MOKINIO INDIVIDUALAUS UGDYMO PLANO SUDARYMO GALIMYBĖS

Slides:



Advertisements
Panašios pateiktys
Laisvės ir kalnų šauksmas
Advertisements

“Ieškosiu Tavo veido...” pagal Isabel Guerra.
Lakštingala, čiulbanti 100 metų
Gėlių horoskopas MOTERIMS
Juozas Aputis (g. 1936) – rašytojas, bandantis surankioti ir savaip sudėlioti pasaulio grožį ir neįžvelgiamą jo gelmę reiškiančius žodžius. Parengė Vilniaus.
ATRASK DIEVO PAŠAUKIMĄ
III klasių viktorina Paruošė G.Baublienė ir L.Venskutė
Pateikties kopija:

MOKINIO INDIVIDUALAUS UGDYMO PLANO SUDARYMO GALIMYBĖS Lietuvos profesinio mokymo įstaigų asociacijos konferencija 2011 m. birželio 8 d.

UGDYMO TURINĮ SUDARO: Kaip mokoma ir mokomasi Ko mokoma ir mokomasi Kaip vertinama mokinių pažanga ir pasiekimai Kokios mokymo ir mokymosi priemonės naudojamos

Ugdymo turinys kuriamas Švietimo įstatyme apibrėžtiems švietimo tikslams įgyvendinti Konkretus ugdymo turinys kuriamas ir sistemingai atnaujinamas atsižvelgiant į: ► atitinkamos grupės ar tipo mokyklai keliamus ugdymo, mokymo tikslus ► besikeičiančios socialinės ir kultūrinės aplinkos lemiamus Lietuvos visuomenės poreikius ► vietos ir mokyklos bendruomenės reikmes ► mokinių turimą patirtį, ugdymosi poreikius ir interesus

UGDYMO TURINĮ ĮGYVENDINA Nacionalinis lygmuo ir Steigėjo lygmuo 3. Mokinio lygmuo 2. Mokyklos bendruomenės lygmuo

NACIONALINĮ UGDYMO TURINĮ SUDARO: Vidurinio ugdymo aprašas ► Vidurinio ugdymo bendrosios programos ► Bendrieji ugdymo planai, kurie siekia: įgalinti mokyklas priimti sprendimus, kurie padėtų mokykloms formuoti ugdymo turinį ir organizuoti procesą taip, kad kiekvienas besimokantysis pagal savo išgales pasiektų kuo aukštesnių mokymosi rezultatų, įgytų mokymuisi visą gyvenimą būtinas bendrąsias bei dalykines kompetencijas ► vadovėlių sąrašas ir kt.

VIDURINIO UGDYMO APRAŠAS Nustato vidurinio ugdymo programos sandarą Privalomieji bendrojo ugdymo dalykai Pasirenkamieji bendrojo ugdymo dalykai Galimi profesinio mokymo programos moduliai Apibrėžia dalyko kursų – bendrojo ir išplėstinio – programų paskirtį Nurodo dalykų programų apimtį (valandomis) ir savaitinį pamokų skaičių Aprašas leidžia siūlyti mokiniams rinktis mokytojų parengtų pasirenkamųjų dalykų programas

VIDURINIO UGDYMO APRAŠAS(2) Nustato mokinio max (34; besimokančiam tautinės mažumos kalba – 36,5) ir min (28) savaitinių pamokų skaičių ir privalomų (7) bendrojo ugdymo dalykų skaičių (VUP baigti) Nustato prievolę mokyklai, įgyvendinančiai VUP Mokykla privalo siūlyti: Bendrojo ugdymo dalykų bendrojo ir išplėstinio kursų programas Ne mažiau kaip 3 užsienio kalbų kursų ir ne mažiau kaip 2 modulius dalinėms kompetencijoms ugdyti Ne mažiau kaip 2 meninės srities dalykų kursų programas http://www.upc.smm.lt/veikime/turinys/ Gali siūlyti profesinio mokymo programos profesijos dalykus, jeigu programa priskiriama meno švietimo sričiai

VIDURINIO UGDYMO APRAŠAS(3) 4. Vietoj technologijų programos ar integruoto meno ir technologijų kurso siūlo/moko profesinio mokymo programos profesijos dalykus 5. Pasirenkamųjų sporto šakų 6. Ne mažiau kaip 3–4 pasirenkamuosius dalykus, pvz.: etnokultūra; braižyba ir kt. 7. Ugdymą profesinei karjerai

MOKYKLOS UGDYMO TURINĮ SUDARO ► švietimo programa ir numatytas jos vykdymo laikas ► ugdymo proceso organizavimas (intensyvinimas, dalykų integracija) ► mokymosi aplinkos/mokymo priemonės/mokymo metodai ► mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo sistema ► neformalusis ugdymas/integracija su formaliuoju ► kūrybinė, socialinė, prevencinė, meninė ir kt veiklos ► projektai ir kt. socialinis ekonominis kontekstas

Ugdymo proceso organizavimas Mokykla privalo užtikrinti tęstinumą mokiniui, atvykusiam iš kitos mokyklos Vienoje laikinojoje grupėje (mobilioji grupė) mokosi pagal tą pačią dalyko kurso programą (bendrasis ar išplėstinis), modulį, pasirenkamąjį dalyką ir kt. Rekomenduojama meninio ugdymo srities dalykų, kūno kultūros, pasirinktos sporto šakos kursus integruoti ir/ar derinti su neformaliuoju ugdymu Mokytojų rengtas programas tvirtina mokyklos vadovas (jeigu nėra patvirtina ministro)

MOKINIO INDVIDUALUS UGDYMO PLANO SUDARYMO PRINCIPAI Pagalba susidarant ugdymo planą Mokinio individualų ugdymo planą sudaro: privalomieji bendrojo ugdymo dalykai – ne mažiau kaip 50 proc.mokinio pamokų laiko ir mokinio pasirinktas ugdymo turinys ~ 50 proc.

MOKINIUI PRIVALOMIEJI BENDROJO UGDYMO DALYKAI Dorinis ugdymas (etika arba tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos tikyba) Lietuvių kalba ir literatūra Užsienio kalba (anglų, prancūzų, rusų, vokiečių) Matematika Mokinio pasirinktas vienas dalykas iš socialinio ugdymo srities dalykų (istorija, geografija, integruotas istorijos ir geografijos kursas) Mokinio pasirinktas vienas iš gamtamokslinio ugdymo srities dalykų (biologija, fizika, chemija; integruotas gamtos mokslų kuras) Kūno kultūra (bendroji arba pasirinkta sporto šaka)

MOKINIO PASIRINKTAS UGDYMO TURINYS GALI BŪTI, pvz.: Vietoj technologijų programos mokosi pasirinktos profesinio mokymo programos profesijos dalykus Gali rinktis meninio ugdymo srities dalyką Antrą socialinio ugdymo srities dalyką ar gamtamokslinio ugdymo Mokyklos siūloma pasirenkamąjį dalyką, pvz.: braižyba ar kt. Mokinys gali paprašyti, kad pvz. lietuvių kalbai jam būtų skiriama daugiau valandų, negu pateikiama VUP apraše

Karjeros kompetencijų ugdymas Integruojama į profesinio mokymo programos dalykų turinį Siūloma rinktis kaip savarankišką modulį Integruojama į bendrojo ugdymo dalykų turinį Neformalus ugdymas (savanorystė, projektai ir kt.)