SPRENDIMŲ PRIĖMIMO PROCESAS IR DARBUOTOJŲ ĮSITRAUKIMAS

Slides:



Advertisements
Panašios pateiktys
Laisvės ir kalnų šauksmas
Advertisements

“Ieškosiu Tavo veido...” pagal Isabel Guerra.
Lakštingala, čiulbanti 100 metų
Gėlių horoskopas MOTERIMS
Juozas Aputis (g. 1936) – rašytojas, bandantis surankioti ir savaip sudėlioti pasaulio grožį ir neįžvelgiamą jo gelmę reiškiančius žodžius. Parengė Vilniaus.
ATRASK DIEVO PAŠAUKIMĄ
III klasių viktorina Paruošė G.Baublienė ir L.Venskutė
Pateikties kopija:

SPRENDIMŲ PRIĖMIMO PROCESAS IR DARBUOTOJŲ ĮSITRAUKIMAS

Apibrėžimas Sprendimų priėmimas – tai procesas, kurio metu renkant informaciją ir svarstant galimas alternatyvas daromi tam tikri pasirinkimai siekiant organizacinių ar valdymo tikslų. Sprendimų priėmimo procesas vyksta nuolat ir yra neatsiejamas nuo bet kokios įmonės/organizacijos valdymo.

Du sprendimų priėmimo metodai Įmonės lygiu galimi 2 sprendimų priėmimo metodai: „Iš viršaus į apačią“ sprendimų priėmimo procesas „Iš apačios į viršų“ sprendimų priėmimo procesas

„Iš viršaus į apačią“ sprendimų priėmimo procesas Tai sprendimų priėmimo būdas, kai procesą vykdo įmonės vyriausioji vadovybė: Sprendimą priima aukštesniąją įmonės hierarchijos vietą užimantys asmenys Sprendimas perduodamas viduriniesiems vadybininkams Sprendimas taikomas darbo vietoje visais darbuotojų lygiais

„Iš apačios į viršų“ sprendimų priėmimo procesas Tai sprendimų priėmimo būdas, kai procese dalyvauja darbuotojai: Darbuotojai dalyvauja sprendžiant svarbius klausimus teikdami savo pasiūlymus Pasiūlymai perduodami viduriniesiems vadybininkams Sprendimas formalizuojamas aukštesniajame įmonės hierarchijos lygyje

Darbuotojų įsitraukimas Daugelis įmonių naudoja „iš viršaus į apačią“ sprendimų priėmimo metodiką, kadangi tai yra ganėtinai greitas ir paprastas procesas. Šiuolaikinės ypač profesinių sąjungų ir kitų darbuotojus atstovaujančių organizacijų palaikomos tendencijos siekia situaciją pakreipti link „iš apačios į viršų“ proceso, kai į įmonės sprendimų priėmimo procesą gali aktyviau įsitraukti darbuotojai.

7 sprendimų priėmimo proceso žingsniai Problemos nustatymas Sprendimo peržiūra Informacijos rinkimas Taikomi veiksmai Alternatyvų nustatymas Pasirinkimas Turimų įrodymų vertinimas 7 sprendimų priėmimo proceso žingsniai

Viduriniųjų vadybininkų vaidmuo Vidurinieji vadybininkai (arba komandos vadovai/biuro koordinatoriai) vaidina pagrindinį vaidmenį kiekviename proceso etape abiem atvejais: Tinkamai perduodama informacija apie priimtus sprendimus ir informuojama apie vykdymo procesus („iš viršaus į apačią“) Aktyviai tarpininkaujama palaikant darbuotojų dalyvavimą ir juos konsultuojant („iš apačios į viršų“)

Profesinių sąjungų vaidmuo Sprendimų priėmimas – tai svarbiausias įmonėje vykstantis procesas, kuriame dalyvauja visų lygių darbuotojai ir kuris turi įtakos visai įmonės veiklai. Būdami pagrindinėmis darbuotojų atstovėmis, profesinės sąjungos, nepriklausomai nuo taikomo sprendimų priėmimo būdo, plėtoja strategijas siekiant padidinti darbuotojų įsitraukimą ir skleisti informaciją apie jo privalumus. Kolektyvinės derybos – tai pagrindinis įrankis siekiant padidinti darbuotojų įsitraukimą, o informavimo/mokymų veiklos turėtų paruošti darbuotojus aktyvaus vaidmens ir didesnės atsakomybės prisiėmimui savo įmonėse. Taigi, profesinėms sąjungoms (tiek įmonės, tiek viso sektoriaus lygiu) reikalingi nuoseklūs ir sukoordinuoti veiksmų planai, kaip sustiprinti jų – socialinių ir darbo santykių tarpininkų – vaidmenį. Profesinių sąjungų vaidmuo

Darbuotojų įsitraukimo intensyvinimas Perėjimui link „iš apačios į viršų“ sprendimų priėmimo metodikos, būtinas socialinių partnerių palaikymas ir konstruktyvus darbuotojų ir jų vadybininkų bendradarbiavimas, siekiant: Teisingai informuoti visas susijusias šalis kiekvieno etapo metu Plėtoti/įkurti konsultuojančiuosius organus Pritaikyti esamas struktūras dvipusei komunikacijai Mokyti kompetentingo dalyvavimo įgūdžių Stimuliuoti ir palaikyti sąmoningą atsakomybę Sustiprinti komandinį darbą ir organizacinę kultūrą Nuolat vertinti ir tobulinti procesą Darbuotojų įsitraukimo intensyvinimas

Sprendimų priėmimo proceso iššūkiai Kiekvieną sprendimų priėmimo proceso etapą sudaro iššūkiai, su kuriais būtina susidoroti siekiant užtikrinti teigiamus rezultatus ir sklandų darbą: 1 žingsnis (problema): netinkamai nustačius problemą arba aspektą, dėl kurio reikia priimti sprendimą, švaistomos pastangos 2 žingsnis (informacija): procesui turi įtakos tiek informacijos perteklius, tiek jos trūkumas 3 žingsnis (alternatyvos): per mažai arba per daug alternatyvų gali apriboti arba išsklaidyti resursus 4 žingsnis (vertinimas): argumentų kokybę nusako dalyvaujančių šalių išsilavinimo lygis ir vertinimo kompetencija 5 žingsnis (pasirinkimas): sprendimui įtaką daro autoriteto ir atsakomybės lygis 6 žingsnis (veiksmas): nelanksčios ir prastai organizuojamos struktūros turi įtakos sprendimų priėmimui visuose lygiuose 7 žingsnis (vertinimas): šis žingsnis dažniausiai yra praleidžiamas, todėl rezultatai ir visas procesas lieka tinkamai neįvertinti Sprendimų priėmimo proceso iššūkiai

Dažniausios sprendimų priėmimo procese pasitaikančios klaidos Dažniausiai sprendimų priėmimo procese daromos klaidos (nepriklausomai nuo įmonės pasirinktos valdymo metodikos) yra šios: Skubotai arba pernelyg lėtai priimami sprendimai (svarbiausia – tinkamas laikas) Šalių pasitikėjimo vieni kitais trūkumas (jums reikia vieni kitų norint pasiekti savo tikslų) Kultūrinių ir emocinių aspektų ignoravimas (jei atrodo, kad kažkas yra negerai, dažniausiai taip ir yra) Prioritetas teikiamas laiko patikrintoms nuomonėms (universalaus recepto sėkmei nėra) Menkesnis bendradarbiavimas (sutartys turi būti sudaromos susitarus, o ne primestinai) Dažniausios sprendimų priėmimo procese pasitaikančios klaidos

Geroji darbuotojų dalyvavimo praktika Atsižvelgiant į daugelyje įmonių įsišaknijusį sprendimų priėmimo būdą, darbuotojų įsitraukimo didinimas yra sudėtinga ir daugialypė užduotis. Teigiami rezultatai užtikrinami: Vykdant informacijos teikimo kampanijas darbo vietoje Vykdant visų lygių darbuotojų mokymus ir formuojant komandas Teikiant grįžtamąjį ryšį bei pasitelkus kitus panašius įrankius Gerinant komunikaciją įmonėje

Išvados Sprendimų priėmimas – tai sudėtingas procesas, kuriam reikalinga kompetencija ir atsakomybė Darbuotojų įsitraukimas yra teigiamų rezultatų pagrindas naudojant tiek „iš viršaus į apačią“, tiek „iš apačios į viršų“ sprendimų priėmimo metodiką Sprendimų apžvalga yra būtina norint nenuklysti nuo užsibrėžtų tikslų bei užtikrinti rezultatus Socialinis dialogas yra pagrindinis darbuotojų dalyvavimo įrankis priimant sprendimus įmonės/sektoriaus lygiu Profesinės sąjungos skatina ir palaiko darbuotojų įsitraukimą