Studentų mokymas įvertinti Studentai dažnai negali įvertinti, nes nežino ką ”įvertinimas” reiškia. Įvertinti sunku.. reikia praktikuotis norint išmokti.
Turime pagerinti studentų įvertinimo proceso modelius Ir pamokyti juos kada juos naudoti: įvertinti… kritiškai nustatyti vertę… pakomentuoti ... efektyvumą
Ką iš tiesų įvertinimas reiškia? Čia yra kai kurios alternatyvos
0 modelis “Ar man tai patinka?”
1 modelis: stiprumai ir silpnumai
Kas geriau, ar anglių sunkvežimis, ar sportinė mašina?
Kas geriau, ar anglių sunkvežimis, ar sportinė mašina? Atsakymas:
Kas geriau, ar anglių sunkvežimis, ar sportinė mašina? Atsakymas: Anglių sunkvežimis, ... Nes noriu vežti anglis
Kas geriau, ar anglių sunkvežimis, ar sportinė mašina? Atsakymas: Anglių sunkvežimis…… Išvada?
Kas geriau, ar anglių vežimo sunkvežimis, ar sportinė mašina? Atsakymas: Anglių sunkvežimis Turime pagalvoti apie tikslus
Kai kurie važiuoja autobusu, kai kurie taksi. Koks pigiausias transporto būdas?
Kai kurie važiuoja autobusu, kai kurie taksi. Koks pigiausias transporto būdas? Atsakymas:
Kai kurie važiuoja autobusu, kai kurie taksi. Koks pigiausias transporto būdas? Atsakymas: Dviratis!
Kai kurie važiuoja autobusu, kai kurie taksi. Koks pigiausias transporto būdas? Atsakymas: Dviratis Išvada?
Kai kurie važiuoja autobusu, kai kurie taksi. Koks pigiausias transporto būdas? Atsakymas: Dviratis! Turime pagalvoti apie alternatyvas
Ar sutinkate su tokia tvarka?
Ar priimsite šią tvarką?
Tikslai C B D A E Požiūrio taškas Požiūrio taškas Įvertinimo kalno modelis Tikslai Požiūrio taškas Požiūrio taškas B C D A E
Tikslai C B D A E Požiūrio taškas Požiūrio taškas Įvertinimo kalno modelis A B C Tikslai D E Požiūrio taškas Požiūrio taškas
Tikslas: Per šešis mėnesius įkurti specializuotą parduotuvę dideliame mieste X požiūrio taškas Y požiūrio taškas A maršrutas B maršrutas C maršrutas
Laimi-laimi rezultatas Dorybingi ciklai A nauda 1 Laimi-pralaimi 4 Laimi-laimi 3 kompromisai 2 Pralaimi-laimi Pralaimi-pralaimi Ydingi ciklai B nauda
Jūsų įvertinimo modelio arba mąstymo būdo panaudojimas Paprašykite įvertinti
Jūsų įvertinimo modelio arba mąstymo būdo panaudojimas Paprašykite įvertinti Paprašykite porose palyginti įvertinimus
Jūsų įvertinimo modelio arba mąstymo būdo panaudojimas Paprašykite įvertinti Paprašykite porose palyginti įvertinimus Sujunkite po dvi poras ir vėl palyginkite
Jūsų įvertinimo modelio arba mąstymo būdo panaudojimas Paprašykite įvertinti Paprašykite porose palyginti įvertinimus Sujunkite po dvi poras ir vėl palyginkite Iš kiekvienos ketveriukės paimkite po idėją ir pakartokite..
Jūsų įvertinimo modelio arba mąstymo būdo panaudojimas Paprašykite įvertinti Paprašykite porose palyginti įvertinimus Sujunkite po dvi poras ir vėl palyginkite Iš kiekvienos ketveriukės paimkite po idėją ir pakartokite... Mes ką tik įvertinome:
Jūsų įvertinimo modelio arba mąstymo būdo panaudojimas Paprašykite įvertinti Paprašykite porose palyginti įvertinimus Sujunkite po dvi poras ir vėl palyginkite Iš kiekvienos ketveriukės paimkite po idėją ir pakartokite... Mes ką tik įvertinome: Kaip tai padarėme?
Jūsų įvertinimo modelio arba mąstymo būdo panaudojimas Paprašykite įvertinti Paprašykite porose palyginti įvertinimus Sujunkite po dvi poras ir vėl palyginkite Iš kiekvienos ketveriukės paimkite po idėją ir pakartokite... Mes ką tik įvertinome: Kaip tai padarėme? Kur dar galėtume panaudoti tą procesą?
Jūsų įvertinimo modelio arba mąstymo būdo panaudojimas Paprašykite įvertinti Paprašykite porose palyginti įvertinimus Sujunkite po dvi poras ir vėl palyginkite Iš kiekvienos ketveriukės paimkite po idėją ir pakartokite... Mes ką tik įvertinome: Kaip tai padarėme? Kur dar galėtume panaudoti tą procesą? 6. Kritiškai nustatykite panaudoto modelio vertę
Jūsų įvertinimo modelio arba mąstymo būdo panaudojimas Paprašykite įvertinti Paprašykite porose palyginti įvertinimus Sujunkite po dvi poras ir vėl palyginkite Iš kiekvienos ketveriukės paimkite po idėją ir pakartokite... Mes ką tik įvertinome: Kaip tai padarėme? Kur dar galėtume panaudoti tą procesą? 6. Kritiškai nustatykite panaudoto modelio vertę 7. Paprašykite kiekvieno studento užsibrėžti sau tikslą kitam kartui, kai jie bandys įvertinti… Pakartokite aukščiau esantį procesą, įvertindami skirtingus dalykus
Dvigubo lygio metodo pavyzdžiai: Profesija: Mokymasis atidumo planų juos įvertinant Mokymasis rinkodaros planų juos įvertinant Mokslas Mokymasis eksperimento rengimo arba procedūros juos įvertinant Humanitariniai mokslai: Užsienio politikos mokymasis ją įvertinant Bet kuris dalykas: Mokymasis pabandyti atsakyti į numatomus egzamino klausimus, pasižymint parodinius mokytojo bandymus
Dvigubo lygio pamokoms reikia dviejų pakartojimų: Mes ką tik atlikome įvertinimą. Kaip tai padarėte? Kur dar galėtumėte panaudoti tą procesą? Turinys Įgūdžiai Ką išmokome apie atidumo planus?
Sugalvokite naują įvertinimo užduotį Nuspręskite dėl įvertinimo modelio Pasiruoškite juos paaiškinti prie kito stalo sėdintiems
Hipotezės testavimas: efektyvumas 0,79 (kad įvertintumėte teiginį, politiką, praktiką ir pan.) “Kuo didesnis lapas, tuo augalas greičiau auga” “Kromvelio motyvacija buvo iš esmės tik religinė” “Šis dizainas geriausiai tinka apkasų maskavimui” “Tai yra geriausia politika infekcijos plitimui kontroliuoti” “Opera Makbetas apie ambicijas” “Kopėčių rišimas yra laiko švaistymas” “kas būtų, jeigu…….”
Hipotezės testavimas: efektyvumas 0,79 (kad įvertintumėte teiginį, politiką, praktiką ir pan.) “Kas būtų, jeigu ….. ……klasė būtų sumažinta?” ….. mums nepavyktų atlikti šios procedūros?” ….. Makbetas atmestų žmonos prašymą?” …… kliento plaukai būtų labai vešlūs?”
Pateikite hipotezę Studentai dirba grupėse, galbūt “mėtosi sniego gniūžtėmis” Kategoriškais klausimais surinkite grupių idėjas Paskui išsakykite savo mintis
Pateikite hipotezę Studentai dirba grupėse, galbūt “mėtosi sniego gniūžtėmis” Kategoriškais klausimais surinkite grupių idėjas Paskui išsakykite savo mintis
Paprašykite pateikti hipotezes Pasirinkite geriausią, arba tas, kurias vertinsite Studentai įvertina grupėse, (mėtimasis sniego gniūžtėmis?) Kategoriškais klausimais surinkite idėjas Paskui išsakykite savo mintis
“Kuo didesnis lapas, tuo greičiau augalas auga” Testuojant hipotezę dažnai reikia tokios mąstymo tvarkos, pabandykite ją pritaikyti šiai hipotezei: Jeigu hipotezė būtų teisinga: kas įvyktų kaip loginė pasekmė? Ar tokios iš tiesų egzistuoja? Jeigu hipotezės būtų neteisingos, kokios būtų pasekmės? Ar šios pasekmės iš tiesų egzistuoja?
Kodėl hipotezių testavimas pasiteisina?
Kodėl hipotezių testavimas pasiteisina? Užduotis - iššūkis
Kodėl hipotezių testavimas pasiteisina? Užduotis - iššūkis Mokantysis turi suprasti temą
Kodėl hipotezių testavimas pasiteisina? Užduotis - iššūkis Mokantysis turi suprasti temą Idėjos analizuojamos, pateisinamos ir suprantamos
Kodėl hipotezių testavimas pasiteisina? Užduotis - iššūkis Mokantysis turi suprasti temą Idėjos analizuojamos, pateisinamos ir suprantamos Moko kaip mąstyti mokantis dalyko
Kodėl hipotezių testavimas pasiteisina? Užduotis - iššūkis Mokantysis turi suprasti temą Idėjos analizuojamos, pateisinamos ir suprantamos Moko kaip mąstyti mokantis dalyko Studentai turi išmokti kurti savo pačių žinias
Sukurkite keletą hipotezių jūsų dalyko temai Apgalvokite kartais studentų laikomas “pusines tiesas” Apgalvokite kaip jie dažnai neteisingai supranta Sukurkite hipotezę “sunkiai temai” (sunkią mokyti arba išmokti) testuoti