Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Vaiko galių ir gebėjimų atsiskleidimas per kūrybinę veiklą

Panašios pateiktys


Pateikčių temos: "Vaiko galių ir gebėjimų atsiskleidimas per kūrybinę veiklą"— Pateikties kopija:

1 Vaiko galių ir gebėjimų atsiskleidimas per kūrybinę veiklą
Kauno lopšelis- darželis „Želmenėlis“ Vaiko galių ir gebėjimų atsiskleidimas per kūrybinę veiklą Tėvų ir perdagogų klausimyno apžvalga Parengė: Soc. pedagoge Ieva Gružauskaitė Kaunas, 2015

2 Kūrybiškumas yra Dievo dovana Slopinamas jis gali merdėti ir net mirti
Kūrybiškumas yra Dievo dovana Slopinamas jis gali merdėti ir net mirti. Kad kūrybiniai gebėjimai duotų vaisių Kūrybos dovana turi būti laiku pastebėta ir puoselėjama Kūrybiškumas yra našta. Vaikas, kuriame tik pradedami skleistis kūrybos daigai, turi susigrumti su visuomenei įprastomis ir patogiomis normomis, iškęsti suaugusiųjų bausmes. Kūrybiška asmenybė dažnai valdoma dviejų troškimų: paklusti, prisitaikyti ir, nepaisant kitų vertinimų drąsiai kurti.

3 Tyrimo aktualumas Gyvenant XXI a., visuomenė tapo itin griežta ir reikli mažojo žmogaus ugdymui. Suaugęs jis turės gebėti atsilaikyti begaliniame informacijos sraute, turėti analitinius gebėjimus bei kūrybišką mąstymą greitai ir efektyviai spręsti iškilusias problemas. Didelė atsakomybė išauginti tokią asmenybę tenka pedagogams, kurie į pagalbą pasitelkia kūrybines veiklas. Taigi suformuluotas tikslas Išsiaiškinti kūrybinių veiklų reikšmingumą bei veiksmingumą ikimokyklinio amžiaus kontekste.

4 Bendras tyrimo proceso organizavimas
Išdalinta 120 klausimynų, tėvams, atgal sugrįžo 74 anketos. Išdalinta 25 klausimynai pedagogams, atgal sugrįžo 16 anketų. Tyrimas vyko įstaigoje, išdalinant kiekvienai grupei po 10 anketų (tėvų klausimynas), ir pedagogų anketos, pagal įstaigoje dirbančius žmones.

5 1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m
1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m. amžiaus vaikas? (1)

6 1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m
1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m. amžiaus vaikas? (2)

7 1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m
1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m. amžiaus vaikas? (3)

8 1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m
1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m. amžiaus vaikas? (4)

9 1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m
1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m. amžiaus vaikas? (5)

10 2. Kaip manote, kiek svarbus yra kūrybiškumo ugdymas vaikui?

11 3. Nuo kokio amžiaus reiktų pradėti ugdyti vaiko kūrybiškumą?
KITA: visada; nuo gimimo iki 18 m; nuo 1 m. iki 10 m.; nuo 2 m ir visą gyvenimą; manau kiekvienam vaikui individualiai, bet kuo anksčiau bus ugdomas tuo geriau įsisąmonins; nuo 2 – 7 m.; nuo 2 m. iki neriboto amžiaus; visais laikotarpiais

12 4. Paskirstykite 100 taškų meninio ugdymo sritims, kurios, jūsų nuomone, turi daugiausia įtakos vaiko kūrybinių galių ir gebėjimų atskleidimui

13 5. Kaip jūs vertinate kūrybinių veiklų reikšmingumą, atskleidžiant vaiko galias ir galimybes?

14 6. Įvertinkite, kiek svarbūs yra žemiau esantys asmenys, padedantys atskleisti vaiko galias ir gebėjimus Visiškai nesvarbu 1 Nesvarbu 2 Nežinau 3 Svarbu 4 Labai svarbu 5 Pedagogas (grupės auklėtojas) + (1) ++++ (4) (7) (62) Pačio vaiko parodyta iniciatyva ++++++ (6) (24) (44) Tėvai (globėjai) ++ (2) (65) Kiti artimi vaikui asmenys (seneliai, broliai/ seserys ir kt.) (14) (31) (27) Švietimo pagalbos bei kiti specialistai +++ (3) (8) (29)

15 7. Kokios organizuojamos veiklos formos labiausiai tenkintų vaikų kūrybinius ugdymo poreikius?
KITA Pažintis su kuo įvairesnėmis veiklos formomis, bet neperkraunant!; Sportas; Spektakliai

16 8. Kas labiausiai trukdo kūrybinėms vaiko galioms bei gebėjimams vystytis?

17 9. Kaip dažnai taikote kūrybinės veiklos metodus vaikams namų aplinkoje? (1)
Kartą į savaitę ir dažniau 2 – 3 kartus per mėnesį Kartą per mėnesį Rečiau nei kartą per mėnesį Piešimas (63) (8) Dekoravimas (9) (16) (10) (27) Dainavimas (38) +++++ (5) (11) Konstravimas (55) (12) +++ (3) + (1) Lipdymas (aplikavimas) (21) (30) ++++++ (6) Siuvinėjimas + (1) ++ (2) (47) Kita (12) ++++ (4)

18 9. Kaip dažnai taikote kūrybinės veiklos metodus vaikams namų aplinkoje? (2)
KITA Atliekų perdirbimas (žaislų gamyba) ; Šokis (paminėti 4 kartus); Loginiai stalo žaidimai (paminėti 2 kartus); Judėjimas, sportas, šokiai; Išvykos; Karpymas, lipdukų klijavimas; Pasakų aptarimas, diskusijos; Lego statymas; Kuriame pasakas, žaidimus; Maisto gaminimas.

19 10. Kokias kūrybines veiklas norėtumėte matyti darželio aplinkoje? (1)
Daugiau įtraukti tėvelius kartu su vaikais kurti (pvz. teminius darbelius – kalėdinius, velykinius ir pan.), bendrauti sportuojant ar pan. Kuo daugiau bendros veiklos, tuo geriau. Vaidyba, siuvinėjimas, tapyba. Vaidybą, dramos būrelį. Vaidybos užsiėmimus. Manau darželyje vaikams kūrybinės veiklos užtenka. Vaikai padaro daug darbelių tiek su auklėtojomis, tiek namuose su tėveliais. Taip pat yra papildomų būrelių. Didesnio bendradarbiavimo ne tik pačioje grupėje, bet ir tarpgrupiniuose kūrybiniuose užsiėmimuose.

20 10. Kokias kūrybines veiklas norėtumėte matyti darželio aplinkoje? (2)
Esu patenkinta visomis veiklomis, bet gal daugiau norėtųsi, kad būtų vykdoma dailės užsiėmimų arba vaidybos pamokėlių. Vaidyba, fotografija. Iš principo šiais metais veiklos darželyje itin daug. Kartais net bijau, kad vaikams nebelieka laiko „vaikiškiems žaidimams“ su žaislais, draugais. Išties netrūksta nieko – vyksta daug veiklų (futboliukas, šokiai, įvairių švenčių minėjimai, kūrybinės savaitės, menų dirbtuvės, advento renginiai, Zipio programa, šiuo metu ir praktikantė užsiima su vaikais ir t.t.). Sportą, muziką, dailę (tapybą), žaidimų užsiėmimų (pvz. komandiniai žaidimai, liaudies žaidimai ir pan.).

21 10. Kokias kūrybines veiklas norėtumėte matyti darželio aplinkoje? (3)
Anglų kalbos kursai (pamokėlės). Raidžių, skaičių, pažinimo pamokėlės. Žaidimas rolėmis, leidžiant vaikams jaustis atsakingais tam tikrose situacijose, įsijaučiant į rolę. Pvz. būnant mokytoja, auklėtoja, valytoja, orų pranešėja ir t.t. Tradicijų ir papročių puoselėjimas, lankant tautinių šokių būrelį. Saviraiškos skatinimas dramos užsiėmimuose. Manau, kad “Želmenėlyje” vyksta pakankamai veiklų. Kažką naujo sunku sugalvoti. Muzika, šokiai, dainavimas, vaidyba, meninia būreliai, dailė.

22 10. Kokias kūrybines veiklas norėtumėte matyti darželio aplinkoje? (4)
Aš manau, kad darželis per 40 metų sukaupė patirtį kas vaikams geriausia. Tereikia vaikams atsirinkti kas jiems įdomu ir teikia malonumą. Šokiai, muzika, teatras, dailė. Šokis, muzika, kūrybiniai užsiėmimai-dailė keramika ir kitokia veikla. Šokis, piešimas, vaidyba. Fizinė veikla: šokis, krepšinis, futbolas, mankšta), užsienio kalbos pamokėlės, muzika. Vaikučių choras, dailės būrelis. Muzikinis ugdymas.

23 10. Kokias kūrybines veiklas norėtumėte matyti darželio aplinkoje? (5)
Anglų kalbos pamokėlės, raidžių skaičių, pažinimo pamokėlės. Vaidyba, šokis, muzika, dailė. Pamokėlės tėvams, kaip ugdyti vaikų kūrybiškumą. Įvairūs psichologiniai užsiėmimai vaikams (psichodrama, savęs, kitų ir aplinkos pažinimas per žaidimus, pasakų vakarai, daržovių auginimas ir kt.) Manau, kad vaikų darbotvarkė pakankamai įtempta, meninės veiklos pakanka. Ačiū Rūtelės grupės auklėtojoms už kūrybiškumą, bendravimą su vaikais ir bendradarbiavimą su tėvais. Kuo daugiau veiklos! Pas jus jau ir taip daug veiklos vyksta, neturiu, ką daugiau pasiūlyti.

24 10. Kokias kūrybines veiklas norėtumėte matyti darželio aplinkoje? (6)
Piešimas, dekoravimas, dainavimas, vaidinimas, šokiai, konstravimas, lipdymas. Muzikiniai užsiėmimai, vaidinimai. Manau, bet kokia veikla vaikui yra labai svarbi, nes negali žinoti, ką jis pasirinks ir kas jam patiks. Išbandyti kuo įvairesnes dailės, konstravimo technikas, panaudojant nestandartines medžiagas. Nesudėtingos vaidybos improvizacijos. Esame patenkinti tuo kiek vaikai užsiėmimų turi darželyje. Daugiau muzikinių užsiėmimų, įvairių darbelių. Kadangi dukra muzikali, šokanti ir dainuojanti, norėtųsi daugiau šios veiklos. Meninės dirbtuvės, dailės, choreografijos.

25 10. Kokias kūrybines veiklas norėtumėte matyti darželio aplinkoje? (7)
Trūksta būrelių patiems mažiausiems (nuo 3 m.) Kūrybinių dirbtuvių. Kūrybinių dirbtuvių, muzikinių užsiėmimų (dainavimas, šokiai). Lipdymo iš molio, šokių pamokų. Man atrodo, kad esamų veiklų užtenka. Įvairūs būreliai, atitinkantys vaiko gebėjimus: keramika, krepšinis, futbolas, šokiai ir pan., lavinantys vaiko gebėjimus.

26 Išvados (1) Kaip svarbiausius 3 – 7 m. vaiko gebėjimus tėvai paskirstė taip: socialiniai gebėjimai-bendravimas bei bendradarbiavimas, meniniai gebėjimai-gebėjimas kurti vaizduojant, vaidinant, žaidžiant ar šokant, sveikatos saugojimo gebėjimai-asmens higiena, kalbos ir komunikavimo gebėjimai-gebėjimas aiškiai ir taisyklingai tarti visus gimtosios kalbos garsus, pažinimo gebėjimai-gebėti orientuotis laike, pažinti metų laikus, mėnesius, savaites, paros dalis. Dauguma tėvų (48 – labai gerai, 25 – gerai) vertina kūrybiško ugdymo svarbą 3-7 metų vaikams.

27 Išvados (2) 3. Daugiausia tėvų išreiškė nuomonę, jog ugdyti vaiko kūrybiškumą reiktų pradėti nuo 1,5-2m. ir 3-4 m. amžiaus tarpsniuose (lygiagrečios nuomonės pasiskirstė po 23 atsakymus. Pastebėta, kad tėvai aktyviai reiškė savo nuomonę skiltyje „Kita“, kurioje patys formavo savo atsakymų variantus. 4. Reikšmingiausia meninio ugdymo sritis 3 -7 m. laikotarpyje buvo šokis (choreografija) ir judesys (1838 taškai), nuomonės sutapo muzikos (1768 taškai) ir dailės (1778 taškai) srityse. Mažiausiai taškų surinko fotografija (845 taškai). 5. Tėvai, kūrybinių veiklų reikšmę 3 – 7 metų vaiko ugdymui vertina labai gerai (43) ir gerai (30).

28 Išvados (3) 6. Įvertinus asmenis, kurie padeda ugdymo procese atskleisti vaiko galias ir gebėjimus, duomenys pasiskirstė taip. Tėvai daugiausia reikšmės skyrė sau (65), toliau sekė grupės pedagogai (62), tada pačio vaiko parodyta iniciatyva (44). Nuomonės išsiskirstė ties švietimo pagalbos bei kitų specialistų skiltimi (labai svarbu – 29, svarbu – 27, nežinau – 3, nesvarbu – 4, visiškai nesvarbu -3). 7. Tėvų nuomone, organizuojamos veiklos formos, kurios tenkintų vaikų kūrybinius ugdymo(si) poreikius būtų šios: kūrybinės dirbtuvės kasdieninėje veikloje(62), muzikiniai užsiėmimai (58), kūrybinės savaitės kartu su šeima (53). 8. Labiausiai tėvų nuomone, vaiko galių ir gebėjimų vystymuisi trukdo neigiama pedagogo reakcija ir kritika (59) bei autoritariniai (viršenybę pabrėžiantys) santykiai (42).

29 Išvados (4) 9. Respondentai paskirstė kūrybinės veiklos taikomą dažnumą namų aplinkoje. Duomenys pasiskirstė taip: piešimas – kartą į savaitę ir dažniau (63), dekoravimas – rečiau nei kartą per mėnesį (27), dainavimas - kartą į savaitę ir dažniau (38), konstravimas - kartą į savaitę ir dažniau (55), siuvinėjimas – rečiau nei kartą per mėnesį (47), lipdymas (aplikavimas) – 2-3 kartus per mėnesį (30). Įdomu kad tėvai patys aktyviai formavo savo atsakymų variantus skiltyje „Kita“: maisto gamyba, šokiai, pasakų kūrimas, išvykos, žaislų gamyba ir kt. Šias veiklas taiko kartą į savaitę ir dažniau (14). 10 Tėvų nuomonė štai, kokias kūrybines veiklas norėtų matyti įstaigos aplinkoje pasiskirstė taip: tėvai daugiausia pageidavo šokių, muzikos, dailės užsiėmimų. Kai kurie išreiškė nuomonę, kad veiklų per daug, o kiti teigė, jog yra patenkinti jau organizuojamomis kūrybinėmis veiklomis.

30 Vaiko galių ir gebėjimų atskleidimas per kūrybinę veiklą
Pedagogų klausimyno apžvalga Kaunas, 2015

31 1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m
1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m. amžiaus vaikas? (1)

32 1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m
1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m. amžiaus vaikas? (2)

33 1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m
1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m. amžiaus vaikas? (3)

34 1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m
1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m. amžiaus vaikas? (4)

35 1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m
1. Kokius gebėjimus, jūsų nuomone, turėtų būti įgijęs 3-7 m. amžiaus vaikas? (5)

36 2. Kaip jūs vertinate kūrybinių veiklų reikšmingumą, atskleidžiant vaiko galias ir galimybes?

37 3. Paskirstykite 100 taškų meninio ugdymo sritims, kurios, jūsų nuomone, turi daugiausia įtakos vaiko galių ir gebėjimų atsiskleidimui:

38 4. Įvertinkite, kiek svarbūs yra žemiau esantys asmenys, padedantys atskleisti vaiko galias ir gebėjimus Visiškai nesvarbu Labai svarbu Pedagogas (grupės auklėtojas) 1 2 3 ++ (2) 4 +++ (3) 5 (11) Pačio vaiko parodyta iniciatyva + (1) +++++ (5) (10) Tėvai (globėjai); (13) Kiti artimi vaikui asmenys (seneliai, broliai/seserys ir kt.) ++++++ (6) ++++ (4) Švietimo pagalbos bei kiti specialistai

39 5. Įvertinkite, kiek svarbūs yra žemiau esantys kriterijai, padedantys atskleisti vaiko galias ir gebėjimus? Visiškai nesvarbu Labai svarbu Ugdymo metodai ir technologijos 1 2 3 +++ (3) 4 + (1) 5 (12) Edukacinė aplinka ++ (2) ++++++ (6) (8) Ugdomosios priemonės (14)

40 6. Kas labiausiai trukdo kūrybinėms vaiko galioms bei gebėjimams vystytis?

41 7. Kokius metodus taikote savo darbe, atskleisdami vaiko galias ir gebėjimus? (1)
Muzikinius improvizacinius etiudus, aktyvų muzikos klausymą, Z. Navickienės emocinio imitavimo metodą diferencijuotą, pagal amžiaus tarpsnį. Stebėjimo, minčių lietus, diskusijos, pokalbiai, individuali parama, žodiniai, vaizdiniai, eksperimentavimo, žaidybiniai, modeliavimo. Žodiniai, vaizdiniai, pokalbis, žaidimas, stebėjimas, kūrybiniai, eksperimentavimo, atradimo, netradiciniai. Dailės – tapymas teptuku, pirštais. Judesio – šokis su draugu, vienam, panaudojant skareles. Tradicinius ir netradicinius (aktyviuosius: stebėjimas, eksperimentavimas, ir kt.)

42 7. Kokius metodus taikote savo darbe, atskleisdami vaiko galias ir gebėjimus? (2)
Stebėjimo, kūrybinius, projektinius, žodiniai, vaizdiniai, pokalbius, eksperimentavimus, atradimo, žaidybinius. Žodiniai, vaizdiniai, stebėjimo, pokalbiai, projektiniai, eksperimentavimo ugdymas pavyzdžiu, panaudojimo IT. (2) Kūrybinius – interpretacinius, aktyvius motyvuojančius vaiko gebėjimus. Modeliavimo, kūrybinius, eksperimentavimo, žaidybinius. Piešimas, lipdymas, dainavimas. Skatinimo, individualios paramos, netradiciniai, žaidybiniai.

43 8. Kokia kūrybinė veikla organizuojama darželio kasdieninėje ugdymo veikloje?
KITA: Suzuki metodas; Sienlaikraščio kūrimas

44 Kaip dažnai taikote kūrybinę veiklą vaikams kasdieninėje ugdymo veikloje?

45 Kartą į savaitę ir dažniau 2 – 3 kartus per mėnesį Kartą per mėnesį
Kartą į savaitę ir dažniau 2 – 3 kartus per mėnesį Kartą per mėnesį Rečiau nei kartą per mėnesį Vaidinimas (inscenizacija, etiudas ir kt.)  ++++ (4)  +++ (3) Šokis   (12)  ++ (2) Piešimas   (15) Dekoravimas  +++++ (5)  ++++++ (6) Dainavimas   (13)  + (1) Kūrybinės dirbtuvės kasdieninėje aplinkoje   (7) Konstravimas   (11) Lipdymas (aplikavimas) Kita (sienlaikraštis, lėlių teatras)

46 KaS iŠLaisvinA vAIką? https://www.yout ube.com/watch?v =gDbYCf7lLB0 `


Atsisiųsti ppt "Vaiko galių ir gebėjimų atsiskleidimas per kūrybinę veiklą"

Panašios pateiktys


Google reklama