Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Projektas ,,Sveikatos srities viešojo valdymo institucijų efektyvumo ir gebėjimų tobulinimas, diegiant įrodymais grįsto valdymo priemones“ ESFA 10.1.1-ESFA-V-912.

Panašios pateiktys


Pateikčių temos: "Projektas ,,Sveikatos srities viešojo valdymo institucijų efektyvumo ir gebėjimų tobulinimas, diegiant įrodymais grįsto valdymo priemones“ ESFA 10.1.1-ESFA-V-912."— Pateikties kopija:

1 Projektas ,,Sveikatos srities viešojo valdymo institucijų efektyvumo ir gebėjimų tobulinimas, diegiant įrodymais grįsto valdymo priemones“ ESFA ESFA-V-912 Rima Vaitkienė Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos strateginės plėtros skyriaus vedėja 2018 m. gegužės 22 d. Vilnius

2 Projekto veiklos 1.1. „Sveikatos žinių integravimo ir perdavimų procesų ir Tinklo sąveikos sukūrimas“ apibendrinimas

3 Projekto veikla 1.1.Sveikatos žinių integravimo ir perdavimų procesų bei tinklo sukūrimas
Sveikatos srities viešojo valdymo institucijų gebėjimų ir poreikių tyrimas (6 mėn.) Žinių integravimo ir perdavimo procesų aprašymas (3 mėn.) Žinių integravimo ir perdavimo tinklas (1 mėn.) 3 seminarai: 2017 m. rugsėjo 29 d. 2018 m. vasario 27 d. 2018 m. kovo 27 d. Higienos instituto komandiruotė į Suomijos nacionalinį sveikatos ir gerovės institutą (Helsinkis).

4 Sveikatos srities viešojo valdymo institucijų gebėjimų ir poreikių tyrimas (1)
Tyrimo tipas: mišrus tyrimo metodas Kiekybinis (anketinė apklausa); Kokybinis (sutelktos grupės diskusija). Klausimynas ir diskusijos klausimų gairės EVIPNet programos klausimynas (Vengrija); Klausimyno išbandymas; Diskusijos klausimų gairės - kitų šalių patirtis, publikacijos, kiekybinio tyrimo duomenys.

5 Sveikatos srities viešojo valdymo institucijų gebėjimų ir poreikių tyrimas (2)
Anketinė apklausa Sutelktos grupės diskusija Dalyvių skaičius Ištisinis tyrimas. SAM pavaldžių institucijų vadovų ir specialistų apklausa. Užpildytos 682 anketos (atsako dažnis 52,0 proc.). 12 SAM pavaldžių institucijų bei jų padalinių vadovų ir specialistų. Institucijos SAM, ESSC, LBK, NTB, NVSC, RSC, VASPVT, VLK, VVKT, HI, NVSPL, SMPLC (12) ESSC, LBK, RSC, VASPVT, VLK, VVKT, HI, NVSPL, SMPLC, SPFSKC, ULAC, VPSC (12)

6 Sveikatos srities viešojo valdymo institucijų gebėjimų ir poreikių tyrimas (3)
Kiekybinis tyrimas -Būdingiausios veiklos; -Veiklos, padedančios panaudoti įrodymus; -Kompetencijos, finansiniai ištekliai; -Prieigos prie informacijos. Kokybinis tyrimas -Įrodymais grįstų sprendimų priėmimui įtaką darantys veiksniai; -Gebėjimai ir jų stiprinimo poreikis; -Žinių integravimo ir perdavimo tinklas.

7 Žinių integravimo ir perdavimo procesų aprašymas
Parengtas remiantis: 1) Sveikatos srities viešojo valdymo institucijų gebėjimų ir poreikių tyrimo rezultatais; 2) seminaro-diskusijos rezultatais; 3) seminaro-diskusijos rezultatais; 4) kitų šalių patirtimi, PSO EVIPNet metodine medžiaga ir jų siūlomu žinių integravimo ir perdavimo ciklu; 5) žiniomis, įgytomis stažuotės į THL (Suomija) metu.

8 Žinių integravimo ir perdavimo tinklas: tikslas, uždaviniai
Tikslas – diegti įrodymais grįstą sveikatos politiką. Pagrindiniai uždaviniai: 1. gerinti tyrimų įrodymų kūrimo, pritaikymo ir panaudojimo praktiką; 2. skatinti geriausių prieinamų įrodymų naudojimo procesus; 3. patraukliai pateikti ir skleisti tyrimų įrodymus; 4. skatinti nacionalinius dialogus, skirtus aptarti prioritetinius sveikatos srities iššūkius; 5. didinti įrodymų paieškos ir panaudojimo gebėjimus.

9 Žinių integravimo ir perdavimo tinklo paskirtis
Paskirtis – suformuoti nacionalinį patariamąjį organą, kuris padėtų užtikrinti, kad sveikatos politikos sprendimai remtųsi mokslo įrodymais. Apjungia SAM ir pavaldžias institucijas: Veiklos sritys; Valdomi duomenys; Kompetencijos.

10 Žinių integravimo ir perdavimo tinklo modelis
N – narys; DA – deleguotas atstovas, koordinacinės tarybos narys; Tinklo koordinavimo taryba: V – vadovas (išsirenka Taryba) B – įrodymų apžvalgos rengimo darbo grupės branduolys: Iki 2020 m. – Tinklo administravimo grupė – projekto 1.2. veiklos vykdymo grupė; Nuo 2020 m. – formuojama SAM nominuotoje institucijoje; DA DA DA AG DA DA S Visi Tinklo nariai yra lygūs, Tinklo vadovas renkamas balsuojant, Tinklo vadovas vadovauja administravimo grupei ir priklauso tinklo koordinacinei tarybai. Administravimo grupė suformuojama viename iš Tinklo narių (institucijoje) Institucijos lygiavertės. B V DA DA B

11 Žinių integravimo ir perdavimo tinklas: funkcijos ir atsakomybės (1)
Tinklo nariai: Deleguoja pagrindinius ir pakaitinius atstovus į koordinavimo tarybą; Esant poreikiui skiria ekspertus, kurie dalyvauja įrodymais grįstos apžvalgos rengimo darbo grupės veikloje.

12 Žinių integravimo ir perdavimo tinklas: koordinavimo taryba
Dalyvauja identifikuojant spręstinas sveikatos problemas bei nustatant prioritetus; Planuoja Tinklo veiklą ir koordinuoja įrodymais grįstų apžvalgų rengimą: Formuoja darbo grupę ir siūlo ekspertus įrodymais grįstų apžvalgos rengimui; Vertina parengtus įrodymais grįstų apžvalgų projektus; Inicijuoja politikos dialogus; Stebi sprendimų įgyvendinimą.

13 Žinių integravimo ir perdavimo tinklas: funkcijos ir atsakomybės (3)
Įrodymais grįstos apžvalgos rengimo darbo grupės branduolys, bendradarbiaudamas su ekspertais ir kitais suinteresuotais subjektais / asmenimis: Sudaro įrodymais grįstos apžvalgos rengimo darbo grupę; Rengia įrodymais grįstos apžvalgos projektą: Atlieka esamos situacijos Lietuvoje analizę; Geriausių prieinamų mokslo ir kitų įrodymų paiešką; Suformuoja galimus problemų sprendimo būdus; Įvertina pasiūlytų problemos sprendimų įgyvendinimo aspektus Lietuvoje.

14 Žinių integravimo ir perdavimo tinklas: veiklos gairės
Prioritetų nustatymas Darbo grupės formavimas Problemų identifikavimas / esamos situacijos analizė Paieškos klausimai / strategija Įrodymų paieška / kokybės vertinimas Įrodymų pritaikomumas LT Įrodymų apžvalgos projektas Suinteresuotų subjektų identifikavimas Politikos dialogo iniciavimas Prioritetus nustato Tinklo koordinavimo taryba, kuri reitinguoja Tinklo narių pasiūlytas spręstinas sveikatos problemas, atsižvelgiant į šiuos aspektus:  Tinklo koordinacinės tarybos narių siūlymus;  Realios situacijos padiktuotą poreikį pokyčiams („iš apačios į viršų“);  Nacionalinius dokumentus: LRV programą ir jos įgyvendinimo planą, Nacionalinę visuomenės sveikatos priežiūros metų plėtros programą; LR SAM strateginį veiklos planą („Iš viršaus į apačią“);  Sveikatos statistikos duomenis (HI, Statistikos departamentas);  Tarptautinių organizacijų duomenis (PSO, Eurostat, EBPO ir kt.). Konkretūs prioritetų nustatymo kriterijai bus aptarti ir patvirtinti įgyvendinant Projekto 1.2. veiklą. Tinklo koordinacinė taryba balsuoja, išreitinguoja ir tvirtina prioritetus. Pasirinktiems prioritetams nagrinėti suburiama įrodymais grįstos apžvalgos rengimo grupė, susidedanti iš įrodymais grįstos apžvalgos rengimo branduolio, Tinklo narių ekspertų, kitų institucijų, suinteresuotų subjektų ekspertų / atstovų (akademikų, praktikų). Įrodymais grįstos apžvalgos rengimo grupė:  Įvardija pagrindines problemas, susijusias su nustatytais prioritetais, problemoms nustatyti naudojamas problemų medis;  Atlieka esamos situacijos Lietuvoje analizę – renkami statistiniai duomenys bei informacija iš Lietuvoje atliktų tyrimų, mokslo straipsnių, įvairių institucijų ir nevyriausybinių organizacijų parengtų ataskaitų;  Parengia mokslo įrodymų paieškos klausimus ir paieškos strategiją, kurią derina su Tinklo koordinacine taryba;  Atlieka įrodymų paiešką, vertina mokslo įrodymus, vertina įrodymų pritaikomumą Lietuvoje;  Nustato galimus problemos sprendimo būdus (jų naudą, galima žalą, išlaidas, pagrindinius sprendimo būdų elementus, suinteresuotų subjektų požiūrį ir patirtis);  Įvertina sprendimų įgyvendinimo barjerus ir galimybes;  Rengia įrodymais grįstos apžvalgos projektą, kurį teikia Tinklo koordinacinei tarybai;  Pagal gautas pastabas tikslina įrodymais grįstą apžvalgą. Parengtą įrodymais grįstą apžvalgą peržiūri ir vertina Tinklo koordinacinės tarybos nariai bei išoriniai ekspertai (pasitelkiami tik įrodymais grįstos apžvalgos projekto vertinimui). Tinklo koordinacinė taryba identifikuoja galimus suinteresuotus subjektus politiniam dialogui, kurio metu pristatomas parengtas įrodymais grįstos apžvalgos projektas, bei diskutuojama šiais aspektais:  Aptariami įvairūs veiksnius, kurie gali daryti įtaką sprendimų priėmimui, susijusiam su aptariama problema;  Aptariami subjektų, kurie priims sprendimus, susijusius su iškelta problema arba bus įtakoti priimtų sprendimų, požiūriai ir patirtys;  Identifikuojami kiti žingsniai (pavyzdžiui, mokslo įrodymų santraukos taisymas). Tinklo koordinacinė taryba kartu su Sveikatos apsaugos ministerija iniciuoja politikos dialogą. Tinklo koordinacinė taryba Įrodymų apžvalgos rengimo darbo grupė

15 Žinių integravimo ir perdavimo tinklo įkūrimas
sveikatos apsaugos ministro įsakymas Nr. 436 ,,Dėl Sveikatos apsaugos ministerijos įgyvendinamo projekto ...žinių integravimo ir perdavimo tinklo steigimo“ Tinklo nariai: HI, LBK, NVSC, NVSPL, NTB, RSC, ESSC, SMLPC, SPFSPC, ULAC, VASPVT, VLK, VVKT (13)

16 Tinklo koordinavimo tarybos sudarymas
sveikatos apsaugos ministro įsakymas Nr. 436 ,,Dėl ,,Dėl Sveikatos apsaugos ministerijos įgyvendinamo projekto ... Žinių integravimo ir perdavimo tinklo Koordinavimo tarybos sudarymo. Projekto vykdymo laikotarpiu Koordinavimo tarybos vadovas - sveikatos apsaugos viceministras Algirdas Šešelgis. Tarybą sudaro nariai ir jų pakaitiniai nariai. Tarybos sekretoriato funkcijas vykdo SAM Sveikatos strateginės plėtros skyrius.

17 Tarybos darbo tvarka Pasiūlymus dėl Tinklo koordinavimo tarybos darbo tvarkos siūlome aptarti šios dienos seminare. Pasiūlymus parengė SAM Sveikatos strateginės plėtros skyrius.

18 Ačiū už dėmesį


Atsisiųsti ppt "Projektas ,,Sveikatos srities viešojo valdymo institucijų efektyvumo ir gebėjimų tobulinimas, diegiant įrodymais grįsto valdymo priemones“ ESFA 10.1.1-ESFA-V-912."

Panašios pateiktys


Google reklama