O. de Balzakas. „Tėvas Gorijo“ O. de Balzakas. „Tėvas Gorijo“. Pagrindinių romano veikėjų gyvenimas, paveikslai, pasirinktos vertybės (1)
Beviltiškiausias pasaulyje užsiėmimas – bandyti tiksliai apibūdinti žmogaus charakterį. Kiekvienas individas – tikras prieštaravimų kamuolys. (T. Dreizeris) Kiekviename žmoguje esama visko, kas būdinga visai žmonių giminei. (M. Montenis) Kaip suprantame šias mintis? Teodoras Draizeris - rašytojas natūralistas ( žmogus iki galo nepažinus, prieštaringas) Mišelis de Montenis – pranc. filosofas, rašytojas (tyrinėdamas vieną žmogų, gali suprasti visus, tarp jų ir save) Nijolė Bartašiūnienė
Pamokos uždaviniai Suvokti ir paaiškinti pagrindinių romano veikėjų paveikslus, jų siekius, gyvenime padarytus sprendimus. Gebėti dirbti grupėje ir savarankiškai spręsti iškilusią problemą. Nijolė Bartašiūnienė
Kaip šie veikėjai susiję su tėvu Gorijo? Delfina Anastazija Rastinjakas Nijolė Bartašiūnienė Vokė
Tėvo Gorijo vaizduojamas gyvenimas - 6 - eri metai ponios Vokė pensione Nijolė Bartašiūnienė
I grupė. „Visuomenės balsas“ Sukurti nekrologą „NETEKOME TĖVO GORIJO – AMŽINOJO TĖVYSTĖS SIMBOLIO“. Tikslas – pranešti visuomenei apie tėvo Gorijo mirtį, trumpai apžvelgti jo gyvenimo kelią, įvertinti atliktus darbus, iškelti patraukliausius bruožus, išreikšti apgailestavimą dėl žmogaus netekties. Tikslą skaito vaikai iš savo grupės lapo. Pasiaiškiname, ar viskas suprantama. Nijolė Bartašiūnienė
Kaip elgėsi Rastinjakas sergant tėvui Gorijo? Ar tai buvo tiesioginė Eugenijaus pareiga buvo prižiūrėti sergantį Gorijo ir jį laidoti? Nijolė Bartašiūnienė
II grupė. „Prokurorai“ Surašyti RASTINJAKO IEŠKININĮ PAREIŠKIMĄ DĖL SKOLOS PRITEISIMO IŠ TĖVO GORIJO DUKTERŲ IR JŲ PATRAUKIMO BAUDŽIAMOJON ATSAKOMYBĖN. Tikslas – įrodyti, jog Rastinjakas turėjo išlaidų prižiūrėdamas ir laidodamas Gorijo, jog dukterys kaltos, užmiršusios savo pareigą tėvui. Nijolė Bartašiūnienė
Ar tėvo Gorijo dukterys jautėsi kaltos? ...o aš turėsiu savo koljė ir niekas neturės teisės pagalvoti, kad esu neturtinga... ...kokia graži bus mano auksinė suknelė... Nijolė Bartašiūnienė
III ir IV grupės. „Advokatai“ Parengti DELFINOS NUSINGEN ir ANASTAZIJOS DE RESTO GINAMĄSIAS KALBAS. Tikslas – surasti dukterų gyvenimo istorijoje kiek galima daugiau įrodymų, pasiaiškinimų, kodėl jos negalėjo / negebėjo atiduoti savo duoklės tėvui. Nijolė Bartašiūnienė
Ar Eugenijus, atvykęs į Paryžių, pasikeitė? Nijolė Bartašiūnienė
V grupė. „Sociologai“ Padaryti SOCIOLOGINĮ TYRIMĄ APIE SUMATERIALĖJUSIOS VISUOMENĖS, GYVENIMO APLINKYBIŲ ĮTAKĄ JAUNO ŽMOGAUS GYVENIMUI. Tikslas – ištyrinėti visuomenės, kurią valdo pinigai, šlovė ir meilės aistra, įtaką jauno žmogaus gyvenimui, vertybėms, karjerai, moralei. Nijolė Bartašiūnienė
VI grupė. „Žurnalistai“ Surengti POKALBIŲ ŠOU TEMA „AR TĖVAS GORIJO YRA LAIMINGAS ŽMOGUS?” Tikslas – argumentuotai išaiškinti, kodėl manote, kad tėvo Gorijo buvo laimingas ar nelaimingas žmogus. Nijolė Bartašiūnienė
VII grupė. „Menininkai abstrakcionistai, simbolistai“ Išreikšti ROMANO TEMATIKĄ, PROBLEMATIKĄ, IDĖJAS, VERTYBES, VEIKĖJUS ABSTRAKCIJOMIS, SIMBOLIŲ KALBA. Tikslas – surengti ir pristatyti „parodą” išreiškiančią romano pasaulį, jo dvasią. Nijolė Bartašiūnienė
Darbas grupėse Nijolė Bartašiūnienė
Refleksija. Kokią SMS parašytumėte? Grupės draugui apie pamoką: kas pavyko? Man: kas buvo sunku? Ko nespėjote? Kokios pagalbos dar reikėtų iš manęs? Atėjusiam svečiui? Nijolė Bartašiūnienė
Grupių darbo pristatymas kitą literatūros pamoką Nijolė Bartašiūnienė