Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

“Toyota motors” atvejo studija 2010 m.

Panašios pateiktys


Pateikčių temos: "“Toyota motors” atvejo studija 2010 m."— Pateikties kopija:

1 “Toyota motors” atvejo studija 2010 m.
Darbą atliko: SMET 9/3 gr. stud. Algima Stulgytė

2 Apie “Toyota” (1) Toyota Motor kompanija – viena lyderiaujančių pasaullyje automobilių pramonės kompanijų. Kompanijos įkurėjas Kiichiro Toyoda gimęs 1894 m. Toyota Motor atsiradimas sietinas su 1937 m., kai buvo pradėtas kurti pirmasis Toyota automobilis - AA. 1957 m. Toyota Motor ir Toyota Motor Sales Co. Ltd atkeliauja į USA. 1997 m. pradėtas gaminti pirmasis Toyota hibridinis automolilis (2 galios šaltiniai: eliktrinis ir degimo variklis).

3 Apie “Toyota” (2) Toyota Motor Engineering & Manufacturing (TEMA), Kentukyje yra atsakinga už Toyota tyrimus ir plėtrą (R&D), ir veikia JAV, Meksikoje bei Kanadoje . Toyota Technical Center (TTC) yra (TEMA) padalinys Mičigane. Į jį investuota 187 milijonai dolerių, ir tai yra pirmasis savarankiškas tyrimų ir plėtros departamentas ne Japonijoje.

4 Apie “Toyota” (3) JAV sukurta 200.000 darbo vietų.
Parduota daugiau nei 1 mln. hibridinių automobilių. Pernai JAV parduota 1,8 mln. automobilių. $ 18,3 milijardų tiesioginių investicijų JAV.

5 Apie “Toyota” (4) Pirmą kartą „Toyota“ į Europą (Daniją) pradėjo eksportuoti 1963 m. Iki 2006 m. į Europą eksportavo 15 milijonų automobilių ir pasiekė pardavimo apimčių rekordus. Kompanija išsikovojo gerą reputaciją visoje Europoje dėl patikimumo, gero aptarnavimo ir klientų pasitenkinimo. Kompanijos veiklą remia net 28 nacionalinės rinkodaros ir pardavimų kompanijos 48 valstybėse, automobiliai parduodami net 3000 prekybos taškų. „Toyota“ įmonės nuolatinę plėtrą patvirtina devynios Europoje veikiančios „Toyota“ gamyklos.

6 Visa tai sėkmingai buvo pritaikyta “Toyota” kompanijoje.
Žinių kūrimas nėra tik faktų rinkinys, tai unikalus žmonių veiklos procesas, apimantis veiksmingą žinių valdymą, jų kūrimą, dalijimąsi, apsaugą, bei žinių taikymą konkrečiame kontekste. Žinių kūrimo ir valdymo žingsiai: 1) Žinių vizijos kūrimas; 2) Kryptinga tarpusavio komunikacija; 3) Mobilūs žinių aktyvistai; 4) Tinkamo konteksto sukūrimas; 5) Vietinių žinių globalizacija. Šis modelis sėkmingas tik tada, kai į jį integruojami socialiniai tinklai, žmonių tarpusavio bendravimas, patirties sklaida tarp skirtingų sričių specialistų. Visa tai sėkmingai buvo pritaikyta “Toyota” kompanijoje.

7 Žinių valdymo etapai (1)
Iš pradžių "Toyota" kūrė ir gamino automobilius tik Japonijoje ir juos eksportavo į užsienį. Didėjant paklausai, didėjo trasportavimo sąnausos, o tai mažino pelną. Buvo imta ieškoti spendimo, kaip sumažinti sąnaudas, kad nenukentėtų automobilų kokybė. Sukurtas veiklos modelis “Gamink ten, kur rinka”. Šis modelis veikia gerai tokiose išsivysčiusiose rinkose kaip Šiaurės Amerika ir Vakarų Europa, nes didelė pardavimų apimtis pateisina gamybos išlaidas. Kompanija sumažino sąnaudas, aplinkos taršą ir gamino tik tokius automobilių kiekius, kokių reikia. Šis požiūris tapo vienu svarbiausių faktorių kompanijos plėtroje, o jį papildė nuolatinės pagarbos žmogui ir aplinkai filosofija.

8 Žinių valdymo etapai (2)
"Toyota" sėkmė Šiaurės Amerikoje ir Vakarų Europoje lėmė sprendimą plėstis ir kitose besivystančiose rinkose, tokiose kaip Brazilija, Rusija, Indija ir Kinija. Tyrimai parodė, kad kiekviena numatyta potenciali rinka turi didelį augimo potencialą. Strateginis iššūkis "Toyota" buvo, ar prieš tai buvęs gamybos modelis – “Gamink ten, kur rinka” naudojamas Šiaurės Amerikoje ir Europos rinkose bus vienodai gerai veiksmingas besivystančiose rinkose. Atlikti tyrimai parodė, kad paklausa besivystančiose rinkose yra nepakankama, jog būtų pasiekta optimali gamyba.

9 Žinių valdymo etapai (3)
Toyota gaminami automobiliai išsivysčiosiose rinkose buvo per brangūs ir per prabangūs besivystančioms rinkoms, tad ten pardavimų apimtys nebus tokios, jog neštų pelną. Automobilius besivystančioms rinkoms kurė ir gamino japonų dizaineriai ir inžinieriai. Nebuvo išnaudojami vietiniai talentai, kurie be kita ko, daug pigesnė darbo jėga. Čia buvo pagrindinė problema. Žmonės, kurie nėra susipažinę su vietos skoniu ir unikaliais klientų poreikiais nėra labiausiai tinkami atlikti šiam darbui, nes automobiliai turi tenkinti unikalius vietos gyventojų poreikius. “Toyota” norėdama išlaikyti konkurencinį pranašumą, turėjo imtis atitinkamų veiksmų.

10 Žinių valdymo etapai (4)
Taip buvo sukurtas pasaulinės gamybos ir tiekimo tinklas problemoms besivystančiose rinkose spręsti – “Innovative International Multi-purpose Vehicles (IMV) Project” Atliekami vietos poreikių tyrimai, kuriami poreikius atitinkantys automobiliai, siūlomos konkurencigos kainos. Tinklas apima Tailandą, Indoneziją, Pietų Afriką ir Argentiną. Čia gaminami automobiliai neparduodami išsivysčiusiose rinkose tokiose kaip Japonija, JAV ir Vakarų Europa. Šį tinklą sudaro Toyota dukterinės įmonės, kurios automobiliais aprūpina Aziją, Europą, Afriką, Lotynų ameriką ir Artimuosius Rytus. Dukterinės įmonės glaudžiai bendradarbiauja su geriausiais Japonijos specialistais: dizaineriais, inžinieriais. Šio projekto sėkmei labai didelę įtaką turi žmogiškųjų išteklių valdymas, pasaulinės gamybos optimizavimas.

11 Žinių valdymo etapai (5)
Azijoje 2003 m. įkurtas pažangių skaitmeninių technologijų gamybos centras, naudojamas dukretinių įmonių besivystančiose rinkose vadovų bei darbuotojų mokymams. Šios technologijos privalumas yra tas, kad vaizdinė mokomoji medžiaga gali būti prieinama kiekvienai užjūrio gamyklai tuo pačiu metu, todėl greitai ir nuosekliai gali būti apmokoma daug darbuotojų. Ši metodika mokymo efektyvumą padidino nuo 6 iki 10 katų. O tai beabejonės pagerino gamybos našumą ir kokybę, pagreitino reakciją į pokyčius, į besikeičiančius vartotojų poreikius. Mokymai buvo nevienkrypčiai, vietiniai darbuotojai taip pat turėjo galimybę prisidėti prie “Toyota” pasaulinės duomenų bazės kūrimo.

12 Apibendrinimas (1) 1 Modelis: gamyba Japonijoje ir eksportas į kitas šalis. Nuolatinis rinkos stebėjimas leido įžvelgti potencialą į naują gamybos ir plėtros modelį 2 Modelis: gamink ten kur rinka, tinkantis išsivysčiusiose rinkose. 3 Modelis: mokykis lokaliai, veik globaliai (IMV).

13 Apibendrinimas (2) Toyota suderino ryšius tarp organizacinės struktūros, įmonės stategijos bei žinių, sukurdama tvirtus ryšius kurie nulėmė veiksmingą bendradarbiavimą. Svarbiu infrastruktūros komponetu tampa bedrų žinių kūrimas ir dalijimasis (žinių baseinas), bei technologijos, įgalinančios tas žinias skleisti tarpusavyje. Esmė – žinių tinklo sukūrimas ir žinių taikymas.

14 Pasiekimai Toyota yra viena didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje; Toyota tapo didžiausia automobilių gamintoja Japonijoje, užkariavusi daugiau nei 40% rinkos; Toyota - vieno mėgstamiausių automobilių gamintojų vardas; Milijardinės pardavimų apimtys visame pasaulyje; ...

15 Nautota literatūra: Ichijo, K., Kohlbacher, F. (2006). Global Knowledge Creation – The Toyota Way. International Journal of Automotive Technology and Management , 7(2-3), Žiūrėta spalio 2010 m. 13 d. per internetą adresu:

16 Ačiū už dėmesį! 


Atsisiųsti ppt "“Toyota motors” atvejo studija 2010 m."

Panašios pateiktys


Google reklama