Tėvų ir ugdymo institucijos bendradarbiavimo tobulinimas

Slides:



Advertisements
Panašios pateiktys
Laisvės ir kalnų šauksmas
Advertisements

“Ieškosiu Tavo veido...” pagal Isabel Guerra.
Lakštingala, čiulbanti 100 metų
Gėlių horoskopas MOTERIMS
Juozas Aputis (g. 1936) – rašytojas, bandantis surankioti ir savaip sudėlioti pasaulio grožį ir neįžvelgiamą jo gelmę reiškiančius žodžius. Parengė Vilniaus.
ATRASK DIEVO PAŠAUKIMĄ
III klasių viktorina Paruošė G.Baublienė ir L.Venskutė
Pateikties kopija:

Tėvų ir ugdymo institucijos bendradarbiavimo tobulinimas O.Merfeldaitė

Tėvų įtraukimas Tėvų įtraukimas į ugdymo procesą dėl kiekvienos šeimos individualumo ir išskirtinumo yra sudėtingas procesas. Dažnai neįmanoma patenkinti individo poreikių ir išspręsti jo funkcionavimo problemų be šeimos sistemos pokyčio.

Mano mokyklos bendruomenė Stipriosios pusės Geriausia patirtis bendradarbiavime su tėvais

Bendradarbiavimo modeliai Modelis – objekto ar objektų sistemos sąlyginis vaizdas (schema, aprašymas, atvaizdavimas) (Plečkaitis, 2004, p. 285). Modelis – tai sąlyginis tiriamo objekto vaizdinys, apibūdinantis idealią situaciją.

Bendradarbiavimo modeliai Remiantis tikslu, dėmesio centru, tėvų dalyvavimu išskiriami du šeimos ir ugdymo institucijos bendradarbiavimo modeliai: tradicinis pagrįstas partneryste

Tradicinis modelis tėvai ir ugdymo institucija atlieka skirtingus vaikų socializacijos vaidmenis. Dažniausiai kontaktai tarp ugdymo institucijos ir šeimos yra krizių atvejais. Komunikacija yra vienos pusės, kada aktyvioji pusė yra auklėtojai kaip ekspertai. tėvų vaidmenys dažniausiai yra numatyti tokie kaip savanorystė ir piniginė parama. ugdymo institucijos kaip ekspertės vaidmuo tėvams deleguojamas pasyvaus klausytojo vaidmuo.

Partneryste grįstas modelis grindžiamas tarpusavio bendradarbiavimu siekiant bendrų tikslų: informacija tiek šeima tiek ugdymo institucija, siekiant vaiko efektyvios socializacijos, dalijasi. Auklėtojai ir tėvai keičiasi informacija ir bendrai renkasi problemos sprendimo kelius.

Tradicinis ir partnerystės tėvų ir mokyklos bendradarbiavimo požiūriai Tikslas tėvų įtraukimas vaikų pasiekimai Dėmesio centras psichologinė ir socialinė distancija savitarpio santykiai Bendravimas mažai orientuojamasi į šeimos požiūrį dialogas ir kontaktai Pagrindinė priežastis vaidmuo konkretus akcentuojama šeimos galia ir stiprybė Intervencijos centras kontekstas (namai ar ugdymo institucija) multikompleksinis kontekstas (bendruomenė, darželis, šeima) kas yra kviečiamas suinteresuotos šeimos kuo daugiau šeimų

Partneryste grįstas bendradarbiavimo modelis Tėvų vartotojų modelio tikslas – sumažint tėvų ir šeimos stresą ir suteikti informacijos tėvams kaip padėti vaikui. Šiame modelyje akcentuojamas specialistų patariamasis vaidmuo. Derybų modelis orientuojasi į sistemišką pagalbą. Specialistai išlaiko savo kaip ekspertų vaidmenį, tačiau priima sprendimus patys tėvai.

Partneryste grįstas bendradarbiavimo modelis Partnerystės modelis grindžiamas trijų tipų pagalba: Edukacinio konsultavimo tikslas – teikti tėvams informaciją apie vaiko problemą, tarnybas teikiančias pagalbą, literatūrą, specialias priemones. Individualaus konsultavimo tikslas – padėti patirti tėvams, kad jie patys gali kontroliuoti situaciją. Palengvinantis konsultavimas skirtas paremti ir keisti jausmų pobūdį, remtis tarpusavio santykių pasitikėjimus. Visos šeimos įtraukiamos į sprendimo priėmimo procesą

Tėvų įtraukimas Siekiant šeimos kaip sistemos pokyčio, būtina: 1) priimant sprendimus susijusius su vaiko ugdymu, šeimą suprasti kaip lygiavertį partnerį; 2) sprendžiant problemas, įtraukti visą šeimą; 3) gerbti individualius šeimos skirtumus; 4) suprasti, kad visos šeimos turi gebėjimą įveikti sunkumus, todėl stiprinti jų stipriąsias puses; 5) žinoti, kad šeimos yra žinių apie vaiką šaltinis. (Dobranskienė, 2002, p. 63).

Bendradarbiavimo santykių kūrimas Kryptis Problemos Struktūra Lyderiai Pagalba lyderiams Vertinimas Projektavimas

Klausimai padedantys konstruoti bendradarbiavimą Pagalba tėvams Pagalba vaikui Socialinė aplinka Tėvų ir auklėtojų santykiai Tėvų ir specialistų santykiai

Bendravimo su šeima kūrimo kriterijai pozityvumas pasikeitimas informacija bendras problemos sprendimas empatija šeimos individualumo pripažinimas šeimos įgalinimas savirefleksijos specialistas – tėvų patarėjas

Reikšmingi kriterijai specialistų įtaka tėvams kalbos paprastumas tėvų kai padėjėjų pripažinimas konfidencialumas specialistų bejėgiškumo prapažinimas rizikos atveju

Ką gali padaryti ugdymo institucija organizuoti mokinių, auklėtojų ir tėvų diskusijas apie ugdymo institucijos patrauklumą įtraukti tėvus į ugdymo institucijos tobulinimą šviesti tėvus vaikų ugdymo klausimais inicijuoti pokyčius labiausiai problemiškose srityse kaupti idėjų banką paremti iniciatyvas, iškelti proceso lyderius ir suteikti jiems veiklos galimybes

Ką gal padaryti auklėtojas skatinti naudingas iniciatyvas suteikti individualią pagalbą vaikams nuolatos stebėti vaikus ir aptarti jų elgesį tyrinėti individualius vaikų ypatumus kurti teigiamas emocijas suteikti vaikams kuo daugiau savarankiškumo

Vadovas paremti lyderius ir suteikti jiems įgaliojimus analizuoti ugdymo institucijoje vykstančius procesus kitų institucijų kontekste ir pateikti grįžtąmąją informaciją inicijuoti pasidalijimą gerąja patirtimi institucijos viduje ir tarp kitų institucijų inicijuoti naujus projektus ir veiklas