Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Zigmas Bigelis ES projekto TELEBALT konsultantas, INFOBALT

Panašios pateiktys


Pateikčių temos: "Zigmas Bigelis ES projekto TELEBALT konsultantas, INFOBALT "— Pateikties kopija:

1 Teledarbas (el darbas) ir distancinis mokymas švietime, versle ir valstybinėje valdžioje
Zigmas Bigelis ES projekto TELEBALT konsultantas, INFOBALT INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

2 INFOBALT, Vilnius, 2003 m. spalio mėn. 21 -24 d.
El darbo (teledarbo) apibrėžimas - Didžioji Britanija Teledarbas tai darbo organizavimo ir/arba atlikimo forma, naudojant informacines technologijas, darbo sutarties/santykų kontekste, kur darbas, kuris galėtų būti taip pat vykdomas darbdavio patalpose, yra atliekamas už šių patalpų ribų, dirbant nustatyta tvarka El darbas - TELEDARBAS Darbo FORMA Darbo VIETA Darbo LAIKAS Darbo PRIEMONĖS TEISINIAI santykiai Valdymas Kiti santykiai INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

3 El darbo apibrėžimas – ES 2003
El darbas – tai darbo praktika, naudojanti informacines ir telekomunikacines technologijas tam, kad padidinti darbo našumą, lankstumą (laike ir darbo vietoje) ir subalansuotą resursų naudojimą. ES „Naujos darbo aplinkos“ padalinio ataskaita 2003 INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

4 INFOBALT, Vilnius, 2003 m. spalio mėn. 21 -24 d.
El darbo atsiradimas El darbas (teledarbas) vienų autorių nuomone buvo pradėtas naudoti, kai buvo išrastas telefonas, kitų autorių nuomone – kai buvo sukurtas pasaulinis tinklas (World Wide Web) ir kai išsivystė telekomunikacijų technologijos (ypač mobilios) INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

5 INFOBALT, Vilnius, 2003 m. spalio mėn. 21 -24 d.
El darbo sritys El darbas nuolat plinta Versle JAV (apie 24,6%) ir ES šalyse (13 %) Valstybinėse valdžios institucijose (JAV priimtas nutarimas, kad kasmet 25 procentais būtų didinamas galinčių dirbti šiuo būdu skaičius - dabar 5%) INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

6 Europos komisijos naujas padalinys
ES irgi skatina šią veiklą. ES komisijoje įsteigtas naujas padalinys „Nauja darbo aplinka“ ( ). Periodines ataskaitos apie eWork 2001 ir 2002 m 2003 m ataskaita 2003 INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

7 ES teledarbo susitarimas
ES 2002 m. patvirtino teledarbo bendrąjį susitarimą (Framework Agreement on Telework) . Sutinkamai su juo ką tik patvirtintas Didžiosios Britanijos teledarbo susitarimas (valstybinė institucija kartu su pramoninku konfederacija ir su profsąjungų kongresu) INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

8 INFOBALT, Vilnius, 2003 m. spalio mėn. 21 -24 d.
El darbo privalumai El darbo metodas suteikia visą eilę privalumų darbdaviui, darbuotojui, aplinkai (gamtai) INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

9 El darbo pagrindiniai privalumai
Pagrindiniai darbo privalumai : darbo našumo augimas, išlaidų (kaštų) mažėjimas, darbuotojų kaitos sumažėjimas, kelionės laiko ir išlaidų sumažėjimas darbo ir šeimos balanso pagerėjimas INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

10 INFOBALT, Vilnius, 2003 m. spalio mėn. 21 -24 d.
El darbo priežastys terorizmas (ypač JAV po rugsėjo 11 d. tragedijos) regionų ir kaimo vietovių darbo užimtumo didinimas neįgaliųjų įtraukimas į dirbančiųjų skaičių motinų (tėvų) , turinčių mažamečius vaikus, įdarbinimas studentų įdarbinimas transporto problemų dideliuose miestuose sumažinimas ir kuro taupymas skaitmeninio sklasto (skirtumų) mažinimas INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

11 INFOBALT, Vilnius, 2003 m. spalio mėn. 21 -24 d.
El darbo kliūtys Ne visi darbai gali būti atliekami šiuo būdu Sumažėja darbuotojų ryšys su kolegomis Darbuotojų izoliacija Darbuotojų persidirbimas Darbuotjų karjera (sindromas “ko nėr akyse, to nėr ir mintyse”) JAV federalinėse institucijose pagal 2002 m ataskaitą Duomenų saugumas (2001 m – 3 vieta) IT klausimai (2001 m – 5) Valdymas (2001 m – 1) Finansavimas (2001 m – 2) Darbuotojų pasipriešinimas (2001 m – 4) INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

12 Teledarbuotojo savybės
Darbuotojas pirmoje eilėje turėtų būti įpratęs savistoviai dirbti ir didinti savo gebėjimas (kelti kvalifikaciją), mokėti organizuoti savo darbą ir darbui bei bendravimui naudoti šiuolaikines informacines bei telekomunikacijų technologijas INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

13 Reikalavimai vadovui (televadovui)
Vadovas turi mokėti vadovauti ir vertinti savo teledarbuotojų darbą pagal rezultatus, o ne pagal darbo procedūras Mokėti aiškai suformuluoti užduotis Tyrimų rezultatai – vadovai išmoksta geriau organizuoti darbą ne tik su teledarbuotojasi, bet ir su pavaldiniais, dirbančiais tradiciniu būdu Pradedant diegti teledarbo būdą, būtinas mokymas tiek vadovų (siūloma kartu su darbuotojais) tiek darbuotojų INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

14 Teledarbo mokymosi kursai internete
Yra gana daug mokymosi kursų internete ivairiomis kalbomis, pav. Pats naujausias (prieš pora dienų ) – Kanados “Valdykite teledarbą sėkmingai” INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

15 VGTU – distancinio mokymo kursas
Distancinis mokymasis plačiai paplitęs pasaulyje ir Lietuvoje Šiuo metu pagal VGTU pasiūlymą kuriamas el darbo distancinio mokymo kursas Planuojam sukurti pagal praplėstą ir patikrintą metodiką dar kelis kursus - žinių ekonomika ir žinių sistemos - grupinis darbas INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

16 Mokomosios programos PILNAS ciklas
kursų poreikio suformulavimas, kursų kūrimas, kursų studijavimas (naujų žinių įsisavinimas), studijavimo kokybės įvertinimas, pačių kursų turinio ir jų kūrimo bei studijavimo metodikos įvertinimas ir nuolatinis vystymas, bendraujant su studentais, įgytų žinių ir metodų panaudojimas, kurso plėtra INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

17 INTEGRUOTOS semantika pagrįstos žinių sistemos prototipas
Semantikos elementai įtraukti į kursų turinį, nes dabar internetas (tiksliau pasaulinis tinklas – World Wide Web) pereina į sekančią stadiją – pasaulinį semantinį tinklą. Turinį praplėsti, sukuriant semantinę jo dalį. Sistemą praplėsti, sukurinat atitinkamos srities ontologiją Studentai - pagrindines semantikos žinias ir jas pagal galimybes taikyti mokymosi proceso metu šiame ir kituose kursuose. INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

18 Pagrindiniai INTEGRUOTOS semantika pagrįstos žinių sistemos moduliai
PAGRINDINIAI moduliai (dalys) mokymosi kurso modulis susijusios informacijos (informacijos šaltinių ištraukų) modulis kurso srities ontologija INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

19 Kiti INTEGRUOTOS semantika pagrįstos žinių sistemos moduliai
kurso studijavimo metodika kurso studijavimo motyvacija grįžtamas ryšys tarp studento ir dėstytojo kurso kūrimo metodika senų versijų saugykla sistemos dokumentacija pagalbos moduliai Kuriant kursą taip pat planuojama panaudoti daugialypės terpės galimybes, siekiant sukurti kuo įvairesnius mokomosios medžiagos pateikimo būdus ir įgalinant įvairaus psichologinio tipo studentus lengviau suprasti, įsisavinti bei atsiminti pateiktas žinias ir informaciją INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

20 INFOBALT, Vilnius, 2003 m. spalio mėn. 21 -24 d.
Sistemos savybės Planuojama panaudoti daugialypės terpės galimybes, siekiant sukurti kuo įvairesnius mokomosios medžiagos pateikimo būdus ir įgalinant įvairaus psichologinio tipo studentus lengviau suprasti, įsisavintibei atsiminti pateiktas žinias ir informaciją INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

21 Mokymosi kursas (fragmentas)
INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

22 Mokymosi kurso fragmentas su SEMANTIKA
INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

23 INFOBALT, Vilnius, 2003 m. spalio mėn. 21 -24 d.
Mokymosi kurso fragmentas kartu sus susijusio informacijos šaltinio ištrauka INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

24 ONTOLOGIJA – apibrėžimai ir ryšiai su kitais terminais
INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

25 Pagrindiniai mokymosi kurso principai
Lengvas ir smagus mokymasis - skirtinga daugialypė terpė ( tekstas, grafika, garsas). Kuo didesnį žinių įsiminimas ir jų panaudojimas bei , esant reikalui, padėtų savarankiškai studijuoti kursą detalesniame lygyje Motyvacija Įvairūs mokymosi būdai skirtingiems psichologiniams tipams (tik trumpa info, po to detali, atvirkščiai ir maišytai), žymių naudojimas integravimas mokymosi kurso (modulio), informacijos šaltinių, semantikos ir kurso srities ontologijos. INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

26 Pagrindiniai mokymosi kurso principai (tęsinys)
Savęs nuolatinis įvertinimas Aktyvus dalyvavimas mokymase (klausimai-atsakymai, papildomos semantikos kūrimas) Panaudojimas mokymosi trukmės metu (dirbantiems studentams) informacijos šaltinių panaudojimas turinio struktūrizavimo metodų panaudojimas semantikos kūrimo metodų panaudojimas srities ontologijos plėtimas ir panaudojimas naujos informacijos paieškai INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

27 Pagrindiniai mokymosi kurso principai (tęsinys 2)
Grįžtamas ryšys interaktyvus žinių įsisavinimas mokymosi metu bei galimybė bendrauti su dėstytoju, panaudojant IT (el paštą) ar garso ryšį ir interneto kamerą Kūrybingumo skatinimas INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

28 INFOBALT, Vilnius, 2003 m. spalio mėn. 21 -24 d.
Panašių sistemų pritaikymas versle, švietime ir valstybinėse valdžios institucijose didelės apimties dokumentų kūrimui, pav ES projektų pasiūlymų rengimui, įstatymų projektų rengimui, įvairių sričių apžvalgų rengimas, didelių projektų periodinių ataskaitų rengimas, problemų, idėjų, alternatyvų ir sprendimų rengimo žinių sistemos, INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

29 INFOBALT, Vilnius, 2003 m. spalio mėn. 21 -24 d.
Panašių sistemų pritaikymas versle, švietime ir valstybinėse valdžios institucijose (2) įvairių metodikų rengimo ir jų įgyvendinimo bei grįžtamo ryšio žinių sistemos Integruotų mokymo kursų sistemų kūrimas įvairių sričių strategijų, strateginių planų rengimas, ypač kai jas kuria grupė ekspertų sudėtingų sistemų, kompleksų, įrangos eksploatacijos ir pagalbos dokumentacijos rengimui INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.

30 Dėkui už dėmesį ! ? Zigmas Bigelis ES projekto TELEBALT konsultantas
INFOBALT INFOBALT, Vilnius, m. spalio mėn d.


Atsisiųsti ppt "Zigmas Bigelis ES projekto TELEBALT konsultantas, INFOBALT "

Panašios pateiktys


Google reklama