Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Žiežmarių gimnazija Penktos klasės mokinių adaptacijos tyrimo rezultatai 2014 m. Tyrimą atliko ir pristatymą parengė psichologė Angelė Venskutonienė.

Panašios pateiktys


Pateikčių temos: "Žiežmarių gimnazija Penktos klasės mokinių adaptacijos tyrimo rezultatai 2014 m. Tyrimą atliko ir pristatymą parengė psichologė Angelė Venskutonienė."— Pateikties kopija:

1 Žiežmarių gimnazija Penktos klasės mokinių adaptacijos tyrimo rezultatai 2014 m. Tyrimą atliko ir pristatymą parengė psichologė Angelė Venskutonienė

2 Adaptacijos samprata Adaptacija –prisitaikymas prie nuolat besikeičiančios naujos aplinkos. Kiekvienas aplinkos, veiklos pasikeitimas susijęs su tam tikru nerimu, nes reikia atsisakyti įprastų taisyklių, tyrinėjant naujas galimybes kyla nesaugumo, netikrumo jausmas, grėsmės pojūtis, jaučiama emocinė įtampa, baimė, nerimas.

3 Penktokų adaptacija Mokinių adaptacija mokykloje – aktuali šiandienos problema, nes mokinys sunkiai adaptuodamasis mokykloje, dažnai netenka noro mokytis, silpnėja jo mokymosi motyvacija, jis ima vengti lankyti mokyklą, bėga iš pamokų. Visa tai daro neigiamą įtaką jo tolesniam ugdymuisi ir gyvenimui

4 Penktokų adaptacija Penktoko laukia daug naujovių. Vos pradėjęs mokytis penktoje klasėje, jis susiduria su daugybe nežinomų dalykų. Visų pirma vietoje mylimos mokytojos, kuri puikiai pažinojo kiekvieną vaiką, dabar yra nauja auklėtoja.

5 Kiekvieno dalyko ateina mokyti vis kitas mokytojas, turintis vis kitokį charakterį, įpročius, vertybes, mokymo bei vertinimo sistemą, kurią penktokas turi perprasti. Nauji klasės draugai. Nauja mokykla, kuri kelis kartus didesnė nei buvusi pradinė. Iš pirmo žvilgsnio ši mokykla atrodo paini, klaidi ir svetima. Joje mokosi vyresni mokiniai.

6 Sunkumai prisitaikant mokykloje gali pasireikšti sumažėjusia motyvacija mokytis, sumažėjusiu draugų ratu, atsiskyrimu ir vienišumu, nepasitikėjimu savimi, netinkamu elgesiu. Gali atsirasti somatinių nusiskundimų (galvos, pilvo skausmas, nemiga, apetito stoka ir kt.)

7 Normalios ir užsitęsusios penktokų adaptacijos požymiai.
Vienokius ir kitokius pokyčius patiria 70– 80% mokinių, kas yra normali adaptacijos proceso dalis. Daugeliui tokie sutrikimai išnyksta po 2–4 savaičių. Vis dėlto yra mokinių, kuriems adaptacijos periodas tęsiasi 2–3 mėnesius, kur galimas iškylančių psichosomatinių ligų pavojų.

8 Tyrimo tikslas: Atskleisti Žiežmarių gimnazijos 5 klasės mokinių savijautos ypatumus, kai vaikas iš vieno (ar kelių) mokytojų ugdymo aplinkos pereina į dalykinę ugdymo sistemą. Tyrimo uždaviniai: Apibūdinti teorinę adaptacijos sampratą. Paanalizuoti mokinių adaptacijai turinčius įtakos veiksnius. Atskleisti penktokų adaptaciją, aptariant mokinių anketinius duomenis.

9 Tyrimo eiga: Tyrimas atliktas spalio mėnesį.
Anketa anoniminė sudaryta iš 18 klausimų prašant nurodyti tik klasę ir lytį. Tyrime dalyvavo 41 mokinys: 26 berniukai (63%), 15 mergaičių (37%).

10 Tyrime dalyvavo:

11 Pradinėse klasėse mokiausi:

12 Kurioje klasėje įdomiau mokytis?

13 Kaip jautiesi šiais mokslo metais?

14 Į mokyklą eini:

15 Prie ko sunkiausia tau prisitaikyti penktoje klasėje?

16 Kurioje klasėje tau geriau sekasi mokytis?

17 Kuriuos dalykus Tau mokytis sekasi geriausiai?
  

18 Kuriuos dalykus Tau mokytis sekasi prasčiausiai?

19 Kaip supranti mokytojo užduotis?

20 Kaip dažnai prieš pamokas, kontrolinį darbą jauti baimę ir nerimą?

21 Kiek laiko skiri namų užduočių atlikimui?

22 Ar Tau atrodo, kad:

23 Kaip reaguoja tėvai, kai gauni blogą pažymį?

24 Po pamokų tu dažniausiai jautiesi:

25 Jei manai, kad mokykloje nesaugu, parašyk, kas kelia grėsmę?

26 Ar mokykloje jautiesi saugiai?

27 Kur mokykloje jautiesi nesaugiai?

28 Išvados Apibendrinus mokinių anketinės analizės duomenis, galima teigti, kad dauguma penktokų yra patenkinti gimnazijos klimatu, mokytojų pamokų dėstymu ir jiems patinka mokytis penktoje klasėje ir šioje gimnazijoje.

29 85% mokinių įvardija, kad jiems 5 - toje klasėje labiau ir įdomiau patinka mokintis, nei 4 –oje klasėje. 80% mokinių noriai eina į mokyklą. sunkiausiai sekasi prisitaikyti prie naujų mokytojų (30%), pamokų, draugų, naujos mokyklos (14%). 46% mokinių po pamokų jaučiasi puikiai, 37 % gerai.

30 Remiantis anketos atsakymais, didesnė dalis nei pusė % mokinių labiau patinka mokintis penktoje klasėje, 80% noriai eina į mokyklą, 46% po pamokų jaučiasi puikiai ir 37% jaučiasi gerai, todėl galima daryti prielaidą, kad tai labiausiai mokykliniu gyvenimu susidomėję ir gimnazijoje puikiai ir gerai besijaučiantys, motyvuoti, darbingi, smalsūs, nevengiantys sunkumų, noriai besimokantys ir nusiteikia siekti daugiau vaikai, kurių adaptacija galėjo būti lengva.

31 Mokiniai mokytojų reikalavimais yra patenkinti (88%).
55% mokinių reikia papildomo mokytojo pamokos paaiškinimo, pakartojimo, kad geriau suprastų užduotis pamokų metu Mokiniai mokytojų reikalavimais yra patenkinti (88%). 46% mokinių nerimauja, dėl savo sugebėjimų, 26% jaučiasi netvirtai, 20% nepasitiki savo jėgomis, tai galima teigti, kad perėjimas į penktos klasės mokymosi sistemos naujoves, jiems kelią nerimą.

32 Tyrimo duomenys atskleidė, kad dalis penktokų susiduria su sunkumais, tai 46% mokinių šiek tiek nerimauja dėl savo sugebėjimų,26% jaučiasi netvirtai penktoje klasėje, , 20% nepasitiki savo jėgomis, , 9% jaučiasi blogai, taip pat didesnė apklaustųjų dalis 57% jaučia nerimą ir baimę prieš kontrolinius darbus ir 30% mokinių teigia, kad jiems sunkiausia prisitaikyti prie naujų mokytojų, draugų, naujos mokyklos. Galime daryti prielaidą, kad dalis mokinių atėjo į gimnaziją mokintis iš kitų mokyklų ir tai galėjo turėti įtakos jų adaptacijai šioje gimnazijoję.

33 Analizuojant mokinių anketas, paaiškejo, kas penktokams kelia grėsmę mokykloje ir kur jie jaučiasi nesuagiausiai, tai 71%,mokinių, grėsmę keliančiais, įvardijo vyresnių klasių mokinius, taip pat jie jaučiasi nesaugiai 32% koridoriuose pertraukų metu, 21% valgykloje, 21% rūbinėje. Galime daryti prielaidą, kad mokiniai atėje į penktą klasę dažniau susitinka su vyresnių klasių mokiniais ir dėl to jie jiems kelia nesaugumo jausmą, baimę.

34 Penktokų adaptacijai mokykloje, didelę įtaka turi ir tėvų dalyvavimas vaikų mokymosi procese. Anketos duomenys parodė, kad didesnė mokinių dalis sulaukia iš tėvų pagalbos, jei vaikui nesiseka mokintis ar gaunamas blogas įvertinimas, 39% mokinių tėvai padeda mokintis,19% paguodžia, bet dalis (16%) mokinių sulaukia ir priekiaštų ar barimo, kad gavo blogą įvertinimą arba visai (19%) nekreipiamas dėmesys į vaiko mokymasi ir rezultatus. Mokiniui labia svarbu tėvų pagalba ir palikymas. Jie turi parodyti, kad tikrai domisi ir rūpinasi savo vaiku. Nuoširdus ir pavykes pokalbis labai pagelbsti kenčiančiam vaikui.

35 Taigi apibendrinant tyrimą ir anketų rezultatus, galima tvirtinti, kad penktokų adaptacinis laikotarpis t.y. perėjimas mokytis į dalykinę ugdymosi sistemą, praėjo lengvai ir sėkmingai, nes daugumą mokinių nepatyrė sunkių adaptacijos sukeltų problemų. Vadinasi, galima daryti prielaidą, kad gimnazija padeda mokiniams adaptuotis (lengvina adptaciją) užtikrindama saugią ir mokymąsi žadinančia aplinką, bei tenkindama esminius mokinių teigiamų emocijų poreikius mokinys turi būti gerbiamas, mylimas, jaustis psichologiškai saugus, kitų vertinamas, adekvačiai vertinti save)kurdama emocinį komfortą, lemiantį mokinių mokymosi sėkmę.

36 Rami atmosfera mokykloje, aiškūs ir
pagrįsti reikalavimai, atitinkantys mokinių sugebėjimus, mokytojų, tėvų ir bendraamžių palaikymas, atviri mokinių pasikalbėjimai galėtų padėti penktokams lengviau pergyventi adaptacijos periodą.

37 Rekomendacijos: Esant galimybei pamokos metu užduočių svarbiausius dalykus pakartoti, ar papildomai paaiškinti, kad mokiniai tvirčiau įsimintų. Bendraujant su penktokais reikėtų orientuotis į mokymosi procesą, o ne į rezultatus t.y. akcentuoti ne pažymio svarbą, bet žinių svarbą.

38 Prieš kontrolinius darbus mokiniams aiškiai įvardinti, kokio tipo bus kontrolinis, ko tikimasi iš mokinių. Nedidinti mokinių streso, bet akcentuoti į žinių svarbą. Penktokų amžius – tai pradžia ankstyvosios paauglystės ir šiame amžiuje formuojasi nuostatos, kurias vėliau sunku pakeisti. Jei mokiniui nesiseka ir gauna blogą pažymį, akcentuoti, kad tai ne mokytojas kaltas, dėl blogo pažymio, o mokinys turi stengtis mokintis, nes jam reikia žinių.

39 Dažniau mokinius padrąsinti, pagirti, motyvuoti gerai atlikti užduotis
Dažniau mokinius padrąsinti, pagirti, motyvuoti gerai atlikti užduotis. Paskatinti, kad nebijotų paklausti, jei nesuprato užduoties. Mokyklos koridoriuose, valgykloje, rūbinėje sustiprinti priežiūrą, nes penktokai šias vietas įvardijo, kaip nesaugiausias Stengtis išlaikyti teigiamą mokinio emocinę būseną (vadinti vardais, nelyginti vienų su kitais ir pan.);

40 Bendradarbiauti su mokinio tėvais, siekti, kad jie domėtųsi vaiko pasiekimais;
Prisiminti, kad kiekvieno mokytojo palaikymas ar atstūmimas stipriai veikia vaiko psichologinę savijautą; Ištieskime visi rankas vaikams, padėkime penktokams staigiame gyvenimo posūkyje!

41 Ačiū už dėmėsį


Atsisiųsti ppt "Žiežmarių gimnazija Penktos klasės mokinių adaptacijos tyrimo rezultatai 2014 m. Tyrimą atliko ir pristatymą parengė psichologė Angelė Venskutonienė."

Panašios pateiktys


Google reklama