Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

KAS LEMIA PEDAGOGO PROFESIJOS PRESTIŽĄ

Panašios pateiktys


Pateikčių temos: "KAS LEMIA PEDAGOGO PROFESIJOS PRESTIŽĄ"— Pateikties kopija:

1 KAS LEMIA PEDAGOGO PROFESIJOS PRESTIŽĄ
Rimanta Pagirienė Panevėžio kolegija Šiuolaikinio ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaiko ugdymo(si) iššūkiai

2 Pristatyti teorinius pedagogo profesijos prestižo aspektus.
Pranešimo tikslas – aptarti pedagogo profesijos prestižą lemiančius veiksnius. Uždaviniai: Pristatyti teorinius pedagogo profesijos prestižo aspektus. Atskleisti būsimų auklėtojų požiūrį į pasirinktą profesiją, jos prestižą lemiančius veiksnius. Laisvės a. 23, Panevėžys

3 Pedagogo prestižo samprata
Prestižas (pranc. prestige - žavesys < lot. praestigium - apgaulė) – žmogaus nuopelnų visuomeninio pripažinimo mastas. Sinonimai – „autoritetas“, „pagarba“. Autoritetas (lot. auctoritas - (moralinė) valdžia, įtaka) tai – visų pripažinta asmens, socialinės grupės ar visuomeninės organizacijos reikšmė, įtaka, kuri reiškiasi gebėjimu intelektualiniu ar moraliniu pranašumu nukreipti žmonių elgesį reikiama linkme. Terminų žodynas, 2018 Laisvės a. 23, Panevėžys

4 Profesijos prestižą lemiantys faktoriai
visuomeninis reikšmingumas: šalies politika, visuomenės ir darbo rinkos poreikiai ekonominis naudingumas: atlygis už darbą asmeninis tobulėjimas: kvalifikacijos įgijimo ir tobulinimo galimybės, asmeninės nuostatos ir pan. . R. Paulauskas ir kt. (2010) Laisvės a. 23, Panevėžys

5 Pedagogo kompetencijos ir pašaukimo sąsajos
Kompetencija – funkcinis gebėjimas adekvačiai atlikti tam tikrą veiklą, įgytų žinių, įgūdžių, gebėjimų, vertybinių nuostatų visuma. Pedagogo kompetencija apima profesinio tinkamumo ir pedagoginio pašaukimo terminus. . Pedagoginio pašaukimo struktūros dalys: Motyvacinė (pedagoginės veiklos prasmės supratimas, vertybinės nuostatos, dvasingumas); Potencinė (profesijos žinios, pedagoginiai sugebėjimai, gabumai ir talentas) Charakterologinė (empatiškumas, humaniškumas, dvasingumas, mandagumas, tolerancija, savikritiškumas, pedagoginė meilė ir kt). J. Gaučienė, V. Kavaliauskienė, R. Stančikaitė

6 Studentų nuomonės tyrimo rezultatai (bendraautorė – studentė J
Studentų nuomonės tyrimo rezultatai (bendraautorė – studentė J. Kairienė) Tyrimo metodas – anketinė apklausa. Dalyviai: studijų programos „Ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas“ nuolatinių ir ištęstinių studijų studentės bei pekvalifikavimo modulio „Ikimokyklinis ugdymas“ klausytojos. Imtis – 30 respondenčių, nuo 19 iki 44 metų amžiaus. Respondentės pasirinktos atsitiktinės tikimybinės atrankos būdu. Laikas – 2018 m. kovo mėn. Anketa sudaryta remiantis socialinės pedagogikos studentės L. Musteikytės (2010) atliktu tyrimu apie pedagogo profesijos prestižą lemiančius veiksnius Laisvės a. 23, Panevėžys

7 Pedagogikos studijų pasirinkimo motyvai

8 Pedagogo autoritetą lemiantys veiksniai
Laisvės a. 23, Panevėžys

9 Pedagogo charakterio savybės

10 Jaunų mokytojų nenoro dirbti mokykloje priežastys
mažas atlyginimas (46,7 proc.) sunkus mokytojo darbas (16,7 proc.) vaikų nepagarba mokytojui (13,3 proc.) tėvų nepamatuoti reikalavimai mokytojams (10 proc.). Laisvės a. 23, Panevėžys

11 Veiksniai, skatinantys rinktis pedagogo profesiją
Apklausos dalyvių teiginiai Atsakymų skaičius Procentai Didesnis atlyginimas; tinkamas atlygis už darbą 17 57% Pagarba pedagogui (geras pedagogo vardas visuomenėje; teigiamas visuomenės požiūris: geresnis tėvų požiūris) 10 30% Palankesnės darbo sąlygos; mažesnis darbo krūvis; mažiau dokumentacijos 4 13% Pašaukimas; meilė vaikams 2 7% Daugiau informacijos apie profesiją

12 VALSTYBINIO AUDITO ATASKAITA
AR IŠNAUDOJAME IKIMOKYKLINIO UGDYMO GALIMYBES SĖKMINGESNEI VAIKŲ ATEIČIAI UŽTIKRINTI 2018 m. rugsėjo 27 d. Laisvės a. 23, Panevėžys

13 IU AUKLĖTOJO PROFESIJA NEPATRAUKLI
Siekiant pritraukti aukštos kvalifikacijos IU auklėtojus, itin svarbu užtikrinti tinkamas jų darbo sąlygas: darbo krūvį (IU auklėtojui tenkantis vaikų skaičius, kontaktinių valandų skaičius); darbo užmokestį; profesinį tobulėjimą. Laisvės a. 23, Panevėžys

14 Priežastys, skatinančios dirbti darželio auklėtoja

15 Auklėtojų ir mokytojų atlyginimų palyginimas
Laisvės a. 23, Panevėžys

16 Audito rekomendacijos
Siekiant, kad grupėje nors dalį laiko su vaikas dirbtų bent du pedagogai, keisti normatyvus nustatant vaikų ir pedagogų santykj, o ne vaikų skaičių grupėje. Siekiant pritraukti kuo daugiau kompetentingų specialistų, reikia užtikrinti, kad jų darbo sąlygos būtų ne blogesnės nei pradinių klasių mokytojų: prilyginti ikimokyklinio ugdymo auklėtojų darbo užmokestį pradinių klasių mokytojų atlygiui, padidinti nekontaktinių valandų skaičių auklėtojams, kad jie galėtų pasirengti ugdymo veikloms ir panašiai. Siekiant integruotai ugdyti SUP vaikus, užtikrinti auklėtojų mokymus, skirtus atpažinti vaikų specialiuosius ugdymosi poreikius. Vykdyti priemones, skirtas keisti visuomenės ir tėvų nuostatas dėl įraukiojo ugdymo.

17 IŠVADOS Pedagogo prestižo aspektai: visuomeninis reikšmingumas, ekonominis naudingumas bei asmeninis tobulėjimas. Mūsų šalies pedagogams ypač aktuali jų darbo nauda visuomenei. Mokytojo profesija siejama su pašaukimu, todėl svarbi būsimų pedagogų atranka, asmeninės ir profesinės vertybės. Svarbiausi pedagogo autoritetą lemiantys veiksniai: gebėjimas bendrauti, meilė vaikams, kūrybiškumas, puikus dalyko žinojimas. Mokytoju gali būti dvasinga, kūrybinga bei stiprios valios asmenybė, turinti atitinkamai ugdymo sričiai būtinas charakterio savybes, pvz. ikimokyklinio ugdymo pedagogui būtinos savybės meilė vaikams, kūrybiškumas, kantrybė, komunikabilumas, atsakomybė, empatija. Pedagogo profesijos prestižą padėtų atkurti darbą atitinkantis atlygis, palankios darbo sąlygos ir visuomenės pagarba mokytojui. Laisvės a. 23, Panevėžys

18 AČIŪ UŽ DĖMESĮ


Atsisiųsti ppt "KAS LEMIA PEDAGOGO PROFESIJOS PRESTIŽĄ"

Panašios pateiktys


Google reklama