Lietuvos gamybos įmonių skaitmeninė transformacija: Europos gamybos įmonių tyrimo duomenys / Digitalization Of Lithunian Manufacturing Industry: Data From European Manuafcturing Survey Mantas Vilkas Skaitmenizacijos tyrimų grupė Ekonomikos ir verslo fakultetas Kauno technologijos universitetas
Gamybos sukuriama pridėtinė vertė pasaulyje Pokytis 1991-2011 Azija (be Japonijos) +23 Šiaurės Amerika -2 Japonija -7 Vakarų Europa - 11 Eurostat, 2018 Roland Berger, 2014
pramonės sukuriama vertė nuo BVP 2017 m. ES 1. Airija (36,1%), 2. Čekija, (31,7%), 3. Slovėnija (27,5 %), 4. Lenkija (27,2%) ... Lietuva - 10 vieta (22,7 %) Tirpdo (2007-2017) Ispanija -0,1 EU28 -0,5 UK Rumunija -0,9 Italija -1,3 Šveicarija -1,9 Austria -2,2 Danija -2,5 Belgija -2,7 Olandija -3,1 Slovakija -3,4 Švedija -5,3 Suomija -7,2 Augina (2007-2017) Airija 13,1 Serbija 3,7 Latvija 2,1 Lenkija 1,9 Graikija 1,5 Bulgaria 1,2 Lietuva 0,9 Portugalija 0,8 Estija 0,4 Vengrija Slovėnija 0,3 Turkija 0,1 Čekija Mažinti niekas nenori: Eksportas pramonė eksportuoja per 80 proc. produkcijos Pramonė investuoja į tyrimus apei 80 proc. visų privačių įmonių Pramonė ir paslaugos visa labiau persipina. Pusė pajamų iš paslaugų. Sunyksta tiekėjai, sunku sustartuoti Eurostat, 2018
Skaitmeninės inovacijos gamyboje: trys panaudojimo atvejai 1. Nauji verslo modeliai: nuo produktų prie paslaugų 2. “Išmani” gamykla 3. Konkurencinio pranašumo padidinimas
Pradžia 2001 m. Kas tris metus ES. 15+ dalyvaujančių šalių. 2018 m Pradžia 2001 m. Kas tris metus ES. 15+ dalyvaujančių šalių. 2018 m. Lietuvoje duomenys rinkti pirmą kartą Populiacija – 8678 įmonės. Imtis: 300 įmonių iki 20 darbuotojų; 200 įmonių 20+ darbuotojų. Atsakiusiųjų proc. - 21,5%.
Populiacija ir imtis
1.Konkurencinė pozicija: kokie veiksniai išskiria jūsų įmonę konkurentų tarpe?, % 53,3 % konkuruoja produktų kokybe 23,6 % konkuruoja produktų pritaikymų vartotojams Tik 0,5 % konkuruoja paslaugomis
Lean metodai Lean and KV metodai Lietuvoje yra labai populiarūs
Skaitmeninės gamybos inovacijos, % 43% ERP 4,8% 3D spausdinimas 14,3% pramoniniai robotai
Skaitmeninės paslaugos ir į paslaugas orientuoti verslo modeliai 12,5% naudingas web 8,0% konfigūravi-mas Situacija įvairi
VRIO konkurencinio pranašumo modelis (Barney and Clark., 2011) 1.Vertingi? 2. Reti? 3. Sunkiai imituojami? Konkurencinės implikacijos Pasiekimai Ne --- Atsilikimas Prastesni nei vidutiniai Taip Lygybė Vidutiniai Pranašumas Geresni nei vidutiniai Tvarus pranašumas
Lietuvos gamybos įmonių skaitmeninė transformacija: Europos gamybos įmonių tyrimo duomenys Mantas Vilkas, mantas.vilkas@ktu.lt Skaitmenizacijos tyrimų grupė Ekonomikos ir verslo fakultetas Kauno technologijos universitetas
2. Skaitmeninės gamybos technologijos Lietuvos sektoriuose, % Inžinerinė pramonė Inžinerinė pramonė Inžinerinė pramonė Lietuvą traukia į viršų inžinerinės gamybos sektorius, Inžinerinė pramonė
3. Konkurenciniai pasiekimai, % 9,4 % nežinau ar blogesni, 90 % panašūs ar geresni 26 % nežinau ar blogesni, 74 % panašūs ar geresni 39 % nežinau ar blogesni, 61 % panašūs ar geresni
3. Konkurenciniai pasiekimai, % 76 % nežinau ar blogesni, 24 % panašūs ar geresni 88 % nežinau ar blogesni, 12 % panašūs ar geresni