Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Kokybės vadyba.

Panašios pateiktys


Pateikčių temos: "Kokybės vadyba."— Pateikties kopija:

1 Kokybės vadyba

2 Kokybės sąvoka; Paslaugų ir paslaugų teikimo savybės; Kokybės funkcija organizacijoje; Kokybės vadybos objektas; Kokybės išlaidos; Kokybės išlaidų analizė; Kokybės išlaidų modeliai; Paslėptos kokybės išlaidos; Sugretinimo metodas; Procesinis požiūris kokybės vadyboje; Tarptautiniai kokybės vadybos sistemų standartai.

3 Kokybės sąvoka Tai turimų charakteristikų visumos ir reikalavimų atitikimo laipsnis; Tai vartotojų patenkinimo lygis.

4 Kokybės sąvoka Vartotojų patenkinimo lygis priklauso nuo dviejų komponentų: Produkto savybių; Defektų neturėjimo - atitikimo kokybės.

5

6 Defektų neturėjimas mažina išlaidas. Kaip?

7 Produkto savybių bei defektų neturėjimo sąryšis

8 Paslaugų ir paslaugų tiekimo savybės
Paslaugos tiekimo procesai taip pat turi būti nustatyti ir apibudinti savybėmis, kurias ne visada klientas gali pastebėti, bet kurios tiesiogiai daro įtaką paslaugos tiekimui. ( Kaip tai susiję su paslaugos kūrimu?)‏

9 Paslaugų ir prekių tiekimo savybės Kiekybinė (Išmatuojama)‏ Kokybinė
(Palyginama)‏ Tai priklauso nuo to kaip ir kas ją vertina: klientas ar organizacija. Pvz.?

10 Savybių, kurios nurodomos dokumentuose pavyzdžiai gali būti:
Priemonės, galimybės, darbuotojų skaičius ir medžiagų kiekiai; Laukimo laikas, pristatymo laikas, proceso trukmė; Higiena, sauga, pasikliovimas, saugumas; Paslaugumas, prieinamumas, mandagumas, patogumas, aplinkos estetiškumas, kompetencija, patikimumas, tikslumas, meistriškumas, pasitikėjimas, veiksmingas bendravimas.

11 Kokybės funkcijos organizacijoje
Kokybės funkcija – tai išsamus veiklos ciklas, kuriuo pasiekiamas produkto tinkamumas naudoti, nesvarbu, kur veikla atliekama. M. Porterio vertę kuriantis ciklas: Marketingas ir rinkos tyrimai; Produkto kūrimas ir tobulinimas; Proceso planavimas ir kūrimas; Pirkimas; Gamyba ir paslaugos teikimas; Pardavimas ir platinimas; Įrengimas ir perdavimas klientui; Techninė pagalba ir priežiūra; Veikla pardavus produktą.

12 Kokie yra skirtumai tarp Porterio ciklo ir prekės paslaugos kūrimo proceso?
Prekės ir paslaugos kūrimo procesas: Idėjų kūrimas; Produkto įvertinimas; Koncepcijos plėtojimas ir tikrinimas; Ekonominė analizė; Bandomojo produkto pagaminimas ; Bandomoji rinkodara (marketingas); komercializacija. M. Porterio vertę kuriantis ciklas: Marketingas ir rinkos tyrimai; Produkto kūrimas ir tobulinimas; Proceso planavimas ir kūrimas; Pirkimas; Gamyba ir paslaugos teikimas; Pardavimas ir platinimas; Įrengimas ir perdavimas klientui; Techninė pagalba ir priežiūra; Veikla pardavus produktą.

13 Kokybės vadybos objektas
Kokybės vadyba – tai koordinuoti veiksmai, reguliuojantys organizacijos veiklą, susijusią su kokybe. Kokybės vadyba Kokybės planavimas Kokybės valdymo Kokybės užtikrinimo Kokybės gerinimas

14 Kokybės planavimas – kokybės vadybos dalis, nukreipta kokybės tikslams nustatyti ir reikiamiems veiklos procesams bei su jais susijusiems ištekliams, būtiniems kokybės tikslams pasiekti, apibrėžti. Kokybės valdymas - kokybės vadybos dalis, sutelkta kokybės reikalavimams vykdyti. Kokybės užtikrinimas - kokybės vadybos dalis, sutelkta pasitikėjimui, kad bus įvykdyti kokybės reikalavimai, suteikti. Kokybės gerinimas - kokybės vadybos dalis, sutelkta sugebėjimui didinti įvykdytus kokybės reikalavimus.

15

16 Skirtumai ir panašumai tarp prekės ir paslaugos kūrimo?

17 Kokybės problemos atsiranda:
80 proc. – netinkamas vadovavimas; 20 proc. – darbininkų kaltė. J. Juranas 6 proc. - vietinės reikšmės priežastys, kurias gali pamato ir pašalinti darbininkai; 94 proc - dėl planavimo ir projektavimo klaidų. Šalina tik vadovybė. E.Demingas

18 Demingo ciklas

19 Demingo principai kokybei didinti gaminant pigesnius, geresnės kokybės gaminius
Siek tikslo – nuolat tobulink produktą ir paslaugą; Suvok naują filosofiją; Liaukis priklausęs nuo masinių patikrinimų; Liaukis vertinęs tiekėjus vien pagal tiekiamų medžiagų kainą; Nuolat gerink gamybos ir paslaugų sistemą; Diek šiuolaikinius mokymo darbo vietoje metodus; Vadovai turi tapti lyderiais;

20 Demingo principai kokybei didinti gaminant pigesnius, geresnės kokybės gaminius
Atsikratyk baimės; Sulaužyk užtvaras tarp atskirų skyrių; Atsisakyk šūkių, pamokymų ir gausybės uždavinių darbuotojams; Panaikink kiekybines kvotas; Pašalink kliūtis, trukdančias teisėtai žmonėms didžiuotis jų atliktu darbu Diek veiksmingą mokymo ir lavinimo programą; Skatink kiekvieną organizacijos darbuotoją dirbti taip, kad būtų įgyvendinti kokybės kultūra.

21 A.V. Fegenbaumas: kokybės išlaidų apskaičiavimAS
Kokybės išlaidos: Prevencinės – išlaidos susijusios su veikla planuojant, kuriant kokybės vadybos sistemą. Įvertinimo išlaidos – išlaidos, susijusios su procesų, gaminių ir paslaugų kontrole; Vidinių sutrikimų išlaidos- išlaidos, susijusios su vidiniais nesklandumais (perdirbimu, taisymu, utilizavimu); Išorinių sutrikimų išlaidos – išlaidos atsirandančios produktui patekus pas vartotoją ( garantinės išmokos, skundų tenkinimas).

22 A.V. Feigenbaumo dešimt svarbiausių visuotinės kokybės sekmės veiksnių;
Kokybė yra visą organizaciją apimantis procesas; Kokybė yra tai, ką sako klientas; Kokybė ir išlaidos yra suma, o ne skirtumas; Kokybė reikalauja tiek individualių, tiek komandinių veiksnių; Kokybė pasiekiama vykdant tinkamą vadybą;

23 A.V. Feigenbaumo dešimt svarbiausių visuotinės kokybės sekmės veiksnių;
Kokybė ir naujovės yra tarpusavyje priklausomos; Kokybė yra etikos dalykas; Kokybė turi būti nuolat gerinama; Kokybė yra labiausiai išlaidas mažinantis, reikalaujantis mažiausių kapitalinių investicijų rezultatyvumo veiksnys; Kokybė yra diegiama tik bendrojoje sistemoje į kurią įtraukiami ir klientai ir tiekėjai.

24 Bendrosios nuostatos:
Už kokybę atsakingi organizacijos aukščiausi vadovai Aukščiausia vadovybė atsakinga už tinkamos organizacinės struktūros ir aplinkos, skatinančios darbuotojų dalyvavimą gerinant kokybę, organizacijoje kūrimą, kokybės kultūros, keičiančios darbuotojų požiūrį ir supratimą apie kokybės plėtrą; Žmonių mokymas ir lavinimas yra vienas iš svarbiausių veiksnių keičiančių žmonių pažiūras ir nuostatas bei sudarančių jiems galimybes sėkmingai atlikti pareigas.

25 Bendrosios nuostatos:
Labai svarbu kontroliuoti procesus, ne vien galutinį produktą. Turi būti rūpinamasi prevencija, o ne padarytų klaidų taisymu ir taip mažinamos kokybės išlaidos bei didinamas konkurencingumas. Kokybė turi būti gerinama sutelktomis visų organizacijos skyrių pastangomis. Turi būti aiški funkcinių skyrių integracija.

26 Kokybės išlaidų skirstymas
Vidinių sutrikimų išlaidos Išlaidos susijusios su klaidomis, defektais, taisymu, perdirbimu gamybos metu. Pastebi darbuotojai Išorinių sutrikimų išlaidos Išlaidos dėl trūkumų kurie aptinkami produktą pristačius klientams. Tai garantinių įsipareigojimų išlaidos, skundų nagrinėjimai ir patenkinimas, grąžinimas, nuolaidos, nukainojimas. Įvertinimo išlaidos Atsiranda nustatant atitikties kokybės reikalavimo laipsnį ( medžiagų kontrolė žaliavų kontrolė, gaminių kontrolė, metrologinių prietaisų sąnaudos)‏ Prevencinės išlaidos Išlaidos susijusios su pastangomis užkirsti kelią sutrikimams Tarptautiniame ISO standarte + Atitikties kokybės reikalavimams išlaidos – prevencinių ir įvertinimo kokybės išlaidų suma; Neatitikties kokybės reikalavimams išlaidos – išlaidų dėl vidinių ir išorinių sutrikimų suma

27 (pagal organizacijas)‏
Kokybės išlaidos Kokybės išlaidos (pagal organizacijas)‏ Kokybės siekimo ir kontrolės išlaidos Trūkumų nustatymo ir taisymo išlaidos Pridėtinės išlaidos atsirandančios dėl blogos kokybės Tarptautinis standartas : Kokybės išlaidos – išlaidos patenkinamai kokybei laiduoti ir užtikrinti bei nuostoliai dėl blogos kokybės.

28 Kokybės išlaidų analizė
Analizuojamos: Suminės kokybės išlaidos – rodo bendrą kokybės padėtį; Išlaidų paskirstymas pagal kategoriją – rodo susidariusios padėties priežastis. Didėlės suminės kokybės išlaidos susidaro tose organizacijose, kurios mažai lėšų skiria prevencinėms kokybės išlaidoms

29 Kokybės išlaidų analizė
Rekomendacijos: Sudaryti kompetentingų darbuotojų grupę, kuri padėtų atlikti kokybės išlaidų įvertinimą; Procesus, jų dalis vertinti pagal pobūdį ir skirstyti į grupes: Reikalaujantys prevencinių išlaidų; Reikalaujantys įvertinimo išlaidų; Reikalaujantys vidinių sutrikimų išlaidų; Reikalaujantys išorinių sutrikimų išlaidų. Ką ši grupė darys?

30 Kokybės išlaidų modeliai
Kaip aiškintumėte šį grafiką? Pasiūlymai išlaidoms mažinti?

31 Kokybės išlaidų modeliai
Kokybės vadyba Kokybės planavimas Kokybės valdymo Kokybės užtikrinimo Kokybės gerinimas Off-line metodas: Sprendžia kokybės išlaidų mažinimą iki gamybinėje stadijoje. On-line metodas: Sprendžia kokybės išlaidų mažinimą gamybos proceso metu.

32 Ką reiškia? Ar įmanoma? Besiformuojančių kokybės išlaidų modelis

33 Paslėptos kokybės išlaidos – sunkiai apskaičiuojamos išlaidos. Sudaro:
Prarasti potencialūs pardavimai, nutrauktos sutartys, atšaukti užsakymai; Išlaidos reikalingos produktui perkurti, jei iš karto jis nepavyko; Paslaugos tiekimo ar gamybos proceso reorganizavimas, pertvarkymas dėl nesugebėjimo iš karto patenkinti keliamų kokybės reikalavimų; Papildomos išlaidos atsirandančios dėl blogos kokybės produktų. Tai papildomos patalpų, atsargų , viršvalandžių išlaidos; Neįtrauktos į ataskaitą įvairios atliekos, perdirbimas, sugadinimas bijant nuobaudų arba tai užslepiama tarp bendrų skaičių nenurodant jų pavadinimo.

34 Sugretinimo metodas; Procesinis požiūris kokybės vadyboje; Tarptautiniai kokybės vadybos sistemų standartai.


Atsisiųsti ppt "Kokybės vadyba."

Panašios pateiktys


Google reklama