Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Pateiktis įkeliama. Prašome palaukti

Vaiko autizmas: ankstyvoji pagalba, kurią gali suteikti tėvai

Panašios pateiktys


Pateikčių temos: "Vaiko autizmas: ankstyvoji pagalba, kurią gali suteikti tėvai"— Pateikties kopija:

1 Vaiko autizmas: ankstyvoji pagalba, kurią gali suteikti tėvai
Kaip panaudoti kasdienę veiklą, kad padėtume vaikams užmegzti ryšį su aplinkiniais, bendrauti ir mokytis Auksės Kuokštienės vertimas, 2017 BĮ „Ugdymo plėtotės centras“, 2017 Knygą pristato Vykinta Kaminskienė – autizmo specialistė praktikė

2 Visiems autizmą turinčių vaikų ir suaugusiųjų Tėvams už jų drąsą, viltį, kilnumą ir ištvermę (Dr. Sally J. Rogers) Visiems drąsiems žmonėms ir jų šeimoms, kurie kovoja su autizmo iššūkiais (Dr. Laurie A. Vismara)

3 Knygos autorės Dr. G. Dawson Dr. Sally J. Rogers Dr. L. A. Vismara

4 Vaiko autizmas: ankstyvoji pagalba, kurią gali suteikti tėvai
Jei susipažinai su vienu autizmą turinčiu vaiku, vadinasi susipažinai su vienu autizmą turinčiu vaiku Tėvų vykdoma intervencija galinga priemonė!

5 DENVERIO MODELIS Denverio modelis sujungia Taikomąją elgesio terapiją (ABA) su į santykius orientuotu vaikų ugdymo modeliu Natūrali aplinka Kasdienė veikla Vaiko smalsumas

6 Denverio modelio strategijos
Atkreipkite vaiko dėmesį Grupinio dėmesio trikampis Nežodinio bendravimo svarba Išmokykite vaiką šypsotis Laikas pažaisti Mėgdžiojimas Pereiti prie kalbos Nors vaiko pomėgiai neįprasti, tai visgi yra jo pomėgiai – įtraukite juos

7 Atkreipkite vaiko dėmesį
Intervencijai tereikia įprastų žaislų ar veiklos!

8 Ne visada viskas pavyks, nenusivilkite!
Atkreipkite vaiko dėmesį: eksperimentuokite – kol suprasite, kad metodai veiksmingi Ne visada viskas pavyks, nenusivilkite!

9 Aš – tu – aš – tu (dėmesio perkėlimas)
Dėmesio dalinimasis – pamoka, jog bendrauti su žmogumi yra malonumas!

10 Rodymas pirštu – svarbus vaiko pasiekimas
Intervencija iš esmės gali vykti visada, kai tik esate su vaiku!

11 Sudarykite sąlygas vaikui prašyti pagalbos
Vaikas nesidomi žaislais – sutelkite dėmesį į kitokią veiklą, kuri jam maloni!

12 Sumažinkite savo vaidmenį, nedarykite visko už vaiką
Dalis veiklų organizuojama tiesiog žaidžiant ant grindų, dalis užsiėmimų vyksta dirbant prie stalo, kur mokomasi labiau struktūruotos veiklos. Leiskite vaikui prašyti, pamažu mokykite prašyti tinkamu būdu

13 Denverio modelio strategijos
Atkreipkite vaiko dėmesį + Grupinio dėmesio trikampis + Nežodinio bendravimo svarba Išmokykite vaiką šypsotis Laikas pažaisti Mėgdžiojimas Pereiti prie kalbos Naudojant Denverio modelį padedame vaikui mokytis svarbiausių įgūdžių leidžiant laiką pozityviai ir tuo pačiu koreguojant jo elgesį

14 Nežodinio bendravimo svarba
Prisiminkite jei vaikas dalinasi savo patirtimi – JIS MOKOSI KALBĖTI Atminkite, tik suformavus pagrindą, vystysis vaiko šnekamosios kalbos įgūdžiai

15 Nežodinis bendravimas yra kalbos raidos pagrindas
Prisiminkite maloni veikla vaikui – tai puikios sąlygos mokymuisi Atminkite, bendravimas yra daug platesnė sąvoka nei kalbėjimas!

16 Išmokykite vaiką šypsotis!
Žaiskite bet kokius žaidimus, kurie priverčia vaiką šypsotis! Mūsų pareiga sukurti mokymosi situacijų, kurios patinka vaikui ir kelia teigiamų emocijų

17 Denverio modelio strategijos
Atkreipkite vaiko dėmesį + Grupinio dėmesio trikampis + Nežodinio bendravimo svarba+ Išmokykite vaiką šypsotis+ Laikas pažaisti Mėgdžiojimas Pereiti prie kalbos Denverio modelis padeda išlaikyti gerą santykį su vaikais, sukuria mokymosi galimybių panaudojant žaidimus

18 Laikas pažaisti Šūkis: seksiu tavimi, kad ir kur eitum!
Vaikai daugiau išmoks žaisdami, jei mokės žaisti skirtingus žaidimus, užsiimti įvairesne veikla, bendraus su skirtingais žmonėmis.

19 Eksperimentuokite! Nesiekite tobulybės!

20 Eksperimentuokite! Motyvuotas vaikas – laimingas vaikas

21 Nesitikėkite, kad vaikas itin tiksliai Jus pamėgdžios
Mėgdžiojimas Siekiant išmokyti vaiką mėgdžioti, galima smagiai žaisti su muzikos instrumentų rinkiniais Nesitikėkite, kad vaikas itin tiksliai Jus pamėgdžios

22 Denverio modelio akcentai:
Žaidimu grįsta sąveika, smagios veiklos vaikui Nereikalauja specifinės aplinkos Daug dėmesio skiriama teigiamam tarpasmeniniam bendravimui aš-tu-aš-tu (grupinio dėmesio trikampis) Motyvacija socialinei sąveikai per itin mėgstamas vaiko rutinas Stipriai įtraukiami tėvai!

23 PASIRŪPINKITE SAVIMI IR SAVO ŠEIMA
Žaidimu grįsta sąveika, smagios veiklos vaikui Nereikalauja specifinės aplinkos Daug dėmesio skiriama teigiamam tarpasmeniniam bendravimui aš-tu-aš-tu (grupinio dėmesio trikampis) Motyvacija socialinei sąveikai per itin mėgstamas vaiko rutinas Stipriai įtraukiami tėvai!

24 Pabaigai Autistiški vaikai pirmiausia yra vaikai: visi skirtingi, visi ypatingi. Pirminis etapas sėkmingo darbo link – pasiekti jų širdis. Šio etapo nevalia apeiti. O keliai į jų širdis tokie skirtingi, tokie unikalūs, tokie nesikartojantys. Suraskite juos, jie tikrai egzistuoja! Ačiū, Visiems! Vykinta Kaminskienė


Atsisiųsti ppt "Vaiko autizmas: ankstyvoji pagalba, kurią gali suteikti tėvai"

Panašios pateiktys


Google reklama