Atsisiųsti pateiktį
Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti
PateikėΦιλομήνα Βάμβας
1
Geoffry Petty seminaras „Kaip pagerinti mokymą jūsų padalinyje ar mokykloje“ (BMT). Padalomoji medžiaga „Kaip galime pagerinti mokymo ir mokymosi kokybę?“ vertimas. 4/4.
2
Kaip galime pagerinti mokymo ir mokymosi kokybę?
Pažvelkime į labai patikimą šaltinį……
3
“Mokinių pasiekimai personalo tobulinimo dėka”
Trečias leidimas (2002 m.) ASCD Brusas Joysas ir Beverlis Showersas Visame pasaulyje garsių specialistų mokslinio tyrimo apie personalo mokymąsi ir mokyklų tobulinimą apžvalga
4
Kas yra Brusas Joysas ir Beverlis Showersas?
Personalo ugdymo ir mokyklų tobulinimo specialistai Stulbinantys pasiekimai visokių tipų mokyklose Apžvelgė daugiau nei 200 mokslinių darbų apie personalo mokymąsi ir parengė strategiją:
5
Jie atrado, kad tam tikra veiklos tyrimo forma veikia geriausiai ……
6
1. Nustatyti mokymosi poreikiai.
Tai daroma demokratiniu principu. Mokytojų komanda savęs klausia: “Kokie mūsų poreikiai yra svarbiausi?” “Ką byloja mūsų rezultatai?” Pateikite nuo 10 iki 20 minčių apie tobulinimąsi
7
1. Nustatyti mokymosi poreikiai.
Tai daroma demokratiniu principu. Mokytojų komanda savęs klausia: “Kokie mūsų poreikiai yra svarbiausi?” “Ką byloja mūsų rezultatai?” nuo 10 iki 20 minčių apie tobulinimąsi Vienas bendras tikslas pakeisti mokymo programą, mokymo metodologiją arba mokinių kultūrą ir t.t 2. Parengiamas personalo mokymo planas
8
3. Mokymas vyksta pagal šį modelį. Jis yra ekstensyvus, pvz
3. Mokymas vyksta pagal šį modelį. Jis yra ekstensyvus, pvz., dešimt dienų (!): Žinios Demonstravimas ir modeliavimas: Praktika (paprastai praktika tik imituojama) …..
9
3. Mokymas vyksta pagal čia pateikiamą modelį. Jis yra ekstensyvus, pvz., dešimt dienų (!):
Žinios Demonstravimas ir modeliavimas: Praktika (paprastai praktika tik imituojama) “Mokymasis bendradarbiaujant”: bendras mokytojų ir vadybininkų darbas, siekiant išspręsti problemas ar klausimus, kylančius modelio įgyvendinimo metu. Tai nėra pamokos stebėjimas su grįžtamuoju ryšiu.
11
1 užduotis: sugalvokite šiuos rezultatus pagrindžiančią hipotezę
2 užduotis: ką jie mums byloja apie tai, kaip turėtume dirbti? Pasiruoškite paaiškinti ir pagrįsti savo mintis! (diskusijos metu)
12
Remiami eksperimentai
Mokymas turi didesnį poveikį pasiekimams, nei bet kuris kitas veiksnys Norėdami pagerinti pasiekimus, mes privalome mokyti kitaip Tik mokytojai gali pakeisti mokymą Mokymo keitimas taip pat yra mokymosi procesas Mokymuisi būtini parama, praktika, ir grįžtamasis ryšys
13
sąmoninga praktika (Pradinis įgūdžio pablogėjimas dėl eksperimento) įgūdis be sąmoningos praktikos laikas
14
Išnagrinėkite naudojamą praktiką
Pradėkite čia Išnagrinėkite turinį Išnagrinėkite naudojamą praktiką
15
Išnagrinėkite naudojamą praktiką
Pradėkite čia Išnagrinėkite turinį Išnagrinėkite naudojamą praktiką Išnagrinėkite pedagogiką Suplanuokite eksperimentą ir jo įgyvendinimą
16
Patobulinkite ir įvaldykite strategijas.
Pradėkite čia Išnagrinėkite turinį Patobulinkite ir įvaldykite strategijas. Stebėkite įgyvendinimą Išnagrinėkite naudojamą praktiką Išnagrinėkite pedagogiką Suplanuokite eksperimentą ir jo įgyvendinimą
17
Džiaukitės ir dalinkitės sėkme
Pradėkite čia Išnagrinėkite turinį Patobulinkite ir įvaldykite strategijas. Stebėkite įgyvendinimą Išnagrinėkite naudojamą praktiką Išnagrinėkite pedagogiką Suplanuokite eksperimentą ir jo įgyvendinimą
18
Džiaukitės ir dalinkitės sėkme Įtvirtinkite praktiką
Pradėkite čia Išnagrinėkite turinį Patobulinkite ir įvaldykite strategijas. Stebėkite įgyvendinimą Išnagrinėkite naudojamą praktiką Išnagrinėkite pedagogiką Suplanuokite eksperimentą ir jo įgyvendinimą
19
Lyderio vaidmuo: Eksperimentuokite patys ir pripažinkite visus sunkumus. Akcentuokite, kad keitimasis, tai procesas – ne įvykis. 25 bandymai tinkamam naujo metodo įgyvendinimui. Paprašykite mokytojų stebėti mokinių reakciją. Pabrėžkite, kad mokiniai privalo mokytis, kaip reikia mokytis naudojant naujus metodus. Norėdami tinkamai taikyti metodus, mokytojai privalo suprasti, kodėl metodai veikia (reikšmingos užduotys su geru grįžtamuoju ryšiu)
20
Kokie yra remiamo eksperimento, kaip
mokymosi ir mokymo tobulinimo priemonės, privalumai?
21
Kam reikalingi remiami eksperimentai?
Geriau, nei minimalus lygis geriausi Mokytojai mano komandoje blogiausi Minimalus priimtinas lygis Viskas puiku – galite likti lovoje Blogiau, nei minimalus lygis
22
Kam reikalingi remiami eksperimentai?
Geriau, nei minimalus lygis Remiami eksperimentai bei tolimesnė stebėsena ir pagalba geriausi Mokytojai mano komandoje blogiausi Minimalus priimtinas lygis Turime dirbti su silpniausiais Blogiau, nei minimalus lygis
23
Kam reikalingi remiami eksperimentai?
Tiktai remiami eksperimentai Geriau, nei minimalus lygis Remiami eksperimentai bei tolimesnė stebėsena ir pagalba geriausi Mokytojai mano komandoje blogiausi Minimalus priimtinas lygis Geresnė kokybė: Visi mokytojai tobulėja, netgi geriausi Blogiau, nei minimalus lygis
24
Kam reikalingi remiami eksperimentai?
Tiktai remiami eksperimentai Geriau, nei minimalus lygis Remiami eksperimentai plius tolimesnė stebėsena ir pagalba geriausi Mokytojai mano komandoje blogiausi geriausi Mokytojai mano komandoje blogiausi Minimalus priimtinas lygis Turime dirbti su silpniausiais Geresnė kokybė: Visi mokytojai tobulėja, net ir geriausi Blogiau, nei minimalus lygis
25
Su kuo galime eksperimentuoti?
Hattčio tyrimo išvadose siūlomos sritys: Aktyvus mokymasis, naudojant didelio poveikio metodus, siekiant sukurti “aktyvią darbo sistemą” Grįžtamasis ryšys arba mokymosi įvertinimas Mokymosi įgūdžių ir mąstymo įgūdžių integracija į mokymo turinį Klasės valdymas
26
ARBA…..
27
Arba…. Geriausių metodų vadovas: Metodais dalijamasi ir jie aptariami, Nauji metodai yra pateikiami pvz.: veikiančiame tinklalapyje Geriausių metodų vadovas yra naudingas anglų literatūrai, bendrosioms studijoms ir t.t.
28
Stebėsenos įgyvendinimas
Ar užtenka susitikimų? Ar ugdantis vadovavimas yra aukštos kokybės?
29
Kultūros vadyba
30
Paulo Martinezo penkios “D”(angl
Paulo Martinezo penkios “D”(angl. denial, displacement, deference, despair, destiny) Neigimas – iš tiesų nėra taip blogai Perkėlimas – tai kažkieno kito kaltė, ir kažkas kitas turi tai sutvarkyti Gynyba – - mokinys: “tik mokytojas gali pagerinti mano mokymąsi” - mokytojas: “ tik vadyba gali pagerinti mokymąsi” Neviltis – nieko negalima padaryti Likimas – viskas priklauso nuo sėkmės, socialinės klasės, genų, intelekto koeficiento…
31
Kultūros vadyba Įsitikinimas, kad:
mokinio sėkmė priklauso nuo veiksnių, kuriuos galime kontroliuoti (beveik) visiems mokiniams gali pavykti Mokinio sėkmė ir pasitenki- nimas Sutelkite dėmesį į tobulėjimą ir veiksmą griežta mokinių darbo stebėsena greita ir efektyvi reakcija į iškilusius sunkumus pagalba mokiniams didinama, atsiradus didesniam jos poreikiui
32
mokinio sėkmė priklauso nuo veiksnių, kuriuos
Vertybės, pvz., “vertinti, gerbti ir suprasti kiekvieno mokinio galimybes” Įsitikinimas, kad: mokinio sėkmė priklauso nuo veiksnių, kuriuos galime kontroliuoti (beveik) visiems mokiniams gali pavykti Mokinio sėkmė ir pasitenki- nimas Sutelkite dėmesį į tobulėjimą ir veiksmą griežta mokinių darbo stebėsena greita ir efektyvi reakcija į iškilusius sunkumus pagalba mokiniams didinama, atsiradus didesniam jos poreikiui
33
Vertybės, pvz., “vertinti, gerbti ir suprasti kiekvieno
Kultūros vadyba akcentuoja vertybes ir įsitikinimus Vertybės, pvz., “vertinti, gerbti ir suprasti kiekvieno mokinio galimybes” Įsitikinimas, kad: mokinio sėkmė priklauso nuo veiksnių, kuriuos galime kontroliuoti (beveik) visiems mokiniams gali pavykti Mokinio sėkmė ir pasitenki- nimas Sutelkite dėmesį į tobulėjimą ir veiksmus griežta mokinių darbo stebėsena greita ir efektyvi reakcija į iškilusius sunkumus pagalba mokiniams didinama, atsiradus didesniam jos poreikiui
34
Užburtas ratas Įsitikinimas, kad sėkmę lemia nuo mūsų nepriklausantys veiksniai, pvz., mokinių grupė, finansavimas ir t.t. Lūkesčiai ir kai kurių mokinių susitaikymas su prastais rezultatais Nemažam mokinių skaičiui nepasiseka
Panašios pateiktys
© 2025 SlidePlayer.lt Inc.
All rights reserved.