”Teisinės pagalbos kokybės užtikrinimo gerosios praktikos standartai Mokymai ”Teisinės pagalbos kokybės užtikrinimo gerosios praktikos standartai Europos Sąjungos šalims ir jų įgyvendinimo galimybės Lietuvoje” Vilnius, Teisingumo ministerija 2018-12-13 Dr. Simonas Nikartas Lietuvos teisės institutas 1 1
Projektas „Teisinės pagalbos kokybės gerinimas: bendrieji standartai skirtingoms šalims“ (QUAL-AID) Projekto partneriai
Teisinės pagalbos kokybės gerinimas: bendrieji standartai skirtingoms šalims (QUAL-AID) Projekto tikslas: sukurti minimalius teisinės pagalbos kokybės standartus bei teisinės pagalbos teikėjų veiklos kokybės vertinimo kriterijus (gaires) tinkamus taikyti visose Europos Sąjungos (ES) valstybėse. Projekto internetinė svetainė: http://qualaid.vgtpt.lt/en Projektas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis
QUAL-AID: Projekto veiklų struktūra Egzistuojančių teisinės pagalbos baudžiamajame procese kokybės užtikrinimo sistemų ir praktikų analizė; Teisinės pagalbos gavėjų, teisės profesionalų, susijusių su teisinės pagalbos teikimu apklausos (interviu). Projekto konferencija Ekspertiniai vizitai ir seminarai Standartų ir kriterijų (gairių) parengimas. Parengtų standartų ekspertinis vertinimas (ekspertų apklausa) Mokymai skirti, teisinės pagalbos teikėjams, administratoriams, taip pat kitiems teisės profesionalams, susijusiems su teisinės pagalbos teikimu (teisėjams, prokurorams, politikos formuotojams ir kt.) I VP II VP III VP
Standartų sukūrimo iššūkiai Sudėtinga ar net praktiškai neįmanoma sukurti vienodus standartus kultūriškai, ekonomiškai ir teisiškai skirtingoms Europos Sąjungos šalims.
Sprendimas Galime pasiūlyti gerosios praktikos praktikos standartus, kaip priemonių, padedančių gerinti teisinės pagalbos kokybę, rinkinį. Kiekviena valstybė gali pasirinkti tinkamas priemones atsižvelgiant į nacionalinį kontekstą.
Gerosios praktikos standartų kategorijos Teisinės pagalbos teikėjų išsilavinimas Mokymai ir kvalifikacija Kokybės vertinimas Teisinės pagalbos audito kriterijai Skundai Teisė pasirinkti advokatą Informacijos prieinamumas teisinės pagalbos gavėjams Procesinės apsaugos priemonės Specialieji operatyvios teisinės pagalbos porekiai asmens sulaikymo atvejais Veiklos optimizavimo principai Užmokestis ir išlaidos
Ekspertinio standartų vertinimo (apklausos) rezultatai
Teisinės pagalbos kokybės vertinimo kriterijai ir gairės Bendrieji vertinimo principai ir prielaidos Sistemos vertinimo instrumentai Individualaus teisinės pagalbos teikėjų vertinimo instrumentai