Modernios pameistrystės diegimas Lietuvoje (bandomasis projektas)

Slides:



Advertisements
Panašios pateiktys
Laisvės ir kalnų šauksmas
Advertisements

“Ieškosiu Tavo veido...” pagal Isabel Guerra.
Lakštingala, čiulbanti 100 metų
Gėlių horoskopas MOTERIMS
Juozas Aputis (g. 1936) – rašytojas, bandantis surankioti ir savaip sudėlioti pasaulio grožį ir neįžvelgiamą jo gelmę reiškiančius žodžius. Parengė Vilniaus.
ATRASK DIEVO PAŠAUKIMĄ
III klasių viktorina Paruošė G.Baublienė ir L.Venskutė
Pateikties kopija:

Modernios pameistrystės diegimas Lietuvoje (bandomasis projektas) Darius Prialgauskas 2007 m.Vilnius

Modernios pameistrystės diegimas Lietuvoje (bandomasis projektas) 2006 m. gegužę sudaryta paramos skyrimo sutartis projekto „Profesinių mokyklų mokinių praktinis mokymo su moderniomis technologijomis“ įgyvendinimui iki 2008 m. balandžio mėn. 2007 m. priimtas profesinio mokymo įstatymas (nauja redakcija), įteisinantis pameistrysės sąvoką: „4. Pameistrystės profesinio mokymo organizavimo forma – kai mokymas vykdomas darbo vietoje: įmonėje, įstaigoje, organizacijoje, ūkininko ūkyje, pas laisvąjį mokytoją. Teorinis mokymas gali būti vykdomas profesinio mokymo įstaigoje ar kitoje mokykloje“

Profesinio mokymo sistema, įteisinus pameistrystę

Pameistrystės diegimui būtinos sąlygos           Pameistrystės diegimui būtinos sąlygos Praktinio mokymo vietos (iki 2008 m. – 870 sertifikuotų įmonių) Kvalifikuoti praktikos vadovai (meistrai) (1000 praktikos vadovų) Mokiniai, siekiantys įgyti ūkiui aktualias kvalifikacijas (4000 profesinių mokyklų mokinių) Resursai projekto dalyvių motyvavimui, mokymui bei administravimui (projekto biudžetas – apie 5 mln. Lt)

Procesai:

Veikiantieji asmenys:

Technologijos, metodai:

„Meistrų“ projektas Stambiose įmonėse (ne mažiau kaip 80 mokinių ir 20 meistrų) bus rengiamas ekspertas iš įmonės, meistrų mokymas vyks pačioje įmonėje Smulkių ir vidutinių įmonių meistrai bus mokomi centralizuotai, pasitelkus išorinius ekspertus Proceso valdymas įmanomas tik pasitelkus IT, bei specializuotas IS

Reikalavimai praktikos vadovui Praktikos vadovo kompetencijos Išankstinis pasirengimas Projekto metu numatomi mokymai Dalykinės kompetencijos 100% (testas) Darbo organizavimo 50% Pedagoginės – psichologinės Didaktinės –edukologinės

Pameistrystės modelio teikiami privalumai Spartesnis patekimas į darbo rinką (esamą sistemą stipriai veikia noras kuo ilgiau išlaikyti mokinius mokykloje) Mokymo turinio inovatyvumas (per įmones, užsakančias mokiniams-pameistriams teorinius mokymus) Sudaromos prielaidos stiprinti ES ekonomiką, suteikiant mokiniams pilną kvalifikaciją (neapsiribojant žemesnio lygio darbų atlikimu už sąlyginai didesnį atlygį kitose ES valstybėse) Mokinio susiejimas su su įmone mažintų migracijos srautą (mokiniui garantuojamas darbas ir atlyginimas jau po 6-12 mėn. nuo mokymosi pradžios), ilgalaikėje perspektyvoje tai didintų ES konkurencingumą prieš trečiasias rinkas

2007 m. užregistruotos praktinio mokymo sutartys vienai įmonei

Lietuvos specifika, įgyvendinant pameistrystės sistemą Pagal ES kriterijus apie 95% Lietuvos įmonių yra mažos ir vidutinės Tik nedidelė dalis įmonių priima 4 ir daugiau praktikantų (7%) Esamos problemos: Santykinai didelis meistrų poreikis – vidutiniškai po 1,7 mokinio meistrui Per didelės praktikų atlikimo priežiūros išlaidos vienam mokiniui Per didelės proceso vykdymo ir administravimo sąnaudos Projekte mumatomas meistrų ir mokinių santykis – 1:4, prioritetas bus teikiamas įmonėms, priimančioms ne mažiau kaip po 4 mokinius

Informacinių sistemų panaudojimas, įgyvendinant pameistrystės sistemą Praktikos vietų sertifikavimui Praktikos vietų pasirinkimui, sutarčių registravimui Praktikos priežiūrai

Informacinių sistemų panaudojimas, įgyvendinant pameistrystės sistemą

Projekto tęstinumas ir tolesnis pameistrystės įgyvendinimas Strateginis tikslas pasiektas – pameistrystė įteisinta įstatymu Grėsmės: formaliai teisingi, tačiau nevykdomi praktikoje poįstatyminiai aktai Ačiū už dėmesį