Atsisiųsti pateiktį
Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti
1
Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie LRV
Valstybės parama informacinės visuomenės plėtrai
2
Informacinės visuomenės plėtrai skiriamos valstybės lėšos
Pagrindiniai dokumentai, kuriuose atsispindi informacinės visuomenės plėtrai skiriamos valstybės lėšos: Atskirų institucijų rengiami strateginiai veiklos planai, apimantys jų vykdomas priemones, kurioms naudojamos paprastosios ir investicinės lėšos; Valstybės investicijų programa (toliau – VIP), pagal kurią galima išskirti informacinės visuomenės plėtros investicijų projektus; Lietuvos informacinės visuomenės plėtros detalieji planai, apimantys valstybės institucijų priemones informacinės visuomenės srityje.
3
Siūlomas informacinės visuomenės plėtros planavimo modelis
Informacinės visuomenės plėtros planavimas būtų vykdomas, remiantis šiais vienas kitą papildančiais dokumentais: Valstybės ilgalaikės raidos strategija; Lietuvos informacinės visuomenės plėtros strategija; Lietuvos informacinės visuomenės plėtros programa metais.
4
IVP investicijų dinamika (2005 m. prognozuojama)
5
Valstybės biudžeto išlaidos informacinei infrastruktūrai eksploatuoti
Valstybės institucijų išlaidos informacinei infrastruktūrai eksploatuoti 2003 m. sudarė apie 72 mln. Lt. Daugiau nei po trečdalį šių pinigų išnaudota informacinėms sistemoms, registrams ir informacinei infrastruktūrai eksploatuoti (29 proc., arba 27,5 mln. Lt) bei telefoninio ryšio paslaugoms (38 proc. arba 27 mln. Lt), 11 proc. (7,7 mln. Lt) – programinei įrangai tobulinti, likusi dalis (8,8 mln. Lt) –kitiems darbams 2004 m. planuojama, kad šios išlaidos išaugs 10 – 15 proc.
6
Investicijų projektų derinimo procedūros pagrindas
Valstybės kapitalo investicijų planavimo metodika (nauja redakcija patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu Nr. 141, bei jos pakeitimai LR finansų ministro įsakymas Nr. 1K-157, ) Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo metiniai planas (2005 metų – Vyriausybės nutarimu Nr. 183) Informacinės visuomenės plėtros koordinavimo metodika (patvirtinta Vyriausybės nutarimu Nr.182 )
7
2005 metų investicijų projektų rengimas ir derinimas
Iki 2004 m. birželio 7 d. valstybės ar savivaldybių institucijos, valstybės įstaigos pateikia Finansų ministerijai investicijų planus (projektus), kad įtrauktų juos į VIP 2005–2007 projektą. Informacinės visuomenės plėtros investicijų projektai prieš teikiant Finansų ministerijai turi būti suderinti su Informacinės visuomenės plėtros komitetu prie LRV. Institucijos projektus derinti Komitetui teikia ne vėliau kaip prieš 6 darbo dienas iki numatyto investicijų projektų pateikimo Finansų ministerijai termino.
8
Investicijų projektų derinimo eiga (pagal Informacinės visuomenės plėtros koordinavimo metodiką)
Institucijos kartu su suderintais investicijų projektais Finansų ministerijai teikia ir Komiteto išvadas. Komitetas parengia ir teikia svarstyti Informacinės visuomenės plėtros komisijai institucijų informacinės visuomenės plėtros investicijų projektų rekomendacinį sąrašą pagal prioritetus. Komitetas teikia rekomendacinį sąrašą Finansų ministerijai.
9
Pagrindiniai investicijų projektų derinimo tikslai:
Tikslingai panaudoti lėšas ir padidinti investicijų efektyvumą Įvertinti investicijų projektų pagrįstumą ir atitikimą strateginio planavimo dokumentams Užtikrinti projektų tęstinumą Išvengti projektų dubliavimo
10
Pagrindiniai kriterijai, kuriais remiantis vertinami investicijų projektai
Investicijų projekto tikslingumas (numatomas poveikis visuomenei, ūkio plėtrai, pan.); Investicijų projekto suderinamumas (techninis, ekonominis, kt.) su jau vykdomais ar kitais planuojamais šios srities investicijų projektais; Ekonominiai investicijų projekto aspektai (numatomas atsipirkimo laikas, kofinansavimas, kt.); Investicijų projekto atitikimas strateginiuose dokumentuose nustatytiems tikslams bei kitiems galiojantiems teisės aktams; Investicijų projekto tęstinumas.
11
2004 ir 2005 m. VIP palyginimas 2004 m. VIP projekte yra 93 projektai 178 mln Lt sumai (iš jų 61,7 mln Lt – numatoma ES parama bei 115,3 mln. Lt Lietuvos biudžetas be ES paramos, 1,6 mln. Lt spec. lėšos). 2005 m. VIP projekte yra numatyti 64 projektai 191 mln Lt sumai (iš jų 63,7 mln Lt – numatoma ES parama bei 127,3 mln. Lt Lietuvos biudžetas be ES paramos, 4,9 mln. Lt spec. lėšos).
12
Investicijų pasiskirstymo tendencijos 2003 – 2005 metais
14
Pagrindiniai lėšų vartotojai išlieka tie patys.
15
Išvados Informacinės visuomenės plėtros investicijų projektų koordinavimo proceso pasekmė (kaip parodė 2002 m m. patirtis) - reikalingų lėšų poreikis tapo artimesnis valstybės biudžeto galimybėms 2004 m., lyginant su 2003 m. nesuderintų investicijų projektų žymiai sumažėjo 2005 m. projektų derinimas sunkesnis, nes patys projektai tampa sudėtingesni, taikomi kompleksiniai sprendimai, projektus bandoma susieti, taikyti integruotus sprendimus
16
BPD 3.3 “Informacinių technologijų plėtra
2004 – 2006 m. šiai priemonei finansuoti yra numatoma skirti apie 217,7 mln. litų. 2004 m. Valstybės investicijų programoje yra numatyta skirti 22 mln. litų (14 - ES dalis, 8 - Lietuvos dalis). 2005 m. Valstybės investicijų programoje yra numatyta skirti 44,1 mln. litų (30,7 ES dalis, 13,3 Lietuvos dalis).
17
Keli pagrindiniai akcentai, susiejant VIP ir SF
Pirmenybė turėtų būti teikiama SF Dėl paraiškų pildymo, nurodant informaciją apie dalyvavimą VIP Projektų parengimo kokybė Projektai turi tenkinti BPD priede nustatytus bendruosius projektų atrankos kriterijus VIP dalyvaujantys projektai, kurie pretenduoja į SF paramą, turi būti perdaryti taip, kad atitiktų naujus reikalavimus
18
Pirmenybė turėtų būti teikiama SF
Valstybės požiūriu pirmenybė, didesnis dėmesys ir pastangos turėtų būti teikiami investicijų projektams, siekiantiems paramos iš SF Investuotas 1 litas papildomas 3 litais ES paramos. Tai būtų didelė paspirtis valstybei, vystant informacinę visuomenę
19
Dėl paraiškų pildymo, nurodant informaciją apie dalyvavimą VIP
Teikiant paraiškas būtina įtraukti informaciją apie dalyvavimą VIP. Tai gali būti labai naudinga pareiškėjams, vertintojams ir pačiam atrankos procesui Tai leidžia įvertinti projektų tęstinumą, svarbos dydį bei palyginti buvusią ir numatomą gauti naudą, realizuojant projektus
20
Projektų parengimo kokybė
Projektų, teikiamų SF paramai gauti parengimas yra žymiai sudėtingesnis, lyginant su VIP Visiškai kitokia ir išlaidų apmokėjimo bei kontrolės sistema Patirtis, rengiant projektus SF paramai gauti, ateityje pagerins VIP teikiamų projektų kokybę, tuo pačiu leis efektyviau naudoti valstybės lėšas
21
Struktūrinių fondų lėšų ir nacionalinio biudžeto lėšų panaudojimo skirtumai
Lėšos skiriamos konkretiems projektams, o ne strategijoms ir programoms SF lėšų teikimo mechanizmas yra kompensacinis, t.y. pinigai išmokami Lietuvai iš ES biudžeto kada jau atrinkti projektai ir padarytos išlaidos Projektų atitikimas BPD bei jų išlaidų atitikimas ES reglamentams turi būti griežtai kontroliuojami nacionalinės administracijos, nes: Kiekvienas neteisingai panaudotas euras gražinamas į Europos Sąjungos biudžetą, jei pažeidimas bus nustatymas Europos Komisijos atliekamo patikrinimo metu
22
Projektai turi tenkinti BPD priede nustatytus bendruosius projektų atrankos kriterijus
Turi būti aišku, kad be ES paramos projekto nebūtų įmanoma įgyvendinti Šiuo atveju VIP dalyvaujantys projektai (ypatingai ilgalaikiai) kurie pretenduoja į SF paramą, turėtų būtinai atsižvelgti į šį kriterijų ir jį išryškinti VIP dalyvaujantys projektai, kurie pretenduoja į SF paramą, turi būti perdaryti taip, kad atitiktų naujus reikalavimus
23
Kai kurie VIP augimo aspektai
Bendras VIP augimas: 2004 m. 39 proc. (nuo 1441 mln Lt 2003 m. iki 2003,2 mln. Lt 2004 m.) 2005 m. 22,9 proc.(nuo 2003,2 mln Lt 2004 m. iki 2462,4 mln. Lt 2005 m. IT VIP-e augimas: 2004 m. 79,6 proc. (nuo 99,4 mln Lt 2003 m. iki 178,5 mln. Lt 2004 m.) 2005 m. 7,02 proc. (nuo 178,5 mln Lt 2004 m. iki 191 mln. Lt 2005 m.) IT VIP-e augimas (be struktūrinių fondų): 2004 m. 57,4 proc. (nuo 99,4 mln Lt 2003 m. iki 156,4 mln. Lt 2004 m.) 2005 m. -6 proc. (nuo 156,4 mln Lt 2004 m. iki 147 mln. Lt 2005 m.)
24
Prognozės naujoje finansinėje perspektyvoje 2007 – 2013 m.
Komiteto skaičiavimais, kurie remiasi lėšų poreikio m. bendrojo programavimo periodo 3.3 priemonei „Informacinių technologijų paslaugų ir infrastruktūros plėtra“ analize bei, informacinės visuomenės plėtros tendencijomis, jos horizontalumu bei regioninės skaitmeninės atskirties situacijos įvertinimu, metų programavimo periodui ES struktūrinės paramos investicijų poreikis informacinės visuomenės plėtros sričiai sudaro 1100 mln. litų.
25
Informacinės visuomenės plėtros komitetas
prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės Laukiame siūlymų, patarimų, komentarų
Panašios pateiktys
© 2025 SlidePlayer.lt Inc.
All rights reserved.