organizuoja bei vykdo mokyklinio amžiaus vaikų saviraiškos poreikius tenkinantį neformalųjį švietimą.

8 Metodinių priemonių rengimo ir gestotyros skyrius
Metodinių priemonių rengimo ir gestotyros skyrius koordinuoja, organizuoja bei vykdo šiuos lietuvių gestų kalbos tiriamuosius ir taikomuosius darbus: lietuvių gestų kalbos žodyno rengimą; teminių lietuvių gestų kalbos žodynų rengimą; lietuvių gestų kalbos savarankiško mokymosi programų girdintiesiems rengimą. Stiprina mokyklų kurtiesiems metodinę bazę: organizuoja ir koordinuoja mokymo priemonių ir/ar vadovėlių kurtiesiems rengimą bei leidybą; paskirsto mokymo priemones Lietuvos kurčiųjų mokymo įstaigoms bei kitoms įstaigoms, ugdančioms klausos sutrikimų turinčius mokinius; analizuoja mokymo priemonių kurtiesiems poreikį Lietuvos kurčiųjų bendruomenėje.

9 Mokymo priemonės kurtiesiems ir neprigirdintiesiems
parengtos ir išleistos 46 mokymo priemonės; spausdintinės (21); kompiuterinėse laikmenose (dvikalbės) (25); dalijamos 199 įstaigoms Lietuvoje, iš jų – 155 ugdymo įstaigų.

10 LGK savarankiško mokymosi priemonės girdintiesiems

11 Švietimo pagalbos, vertinimo ir konsultavimo skyrius
teikia specialiąją pedagoginę, socialinę pedagoginę, psichologinę pagalbą mokiniams, ugdomiems Centre ir / ar bendrojo ugdymo mokyklose arba namuose; konsultuoja, teikia švietimo informacinę, psichologinę, metodinę pagalbą mokytojams, švietimo specialistams, tėvams (globėjams, rūpintojams), ugdantiems ar auginantiems vaikus, turinčius klausos sutrikimų ar kochlearinius implantus; organizuoja ir vykdo kvalifikacijos tobulinimo renginius šalies mokytojams, švietimo pagalbos specialistams ir tėvams (globėjams, rūpintojams); kartu su savivaldybių pedagoginėmis psichologinėmis tarnybomis ar švietimo pagalbos tarnybomis atlieka specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą; dalyvauja rengiant projektus, susijusius su mokinių (vaikų), turinčių klausos sutrikimų arba kochlearinius implantus ugdymu, aplinkos pritaikymu, vykdo švietėjišką veiklą; bendrauja su šalies ir užsienio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų mokyklomis.

12 Pagalbos vaikui (mokiniui) sistema LKNUC
Pagrindinis tikslas: Klausos negalę turinčio vaiko gerbūvio siekis, ankstyvoji prevencija, socialinių įgūdžių ugdymas, vaikui reikalingų socialinių paslaugų suteikimas, sudarant prielaidas sėkmingai augančio žmogaus socializacijai ir pilietinei brandai.

13 VAIKO GEROVĖS KOMISIJA
Socialinė pagalba- tikslinga, organizuota, laiko atžvilgiu ribota prevencinė veikla, skirta vaikų konkrečioms socialinėms pedagoginėms problemoms spręsti. PAGALBA MOKINIUI SISTEMA KLASĖS VADOVAS (AUKLĖTOJAS) MOKYTOJAS, MOKYTOJO PADEJĖJAS PSICHOLOGAS SPECIALUSIS PEDAGOGAS SURDOPEDAGOGAS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTAS VAIKO GEROVĖS KOMISIJA ADMINISTRACIJA SOCIALINIS PEDAGOGAS Specialioji pagalba- pedagoginių priemonių sistema, padedanti užtikrinti veiksmingą specialiųjų poreikių turinčių moksleivių ugdymą. VGK tikslas – užtikrinti saugią, jaukią, darnią aplinką mokykloje.

14 SP veiklos formos ir funkcijos
Individualus darbas su mokiniu Darbas su klase Darbas su mokinio šeima, jo atstovais pagal įstatymą (globėjais, rūpintojais) Prevencinės veiklos organizavimas Tarpinstitucinis bendradarbiavimas Komandinis / grupinis darbas (VGK) Įvertinimo Šviečiamoji Konsultacinė Koordinacinė Prevencinė Teisinė Socialinio ugdymo

15 Vaiko gerovės komisijos sudėtis
VGK pirmininkas Socialinis pedagogas Specialusis pedagogas Psichologas Surdopedagogas Sveikatos priežiūros specialistas Mokytojas, auklėtojas TIKSLAS − užtikrinti saugią, jaukią, darnią aplinką mokykloje.

16 Vaiko gerovės komisija
Švietimo pagalba vaikui ir jo tėvams ar globėjams: pristatoma specialiosios pedagoginės, specialiosios, psichologinės ir socialinės pedagoginės pagalbos paslaugų įvairovė, pateikiama informacija, kokiais atvejais ir kokią švietimo pagalbą vaikas gali gauti, patariama, kaip pasirinkti vaikui reikalingą švietimo pagalbą teikiančią ugdymo įstaigą, taip pat – kokią švietimo pagalbą vaikas ir jo tėvai ar globėjai gali gauti kitose įstaigose, centruose, pedagoginėse psichologinėse tarnybose.  Švietimo pagalbos teikimas Konsultuoja ir padeda mokytojams parinkti sėkmingiausius mokymosi būdus mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių (įv.negalios, sutrikimai, mokymosi sunkumai) Pagalba SUP mokiniams Organizuoja ir koordinuoja prevencinį darbą, švietimo pagalbos teikimą, kuria saugią ir palankią vaiko ugdymui aplinką, pritaiko švietimo programas mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, nagrinėja nesėkmingo mokymosi, mokinių nenoro ar baimės eiti į mokyklą priežastis (ir imasi konkrečių veiksmų, kurie padėtų išspręsti šias problemas), analizuoja elgesio taisyklių pažeidimus, smurto, patyčių, žalingų įpročių, teisėtvarkos pažeidimų atvejus bei padeda spręsti iškilusias įvairias mokytojų – vaikų - tėvų santykių problemas. Saugios ir palankios aplinkos kūrimas Įvairūs auklėjimo metodai, priemonės būdai, kuriais siekiama užkirsti kelią socialinės rizikos veiksniams atsirasti ir plėtotis. Prevencinis darbas

17 Gmail (“Hangout” sistema)
Informacinių ir komunikacinių technologijų naudojimas socialinio pedagogo darbe „MICROSOFT“ (ofisas2010) Microsoft Word Power Point Microsoft Outlook Excel Gmail (“Hangout” sistema) Skype

18 MOKINYS

19

20

21 Dėkoju už dėmesį


Atsisiųsti ppt "LIETUVOS KURČIŲJŲ IR NEPRIGIRDINČIŲJŲ UGDYMO CENTRAS"

Panašios pateiktys


Google reklama