Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

5 Modulis Aplinkos analizė

Panašios pateiktys


Pateikčių temos: "5 Modulis Aplinkos analizė"— Pateikties kopija:

1 5 Modulis Aplinkos analizė www.eteeproject.org

2 SVAJOKITE KURKITE NAUDOKITE KAS? KĄ? KAIP? Vartotojo patirtis (1)
Suinteresuotų asmenų pažinimas (4) Jūsų auditorijos įtraukimas(7) KAS? Kūrybinės idėjos generavimas (2) Aplinka (aprėptis) (5) Idėjų pristatymas (8) KĄ? Jūsų priemonių rinkinys (3) Sėkmės kriterijų nustatymas (6) Veiksmų planavimas (9) KAIP?

3 Apžvalga: 5 modulis Mes pagerinsime savo supratimą apie pagrindinius veiksnius ir organizacijas, sistemas ir politiką, kurie įtakoja mūsų darbą, ir aptarsime, kaip mūsų veikla gali pasiekti realių verslumo rezultatų.

4 Mokymosi rezultatai: 5 modulis
Pagrindinių veiksnių ir organizacijų, įtakojančių mūsų aplinką, supratimas; Susipažinimas su aktualiomis sistemomis ir politika (QAA, institucine, vietine, regionine, nacionaline ir ES); Įvertinimas, kaip jūsų programa atitinka/prisideda prie įvairios politikos.

5 Daugiau informacijos:
What is “Entrecomp”? Apžvalginis vaizdo įrašas:

6 EntreComp: Nuo išteklių prie veiksmo (1)
3.3. Darbas netikrumo, neaiškumo ir rizikos sąlygomis Sprendimų priėmimas netikrumo, neaiškumo ir rizikos sąlygomis 3.5. Mokymasis per patirtį Mokymasis darant; Mokymasis su kitais, įskaitant kolegas ir mentorius

7 EntreComp: Nuo išteklių prie veiksmo (2)
Ištekliai: 2.3. Išteklių sutelkimas 2.5. Kitų žmonių sutelkimas Idėjos ir galimybės. 1.3. Vizija: savo vizijos sekimas.

8 Aplinkos analizavimas:
Veiksniai ir organizacijos Kaip kad smulkus verslas turi suprasti aplinką, kurioje jis veikia, taip ir jūs turite suprasti savo išorinę aplinką, bei veiksnius ir organizacijas, darančius įtaką šiai aplinkai; Analizuodami kontekstą, kuriame dirbate, mąstykite kaip antrepreneris.

9 Konteksto svarba Būtina atliepti:
Specifinį vietinį identitetą, vertybes ir išteklius Lūkesčius ir poreikius Istoriją Demografiją ir psichografiją Socialinį, kultūrinį ir ekonominį kontekstą

10 Konteksto interpretavimas – vienas požiūris
Dvigubas deimantas Mąstymas apie klausimą Reikiamo klausimo iškėlimas Realių žmonių gyvenimo stebėjimas Pritaikomų idėjų generavimas

11 Aplinkos analizė iš skirtingų perspektyvų
Galima analizuoti iš šių perspektyvų: Konkurentų; Klientų/studentų/dalyvių; Išteklių; Organizacinių strategijų; Politikos formuotojų ir kitų įtakingų asmenų; Inovacijų ir and technologinės pažangos.

12 SSGG (SWOT) analizė (1) Asmeninės stiprybės Verslo stiprybės
Silpnybės Asmeninės stiprybės Verslo stiprybės Asmeninės silpnybės Verslo silpnybės Galimybės Grėsmės Verslo galimybės Asmeninės galimybės Verslo grėsmės Asmeninės grėsmės

13 SSGG analizė (2) Stiprybės Silpnybės Galimybės Grėsmės
Kuo išskirtinis jūsų pasiūlymas? Kokie yra jūsų konkurenciniai pranašumai? Kokius išteklius turite? Kuo klientams patinka jūsų produktas? Ką jūs darote geriau už konkurentą? Kokius privalumus turi jūsų darbuotojai? Kokį turtą turi jūsų įmonė? Kurios jūsų verslo / projektų sritys galėtų būti patobulintos? Kokių pranašumų trūksta jūsų įmonei? Ką jūsų konkurentai daro geriau už jus? Kokius trūkumus turi jūsų darbuotojai / produktai? Kurie vidiniai veiksniai trukdo jūsų verslo sėkmei? Galimybės Grėsmės Ar ekonominis / politinis klimatas padeda plėtoti jūsų verslą? Kurie išoriniai veiksniai gali suteikti jums pranašumų? Kaip rinkos svyravimai gali jums padėti? Ar šios galimybės yra laikinos? Kas yra jūsų konkurentai? Kurios rinkos sritys gali būti pavojingos jūsų verslui? Kurios tendencijos gali neigiamai paveikti jūsų verslą? Ar rinkoje yra produktas / inovacija, dėl kurio jūsų produktas / inovacija gali tapti pasenusiu?

14 Užsiėmimas: SSGG analizė (1)
Stiprybės Silpnybės Atlikite SSGG analizę savo antreprenerystės programai. Pagalvokite apie vidinius veiksnius: Stiprybes ir silpnybes. Ir išorinius veiksnius: Galimybes ir grėsmes. Galimybės Grėsmės

15 SSGG pasitelkimas konkurentų analizei
Suvokite, kur jūs esate, lyginant su jūsų konkurentais! Apsvarstykite: Kas yra jūsų konkurentai? Kokios yra jų stiprybės? Kokios yra jų silpnybės?

16 Užsiėmimas: SSGG analizė (2)
Stiprybės Silpnybės Pasitelkite SSGG analizę savo konkurencingumui įvertinti. Pagalvokite apie vidinius veiksnius: Stiprybės ir silpnybės. Ir išorinius veiksnius: Galimybes ir grėsmes. Galimybės Grėsmės

17 Užsiėmimas: užuominos (1)
Nustatykite stiprybes ir silpnybes Žmonės Reputacija (prekės ženklas) Intellektinė nuosavybė Rinkos tyrimai/rinkos informacija Etosas (vertybės, kultūra) Finansai Gyvumas Bendradarbiai Tinklai Talentai

18 Užsiėmimas: užuominos (2)
Nustatykite galimybes ir grėsmes Inovacijos Konkurencija Ekonomika Demografija Reglamentai Infrastruktūra Partneriai Socialinės tendencijos

19 Konkurentų analizė – Užsiėmimo apžvalga
“Jų” stiprybės ir silpnybės Ko galima išmokti iš konkurentų stiprybių? Ką būtų galima daryti geriau, nei daro konkurentai? Ar jie turi kokių nors silpnybių, kuriomis būtų galima pasinaudoti?

20 Konkurencinis pranašumas – Kas tai yra?
Tai yra klientui suteikiama vertė, kuri yra didesnė už tą, kurią siūlo konkurentai. Konkurencinis pranašumas gali būti įvairių formų, pavyzdžiui, piniginis, laiko, kokybės, paslaugų ar statuso.

21 Konkurencinis pranašumas – Kaip aš galiu jį sukurti?
Atliepkite kliento poreikius Pažinkite ir supraskite savo vartotoją. Tobulinkite įgūdžius Stiprinkite savo komandą. Pagerinkite išteklius Įranga, pinigai, produktai, prekės ženklas.

22 Mąstymas apie konkurenciją
„Skirtingai nuo konkurencijos sporte, kiekviena įmonė gali susikurti savo žaidimą. Geresnė analogija nei karas ar sportas yra scenos menai. Gali būti daug gerų dainininkų ar aktorių - kiekvienas išskirtinis ir sėkmingas savitu būdu. Kiekvienas suranda ir sukuria auditoriją. Kuo daugiau gerų atlikėjų, tuo labiau auditorijos auga ir menas klesti. Dr Joan Magretta Understanding Michael Porter: The Essential Guide to Competition and Strategy

23 Metodo apžvalga: SSGG analizė
Tikslas: Suteikti struktūrą, vidinių ir išorinių veiksnių, turinčių įtakos, analizei. Panaudojimas su studentais: Galima pritaikyti įvairiose situacijose, pvz. galvojant apie verslą ir kaip jį įtvirtinti rinkoje. Taip pat galima naudoti ir asmeninėje situacijoje, siekiant plėtoti karjerą tokiu būdu, kuris geriausiai atitinka talentus, sugebėjimus ir galimybes. Gali būti pasitelkiamas tiek individualiam, tiek grupiniam darbui. Pastaba/Patarimas Skatina refleksiją ir gali būti naudojamas asmeniniam veiksmų planavimui; Paskatinkite studentus pagalvoti apie savo sekančius žingsnius, paklausiant jų, kaip jie galėtų išnaudoti savo stipriąsias puses ir ką ketina daryti su savo silpnybėmis; Kaip jie pasinaudos galimybėmis ir kovos su grėsmėmis? co

24 Aplinkos analizė PEST(LE) analizė
Ko galime išmokti, suvokdami aplinką /kontekstą? Ką galima daryti geriau? Kokie yra iššūkiai, su kuriais susiduriama? Kokios yra ateities galimybės ir poreikiai? PEST(LE) analizė

25 PESTLE analizė (1) PESTLE veiksnys Pavyzdys Politinis Ekonominis
Kokią įtaką valstybė daro ekonomikai, t. y. politika, iniciatyvos, mokesčiai, muitai, prekybos politika ir tarifai ir t.t.; ES direktyvos ir tarptautiniai santykiai. pvz. valstybės politika dėl universiteto mokesčių. Ekonominis Ekonominės veiklos veiksniai, galintys turėti įtakos pajamoms, pasiūlai ir paklausai, t.y., infliacija, palūkanų normos, valiutų kursai, darbo užmokesčio infliacija, disponuojamos pajamos ir kt. pvz. studentai gali dirbti ne visą darbo dieną ir negalėti dalyvauti užklasinėje veikloje. Socialinis Socialiniai pokyčiai gali pakeisti mūsų klientų profilį, daryti įtaką mūsų produktui ir paslaugai bei komunikacijos būdui mūsų rinkoje, t.y. tendencijos, elgesys, įpročiai, gyvenimo būdas, mados, kultūriniai ir religiniai veiksniai, gyventojų judėjimas, migracija ir imigracija, gimstamumas ir kt. pvz. senėjanti visuomenė gali suteikti naujų verslo galimybių.

26 PESTLE analizė (2) PESTLE veiksnys Pavyzdys Techninis Teisinis
Nauji technologiniai pasiekimai, turintys įtakos tam, kaip turime veikti ir bendrauti, kad išliktume konkurencingi, taip pat suteikiantys tiesioginių verslo galimybių, pvz. moksliniai tyrimai ir plėtra (naujos gamybos technologijos, robotai, naujo produkto kūrimas ir kt.) socialinė žiniasklaida, komunikacija, saugos technologijos ir kt. pvz. didėjanti socialinės žiniasklaidos, informuojančios apie sprendimų priėmimą, įtaka pasirenkant universiteto kursą ar perkant produktą. Teisinis Teisės aktų pakeitimai, kuriuos reikia įvykdyti, pvz. sveikatos ir saugos įstatymai, darbo įstatymai, licencijos, prekybos įstatymai, aplinkos apsaugos įstatymai, konkretūs standartai ir kt. pvz. namų darbų ar maisto saugos taisyklės gali turėti įtakos veiklai, kurią galite vykdyti su studentais, arba tam, kaip jie gali vykdyti savo verslą. Aplinkos Aplinkos pokyčiai, kurie gali turėti įtakos verslui, pavyzdžiui, klausimai, susiję su klimato pokyčių poveikiu oro sąlygoms, biologinės įvairovės praradimas (tam tikrų augalų ir rūšių sumažėjimas). Tarša. pvz. augančios galimybės aplinkosaugos įmonėms; didesnis vartotojų poreikis aplinkai nekenkiantiems požiūriams į verslą.

27 Užsiėmimas: Aplinkos analizavimas
Dirbdami grupėse, atlikite PESTLE savo aplinkos analizę; Aptarkite ir sutarkite dėl trijų jums kritiškai svarbių dalykų. Jie gali būti: Ekonominiai veiksniai, įtakojantys studentų /klientų pajamų lygį; Socialiniai veiksniai, įtakojantys jūsų studentus /klientus; Technologiniai pasiekimai, įtakojantys tai, kaip jūs mokote ar elgiatės su savo studentais. Apie ką turėtumėte sužinoti daugiau? Kaip šie veiksniai įtakoja jūsų veiksmų planą?

28 Užsiėmimas: Aplinkos analizavimas
Pristatykite jums kritiškai svarbias sritis ir ieškokite pagalbos: Patirtis Parama Tinklai ir kontaktai Atnaujinkite savo ETEE veiksmų planą!

29 Skatinkite studentus ginčyti prielaidas!
Metodo apžvalga: PESTLE Tikslas: PESTLE yra naudinga strateginio planavimo priemonė. Ji suteikia struktūrą nuolat besikeičiančios aplinkos, kurioje veikia įmonės, analizei ir sekimui. Tinka naudoti tiek prieš pradedant/planuojant verslą, tiek jau įsitvirtinusiems verslams. Panaudojimas su studentais: Naudinga priemonė, padedanti studentams plačiai mąstyti apie savo aplinką ir įvertinti „didesnį vaizdą“, kuris gali paveikti jų būsimą karjerą ar verslo galimybes. Pastaba/Patarimas Darbas grupėse atliekant šią analizę suteikia galimybę atsižvelgti į skirtingas perspektyvas ir patirtį. Skatinkite studentus ginčyti prielaidas!

30 Dėmesys politikai Atspindėti kiekvienos šalies partnerės šalies, sektoriaus, institucijos politikos prioritetus.

31 Dėmesys politikai Pagrindinės JK įmonių ataskaitos ir politikos gairės
YES Youth Entrepreneurship Strategy Wales ( ); QAA Guidance For Higher Education (2012, 2018); “Enterprise for All” Lord Young Report (2014); An Education System Fit for an Entrepreneur, All Party Parliamentary Group for Micro Businesses (2014); Creating Entrepreneurial Campuses QAA Scotland (2014); “EntreComp” The European Entrepreneurial Competence Framework (2016).

32 JK Politinė aplinka

33 Žinojimas to, ką jūs dabar žinote…
Kas iš to? Kas dabar? Terry Borton (1970) trijų žingsnių klausimai „Ką?“, ‚Kas iš to?' ir „Kas dabar?“ buvo vėliau išvystyti John Driscoll 1994, 2000 ir 2007 m. (patirtimi-grindžiamas mokymosi ciklas) Atnaujinkite savo ETEE veiksmų planą!

34 Savęs-įsivertinimas: Ar jūs galite…
Nurodyti pagrindinius leidinius / ataskaitas (-as), kurios gali formuoti jūsų požiūrį? Įvardinti, kaip jūs atsižvelgiate į savo vartotojo poreikius jūsų aplinkos kontekste? Reflektuoti, pasitelkiant „kas dabar?“ įrankį (Borton, 1970), kuris padeda jūsų mokymąsi paversti veiksmu?

35 Ką išmokome? Nurodyti pagrindinius pagalbinės medžiagos šaltinius
Aplinkos svarbos supratimas Tinklo, kaip paramos/informacijos šaltinio įvertinimas Veiksmų planavimo („Kas toliau?“) svarbos supratimas

36 Mokymosi rezultatai Pagrindinių veiksnių ir organizacijų, įtakojančių mūsų aplinką, supratimas; Susipažinimas su aktualiomis sistemomis ir politika (QAA, institucine, vietine, regionine, nacionaline ir ES); Įvertinimas, kaip mūsų programa atitinka/prisideda prie įvairios politikos.

37 Apžvelkite savo ETEE modelį (canvas)
Ar galite apžvelgti savo iki šiol atliktą darbą ir pasimokyti iš savo užrašų? Ir/arba Papildyti savo veiksmų planą papildomais veiksmais, kurie kyla iš jūsų gilesnio supratimo?

38 Kur toliau? Jūsų ETEE modelis (canvas: REFLEKSIJA
Sukurkite savo antreprenerystės programą! Pagalvokite apie savo antreprenerystės mokymo dirbtuves/ užsiėmimus / programą; Apibūdininkite savo antreprenerystės programą: Parašykite pastabą apie savo ETEE modelį (canvas).

39 SVAJOKITE KURKITE NAUDOKITE KAS? KĄ? KAIP? Vartotojo patirtis (1)
Suinteresuotų asmenų pažinimas (4) Jūsų auditorijos įtraukimas(7) KAS? Kūrybinės idėjos generavimas (2) Aplinka (aprėptis) (5) Idėjų pristatymas (8) KĄ? Jūsų priemonių rinkinys (3) Sėkmės kriterijų nustatymas (6) Veiksmų planavimas (9) KAIP?

40


Atsisiųsti ppt "5 Modulis Aplinkos analizė"

Panašios pateiktys


Google reklama