Brandos egzaminų programų kaitos kryptys 2013 m. Saulė Vingelienė
Tikslas pagal pakoreguotas vidurinio ugdymo bendrąsias programas (VUBP) parengti ir suderinti brandos egzaminų programų (BEP) projektus.
Brandos egzaminų programų koregavimo uždaviniai Egzaminų programas labiau orientuoti į kompetencijų vertinimą. Aiškiai, detaliai apibrėžti egzaminų metu vertinamus mokinių pasiekimus. Dalykų egzaminų programas pakoreguoti atsižvelgiant į reikalavimus, kad egzaminą išlaikytų ne tik mokiniai, kurių išplėstinio kurso pasiekimai bent patenkinamo lygio, bet ir mokiniai, pasiekę bendrojo kurso pagrindinį lygį. Pakoreguoti BE programas taip, kad jose didžiąją dalį sudarytų dalykų 11-12 klasių kursų pasiekimai.
Orientuojant į kompetencijų vertinimą reikia Mokinių gebėjimus suskirstyti į tris grupes: žinias ir supratimą, taikymą, problemų sprendimą Iš ankstesnio problemų sprendimo gebėjimų aprašymo sudėtingesnius taikymus perkelti į taikymo dalį Naujus gebėjimų aprašymus iliustruoti pavyzdžiais Apytikriai 10 proc. padidinti realų problemų sprendimo svorį egzamino užduotyje (matricoje).
Minimalūs reikalavimai mokinių pasiekimams Egzamino programoje (išskyrus užsienio kalbų) turi būti aprašyti minimalūs reikalavimai išlaikyti egzaminą ir reglamentuotas taškų proc. už atsakymus į juos Užsienio kalbų egzaminų programose turi būti aprašyti B1 ir B2 lygių pasiekimai
Laiko juosta Parengti BEP projektai patalpinti UPC interneto svetainėje http://www.upc.smm.lt/veikime/be/ Kovo mėn. metodinės grupės, asociacijos ir kiti suinteresuoti asmenys/grupės komentuoja, teikia pastabas Balandžio mėn. diskusija su aukštosiomis mokyklomis ir aptarimai regionuose Gegužės mėn. BEP tvirtinimas