Atsisiųsti pateiktį
Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti
1
Modernios pameistrystės diegimas Lietuvoje (bandomasis projektas)
Darius Prialgauskas 2007 m.Vilnius
2
Modernios pameistrystės diegimas Lietuvoje (bandomasis projektas)
2006 m. gegužę sudaryta paramos skyrimo sutartis projekto „Profesinių mokyklų mokinių praktinis mokymo su moderniomis technologijomis“ įgyvendinimui iki 2008 m. balandžio mėn. 2007 m. priimtas profesinio mokymo įstatymas (nauja redakcija), įteisinantis pameistrysės sąvoką: „4. Pameistrystės profesinio mokymo organizavimo forma – kai mokymas vykdomas darbo vietoje: įmonėje, įstaigoje, organizacijoje, ūkininko ūkyje, pas laisvąjį mokytoją. Teorinis mokymas gali būti vykdomas profesinio mokymo įstaigoje ar kitoje mokykloje“
3
Profesinio mokymo sistema, įteisinus pameistrystę
4
Pameistrystės diegimui būtinos sąlygos
Pameistrystės diegimui būtinos sąlygos Praktinio mokymo vietos (iki 2008 m. – 870 sertifikuotų įmonių) Kvalifikuoti praktikos vadovai (meistrai) (1000 praktikos vadovų) Mokiniai, siekiantys įgyti ūkiui aktualias kvalifikacijas (4000 profesinių mokyklų mokinių) Resursai projekto dalyvių motyvavimui, mokymui bei administravimui (projekto biudžetas – apie 5 mln. Lt)
5
Procesai:
6
Veikiantieji asmenys:
7
Technologijos, metodai:
8
„Meistrų“ projektas Stambiose įmonėse (ne mažiau kaip 80 mokinių ir 20 meistrų) bus rengiamas ekspertas iš įmonės, meistrų mokymas vyks pačioje įmonėje Smulkių ir vidutinių įmonių meistrai bus mokomi centralizuotai, pasitelkus išorinius ekspertus Proceso valdymas įmanomas tik pasitelkus IT, bei specializuotas IS
9
Reikalavimai praktikos vadovui
Praktikos vadovo kompetencijos Išankstinis pasirengimas Projekto metu numatomi mokymai Dalykinės kompetencijos 100% (testas) Darbo organizavimo 50% Pedagoginės – psichologinės Didaktinės –edukologinės
10
Pameistrystės modelio teikiami privalumai
Spartesnis patekimas į darbo rinką (esamą sistemą stipriai veikia noras kuo ilgiau išlaikyti mokinius mokykloje) Mokymo turinio inovatyvumas (per įmones, užsakančias mokiniams-pameistriams teorinius mokymus) Sudaromos prielaidos stiprinti ES ekonomiką, suteikiant mokiniams pilną kvalifikaciją (neapsiribojant žemesnio lygio darbų atlikimu už sąlyginai didesnį atlygį kitose ES valstybėse) Mokinio susiejimas su su įmone mažintų migracijos srautą (mokiniui garantuojamas darbas ir atlyginimas jau po 6-12 mėn. nuo mokymosi pradžios), ilgalaikėje perspektyvoje tai didintų ES konkurencingumą prieš trečiasias rinkas
11
2007 m. užregistruotos praktinio mokymo sutartys vienai įmonei
12
Lietuvos specifika, įgyvendinant pameistrystės sistemą
Pagal ES kriterijus apie 95% Lietuvos įmonių yra mažos ir vidutinės Tik nedidelė dalis įmonių priima 4 ir daugiau praktikantų (7%) Esamos problemos: Santykinai didelis meistrų poreikis – vidutiniškai po 1,7 mokinio meistrui Per didelės praktikų atlikimo priežiūros išlaidos vienam mokiniui Per didelės proceso vykdymo ir administravimo sąnaudos Projekte mumatomas meistrų ir mokinių santykis – 1:4, prioritetas bus teikiamas įmonėms, priimančioms ne mažiau kaip po 4 mokinius
13
Informacinių sistemų panaudojimas, įgyvendinant pameistrystės sistemą
Praktikos vietų sertifikavimui Praktikos vietų pasirinkimui, sutarčių registravimui Praktikos priežiūrai
14
Informacinių sistemų panaudojimas, įgyvendinant pameistrystės sistemą
15
Projekto tęstinumas ir tolesnis pameistrystės įgyvendinimas
Strateginis tikslas pasiektas – pameistrystė įteisinta įstatymu Grėsmės: formaliai teisingi, tačiau nevykdomi praktikoje poįstatyminiai aktai Ačiū už dėmesį
Panašios pateiktys
© 2025 SlidePlayer.lt Inc.
All rights reserved.