Atsisiųsti pateiktį
Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti
1
Žemės naudojimo aktualijos Audrius Petkevičius, Žemės politikos departamento direktorius
2
Žemės fondo pasiskirstymas pagal žemės naudojimo paskirtį
3
Žemės fondo pasiskirstymas pagal žemės naudmenų plotą
4
Žemės fondo pasiskirstymas pagal nuosavybės formas procentais
Žemės ūkio paskirties žemė Miškų ūkio paskirties žemė Kitos paskirties žemė Vandens ūkio paskirties žemė Konservacinės paskirties žemė Laisvos valstybinės žemės fondas Privati žemė Valstybinė žemė
5
Žemės ūkio paskirties žemės plotų kitimas per 2007-2011 metus tūkst. ha
Fizinių ir juridinių asmenų Gyventojų asmeninio ūkio Fizinių asmenų naudojama Juridinių asmenų naudojama Nesuteikta naudotis ir neišnuomota privati žemė žemė valstybinė žemė
6
Bendro deklaruoto ploto kitimo dinamika 2004-2012 m.
7
Paraiškų skaičiaus kitimo dinamika 2004–2012 m.
8
Lietuvos miškingumas 1938–2011 m. (procentais)
9
Pagal preliminarius 2012 metų duomenis Lietuvoje yra apie 287 tūkst
Pagal preliminarius 2012 metų duomenis Lietuvoje yra apie 287 tūkst. ha apleistos žemės (tai sudaro apie 8 % nuo šalies bendro žemės ūkio naudmenų ploto) metais apleistos žemės buvo 344 tūkst. ha (10 %), taigi, apleistos žemės plotai sumažėjo 2 %
10
Apleistos žemės pasiskirstymas Lietuvos teritorijoje
11
Apleistų žemių pasiskirstymas rajonų savivaldybėse procentais nuo žemės ūkio naudmenų ploto
12
Teisės aktų pakeitimai žemės tvarkymo srityje
Priimti Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo ir Žemės reformos įstatymo pakeitimai, pagal kuriuos: nuo 2012 m. vasario 1 d. įtvirtintas papildomas atlyginimo už valstybės išperkamą žemę mieste būdas – pinigais nuo 2012 m. lapkričio 24 d. atsisakyta atlyginimo už valstybės išperkamą išlikusį nekilnojamąjį turtą bei kompensavimo už kadastriniais matavimais nustatyto žemės, miško sklypo plotų, kurie viršija leistiną matavimo paklaidą, skirtumą būdo – vertybiniais popieriais (akcijomis). Priimti Žemės reformos įstatymo pakeitimai, pagal kuriuos nuo 2012 m. lapkričio 24 d. nebenumatoma galimybė už perkamą iš valstybės miškų ūkio paskirties žemę atsiskaityti išsimokėtinai, atsisakyti kompensavimo vertybiniais popieriais Priimti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugpjūčio 25 d. nutarimo Nr. 924 pakeitimai, pagal kuriuos supaprastinta žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūra bei nustatytas privalomas projektų ekonominis vertinimas. Patikslintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymas ,,Dėl žemės reformos žemėtvarkos projektų kaimo vietovėje rengimo metodikos patvirtinimo“, ir nustatyta žemės sklypų planų, prilyginamų žemės reformos žemėtvarkos projektams, rengimo tvarka, pagal kurią sutrumpintas ir supaprastintas žemės sklypų projektavimo procesas. Pakeistas Žemės mokesčio įstatymas.
13
Prižiūrimai (tinkamai naudojamai)
Žemės mokesčio apskaičiavimas Nuo 2013 m. žemės mokesčio apskaičiavimo tvarka: Prižiūrimai (tinkamai naudojamai) žemės ūkio paskirties žemei: m. pereinamuoju laikotarpiu: žemės vertę, nuo kurios bus skaičiuojamas žemės mokestis, kasmet galima didinti po 20 proc. nuo skirtumo tarp nominalios ir naujai nustatytos vidutinės žemės rinkos kainos skirtumo; žemės mokesčio suma už žemės ūkio paskirties žemę, išskyrus apleistą žemę ir mėgėjų sodų bei sodininkų bendrijų bendrojo naudojimo žemę, visais atvejais neviršija 1 Lt. už arą. Tik žemės ūkio paskirties žemei Vidutinė ž. sklypo rinkos vertė Žemės mokestis Mokestį mažinantis koeficientas 0,35 Tarifas 0,01-4 % Savivaldybėms paliekama teisė savo biudžeto sąskaita sumažinti mokestį arba visai nuo jo atleisti - Tarifo intervalas nuo 0,01 – 4 %. Tarifo parinkimo teisė paliekama savivaldybėms.
14
Artimiausiu metu numatomi teisės aktų pakeitimai
Rengiamas nutarimo projektas, kurio tikslas – įtvirtinti tokį teisinį reglamentavimą, pagal kurį valstybinės žemės sklypų pardavimo ir nuomos aukcionai būtų organizuojami ir vykdomi elektronine forma (interneto pagalba). Rengiamas Žemės ūkio paskirties žemės įsigijimo laikinojo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas. Šio įstatymo projekto esmė: nustatyti, kad asmenys tiesiogiai ir per susijusius asmenis negalėtų įsigyti didesnio žemės ūkio paskirties žemės ploto; nustatyti tvarką, pagal kurią būtų įvertintas žemės ūkio paskirties žemės sklypo pirkimo–pardavimo sandorio tikslingumas ir galimybė sudaryti racionalesnį, labiau valstybės ir visuomenės interesus atitinkantį sandorį, suteikus pirmenybės teisę žemę įsigyti žemės sklypų naudotojams ir žemės sklypų, kurie ribojasi su parduodamu žemės sklypu, savininkams ar naudotojams. Rengiamas Žemės valstybinės apskaitos taisyklių, patvirtintų Žemės ūkio ministro įsakymu pakeitimo projektas, pagal kurį žemės naudmenos bus nustatomos pasitelkus naujausias informacijos rinkimo technologijas. Įgyvendinant Teritorijų planavimo įstatymo 22 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo nuostatas, keičiamos Žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklės, kuriuose bus numatyta, kad kaimo gyvenamojoje vietovėje naujus kitos paskirties valstybinės žemės sklypus (išskyrus atvejus, kai yra formuojami kitos paskirties žemės sklypai naujų statinių statybai), bus galima formuoti žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projekte, t. y. nebereikės rengti detaliųjų planų. Rengiamas nutarimo projektas, pagal kurį būtų nustatytas minimalus dydis, už kurį bus atkuriamos nuosavybės teisės tik išmokant piniginę kompensaciją
15
Lietuvos erdvinės informacijos infrastruktūra www.geoportal.lt
Lietuvos erdvinės informacijos infrastruktūra skirta: - kaupti valstybės kadastrų, registrų, valstybės ir savivaldybių institucijų erdvinių duomenų rinkinių metaduomenis; - teikti erdvinių duomenų rinkinius ir susijusius metaduomenis per portalą (NŽT oficialūs žemėlapiai, Miškų kadastro bei Saugomų teritorijų kadastro duomenys, ŽIS bei kiti duomenys, kuriuos teikia15 institucijų); - užtikrinti paslaugų, teikiamų per portalą, kokybę ir reikiamus technologinius sprendinius; - koordinuoti ir stebėti naudojimosi erdvinių duomenų rinkiniais ir susijusiais metaduomenimis paslaugas; - užtikrinti erdvinių duomenų rinkinių sąveikumą. Lietuvos erdvinės informacijos portalo teikiamos paslaugos: - paieškos paslauga - peržiūros paslauga - parsisiųsdinimo paslauga - transformavimo paslauga
16
Žemės informacinė sistema www.zis.lt
ŽIS tikslas - tvarkyti ir teikti informaciją apie LR žemės fondą, žemės naudmenų sudėtį, žemės kiekybines ir kokybines savybes, žemės naudojimo sąlygas bei kitas charakteristikas ŽIS teikiamos elektroninės paslaugos: Lietuvos erdvinės informacijos portalo elektroninės paslaugos erdvinių duomenų apie žemę rinkinių analizės elektroninės paslaugos ŽIS duomenys: Dirvožemio duomenų rinkinys Dirv_DR10LT; Melioracinės būklės ir užmirkimo duomenų rinkinys Mel_DR10LT; Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų duomenų rinkinys SŽNS_DR10LT; Apleistų žemių duomenų rinkinys AŽ_DRLT
17
Žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo informacinės sistemos
ŽPDRIS tikslas – užtikrinti žemėtvarkos planavimo proceso efektyvų valdymą, vieno langelio principu paremtą skaidrią proceso eigą, skatinti visuomenės ir verslo subjektų dalyvavimą priimant sprendimus, mažinti administracinę naštą verslo subjektams ŽPDRIS elektroninės paslaugos (Nacionalinės žemės tarnybos teikiamos viešosios ir administracinės paslaugos, kurias sudaro žemėtvarkos planavimo proceso duomenų gavimas ir teikimas): - kaimo plėtros žemėtvarkos projektų rengimas - žemės konsolidacijos projektų rengimas - žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimas - žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektų rengimas
18
GeoMatininkas GeoMatininko tikslas – užtikrinti nekilnojamojo daikto kadastro duomenų bylos tvarkymą elektroninėmis priemonėmis GeoMatininkas: - elektroninės nekilnojamojo daikto kadastro duomenų bylos rengimas - elektroninės nekilnojamojo daikto kadastro duomenų bylos pateikimas - elektroninės nekilnojamojo daikto kadastro duomenų bylos tikrinimas - elektroninės nekilnojamojo daikto kadastro duomenų bylos derinimas
19
Ačiū už dėmesį
Panašios pateiktys
© 2024 SlidePlayer.lt Inc.
All rights reserved.