„Socialinių pedagogų sėkmės akademija“ Švietimo asociacijų stiprinimo programa Lietuvos socialinių pedagogų asociacijos projektas 2013 m.
dr. Lijana Gvaldaitė Vilniaus universitetas, Socialinio darbo katedra UGDYTI – TAI PERTEIKTI SAVE Pranešimas pristatytas Lietuvos socialinių pedagogų organizuotoje tarptautinėje mokslinėje praktinėje konferencijoje „Socialinio ugdymo(si) teorija ir praktika: tendencijos, iššūkiai ir galimybės“, 2013-11-15. dr. Lijana Gvaldaitė Vilniaus universitetas, Socialinio darbo katedra
Liugi Giussani (1922-2005) “Ugdymui paskyriau visą savo gyvenimą ir esu tikras, jog neiššvaisčiau laiko veltui“.
L. Giussani ugdymo paradigma Lot. e-ducere, iš kurio kyla anglų ir kitose kalbose vartojamas „education“, turi dvejopą reikšmę: viena – ištraukti, kas geriausia, kita – vesti, vadovauti. ugdyti pirmiausia reiškia įvesti ugdytinį į pilnutinę tikrovę. Tai yra įmanoma ugdytojo ir ugdytinio santykyje, ugdytojui perteikiant save Perteikti save – reiškia perduoti būdą, kurį mes gyvename santykyje su realybe
Kaip išgyventi santykį su realybę? pirmasis veiksnys: idealo turėjimas ir jo pastovus siekimas (ieškojimas). antrasis veiksnys, susijęs su pirmuoju: idealo siekimas ir gyvenimas pagal idealą įmanomas tik bendrystėje su kitais – draugijoje.
VŠĮ SOTAS ir kitų AVSI network tinklo NVO veiklos principai - pagal L VŠĮ SOTAS ir kitų AVSI network tinklo NVO veiklos principai - pagal L.Giussani metodą Dėmesio centre – asmuo Pradėti nuo pozityvumo Veikti kartu ir kt.
Ugdyti gali tas, kuris pats ugdosi...