Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Laima Gudaitė Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra

Panašios pateiktys


Pateikčių temos: "Laima Gudaitė Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra"— Pateikties kopija:

1 Laima Gudaitė Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra
Bendrojo lavinimo mokyklos veiklos kokybės vidaus vertinimo (vidaus audito) metodika Laima Gudaitė Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra

2 Bendrojo lavinimo mokyklos vidaus audito metodika (2002 m.)
Mokymosi pasiekimai Pagalba mokiniams Ištekliai Ugdymo turinys Mokymas ir mokymasis Etosas Mokyklos valdymas 32 veiklos rodikliai 88 pagalbiniai rodikliai

3 Reakcijos KAS tai yra? KĄ reikės daryti? KAIP reikės daryti?
KODĖL reikės ?

4 KEISTI NEGALIMA PALIKTI

5 Kodėl? EKSPERTŲ NUOMONĖS Mokinių pažangos vertinimo kaita
Ugdymo turinio kaita Ugdymo individualizavimas Įsivertinimo įvairovė ir lankstumas TAUTOS BALSAS Supaprastinkite metodiką! Kai kuriems rodikliams yra per daug pagalbinių rodiklių, jie kartojasi Kiekvienai sričiai galėtų būti tik rodikliai, o pagalbinius rodiklius mokykla galėtų rinktis, keisti ir formuluoti pagal savo poreikius

6 Švietimo ir mokslo ministrės įsakymas Dėl Bendrojo lavinimo mokyklos vidaus audito metodikos atnaujinimo projekto „Kaip mums sekasi?” m. rugsėjo 27 d. Nr. ISAK- 1894 Tęsiant MTP programos B 4 komponento vidaus audito metodikos atnaujinimo projektą „Kaip mums sekasi?” Pavedama NMVA parengti vidaus audito metodikos pakeitimus

7 Kas? Projektas „Kaip mums sekasi?” – 33 mokyklos
Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra Politikos analizės skyrius (ŠPC) Strateginio planavimo ir analizės skyrius (ŠMM)

8 Mokyklos veiklos kokybės vidaus vertinimo (vidaus audito) tikslas
Kurti mokyklą kaip besimokančią organizaciją, kuri periodiškai aptaria savo veiklos kokybę ir susitaria dėl jos tobulinimo krypčių bei būdų.

9 Besimokančios organizacijos – tai tokios organizacijos, kuriose:
a) žmonės nuolat plečia savo kompetenciją, kad pasiektų trokštamų rezultatų; b) ugdomi nauji ir atviri mąstymo modeliai; c) laisvai plėtojami kolektyviniai siekiai; d) nuolat mokomasi pamatyti visumą. (dr. B. Simonaitienė)

10 Mokyklos veiklos kokybės vidaus vertinimo (vidaus audito) uždaviniai
rinkti patikimus duomenis apie Mokyklos veiklos kokybę; išsiaiškinti Mokyklos veiklos stiprybes ir silpnybes; kurti Mokyklos veiklos tobulinimo planus.

11 Mokyklos veiklos kokybės vidaus vertinimo (vidaus audito) paskirtis
Naudojant sričių, temų ir rodiklių sistemą, apibrėžti mokyklos veiklos kokybę lemiančius veiksnius ir padėti mokyklai susikurti išsamią, darnią bei lanksčią savo organizacijos veiklos kokybės vertinimo sistemą.

12 Vartojamos sąvokos I Vidaus vertinimas – savęs vertinimas, kurio metu vertintojas ir vertinamasis sutampa. Veiklos sritis – šioje Metodikoje išskirtas Mokyklos veiklos aspektas, skirtas kokybės vertinimui klasifikuoti. Tema – veiklos srities smulkesnis aspektas, patikslinantis ir išskaidantis sritį. Kokybės rodiklis – Mokyklos veiklos kokybės veiksnys, kurį Mokykla gali pati kontroliuoti.

13 Vartojamos sąvokos II Iliustracija – kokybės rodiklio požymių aprašymas, skirtas Mokyklos veiklos kokybės lygiui nustatyti. Veiklos kokybės lygis – kiekybinė kokybės išraiška, gaunama mokyklos veiklos kokybės įvertinimą pagal iliustraciją pavertus balais nuo 1 iki 4.

14 KAIP SUVOKTI, KAS YRA ILIUSTRACIJA IR KAM JI TARNAUJA?
Tai susitarimas, kas yra gerai, kas siektina Į nacionalinius standartus orientuojamės kaip į siekius Mokyklos veiklos standartas kuriamas įvertinus savo mokyklos kontekstą Iliustracija rodo mokyklos pedagogų vertybines orientacijas, jų mąstymo lygį bei kryptį Labai svarbu, kaip tas susitarimas padaromas, kas dalyvauja susitariant Jeigu visi įsipareigoja dėl to, apie ką susitarė, turėtų pagerėti proceso dalykai

15 Vartojamos sąvokos III
Platusis auditas – visų Mokyklos veiklos sričių įvertinimas pagal rodiklius balais nuo 1 iki 4, gaunamas susumavus individualias pedagoginės bendruomenės narių nuomones. Giluminis auditas – išsami Mokyklos veiklos srities, temos arba problemos, apimančios kelias temas bei rodiklius, analizė, pagrįsta įvairių rūšių duomenimis, ir jos įvertinimas naudojant keturių lygių skalę.

16 Bendrojo lavinimo mokyklos vidaus audito metodika (2002 m.)
Mokymosi pasiekimai Pagalba mokiniams Ištekliai Ugdymo turinys Mokymas ir mokymasis Etosas Mokyklos valdymas 32 veiklos rodikliai 88 pagalbiniai rodikliai

17 Bendrojo lavinimo mokyklos veiklos kokybės vidaus vertinimo (vidaus audito) metodika (2006 m.)
Ugdymas ir mokymasis Pagalba mokiniui Mokyklos kultūra Pasiekimai Mokyklos valdymas 22 temos 68 kokybės rodikliai

18 Metodikos modelis Metodikos pagrindas yra veiklos sričių, temų ir kokybės rodiklių sistema. Mokyklos veiklos vertinimo sritys: mokyklos kultūra, ugdymas ir mokymasis, pasiekimai, pagalba mokiniui, mokyklos valdymas; (5) temos sukonkretina kiekvieną Mokyklos vertinimo sritį (22), Jos išskaidytos į kokybės rodiklius, atskleidžiančius veiklos sričių turinį (68); kiekvienas kokybės rodiklis apibūdintas paaiškinimu, skirtu rodiklių iliustracijoms kurti.

19 Metodikos modelis Vadovaudamasi kokybės rodiklių paaiškinimais, Mokykla susitaria dėl savo veiklos kokybės sampratos ir savarankiškai rašo antro bei ketvirto lygio iliustracijas. Pagal iliustraciją matuojami konkretūs Mokyklos veiklos aspektai, tai yra renkami duomenys, jie analizuojami ir susitariama dėl veiklos kokybės įvertinimo. Nustačius Mokyklos veiklos stiprybes ir silpnybes, Mokyklos bendruomenė priima argumentuotus sprendimus dėl Mokyklos tobulinimo krypčių ir iškelia Mokyklos tobulinimo prioritetus remdamasi tobulinimo prioritetais rengia strateginį planą ir metinę veiklos programą.

20 Tema Kokybės rodikliai
Vertinimas kaip pažinimas Vertinimas kaip ugdymas Vertinimas kaip informavimas 2.6. Vertinimas ugdant

21 Kokybės rodiklis Paaiškinimai
Vertinimas kaip pažinimas Mokymo ir mokymosi proceso vertinimu pagrįstas jo pažinimas. Vertinimo metu surinktos informacijos naudojimas ugdymui planuoti ir koreguoti.

22 Kokybės rodiklis Paaiškinimai
Vertinimas kaip ugdymas Vertinamosios informacijos, skirtos mokiniui, pastovumas, aiškumas, naudingumas. Pagyrimų bei paskatinimų ir kritikos dažnumo santykis. Žodinio (aprašomojo, paaiškinamojo) vertinimo ir vertinimo balais dažnumo santykis. Mokymosi vertinimo sistemos (kriterijų, organizavimo) aiškumas bei pagrįstumas

23 Kokybės rodiklis Paaiškinimai
Tėvų (globėjų) informavimo apie vaikų sėkmę mokantis dažnumas ir kokybė. Informavimo procedūrų apibrėžtumas. Informavimo tikslai. Vertinimas kaip informavimas

24 Principai Mokyklos veiklos kokybės vidaus vertinimas (vidaus auditas) organizuojamas atsižvelgiant į Mokyklos kontekstą, veiklos specifiką, tradicijas, mokykloje veikiančias struktūras ir darbo organizavimo būdą. Mokyklos veiklos kokybės vidaus vertinimą (vidaus auditą) inicijuoja Mokyklos vadovas, kuris atsako už sąlygų veiklos kokybės įsivertinimo (vidaus audito) vykdymui sudarymą, jo rezultatų panaudojimą. Mokyklos veiklos kokybės vidaus vertinimas (vidaus auditas) yra nuolatinis, nenutrūkstamas, duomenimis pagrįstas reflektavimo procesas, įtraukiantis visus mokyklos bendruomenės narius, sudaro vieną iš mokyklos veiklos tobulinimo dalių, pagrindžia planavimą.

25 4 3 2 1 Išvada Įvertinimas Labai gerai Gerai Patenkinamai Nepaten
Įvertinimo apibūdinimas Vyrauja teigiami požymiai, stipriosios savybės Stipriųjų savybių daugiau nei trūkumų Yra rimtų trūkumų Vyrauja trūkumai Aprašomieji kokybės epitetai Gerokai viršija vidurkį, veiksminga, labai gera, išskirtinė, savita.... Viršija vidurkį, gera, tinkama, paveiki Patenkinama, Nebloga, Vidutiniška, Neišskirtinė, nesisteminga Vyrauja trūkumai, Prasta, neveiksminga, neperspektyvi, Išvada Skleisti už mokyklos Skleisti mokykloje Tinkama, bet tobulintina Reikalinga skubi pagalba

26 Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimo etapai
Pasirengimas Platusis auditas Giluminis auditas Ataskaita Planavimas

27 PASIRUOŠIMAS Ar reikia dar papildomai ruoštis išklausius seminarą?
Ar reikia įsakymo? Kiek reikia grupių? Kiek reikia žmonių grupėje? Ką reiškia „Dalyvauja visi?” Ką daro KVA grupė? Koks vadovo vaidmuo?

28 PLATUSIS AUDITAS Ar tikrai reikia kasmet? (Ciklas)
Ką svarbaus jis mums sako? Kaip „išeinam” į giluminį auditą?

29 VA NAUDA MOKYTOJUI - ILIUSTRACIJA
VA iliustracija - tai susitarimas, kas yra gerai, kas siektina Mokyklos veiklos kokybės standartas (iliustracija) kuriamas įvertinus savo mokyklos kontekstą Iliustracija rodo mokyklos pedagogų vertybines orientacijas, jų mąstymo lygį bei kryptį Labai svarbu, kaip tas susitarimas padaromas, kas dalyvauja susitariant Jeigu visi įsipareigoja dėl to, apie ką susitarė, procesai turėtų pagerėti.

30 VA NAUDA MOKYTOJUI - ILIUSTRACIJA II
VA medžiaga – esminė kaitos, nuolat tobulinamos strategijos bazė VA – mokymasis sistemingai vertinti ir planingai plėtoti savo instituciją ir jos paslaugas VA – susitelkimas į pasirinktą problemą VA – būdas veikti kartu (mokykla nėra mokytoja individuali įmonė) VA kuria mokyklą kaip susitelkusią, profesionalią komandą Mokytojas įveikia savo profesinį uždarumą ir tampa institucijos procesų analitiku, jos kaitos kūrėju Mes taip mąstome. Mes taip sakome. Mes taip darome.

31 Duomenų rinkimas Išvardykite duomenų rinkimo metodus:
Kiekybiniai- anketavimas Kokybiniai: - interviu,, stebėjimas - atvejo tyrimai, fokus grupės

32 Atsiskaitymas ir informavimas
Ataskaitos forma: mokyklos bendruomenei, miestelio bendruomenei, steigėjui, nacionaliniam lygmeniui

33 ______________ mokyklos _____ m. VA ataskaita
2. Plačiojo audito rezultatų suvestinė Pagalbiniai rodikliai 4 3 2 1 1.1.1 1.1.2 1.1.3 1.2.1 Giluminiam auditui pasirinkta …………, nes

34 ______________ mokyklos _____ m. VA ataskaita
Iliustracijos (gali būti ne ataskaitoje) Požymių ir duomenų rinkimo instrumentų aprašymai (gali būti atskirai) 3. Rezultatai (4, 3, 2, 1 pagal pagalbinius rodiklius)

35 ______________ mokyklos _____ m. VA ataskaita
Sėkmės veiksniais pasirinkti privalumai ir trūkumai Privalumai Trūkumai Prioritetai 1.3.2 1.1.2 2.1.1 2.2.1 4.3.2 4.3.1 4.1.2

36 Pasitikėti žmonėmis – tobulinti procesus
VA metodika – įrankis (technologija) procesų tobulinimui, kultūriniam pokyčiui Nuo Link Principas Baimė Nuostata gerai dirbti Tikslas Paklusnumas Veiklos tobulinimas Kokybė Instrukcija Susitarimas Sprendimų pagrindas Nuomonės Įrodymai (duomenys, rodikliai, standartai) Stilius Administravimas ir kontrolė Reflektyvi kokybės vadyba Pasitikėti žmonėmis – tobulinti procesus

37 Reaktyvi Aktyvi Proaktyvi
Kas po vidaus audito? Didelis STRATEGIJOS POREIKIS Mažas Ateities kūrimas Svarbu POŽIŪRIS Į ATEITĮ Nesvarbu Prisitaikymas prie ateities Dreifavimas link ateities Pirmiausia užduoti šį klausimą klausytojams Palaipsniui paaiškinti koordinačių ašis ir kiekvieną situaciją organizacijos aspektu Pasiūlyti įvertinti savo organizacijos padėtį Pasiūlyti įsijausti į mokesčių mokėtojo vaidmenį: kokioje padėtyje yra jis? Ar gali mokesčių mokėtojas norėti žinoti iš mokesčių išlaikomos organizacijos strategiją? Ar galima strategijos sukūrimą ir paskelbimą įvardyti kaip paslaugą mokesčių mokėtojui? Kokioje padėtyje yra Seimas, Vyriausybė? Ar racionalu Seimui, Vyriausybei paklausti, kam ketinate išleisti skiriamas lėšas? Pasiūlyti papildyti ketinimų lapą Reaktyvi Aktyvi Proaktyvi VEIKLUMO NUOSTATA

38 Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra nmva@nmva. smm. lt laima
Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra


Atsisiųsti ppt "Laima Gudaitė Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra"

Panašios pateiktys


Google reklama