Kaišiadorių r. Žiežmarių mokykla-darželis „Vaikystės dvaras“ 4 klasės standartizuotų testų rezultatų analizė 2017-2018 m. m. Parengė direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rita Žukauskaitė
KLASĖS CHARAKTERISTIKA 2017-2018 m. m. ketvirtoje klasėje mokėsi 18 mokinių, iš jų 4 mergaitės ir 14 berniukų. Matematikos testą atliko 16 mokinių, skaitymo 15 mokinių, rašymo 18 mokinių, pasaulio pažinimo 15 mokinių.
STANDARTIZUOTŲ TESTŲ TIKSLAS * sudaryti sąlygas mokyklai ir mokytojams savarankiškai ir objektyviai įsivertinti savo mokinių mokymosi pasiekimus, rinkti grįžtamojo ryšio informaciją, reikalingą ugdymo kokybei ir vadybai gerinti; *gautą informaciją panaudoti mokyklos įsivertinime; *patikrinti mokinių žinių lygį ir palyginti su metinių įvertinimu rezultatais bei kitų mokyklų rezultatais; *išsiaiškinti mokinių pa(si)rengimą pereinant į aukštesnę pakopą.
2018 m. ketvirtokams buvo parengti gimtosios kalbos - skaitymo (teksto suvokimo) ir rašymo (teksto kūrimo), pasaulio pažinimo ir matematikos testai. Užduotis kūrė Nacionalinis egzaminų centras.
NEPASIEKTAS PATENKINAMAS Mokinių pasiskirstymas pagal pasiekimų lygius LYGIAI MATEMATIKA SKAITYMAS RAŠYMAS PASAULIO PAŽINIMAS MOKINIŲ SK. PROC. % AUKŠTESNYSIS 1 6,3 2 13,3 5 27,8 7 46,7 PAGRINDINIS 12 75,0 6 40,0 11 61,1 8 53,3 PATENKINAMAS 3 18,8 11,1 0,0 NEPASIEKTAS PATENKINAMAS
Mokinių pasiskirstymas pagal pasiekimų lygius mokykloje ir šalyje Matematika Skaitymas Rašymas Pasaulio pažinimas Mokykloje Šalyje % Aukštesnysis 6,3 11,7 13,3 10,9 27,8 13,4 46,7 16,3 Pagrindinis 75,0 57,1 40,0 28,9 61,1 45,9 53,3 50,6 Patenkinamas 18,8 26,9 47,6 11,1 32,4 0,0 32,2 Nepasiektas patenkinamas 4,3 12,5 8,3 0,9
Skirtingų Lietuvos vietovių ir mokyklų tipų mokinių pasiekimų palyginimas Vidutiniškai surinktų taškų dalis (proc.) MATEMATIKA % % % %
Mokinių pasiekimų analizė pagal lytį (pasiskirstymas pagal pasiekimų lygius) MATEMATIKA
Skirtingų Lietuvos vietovių ir mokyklų tipų mokinių pasiekimų palyginimas . Vidutiniškai surinktų taškų dalis (proc.) SKAITYMAS (TEKSTO SUVOKIMAS)
Mokinių pasiekimų analizė pagal lytį (pasiskirstymas pagal pasiekimų lygius) SKAITYMAS – TEKSTO SUVOKIMAS
Skirtingų Lietuvos vietovių ir mokyklų tipų mokinių pasiekimų palyginimas. Vidutiniškai surinktų taškų dalis (proc.) RAŠYMAS (TEKSTO KŪRIMAS)
Mokinių pasiekimų analizė pagal lytį (pasiskirstymas pagal pasiekimų lygius) RAŠYMAS – TEKSTO KŪRIMAS
Skirtingų Lietuvos vietovių ir mokyklų tipų mokinių pasiekimų palyginimas. Vidutiniškai surinktų taškų dalis (proc.) PASAULIO PAŽINIMAS
Mokinių pasiekimų analizė pagal lytį (pasiskirstymas pagal pasiekimų lygius) PASAULIO PAŽINIMAS
Panašaus tipo mokyklų rezultatų palyginimas 2017-2018 m. m. ypač džiugino pasaulio pažinimo testo rezultatai, nes mūsų mokyklos vidutiniškai surinktų taškų dalis 13,9 % didesnė negu kitų mokyklų – darželių, o lyginant su pagrindinėmis mokyklomis - net 23,6 % didesnė. Puikūs ir rašymo (teksto kūrimo) testo rezultatai: vidutiniškai surinktų taškų dalis 8,0 % didesnė negu kitų mokyklų – darželių, o lyginant su pagrindinėmis mokyklomis - net 20,7 % didesnė. Mažiausias pasiekimų vidurkis šiemet yra matematikos – 57,2 %. Tai 1,9 % mažesnis nei kitų šalies mokyklų-darželių/pradinių mokyklų vidurkis, bet 6,1 % didesnis nei šalies pagrindinių mokyklų vidurkis.
Mokinių surinktų taškų dalis (proc Mokinių surinktų taškų dalis (proc.) pagal atskiras veiklos sritis Matematika
Mokinių surinktų taškų dalis (proc. ) pagal atskiras veiklos sritis Mokinių surinktų taškų dalis (proc.) pagal atskiras veiklos sritis. Skaitymas – teksto suvokimas
Mokinių surinktų taškų dalis (proc Mokinių surinktų taškų dalis (proc.) pagal atskiras vertinimo kriterijus. Rašymas – teksto kūrimas
Mokinių surinktų taškų dalis (proc.) pagal atskiras veiklos sritis Pasaulio pažinimas
Mokinių surinktų taškų dalis (proc Mokinių surinktų taškų dalis (proc.) pagal kognityvinių gebėjimų sritis
Mokinių surinktų taškų dalis (proc Mokinių surinktų taškų dalis (proc.) pagal atskiras veiklos sritis lyginant 2016-2017 m. m. ir 2017-2018 m. m. Matematika
Mokinių surinktų taškų dalis (proc.) pagal atskiras veiklos sritis lyginant 2016-2017 m. m. ir 2017-2018 m. m. Skaitymas (teksto supratimas)
Mokinių surinktų taškų dalis (proc.) pagal atskiras veiklos sritis lyginant 2016-2017 m. m. ir 2017-2018 m. m. Rašymas (teksto kūrimas)
Mokinių surinktų taškų dalis (proc.) pagal atskiras veiklos sritis lyginant 2016-2017 m. m. ir 2017-2018 m. m. Pasaulio pažinimas
REKOMENDACIJOS (pamokų ir mokymosi pagalbos teikimo metu) Daugiau dėmesio skirti matematinio mąstymo gebėjimams ugdyti, pratinti argumentuoti uždavinių sprendimus ir atsakymus, daryti pagrįstas išvadas, apmąstyti gautus sprendinius. Didesnį dėmesį skirti gimtosios kalbos raštingumui, rašybos įgūdžių įtvirtinimui; skatinti mokinius daugiau skaityti grožinės literatūros kūrinių. Plačiau ir tikslingiau taikyti aktyvaus darbo metodus, daugiau dėmesio skirti stebėjimams, tyrinėjimams, eksperimentavimui klasėje ir gamtoje, kasdienio gyvenimo problemoms spręsti. Naudoti IT ugdymo procese siekiant kokybiškiau perteikti ugdymo turinį, skatinti mokinių motyvaciją. Visų dalykų pamokose tobulinti mokinių aukštesniuosius mąstymo gebėjimus bei mokyti taikyti žinias.
APIBENDRINIMAS Mokinių surinktų taškų dalis (proc.) pagal atskiras testuojamas veiklos sritis (matematikos, skaitymo, rašymo, pasaulio pažinimo) ir kognityvinių gebėjimų grupes atitinka šalies pagrindinio lygio vidurkį