J. V. Gėtės „Faustas”. Kūrinio veikėjai

Slides:



Advertisements
Panašios pateiktys
Laisvės ir kalnų šauksmas
Advertisements

“Ieškosiu Tavo veido...” pagal Isabel Guerra.
Lakštingala, čiulbanti 100 metų
Gėlių horoskopas MOTERIMS
Juozas Aputis (g. 1936) – rašytojas, bandantis surankioti ir savaip sudėlioti pasaulio grožį ir neįžvelgiamą jo gelmę reiškiančius žodžius. Parengė Vilniaus.
ATRASK DIEVO PAŠAUKIMĄ
III klasių viktorina Paruošė G.Baublienė ir L.Venskutė
Pateikties kopija:

J. V. Gėtės „Faustas”. Kūrinio veikėjai Dirbdami individualiai ir grupėmis moksleiviai raštu atliks 8 kūrybines užduotis, gebės apibūdinti pagrindinius J. V. Gėtės tragedijos „Faustas” veikėjus.

Individuali užduotis 1. Pirmiausia apibūdink kūrinio veikėją: prisimink, kas pasakyta apie jo išorę (jei apie tai kūrinyje nekalbama, pabandyk įsivaizduoti) ____________________________________________________________________________________________________________________________________________ Prieš tai pasiskirstomi veikėjai: 3 grupės: Faustas, Mefistofelis, Margarita.

Individuali užduotis (galima pasitarti su draugu) b) pagalvok ir parašyk, koks jo/jos charakteris, kokiomis būdo savybėmis pasižymi ____________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Paskaitome vieną kitą atsakymą.

Individuali užduotis 2. Sugalvok savo veikėjui du kreipinius: ________________________________________________________________________

Individuali užduotis 3. Parašyk veikėjui 3 sakinius apie tai, ką matai pažvelgęs pro klasės langą: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Darbas grupėje 4. Prisimink kūrinio vietą, kuri tau labiausiai patinka. Išsakyk veikėjui savo susižavėjimą. Paaiškink veikėjui, kodėl pasirinkai būtent šią vietą. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Individuali užduotis 5. Pagalvok, į ką panašus tavo veikėjas. Tai gali būti kino filmo herojus ar kitos knygos veikėjas, o gal koks nors augalas ar gyvūnas. Pratęsk mintį: Tu man be galo panašus į <...>, nes <...>. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Darbas grupėje 1. Kas___________________________________________ 6. Pateik knygos veikėjui 5 klausimus: 1. Kas___________________________________________ 2. Kiek__________________________________________ 3. Kaip__________________________________________ 4. Kodėl_________________________________________ 5. Ar____________________________________________

Darbas grupėje 7. Kas tavo veikėjui patiktų mūsų krašte? Kodėl? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Apibendrinimas Aptarėme tris pagrindinius veikėjus. Galime teigti, kad: Apibendriname drauge su mokiniais, vartojame sąvokas prieštaringas, antipodai ir pan. ...

Darbas grupėje 8. Jūs esate žurnalistas. Sugalvokite 10 klausimų, kuriuos norėtumėte pateikti tragedijos autoriui. Atminkite, kad geri klausimai skatina mąstyti, į juos nėra paprasto atsakymo. 1._________________________________________2._________________________________________3._________________________________________4._________________________________________5._________________________________________6._________________________________________7._________________________________________8._________________________________________9._________________________________________10.________________________________________ Susirenu šią užduotį (ji reikalinga kitos pamokos pradžiai). Įsivertname: pokalbis ,,Kas man buvo naudinga šioje pamokoje?”

J. V. Gėtės „Faustas”- filosofinis kūrinys apie žmogų ir jo gyvenimo prieštaringumą II pamoka. Uždavinys: remdamiesi kūriniu „Faustas” ir įgyta per pamokas patirtimi, mokiniai gebės atlikti 2 kūrybines užduotis bei argumentuotai įrodyti teiginį.

Kiekvienas pabandėte užduoti kūrinio autoriui J. V Kiekvienas pabandėte užduoti kūrinio autoriui J. V. Gėtei po 10 klausimų. Visi jie susiję su egzistencinėmis temomis ir problemomis bei vertybėmis. Yra tokia lietuvių rašytojo A. Vaičiulaičio novelė „Rogės”, kurioje pasakojama apie nepaprastos, anot autoriaus, „auksinės sielos”, vyskupą Kristupą, kuriam parapijiečiai, atsidėkodami už jo gerumą, planuoja padovanoti roges (kad jam senatvėje pailsėtų kojos). Deja, jubiliejaus išvakarėse vyskupas miršta, tą pačią naktį užsidega kalvė, kurioje buvo jau baigtos daryti rogės. Autorius, vengdamas moralizavimo, papasakoja tik situaciją, tačiau atidesnis skaitytojas supras- žemiškieji, materialūs, dalykai negali būti sureikšminami... Šioje novelėje aktuali ir kita mintis: „Žmogus planuoja, Dievas juokiasi”... Aptariau tuos 10 klausimų, kuriuos mokiniai- žurnalistai parašė. Po tų klausimų ... numaniau, kad tiks ,,Rogės”  Na, čia jos tarp kitko, bet tiko 

Užduotis (individualiai) Skaitydami J. V. Gėtės tragediją „Faustas”, matėme, kad pirmąjį gyvenimą žmogui duoda Dievas, antrąjį gyvenimą Faustui davė … velnias; Dievas duoda žmogui tai, kas reikia, velnias duoda tiksliai tai, ko žmogus prašo (Faustas prašė išlaisvint kūniškumą, kuris bet kokiam geismui pasiduos – tą ir gavo). Faustas prašo – velnias pildo norus… Pasvarstykite: Fausto ir Margaritos istorija – meilė ar suvedžiojimas? Minčių lietus (rašo 3 minutes), netikriname, apie tai įspėju iš anksto.

Klausimai pasvarstymui (minčių sužadinimui): Pagalvokite, kokią gyvenimo akimirką stabdytumėte ir kodėl? Paklauskite šito motinos, kurios vaikas mirtinai serga, ji jums pasakys, kurią akimirką verta stabdyti – DABAR!!! Pasvarstykite apie tai, ką mums gyvenimas duoda – kaip dovaną? (Ar matėte, koks fantastiškai gražus ruduo buvo šįmet?..) Įvardykite , kodėl jūs esate LABAI LAIMINGI. Taip pat pasirašo, nors iš pradžių bandėme kalbėti... Pajutau, kad lengviau reikšti mintis raštu...

Pagrįskite teiginį (parašydami pastraipą): J. V. Gėtės „Faustas”- filosofinis kūrinys apie žmogaus gyvenimo prasmės paieškas. ( Pastraipos vertinimo kriterijai- žr. sąsiuviniuose) Išsiaiškinami raktiniai žodžiai, rašoma pastraipa (individualiai).

Įsivertinimas Užpildome lentelę (noriu sužinoti- atradau). Susirenku, bet pasiteirauju, gal yra norinčių ir pasakyti garsiai (beje, aš tokių turiu... kartais...)