Ką mokyklos gavo iš MTP projekto?

Slides:



Advertisements
Panašios pateiktys
Laisvės ir kalnų šauksmas
Advertisements

“Ieškosiu Tavo veido...” pagal Isabel Guerra.
Lakštingala, čiulbanti 100 metų
Gėlių horoskopas MOTERIMS
Juozas Aputis (g. 1936) – rašytojas, bandantis surankioti ir savaip sudėlioti pasaulio grožį ir neįžvelgiamą jo gelmę reiškiančius žodžius. Parengė Vilniaus.
ATRASK DIEVO PAŠAUKIMĄ
III klasių viktorina Paruošė G.Baublienė ir L.Venskutė
Pateikties kopija:

Ką mokyklos gavo iš MTP projekto? Dr. Albinas Kalvaitis dr. Albinas Kalvaitis

Medžiaginė projekto nauda: 63 renovuotos švietimo įstaigos 161 geltonasis autobusas 3300 mokymo įstaigų baldų komplektų su magnetinėmis rašomosiomis lentomis 825 įvairių tipų skaitmeniniai projektoriai 606 interaktyvios lentos 794 nešiojami kompiuteriai 587 kopijavimo aparatai dr. Albinas Kalvaitis

Medžiaginė projekto nauda: 2223 mikroskopai 575 skaitmeniniai fotoaparatai 305 vaizdo kameros 911 įvairių tipų staklių ir molio degimo krosnelių Virš 1300 įvairių kūno kultūros įrenginių ir daug kitokios įrangos dr. Albinas Kalvaitis

Mokymo priemonių būklė mokyklose iki MTP (%) (A. Ragauskas ir kt dr. Albinas Kalvaitis

Organizacinės technikos Mokomųjų kompiuterinių programų Priemonės, kurių labiausiai trūksta mokyklose (A. Ragauskas ir kt., 2002) Organizacinės technikos Mokomųjų kompiuterinių programų Mokymo priemonių specialiųjų poreikių mokiniams dr. Albinas Kalvaitis

Klasių erdvės charakteristika (A. Ragauskas ir kt., 2002) Klasių erdvė nėra moderni, pritaikyta aktyviai mokinių veiklai mokantis dr. Albinas Kalvaitis

Mokyklų tinklo pertvarkymų iki MTP pradžios apibūdinimas (A Mokyklų tinklo pertvarkymų iki MTP pradžios apibūdinimas (A. Kalvaitis, 2001) Švietimo skyrių darbuotojai paprastai nėra tarpusavyje susitarę dėl bendrų ir skaidrių mokyklų vertinimo kriterijų. Švietimo skyrių darbuotojai paprastai menkai domisi, ar moksleiviai mokosi jiems artimiausioje mokykloje. Planuodami mokyklų tinko pertvarkymus, švietimo skyriai retai orientuojasi į ilgalaikį darbą su mokyklų bendruomenėmis dr. Albinas Kalvaitis

Mokyklų požiūris į vidaus audito praktikos galimybę (A Mokyklų požiūris į vidaus audito praktikos galimybę (A. Kalvaitis, 2004) Vidinis mokyklos įsivertinimas reikalingas norint (pritariančiųjų dalis): Diegti mokykloje ugdymo kokybės standartus (92%) Rasti efektyvesnių pedagogų veiklos modelių (96%) Tobulinti pedagogines kompetencijas (90%) Įsivertinti stipriąsias ir silpnąsias mokyklos puses (99%) dr. Albinas Kalvaitis

D komponento (Mokyklų tinklo optimizavimas) naujovės: Aiškiai išreikšta ryšių su vietos bendruomene ir su mokyklos, kurią paliečia pokyčiai, bendruomene būtinybė dr. Albinas Kalvaitis

Diferencijuota parama Požiūrio formavimas ir informacijos perdavimas D komponento (Mokyklų tinklo optimizavimas) naujovės Diferencijuotas poveikis Veiklų išskaidymas Sistemiškumas Didelė apimtis Priklausomybė nuo aplinkybių Diferencijuota parama Požiūrio formavimas ir informacijos perdavimas Lankstus planavimas ir koordinavimas Derinimas Inicijavimas Įgyvendinimas Įtvirtinimas

MTP pasekmės: A komponentas (Mokymo ir mokymosi sąlygos) (G. Linkaitytė ir kt., 2006) Ryškiausi su MTP susiję pokyčiai mokyklose: Didesnės mokymosi galimybės Bendrųjų ugdymo sąlygų gerėjimas Geresnė bendradarbiavimo kultūra dr. Albinas Kalvaitis

Kompiuterinių mokymo(si) priemonių panaudojimas pamokoje (A Kompiuterinių mokymo(si) priemonių panaudojimas pamokoje (A.Valiuškevičiūtė, I. Junelyte, 2006 ) dr. Albinas Kalvaitis

MTP pasekmės: D komponentas (Mokyklų tinklo optimizavimas) (G. Merkys ir kt., 2005): Mokiniai paprastai geriau vertina naująją mokyklą, nei senąją Naujoji mokykla labiau patinka ir mokiniams, kurie vežiojami į ją Savivaldybės gali mažinti mokyklų finansavimo santykinį dydį, bet mokyklų materialinis aprūpinimas ar švietimo kokybė neblogėja dr. Albinas Kalvaitis

MTP pasekmės: D komponentas (Mokyklų tinklo optimizavimas) (Valstybinio audito ataskaita, 2006): Bendrojo lavinimo mokyklų tinklo pertvarka vykdoma teisinga linkme. Mokyklų tinklo pertvarką reikėtų vykdyti plačiau ir greičiau dr. Albinas Kalvaitis

MTP pasekmės: B komponentas (Švietimo kokybės vadybos sistema) Geresnės sąlygos švietimo vadybininkams ir politikams priimti sprendimus Atsiranda švietimo užsakomieji tyrimai kaip nuolatinis reiškinys Mokyklų inspektūrą keičia išorės auditas Mokyklos išmoko pačios nusistatyti savo pranašumus ir trūkumus Mokyklų pasiekimų tyrimai leidžia greičiau ir tiksliau keisti ugdymo turinį dr. Albinas Kalvaitis

MTP pasekmės: C komponentas (Energijos išlaidų mažinimas ir higienos sąlygų gerinimas: 63 atnaujintos mokyklos, kuriose teikiamas kokybiškai aukštesnio lygio ugdymas dr. Albinas Kalvaitis

MTP pasekmės: Nauda iš MTP koordinavimo tarnybos veiklos Lietuvos švietimas išmoko dirbti su didelio masto tarptautiniais projektais Matricinė vadyba Projekte vienu ar kitu būdu dalyvavo didelė Lietuvos švietimo bendruomenės dalis Viename projekte sujungtos Pasaulio Banko, Valstybės ir savivaldybių lėšos dr. Albinas Kalvaitis

Mokyklos, paprašiusios papildomos vidaus audito konsultacijos Mokyklos, kuriose mokoma lietuvių kalba Didesnės mokyklos Mokyklos, įsikūrusios kaimo savivaldybėse Kaimo mokyklos dr. Albinas Kalvaitis

Mokykloms papildomų vidaus audito konsultacijų neprireikė, nes: Mokyklų bendruomenės dažnai nedrįsta prisipažinti, kad joms sunku Mokyklų bendruomenės dar ne iki galo patikėjo, kad dėl nežinojimo jos nebus nubaustos Vienos dienos seminaras nebrangiai kainuoja Yra išleista vidaus audito metodikos knyga Mokyklų vadovybė nusprendė “patobulinti” vidaus audito metodiką Ir kt. dr. Albinas Kalvaitis

Požiūris į mokyklos vidaus auditą (A. Kalvaitis, 2004) VA – gera ir tinkama linkme įgyvendinama idėja – 58% VA – laikina, iš Vakarų į lietuvą atklydusi idėja – 21% VA – gera, bet Lietuvoje netinkama linkme įgyvendinama idėja – 21% dr. Albinas Kalvaitis

Su MTP užbaigimu susiję siūlymai MTP gali turėti tik formalią pabaigą Didžiausia MTP vertybė – parengti ekspertai, konsultantai, kiti mokymuose dalyvavę švietimiečiai Reikia sudaryti sąlygas, kad mokykloms būtų naudinga naudotis MTP patyrimu Būtina stengtis, kad MTP turtas ir patyrimas būtų naudojami kuo didesnio mokyklų bendruomenių skaičiaus labui “Be statistinio tyrimo viskas, ką Jūs teigiate apie švietimo būklę, yra tik Jūsų asmeninė nuomonė.” (Andreas Schleicher) MTP vadybinis patyrimas turi būti taikomas ir kituose šalies švietimo projektuose dr. Albinas Kalvaitis