O. de Balzakas. „Tėvas Gorijo“

Slides:



Advertisements
Panašios pateiktys
Laisvės ir kalnų šauksmas
Advertisements

“Ieškosiu Tavo veido...” pagal Isabel Guerra.
Lakštingala, čiulbanti 100 metų
Gėlių horoskopas MOTERIMS
Juozas Aputis (g. 1936) – rašytojas, bandantis surankioti ir savaip sudėlioti pasaulio grožį ir neįžvelgiamą jo gelmę reiškiančius žodžius. Parengė Vilniaus.
ATRASK DIEVO PAŠAUKIMĄ
III klasių viktorina Paruošė G.Baublienė ir L.Venskutė
Pateikties kopija:

O. de Balzakas. „Tėvas Gorijo“ O. de Balzakas. „Tėvas Gorijo“. Pagrindinių romano veikėjų gyvenimas, paveikslai, pasirinktos vertybės (1)

Beviltiškiausias pasaulyje užsiėmimas – bandyti tiksliai apibūdinti žmogaus charakterį. Kiekvienas individas – tikras prieštaravimų kamuolys. (T. Dreizeris) Kiekviename žmoguje esama visko, kas būdinga visai žmonių giminei. (M. Montenis) Kaip suprantame šias mintis? Teodoras Draizeris - rašytojas natūralistas ( žmogus iki galo nepažinus, prieštaringas) Mišelis de Montenis – pranc. filosofas, rašytojas (tyrinėdamas vieną žmogų, gali suprasti visus, tarp jų ir save) Nijolė Bartašiūnienė

Pamokos uždaviniai Suvokti ir paaiškinti pagrindinių romano veikėjų paveikslus, jų siekius, gyvenime padarytus sprendimus. Gebėti dirbti grupėje ir savarankiškai spręsti iškilusią problemą. Nijolė Bartašiūnienė

Kaip šie veikėjai susiję su tėvu Gorijo? Delfina Anastazija Rastinjakas Nijolė Bartašiūnienė Vokė

Tėvo Gorijo vaizduojamas gyvenimas - 6 - eri metai ponios Vokė pensione Nijolė Bartašiūnienė

I grupė. „Visuomenės balsas“ Sukurti nekrologą „NETEKOME TĖVO GORIJO – AMŽINOJO TĖVYSTĖS SIMBOLIO“. Tikslas – pranešti visuomenei apie tėvo Gorijo mirtį, trumpai apžvelgti jo gyvenimo kelią, įvertinti atliktus darbus, iškelti patraukliausius bruožus, išreikšti apgailestavimą dėl žmogaus netekties. Tikslą skaito vaikai iš savo grupės lapo. Pasiaiškiname, ar viskas suprantama. Nijolė Bartašiūnienė

Kaip elgėsi Rastinjakas sergant tėvui Gorijo? Ar tai buvo tiesioginė Eugenijaus pareiga buvo prižiūrėti sergantį Gorijo ir jį laidoti? Nijolė Bartašiūnienė

II grupė. „Prokurorai“ Surašyti RASTINJAKO IEŠKININĮ PAREIŠKIMĄ DĖL SKOLOS PRITEISIMO IŠ TĖVO GORIJO DUKTERŲ IR JŲ PATRAUKIMO BAUDŽIAMOJON ATSAKOMYBĖN. Tikslas – įrodyti, jog Rastinjakas turėjo išlaidų prižiūrėdamas ir laidodamas Gorijo, jog dukterys kaltos, užmiršusios savo pareigą tėvui. Nijolė Bartašiūnienė

Ar tėvo Gorijo dukterys jautėsi kaltos? ...o aš turėsiu savo koljė ir niekas neturės teisės pagalvoti, kad esu neturtinga... ...kokia graži bus mano auksinė suknelė... Nijolė Bartašiūnienė

III ir IV grupės. „Advokatai“ Parengti DELFINOS NUSINGEN ir ANASTAZIJOS DE RESTO GINAMĄSIAS KALBAS. Tikslas – surasti dukterų gyvenimo istorijoje kiek galima daugiau įrodymų, pasiaiškinimų, kodėl jos negalėjo / negebėjo atiduoti savo duoklės tėvui. Nijolė Bartašiūnienė

Ar Eugenijus, atvykęs į Paryžių, pasikeitė? Nijolė Bartašiūnienė

V grupė. „Sociologai“ Padaryti SOCIOLOGINĮ TYRIMĄ APIE SUMATERIALĖJUSIOS VISUOMENĖS, GYVENIMO APLINKYBIŲ ĮTAKĄ JAUNO ŽMOGAUS GYVENIMUI. Tikslas – ištyrinėti visuomenės, kurią valdo pinigai, šlovė ir meilės aistra, įtaką jauno žmogaus gyvenimui, vertybėms, karjerai, moralei. Nijolė Bartašiūnienė

VI grupė. „Žurnalistai“ Surengti POKALBIŲ ŠOU TEMA „AR TĖVAS GORIJO YRA LAIMINGAS ŽMOGUS?” Tikslas – argumentuotai išaiškinti, kodėl manote, kad tėvo Gorijo buvo laimingas ar nelaimingas žmogus. Nijolė Bartašiūnienė

VII grupė. „Menininkai abstrakcionistai, simbolistai“ Išreikšti ROMANO TEMATIKĄ, PROBLEMATIKĄ, IDĖJAS, VERTYBES, VEIKĖJUS ABSTRAKCIJOMIS, SIMBOLIŲ KALBA. Tikslas – surengti ir pristatyti „parodą” išreiškiančią romano pasaulį, jo dvasią. Nijolė Bartašiūnienė

Darbas grupėse Nijolė Bartašiūnienė

Refleksija. Kokią SMS parašytumėte? Grupės draugui apie pamoką: kas pavyko? Man: kas buvo sunku? Ko nespėjote? Kokios pagalbos dar reikėtų iš manęs? Atėjusiam svečiui? Nijolė Bartašiūnienė

Grupių darbo pristatymas kitą literatūros pamoką Nijolė Bartašiūnienė