Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

IŠIKAVOS ŽUVYS METODAS Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė.

Panašios pateiktys


Pateikčių temos: "IŠIKAVOS ŽUVYS METODAS Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė."— Pateikties kopija:

1 IŠIKAVOS ŽUVYS METODAS Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

2 Šis problemą sukeliančių veiksnių nustatymo metodas yra taip vadinama priežasties ir padarinių (žuvies griaučių) diagrama. Ją sukūrė Kaoru Ishikawa, kuris pirmasis pradėjo diegti kokybės vadybos procesus Kawasaki laivų statykloje. Priežasties ir padarinių diagrama atskleidžia visas galimas ar realias priežastis, kurios sukelia tam tikrus padarinius (pagal Simon A. Burtonshaw-Gunn 2009). Pavyzdžiui, kaip naudojant šį metodą galima nagrinėti mokyklinio autobuso vėlavimo priežastis. Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

3 I ŽINGSNIS Kiekvienas individualiai lape surašo problemas (bėdas, nesėkmes), kurios yra jų mokykloje. Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

4 II ŽINGSNIS Grupėje kiekvienas supažindina kitus grupės narius su savo problemomis. Išrenkama 1 svarbiausia problema. Kiekviena mintis yra svarbi, todėl būtina susitarti grupėje dėl svarbiausios (aktualiausios). Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

5 III ŽINGSNIS Grupėje tariamasi, kas apibūdina, parodo, kad tai problema. Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

6 IV ŽINGSNIS Kiekvienas grupės narys individualiai ant 10 geltonų lapelių užrašo svarbiausius veiksnius, dėl ko kilo problema. Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

7 V ŽINGSNIS Grupėje diskutuojama ir lapeliai, turintys bendrą ryšį, sudėliojami į mažas grupeles (mažas atšakas). Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

8 VI ŽINGSNIS Grupėje sudėliotą minčių krūvelę įdėmiai perskaito ir įsitikina, ar visos mintys tinka, apsitariama; ir lapelių krūvelei suteikiamas pavadinimas (žalias lapelis). Tai „mažos atšakos” pavadinimas. Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

9 VII ŽINGSNIS Dėliojame „žuvies stuburą”: sujungiame labiausiai panašias krūveles ir ant rožinio lapelio rašome pavadinimą. Tai yra, kelias „mažas atšakas” bandome sujungti į vieną („didelę atšaką”) – pagrindinę problemą. Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

10 VIII ŽINGSNIS PASITIKRINIMAS. Ar visi „ikriukai” sušoka į žuvytes? Ar turime „piraniją”? Ar galime įveikti „banginį”? Ar visi veiksniai (požymiai) paminėti, ar nieko nepraleidome? Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

11 Mokykliniai autobusai vėluoja į mokyklą Aprūpinimas Vairuotojai Elgesys Punktualumas Skaičius Amžius Būklė Vairavimo įgūdžiai Gebėjimas kontroliuoti keleivius Kelio ilgis Kelio kokybė Stotelės Autobusų amžius Oro sąlygos Mokiniai Kelias Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

12 IX ŽINGSNIS Veiksnių, darančių didžiausią įtaką problemai, nustatymas. Išrenkame 5 – 8 veiksnius iš visų paminėtų, kurie daro didžiausią įtaką problemos atsiradimui. T.y. atrinkti 5 – 8 geltonus lapelius, kurie labiausiai ,, erzina”. Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė

13 X ŽINGSNIS Informacijos registravimas: Problemos pavadinimas; Vieta;
Data; Kas nustatė. Sprendimo būdų pasiūla: Kokiais būdais galima spręsti problemą? Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė


Atsisiųsti ppt "IŠIKAVOS ŽUVYS METODAS Vytautas Dumčius ir Nora Kungienė."

Panašios pateiktys


Google reklama