GIMNAZIJOS VEIKLOS KOKYBĖS ĮSIVERTINIMAS Mokymosi patirtys 2. 3

Slides:



Advertisements
Panašios pateiktys
Laisvės ir kalnų šauksmas
Advertisements

“Ieškosiu Tavo veido...” pagal Isabel Guerra.
Lakštingala, čiulbanti 100 metų
Gėlių horoskopas MOTERIMS
Juozas Aputis (g. 1936) – rašytojas, bandantis surankioti ir savaip sudėlioti pasaulio grožį ir neįžvelgiamą jo gelmę reiškiančius žodžius. Parengė Vilniaus.
ATRASK DIEVO PAŠAUKIMĄ
III klasių viktorina Paruošė G.Baublienė ir L.Venskutė
Pateikties kopija:

GIMNAZIJOS VEIKLOS KOKYBĖS ĮSIVERTINIMAS 2. 3. Mokymosi patirtys 2. 3 GIMNAZIJOS VEIKLOS KOKYBĖS ĮSIVERTINIMAS 2. 3. Mokymosi patirtys 2.3.1. Mokymasis 2.3.2. Ugdymas mokyklos gyvenimui Parengė: Milda Daukantaitė – Kukė (koordinatorė) Jelena Januškevič Lilija Staliulionienė Nijolė Šerpytienė 2019, birželis

Tyrimo organizavimas Tyrimas atliktas 2019 metų gegužės mėnesį Sukurti klausimynai Vykdyta apklausa Analizuoti rezultatai Stebėtų pamokų analizė

Mišraus tipo klausimynas: 2-4 klasių mokiniams; 5-8 ir I- IVg. klasių mokiniams; 1-4 klasių mokinių tėvams; 5-8 ir I- IVg. klasių mokinių tėvams; Mokytojams.

Tyrimo respondentai: 2-4 klasių mokiniai: (atsakė: 30 , viso: 88,2 %). 5-8, I-IVg. klasių mokiniai (atsakė: 65, viso: 92,9%) 1-4, 5-8, I-IVg. klasių mokinių tėvai (atsakė:61 , viso: 67,8%) Gimnazijos pedagogai (atsakė: 15, iš dalies atsakė: 1, viso: 84,2 %)

STIPRYBĖS

Pradinių klasių mokinių įvardytos stiprybės: Jei ko nors per pamoką nesuprantu, aš galiu paklausti savo mokytojų ( 100 %) Mokytojai stengiasi kuo geriau mus išmokyti (100%) Mokytojai informuoja mano tėvus apie tai, kaip man sekasi mokykloje( 100 %) Jei mokiniui ar mokinių grupei pamokos metu prireikia pagalbos atliekant užduotis, mokytojai tą pagalbą visada suteikia ( 97 %)

5-8, I-IV G klasių mokinių įvardytos stiprybės: Jei mokiniams iškyla mokymosi sunkumų, mokytojai padeda juos išspręsti (94 %) Aš gerai jaučiuosi mokyklos kieme per pertraukas (91 %) Mano klasės mokytojas(-a) su manimi elgiasi teisingai. (90 %) Mokykloje organizuojamos įvairių dalykų konsultacijos padeda man geriau mokytis. (95%)

1-4, 5-8, I-IV G klasių mokinių tėvų įvardytos stiprybės: Mokyklos mokytojai jaučia atsakomybę už savo darbo rezultatus (95%). Mūsų šeima pakankamai informuojama apie mokyklos veiklą (92%). Mokymosi metu skatinama aktyvi mūsų vaiko veikla: jis skatinamas klausti, tyrinėti, ieškoti, bandyti, pritaikyti, analizuoti, spręsti problemas, kurti (97%).

Mokytojų įvardytos stiprybės: Aš jaučiu atsakomybę už ugdymo proceso kokybę (100 %; 3,9) Mokytojų rašomi įvertinimai už atsakinėjimą pamokų metu, kontrolinių ir namų darbų įvertinimai yra pelnyti (100 %; 3,8) Mano pamokose mokiniai mokosi savarankiškai susirasti ir apdoroti informaciją (internetas, žinynai ir kt.) (100 %; 3,7) Atkreipiu mokinių dėmesį į mokomosios medžiagos sąryšį su anksčiau išmoktais dalykais ir susieju ją su mokinių turimomis žiniomis (100 %; 3,7) Aiškiai įvardiju pamokos tikslus ir mokiniams keliamus lūkesčius (94 %; 3,6)

SILPNYBĖS

Pradinių klasių mokinių įvardytos silpnybės:  Mokytojai skiria namų darbus, kuriuos reikia atlikti kartu su vienu ar keliais klasės draugais.

Pradinių klasių mokinių įvardytos silpnybės:  Mokytojai pamokos metu mokiniams skiria skirtingas užduotis

Pradinių klasių mokinių įvardytos silpnybės: Nebūna taip, kad mokytojai kontrolinį darbą pavadina savarankišku ir tada rašome kelis kontrolinius darbus per dieną

Mokinių įvardytos silpnybės: Mokytojai pamokos metu mokiniams skiria skirtingas užduotis.

Mokinių įvardytos silpnybės:  Namų darbų, užduodamų per įvairių dalykų pamokas, krūvis nėra per didelis.

Mokinių įvardytos silpnybės:  Nebūna taip, kad tą pačią dieną kelių pamokų metu reikia rašyti kontrolinį darbą.

Mokinių įvardytos silpnybės: Mokytojai ir mokiniai gerbia vieni kitus.

Mokinių tėvų įvardytos silpnybės:  Mūsų vaikui per įvairių dalykų pamokas užduodamas tinkamas namų darbų krūvis.

Mokinių tėvų įvardytos silpnybės:  Nebūna taip, kad mūsų vaikui tą pačią dieną kelių pamokų metu reikia rašyti kontrolinį darbą.

Mokinių tėvų įvardytos silpnybės: Mokytojai laikosi vienodos mūsų vaiko pažangos ir pasiekimų vertinimo tvarkos.

Mokytojų įvardytos silpnybės: Mokytojai laikosi vienodos mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo tvarkos

Mokytojų įvardytos silpnybės: Numatau, o mokiniai pasirenka, kiek jie sugebės išmokti žodžių ar atlikti pratimų.

Mokytojų įvardytos silpnybės: Apie mokinių mokymosi spragas informuoju mokinių tėvus.

Mokytojų įvardytos silpnybės: Mano pamokose mokiniai išmoksta užsibrėžti pasiekiamus tikslus, planuoti savo darbą ir apmąstyti tai.

Mokytojų įvardytos silpnybės:  Atsižvelgdamas(-a) į skirtingus mokinių mokymosi gebėjimus ir galimybes, formuluoju skirtingus mokymosi tikslus.

IŠVADOS

IŠVADOS Tėvų ir mokytojų teigimu, mokytojai jaučia atsakomybę už ugdymo proceso kokybę, todėl efektyviai išnaudoja pamokos laiką, pateikiama mokomoji medžiaga siejama su mokinių patirtimis ir interesais. Skatinama aktyvi mokinių veikla (tyrinėti, ieškoti, bandyti, pritaikyti, analizuoti), ugdomi savarankiško mokymosi gebėjimai.

IŠVADOS Visų respondentų teigimu, ne visi mokytojai laikosi vienodos mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo tvarkos. Ugdymo procese trūksta mokymo medžiagos bei būdų diferencijavimo ir individualizavimo (ypatingai silpnesnių gebėjimų mokiniams). Nors mokytojai įvardina pamokos tikslus bei keliamus lūkesčius, tačiau patiems mokiniams tokių įgūdžių trūksta. Mokinių bei tėvų teigimu, namų darbų krūvis yra per didelis. Pastebimas per silpnas mokytojų ir mokinių ryšys, bendravimas ir bendradarbiavimas, trūksta abipusės pagarbos.

Stebėtų pamokų analizė 2018-2019 m. m. stebėtos anglų k., rusų kalbos, lietuvių k., biologijos, matematikos, istorijos, kūno kultūros, dailės, technologijų pamokos. Taip pat nagrinėti pamokų planai.

STIPRYBĖS Mokymo(si) uždaviniai yra įvardijami (100%) Mokiniai parodo, jog jiems yra aiški pamokos tema, jos tikslai ir kokio rezultato iš jų yra tikimasi (100%) Pamokose mokiniai mokosi savarankiškai susirasti ir apdoroti informaciją (88,7 %)

TOBULINTINOS PAMOKOS SRITYS Mokiniai skatinami arba raginami reflektuoti savo mokymosi procesą (44,4%, III-IV G klasių pamokose – 100%) Rezultatų pristatymui retai yra numatyta pakankamai laiko (III-IV G) Tarp mokytojo ir mokinių pamokose vyraujančiam bendravimo tonui būdinga pagarba ir kito vertinimas (66,7%)

SILPNYBĖS Skiriamos skirtingo sudėtingumo laipsnio užduotys (22,2%) Patikrinama, ar pasiekti mokymo(si ) uždaviniai (22,2%) Mokiniai gauna grįžtamąją informaciją apie jų individualius pasiekimus (22,8%)

IŠVADOS Mokiniams nepakankamai skiriama skirtingo sudėtingumo laipsnio užduočių Mokytojai retai naudoja grįžtamojo ryšio metodus, skirtus pamokos ir mokinių mokymosi reflektavimui Rezultatų pristatymui yra numatyta nepakankamai laiko Ne visada patikrinama, ar pasiektas pamokos mokymo(si) uždavinys

REKOMENDACIJOS

REKOMENDACIJOS Žinoti ir laikytis vienodos pažangos ir pasiekimų vertinimo tvarkos. Mokytojai ugdymo procesą turėtų planuoti taip, kad įvairių gebėjimų mokiniai dažniau galėtų patirti sėkmę, atlikdami jiems skirtas individualias užduotis (diferencijuoti, individualizuoti). Mokyti mokinius mokytis, kelti individualius tikslus bei juos pamatuoti (dėmesys mokymosi refleksijai).