IŠIKAVOS ŽUVYS METODAS Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė.

Slides:



Advertisements
Panašios pateiktys
Laisvės ir kalnų šauksmas
Advertisements

“Ieškosiu Tavo veido...” pagal Isabel Guerra.
Lakštingala, čiulbanti 100 metų
Gėlių horoskopas MOTERIMS
Juozas Aputis (g. 1936) – rašytojas, bandantis surankioti ir savaip sudėlioti pasaulio grožį ir neįžvelgiamą jo gelmę reiškiančius žodžius. Parengė Vilniaus.
ATRASK DIEVO PAŠAUKIMĄ
III klasių viktorina Paruošė G.Baublienė ir L.Venskutė
Pateikties kopija:

IŠIKAVOS ŽUVYS METODAS Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

Šis problemą sukeliančių veiksnių nustatymo metodas yra taip vadinama priežasties ir padarinių (žuvies griaučių) diagrama. Ją sukūrė Kaoru Ishikawa, kuris pirmasis pradėjo diegti kokybės vadybos procesus Kawasaki laivų statykloje. Priežasties ir padarinių diagrama atskleidžia visas galimas ar realias priežastis, kurios sukelia tam tikrus padarinius (pagal Simon A. Burtonshaw-Gunn 2009). Pavyzdžiui, kaip naudojant šį metodą galima nagrinėti mokyklinio autobuso vėlavimo priežastis. Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

I ŽINGSNIS Kiekvienas individualiai lape surašo problemas (bėdas, nesėkmes), kurios yra jų mokykloje. Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

II ŽINGSNIS Grupėje kiekvienas supažindina kitus grupės narius su savo problemomis. Išrenkama 1 svarbiausia problema. Kiekviena mintis yra svarbi, todėl būtina susitarti grupėje dėl svarbiausios (aktualiausios). Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

III ŽINGSNIS Grupėje tariamasi, kas apibūdina, parodo, kad tai problema. Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

IV ŽINGSNIS Kiekvienas grupės narys individualiai ant 10 geltonų lapelių užrašo svarbiausius veiksnius, dėl ko kilo problema. Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

V ŽINGSNIS Grupėje diskutuojama ir lapeliai, turintys bendrą ryšį, sudėliojami į mažas grupeles (mažas atšakas). Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

VI ŽINGSNIS Grupėje sudėliotą minčių krūvelę įdėmiai perskaito ir įsitikina, ar visos mintys tinka, apsitariama; ir lapelių krūvelei suteikiamas pavadinimas (žalias lapelis). Tai „mažos atšakos” pavadinimas. Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

VII ŽINGSNIS Dėliojame „žuvies stuburą”: sujungiame labiausiai panašias krūveles ir ant rožinio lapelio rašome pavadinimą. Tai yra, kelias „mažas atšakas” bandome sujungti į vieną („didelę atšaką”) – pagrindinę problemą. Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

VIII ŽINGSNIS PASITIKRINIMAS. Ar visi „ikriukai” sušoka į žuvytes? Ar turime „piraniją”? Ar galime įveikti „banginį”? Ar visi veiksniai (požymiai) paminėti, ar nieko nepraleidome? Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

Mokykliniai autobusai vėluoja į mokyklą Aprūpinimas Vairuotojai Elgesys Punktualumas Skaičius Amžius Būklė Vairavimo įgūdžiai Gebėjimas kontroliuoti keleivius Kelio ilgis Kelio kokybė Stotelės Autobusų amžius Oro sąlygos Mokiniai Kelias Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

IX ŽINGSNIS Veiksnių, darančių didžiausią įtaką problemai, nustatymas. Išrenkame 5 – 8 veiksnius iš visų paminėtų, kurie daro didžiausią įtaką problemos atsiradimui. T.y. atrinkti 5 – 8 geltonus lapelius, kurie labiausiai ,, erzina”. Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

X ŽINGSNIS Informacijos registravimas: Problemos pavadinimas; Vieta; Data; Kas nustatė. Sprendimo būdų pasiūla: Kokiais būdais galima spręsti problemą? Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė