PADĖKIME VAIKUI IŠMOKTI SKAITYTI

Slides:



Advertisements
Panašios pateiktys
Laisvės ir kalnų šauksmas
Advertisements

“Ieškosiu Tavo veido...” pagal Isabel Guerra.
Lakštingala, čiulbanti 100 metų
Gėlių horoskopas MOTERIMS
Juozas Aputis (g. 1936) – rašytojas, bandantis surankioti ir savaip sudėlioti pasaulio grožį ir neįžvelgiamą jo gelmę reiškiančius žodžius. Parengė Vilniaus.
ATRASK DIEVO PAŠAUKIMĄ
III klasių viktorina Paruošė G.Baublienė ir L.Venskutė
Pateikties kopija:

PADĖKIME VAIKUI IŠMOKTI SKAITYTI Specialioji pedagogė ir logopedė Reda Miknienė

Skaitymas Skaitymas – tai pažinimas, malonumas, tobulėjimas.

Kada pradėti? Mano nuomone, tinkamas amžius pradėti mokyti vaiką skaityti yra 3-5 metai, kai: nebeturi fiziologinio šveplavimo; neturi logopedinių problemų; turi pakankamai turtingą žodyną; gerai orientuojasi aplinkoje; daug knygelių “perskaitė” su tėveliais.

Nuo ko pradėti? Mokymą skaityti būtina sieti su aktyvia praktine veikla. Procesą pritaikyti taip, kad vaikas galėtų kirpti, klijuoti, spalvinti, braukyti, lipdyti, grupuoti, dėlioti, sisteminti.

Pirmas žingsnis – ABĖCĖLĖ Lengviausia išmokti raideles, kai jos yra apčiuopiamos, pavyzdžiui, magnetukai, dėlionės, iškirptos iš paprasto (dar geriau iš šlifuojamo) popieriaus. Ateityje iš jų galima dėlioti ir žodelius.

Pirmas žingsnis – ABĖCĖLĖ Daryti įvairius darbelius – lipdyti iš plastilino raideles, jas piešti kruopose (manų (dėl smulkumo) ypač tinkamos), daryti aplikacijas iš  spalvoto popieriaus, iš pagaliukų, siūlų formuoti raideles ir t.t.

Pirmas žingsnis – ABĖCĖLĖ Grupuoti raideles.

Antras žingsnis – FONEMINĖS KLAUSOS LAVINIMAS Priemonė – pasidaryti knygutę, kurios vienas lapas skirtas vienai raidelei su paveiksliukais, kurių pavadinimai prasideda būtent iš tos raidės.

IŠMOKTAS RAIDELES PRADĖTI GIRDĖTI ŽODŽIUOSE Kita priemonė - pasidaryti knygelę, kurioje nurodyta raidė ir paveiksliukai, kurių pavadinimai prasideda šia raide ir kitomis raidėmis. Vaikas turi pasakyti, kurie žodžiai neprasideda nurodyta raide.

IŠMOKTAS RAIDELES PRADĖTI GIRDĖTI ŽODŽIUOSE Kai vaikas tvirtai įvardija pirmąją žodžio raidę, paprašykite išvardyti kitas raides, kurias girdi žodyje, pavyzdžiui – saga, greičiausiai pasakys – “s, g", t.y. visas priebalses. Jei tai jau geba vaikas, šis etapas baigtas.

Trečias žingsnis – SKIEMENYS Priemonės – skiemenų kortelės ar raidės: skiemenys su visomis balsėmis ir bet kuriomis priebalsėmis.

Ketvirtas žingsnis – ŽODŽIAI! Priemonės – paveiksliukai, kurių pavadinimai yra atvirieji dviskiemeniai žodžiai, pvz., zylė, kėdė, lova ir t.t., tos pačios skiemenų kortelės ir kortelės su tais žodžiais.

Penktas žingsnis – ILGESNI ŽODŽIAI, ŽODŽIAI SU DVIGARSIAIS Priemonės – kortelės su ilgesniais, bet lengvais žodžiais, taip pat su dvigarsiais (ei, ai, ui, uo ir t.t.) – kiekvienam atskira krūvelė.

Patarimai Kai Jūs skaitote knygeles, pradžioje tegul vaikas perskaito tik pavadinimus, vėliau vieną kitą žodį, vėliau sakinuką, kas antrą pastraipą, galų gale paprastutes knygutes.

Naudingos nuorodos www.ppt.lt www.sesioszasys.lt www.maziejisnekoriai.lt http://vilniauslogopedai.wixsite.com/vilniauslogopedai

SĖKMĖS atrandant skaitymo džiaugsmą!!!